Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 04.12.2013 14:21

7080: Nebál bych se ... To stihne zorat kolega Brejšín pluhem, který podle mě má ještě o pár centimetrů ještě větší profil než 15T. :wink:

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jenda1989 » 04.12.2013 14:18

7080 píše:
Luky20091 píše:Takto vypadá tráva na Evropský po průjezdu 15T , tady někdo nemyslel na nízkopodlažní tramvaje a udělaly velikej sklon k vozovce ... #-o
To někdo hodně nemyslel. Když to dělají 15T teď, jak to bude vypadat a jak ty vozy dopadnou až začne sněžit?
Zajímavé je, že v Řepích je taky mezi kolejemi tráva a 15T, které jezdí na l.č. 9, 10 a 16 nic nerozrývaj. Jestli to nebude tím, že tam ta tráva není až těsně u kolejí!!!!!!!!!!!!

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 04.12.2013 12:45

7080 píše: jak ty vozy dopadnou až začne sněžit?
pokud budou nasazovány na linku 20 či 26 pravidelně, tak si budou své korýtko ve sněhu vyjíždět trvale tak, jako jiné typy vozů. Co se týče trávy se jen divím, že to zatravňovali teď, kdy už kořínky moc neprorostou do podkladní hlíny. Uvidíme jak je tráva odolná a jestli se chytne i teď.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 7080 » 04.12.2013 12:21

Luky20091 píše:Takto vypadá tráva na Evropský po průjezdu 15T , tady někdo nemyslel na nízkopodlažní tramvaje a udělaly velikej sklon k vozovce ... #-o
To někdo hodně nemyslel. Když to dělají 15T teď, jak to bude vypadat a jak ty vozy dopadnou až začne sněžit?

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jenda1989 » 04.12.2013 12:15

Luky20091 píše:Takto vypadá tráva na Evropský po průjezdu 15T , tady někdo nemyslel na nízkopodlažní tramvaje a udělaly velikej sklon k vozovce ... #-o
Tak to je ale prasárna. :prase :prase :prase

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od jendelin.i » 03.12.2013 23:05

Tak to byla 15T! #-o Já se divil, kdo se v tom trávníku takhle divně šťoural. Zaslechl jsem spekulace cestujících, že si to chtěl někdo odnést na zahrádku :)

Luky20091
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 15.9.2012 19:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Luky20091 » 03.12.2013 22:47

Takto vypadá tráva na Evropský po průjezdu 15T , tady někdo nemyslel na nízkopodlažní tramvaje a udělaly velikej sklon k vozovce ... #-o
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od jendelin.i » 03.12.2013 22:04

Absolut: Chápu to správně, že ve zpevněých částech je prostor mezi kolejnicemi zalit (horkým) litým asfaltem (na povrchu se leskne - nový) a pak se na to rozhrne studená (obalená) drť? Jak se ta drť spojí, když je studená a ani se neválcuje?

Edit: Tak co jsem popisoval výše jsem viděl u vozovny Vokovice, tam byla mezi kolejnicemi lesklá černá plocha (tuhá - pochozí) a na to rozhrnovali pár cm něčeho černého hrubšího.
Ale na těch fotkách z Červ. vrchu je mezi kolejnicemi něco šedivého - asi "hubený" cementový beton?

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 03.12.2013 15:49

Dle Ropidu reko V Olšinách zkrácena do 10. 12. Sláva!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 03.12.2013 8:43

MM-Mikulovsky: To nejsou kupičky rozžhaveného asfaltu, ale kupičky drtě. Studené drtě. Ale nemělo by to tam být, to souhlasím.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 03.12.2013 8:25

Likas píše:Vlivem provozu si koleje sedají, proto se na železnici dělá třetí podbití až po půl roce provozu. Na tramvaji není taková zátěž, navíc díky zakrytí svršku nejsou následné úpravy možné, takže se obvykle niveleta nadsadí o něco nad projekt (třeba 5mm).
To nerozporuju. Co ale zpochybňuju, tak kvalitu odvedené práce. Dnes v noci jsem brousil Evropskou a nový úsek Velekravín - Džbán co je v S49 mi v šedesátce poněkud houpal tramvají. Místy náhlé boční rázy, nemyslím lehkou sinusoidu, což dělá každé drážní vozidlo v přímé. Shodou okolností jsem před pár dny měl ten samý vůz na 52 a do Modřan, kde to je taky v S49 a V-max 60 mi to nedělalo. Takže vozem to nebude. Jestli to byly špatně zbroušené svary, nebo špatné směrové vedení nevím, ale ty kopance nepovažuju u fungl nový trati za normální.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 03.12.2013 1:51

9001: Krejcárek i Pobřežní cesta se zvládají v pohodě. Horší je třeba taková Korunovační, tam se ve dne naprosto nedá zastavit...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.12.2013 22:59

Slalom cestujících mezi kopečky rozžhaveného asfaltu na zastávce Červený vrch na nově otevřené tramvajové trati po "dokončené" rekonstrukci...
http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=13120222618
http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=13120122617

Likas
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 21.11.2013 11:14

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Likas » 02.12.2013 21:34

gabuliatko píše:
Likas píše:Evropská je třikrát podbitá. Přesně podle projektu.
Kolikrát se z toho podbíjely koleje správné délky? :D
Jak kde, ale podbíjí se pražce.
Vlivem provozu si koleje sedají, proto se na železnici dělá třetí podbití až po půl roce provozu. Na tramvaji není taková zátěž, navíc díky zakrytí svršku nejsou následné úpravy možné, takže se obvykle niveleta nadsadí o něco nad projekt (třeba 5mm).

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.12.2013 21:25

9001 píše:To by mě zajímalo, kde třeba stojí, když dělají Krejcárek, Pobřežní cestu...

A představ si jak to musí vypadat, když dělají v Brně třeba Líšen a nebo Bystrc. 8-)
No ale právě proto není zrovna lákavé, když takových míst přibývá. Ono se to nezdá, ale doba a náklady na výměnu čehokoliv pak strašlivě rostou. A věř, že jsem si zkusil měnit jízdní řády jak v autě, tak dokonce v tramvaji. Při výměnách celých "šestkáčů", tedy celé kapsy na jízdní řády najednou. Ale také jsem jezdil od zastávky k zastávce s jedním jízdním řádem a taková linka 26 mi zabrala celý den ;-).

Odpovědět