Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Oskar » 05.9.2010 12:58

Dobře, ale kde je teda ten akumulátor? To je vcelku relevantní otázka. Na to, aby to udržel svítit a přestavovat celý den, plus provoz radiostanice, inframajáku atd. to nebude úplný drobeček. Viděl bych to aspoň na tento: http://pselectronic.cz/k5702-206-aku-pb1217.html

Ovšem nevylučuji, že může být schován někde za jízdním řádem a podobně.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 05.9.2010 10:13

1/ nesmis verit vsemu. Sloupky jsou napajeny klasicky z "nocniho" proudu. Energii v sobe akumuluji a pak info zivi energii zase az do vecera. Mimochodem prave proto jsou to terciky, ktere na prestaveni nepotrebuji tolik energie.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.9.2010 23:48

1.) oskar viewtopic.php?f=23&t=1300&st=0&sk=t&sd=d#p132451: K Mastodontům - vzpomněl jsem si, že již včera jsem tu chtěl probrat informaci z fyzického seznámení s TT Hradčanská (+ provizorium křižovatky Prašný most), během nějž zaznělo, že prý ony nové sloupky jsou napájeny ze solárních panelů. Kde jsou a kde tedy je ta baterie - vždyť se musí energie získaná ve dne uschovat na noc? Ještě jednou tu dáván odkaz na foto obsahu elektro skříňky Mastodontu na zastávce Kavalírka ZC - download.php?id=8369&mode=view (jež jsem tu již zveřejnil jako přílohu tohoto příspěvku viewtopic.php?f=13&t=684&p=131990&hilit=#p131990ve vlákně Rekonstrukce TT)?
2.) Co bylo v pátek odpoledne příčinou vyvěšení OR 30 cca na 60m v obou směrech mezi Kbelskou a Hloubětínem? Kolega vykládal něco o problému na troleji.

AyA
Uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: 22.5.2010 18:20

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od AyA » 04.9.2010 21:44

To 7080

K SSZ na Hradčanské : Bodejď by ti napadaly čočky před rypákem. Na všech SSZ v trase zatím žádná preference není, řadiče běží na pevný programy. Provoz s tram.detekcí a preferencí bude v provozu dle mých informací v út. 7.9.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 04.9.2010 21:39

Ted jenom otázka koho napadlo tam otevřený svršek udělat, když se celý v červnu tak osvědčil jako možnost NAD :roll:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 04.9.2010 21:37

rusty9039 píše:Já bych teď na Plzeňské udělal tak jako v červnu. Jednak proto, že by nebyla linka 9 takhle vytížená a taky kvůli těm autobusům z Motola ale zpravit to u zastávky Motol do konce srpna by nejspíš nestihli
Jo takze autobusy by do kolejiste zapadaly a nejezdilo by vubec nic. Vyborny napad!

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Proxy » 04.9.2010 19:54

MF píše:Ještě k obecenstvu - někteří cestující nepřestoupí u Golfu, ale jedou k vozovně, kde vylezou ven a na zastávce tramvaje čekají na náhradní bus. Překvapením je pak, že přijede po silnici a ne po tom otevřeném svršku, do kterého celou dobu koukají :D Jsou fakt (z) Řepy.
Víš co to dalo v červnu v Motole práce naučit kaštany, že přestup mezi NAD a tramvají může být hrana-hrana :roll:

rusty9039
problémový jedinec
Příspěvky: 83
Registrován: 24.8.2010 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od rusty9039 » 04.9.2010 15:13

Já bych teď na Plzeňské udělal tak jako v červnu. Jednak proto, že by nebyla linka 9 takhle vytížená a taky kvůli těm autobusům z Motola ale zpravit to u zastávky Motol do konce srpna by nejspíš nestihli

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MF » 04.9.2010 14:51

Včera jsem pozoroval provoz na Plzeňské a musím uznat, že ty tramvaje tam jezdí hrozně tichoučce a to včetně těch krámů For Country :) Měl jsem také možnost zkouknout ty sloupky a to je tedy fakt tragédie. Ten font je strašnej. Nechápu, proč všechny zatahující linky mají jen nápis vozovna a devítka tam nemá žádný nápis konečné, ale má šipku přímo. To je na zastávce, kde není větvení potřeba #-o Druhá strana zastávky, kde je zobrazeno noční linkové vedení je prakticky nepřístupna. Ledaže by se někdo vměsnal mezi klandr a sloupek. A tmavě zelené hodiny na černém podkladě to je fakt labůžo.

