Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Zdravim. Jak se tak hezky množí správné odpovědi na hádanku: "poznáte místo na foto.." tak přidávám fotky z inkriminované rozkopané ulice... enjoy honzulal.rajce.idnes.cz
a mimochodem dnes též..http://www.metro.cz/trojska-ulice-je-be ... -extra_row
a mimochodem dnes též..http://www.metro.cz/trojska-ulice-je-be ... -extra_row
- matyaspilz
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 30.4.2013 20:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No, taky je rozdíl, co tvrdí vossloh a co je fakt, stejně jako u 15T.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Hlavni deska je podstatně odolnější než ten lehký beton nahoře. Takže bez obav.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
jen dotaz v Praze jsme veškerý W-tram zalili betonem a asfaltem?9001 píše:Já sdílím stejný názor. Když do toho budou bušit v lepším případě ruční sbíječkou v horším rovnou bagrem, tak i ta spodní vrstva dostane zabrat.
jsem přesvědčen, že zrovna na tom Nábř. Kpt. Jaroše je zadlážděný!
Ale jinak chápu, že obava o reálnost výměny kolejnic je u betono-asfaltového zakrytí.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já sdílím stejný názor. Když do toho budou bušit v lepším případě ruční sbíječkou v horším rovnou bagrem, tak i ta spodní vrstva dostane zabrat.P_V píše:OK. Zdejší článek říká, že vrstvy betonu separovat netřeba, protože jsou z různých betonů a půjde to přirozeně. Budu tedy věřit odborníkům, že se to sloupne samo. Ovšem jestli ta upevňovadla budou po oloupání použitelná, toť otázka, ani článek si tím není jistý...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
OK. Zdejší článek říká, že vrstvy betonu separovat netřeba, protože jsou z různých betonů a půjde to přirozeně. Budu tedy věřit odborníkům, že se to sloupne samo. Ovšem jestli ta upevňovadla budou po oloupání použitelná, toť otázka, ani článek si tím není jistý...
edit - zrovna v tom článku je fuka vyfocena. Nechtělo se jim dávat prkno, tak ten beton klesá do ztracena. Jak kvalitně se na to podařilo navázat a podšťouchat tu škvíru... A to jsou tady alespoň místy pražce, co tu zátěž po zalití zčásti přenesou.
edit - zrovna v tom článku je fuka vyfocena. Nechtělo se jim dávat prkno, tak ten beton klesá do ztracena. Jak kvalitně se na to podařilo navázat a podšťouchat tu škvíru... A to jsou tady alespoň místy pražce, co tu zátěž po zalití zčásti přenesou.
Naposledy upravil(a) P_V dne 13.1.2014 15:07, celkem upraveno 1 x.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Myslím, že by to chtělo trošku odbornější pohled na věc. Tohle je opravdu plácání do větru bez jakékoliv hlubší znalosti technologie. Od dob rozpustných lžiček již snad soudruh leccos vychytal a nezaváděl by teď technologii "koleje ve vzduchu podšplíchnem betonem"
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Založeno na mých dojmech a očumování, v řezu jsem to neviděl Nicméně jsem místy viděl věci jako fuka pod podlitými kolejnicemi - to je prostě ve vzduchu, následná zálivka už do té škvíry nevleze nebo jen po okraji, a kolejnice v tom pak drží jen za okraje nebo boky. Ono to drží dobře, ale vyměnitelné to už nebude. Také nevím, jak je vyřešena vůle u podkladnice, která při betonáži nemá dotažené šrouby a není tedy domáčknutá na kolejnici - po dotažení si to přeci musí ještě o několik mm náhodně sednout, podle toho, jak tam natekl beton...
Mně to přijde jako případ technologie, která dobře funguje ve zkušebně, kde výzkumníci přesně dávkují beton a pečlivě ho zašťouchají a uhrabávají, než pak v terénu, kdy se občas na detaily nedbá. Není nad betonový pražec, který má dosedací plochy vymezené na milimetr přesně.
Mně to přijde jako případ technologie, která dobře funguje ve zkušebně, kde výzkumníci přesně dávkují beton a pečlivě ho zašťouchají a uhrabávají, než pak v terénu, kdy se občas na detaily nedbá. Není nad betonový pražec, který má dosedací plochy vymezené na milimetr přesně.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
P_V: Doufám, že nemáte pravdu. Dokonalé podlití asi bude závislé na správné "tekutosti" betonu a správné technologii jeho pokládky. No ale pravdu zjistíme, až přijde čas výměny kolejnic na nejstarším W-tramu.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tu nesložitost bych si nechal vysvětlit, když je to homogenní betonová deska. Nevšiml jsem si nějaké snahy o separační nátěr mezi vrstvami. Navíc, podle mě, usazení kolejnic není nijak definované. Kolejnice visí při betonáži ve vzduchu a různě se na nich boulí antivibrační gumy, dokonalé podlití nemůže být zaručeno - kolejnice nesedí na podkladnicích ale na náhodných bocháncích betonu, které po výměně už nemusí zaručit stejně dobrou podporu, popř. zmizí při bourání.Marek B. píše:90001: Měnit W-tram by nemělo být tak složité...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
90001: Měnit W-tram by nemělo být tak složité. K tomu kolejnice v rovných úsecích s W-tramem mohou vydržet i 30+ let, samotná deska násobně déle (samozřejmě záleží na intenzitě provozu). Takže údržbově je to velmi efektivní systém tam, kde je nutno tratě pojíždět.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MŠ: Ale takový úseků taky moc nevzniká... Wtram tuhle možnost neumožnuje...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No on asi bude problém v tom, že se tam nejdříve daly koleje stále ještě poměrně měkké (prostě taková tvrdost jako dřív) a až pak se ukázalo, že se tam dá jezdit rychleji a bude potřeba kolejově přitvrdit. Ale ona je to pořád trošku Hlava 22. Nové svršky už by rády ještě další level profilu kol, ale ten není možné mít, protože křižovatky máme ještě ve starší podobě. Takže se hraje citlivá hra někde mezi tím, teda alespoň tak jsem to před časem pochopil. Pro mě je obrovský pokrok v tom, že se koleje mohou vyměnit za minimálních nákladů během kratičké výluky. Kdyby to takhle šlo ve většině sítě, hned by byly prostředky na další vylepšování. Ale to nás ještě tak 10-15 let asi nečeká a pořád se budou dohánět promarněné roky.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já bych řekl, že se mění poprvé, prohazovali se 1x Esíčko, směr DC... Pan MOp by věděl...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Karosák - rozhodně neříkám že výměna z BKV byla chyba, nepřekrucuj to !!!
A koleje se tam mění minimálně podruhé, nejsem si jist zda ne potřetí, mimo toho prohazování, takže něco špatně tam asi bude ...
A koleje se tam mění minimálně podruhé, nejsem si jist zda ne potřetí, mimo toho prohazování, takže něco špatně tam asi bude ...