Ještě k obecenstvu - někteří cestující nepřestoupí u Golfu, ale jedou k vozovně, kde vylezou ven a na zastávce tramvaje čekají na náhradní bus. Překvapením je pak, že přijede po silnici a ne po tom otevřeném svršku, do kterého celou dobu koukají :D Jsou fakt (z) Řepy.

rusty9039
problémový jedinec
Příspěvky: 83
Registrován: 24.8.2010 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od rusty9039 » 04.9.2010 14:21

P_V píše:
rusty9039 píše:Proč TT do Bohnic tenkrát zámítli?
Odpor místních obyvatel proti tomu, že by jim něco hlučelo pod okny a musely se pokácet stromy ve středovém pásu ulice (který byl kdysi pro budoucí TT vyhražen). Tedy, on se odpor zvedne kdekoli a proti čemukoli (googluj NIMBY), ale tady to přišlo magistrátu vhod.
Je to pravda, tam by to kravál dělalo. Možná by tam mohlo vést metro D ze Žižkova přes nemocnici na Bulovce a s přestupem v Kobylysích a v Bohnicích by byla ražená stanice aby to výrazně nezasahovalo na povrch. Případně by vedlo ještě do Čimic.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 7080 » 04.9.2010 12:10

MM-Mikulovsky píše:
chemik87 píše:Dotaz: Je nově zbudovanej úsek (Hradčanská - Prašný most), hlavně ta otevřená část, místo ležící mimo pozemní komunikaci, či je to její součástí? Vyučující mi sdělil, že je to místo mimo opozemní komunikaci, možná jsme si jen špatně rozuměli, ale i tak se mi to něják nezdá. Tak jak je to ? Kolko sa to tam dá kvedlit? 50, či 60? :D :lol:
1.) Tuto otázku jsem řešil také a jsem rozhodnut - podepsal jsem v písemné verzi seznámení, že je to místo mimo pozemní komunikaci, tak v případě potřeby (držení/stažení jízdní doby) a možnosti ("Držící" TRAM - ta cvička se, kterou nás tam včera vozili, od Hradčanské ZC ještě před nájezdem na provizorium se začínala kymácet cca ve 45km/h - instruktor říkal, že by očekával ještě jedno podbití.) pojedu do 60km/h.
2.) Mě by zajímalo spíše bude někdy v budoucnu (třeba i až po zprovoznění konečné křižovatky TT Prašný most) těleso zatravněno? Instruktor tvrdil, že jeho poslední info tvrdí že nikoliv - skutečně si to MČ "tak nechá líbit"? Vždyť se snad původně tam snažila dostat i stromy či ne?
3.) A taky nám bylo tvrzeno, že od Sparty za odbočkou do obratiště Špejchar nebude instalováno mezi čidlo - asi poněvadž oblouk křižovatky Hradčanská mezi Spartou a Chotkovými sady bude v běžném provozu manipulační (od Sparty linky jedoucí rovně kolem obratiště pojedou rovně i následující křižovatkou a tedy měnit vysílaný signál výhybkám potřebovat nebudou)! Neví někdo co je na tom pravdy?
1 a 2) Trať čeká ještě jedno podbití, po něm bude následovat tráva. Podle mě se jedná o samostatné těleso, takže 60 by se dala vyvinout. Ale nejspíš jen ve směru k Prašnému mostu. Doufám, že Eltodo brzo doladí preferenci a vůbec chování SSZ na přechodech přímo v zastávce Hradčanská. Je moc "milé", když vám padnou čočky na stůj v okamžiku, kdy se tramvaj přiblíží k zastávce. A to nikdo nemačká tlačítko, pouze se tramvaj přihlásí. Jinak SSZ chodí asi podle cimbuří, během šesti průjezdů šly oboje světla jen dvakrát a ve zbývajících průjezdech vždy jedny nebo oboje nešly.
3) Čidlo vloženo je.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od gabuliatko » 04.9.2010 11:25

P_V píše:
rusty9039 píše:Proč TT do Bohnic tenkrát zámítli?
Odpor místních obyvatel proti tomu, že by jim něco hlučelo pod okny a musely se pokácet stromy ve středovém pásu ulice (který byl kdysi pro budoucí TT vyhražen). Tedy, on se odpor zvedne kdekoli a proti čemukoli (googluj NIMBY), ale tady to přišlo magistrátu vhod.
Tramvaj do Bohnic a její nevýhody
- musely by se přeložit inženýrské sítě v místě tělesa
- v tuto chvíli jsou v Bohnicích 3 větve autobusů - Dunajecká, Odra a Čimice, to znamená, že by musely být 3 linky tramvají, nebo výrazné zhoršení obslužnosti či souběh s autobusy
- co pak s linkou 177 ?
odpor místních vidím jako zástupný

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.9.2010 11:19

chemik87 píše:Dotaz: Je nově zbudovanej úsek (Hradčanská - Prašný most), hlavně ta otevřená část, místo ležící mimo pozemní komunikaci, či je to její součástí? Vyučující mi sdělil, že je to místo mimo opozemní komunikaci, možná jsme si jen špatně rozuměli, ale i tak se mi to něják nezdá. Tak jak je to ? Kolko sa to tam dá kvedlit? 50, či 60? :D :lol:
1.) Tuto otázku jsem řešil také a jsem rozhodnut - podepsal jsem v písemné verzi seznámení, že je to místo mimo pozemní komunikaci, tak v případě potřeby (držení/stažení jízdní doby) a možnosti ("Držící" TRAM - ta cvička se, kterou nás tam včera vozili, od Hradčanské ZC ještě před nájezdem na provizorium se začínala kymácet cca ve 45km/h - instruktor říkal, že by očekával ještě jedno podbití.) pojedu do 60km/h.
2.) Mě by zajímalo spíše bude někdy v budoucnu (třeba i až po zprovoznění konečné křižovatky TT Prašný most) těleso zatravněno? Instruktor tvrdil, že jeho poslední info tvrdí že nikoliv - skutečně si to MČ "tak nechá líbit"? Vždyť se snad původně tam snažila dostat i stromy či ne?
3.) A taky nám bylo tvrzeno, že od Sparty za odbočkou do obratiště Špejchar nebude instalováno mezi čidlo - asi poněvadž oblouk křižovatky Hradčanská mezi Spartou a Chotkovými sady bude v běžném provozu manipulační (od Sparty linky jedoucí rovně kolem obratiště pojedou rovně i následující křižovatkou a tedy měnit vysílaný signál výhybkám potřebovat nebudou)! Neví někdo co je na tom pravdy?

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od chemik » 04.9.2010 9:14

Dotaz: Je nově zbudovanej úsek (Hradčanská - Prašný most), hlavně ta otevřená část, místo ležící mimo pozemní komunikaci, či je to její součástí? Vyučující mi sdělil, že je to místo mimo opozemní komunikaci, možná jsme si jen špatně rozuměli, ale i tak se mi to něják nezdá. Tak jak je to ? Kolko sa to tam dá kvedlit? 50, či 60? :D :lol:

Uživatelský avatar
Alexian
Uživatel
Příspěvky: 49
Registrován: 11.12.2008 3:49

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Alexian » 04.9.2010 8:41

Žiju teď rok v Bohnicích (na odře), a předtím jsem bydlel 2 roky na žižkově u zastávky Biskupcova. Ten rozdíl je obrovský. Ač mám tramvaje rád, jejich instalace do Bohnic by úplně změnila místní prostředí (a hlavně ten klid). To co by spíše Bohnicím prospělo by byla odbočka metra C a okružní (elektro)bus po Bohnicích.

Odpovědět