Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
HOnzula
Uživatel
Příspěvky: 194
Registrován: 23.9.2010 16:53

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od HOnzula » 04.2.2014 19:33

Zdravim. Jak se tak hezky množí správné odpovědi na hádanku: "poznáte místo na foto.." tak přidávám fotky z inkriminované rozkopané ulice... enjoy honzulal.rajce.idnes.cz

a mimochodem dnes též..http://www.metro.cz/trojska-ulice-je-be ... -extra_row

Uživatelský avatar
matyaspilz
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 30.4.2013 20:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od matyaspilz » 30.1.2014 19:43

No, taky je rozdíl, co tvrdí vossloh a co je fakt, stejně jako u 15T.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 13.1.2014 15:40

Hlavni deska je podstatně odolnější než ten lehký beton nahoře. Takže bez obav.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.1.2014 15:34

9001 píše:Já sdílím stejný názor. Když do toho budou bušit v lepším případě ruční sbíječkou v horším rovnou bagrem, tak i ta spodní vrstva dostane zabrat.
jen dotaz v Praze jsme veškerý W-tram zalili betonem a asfaltem?
jsem přesvědčen, že zrovna na tom Nábř. Kpt. Jaroše je zadlážděný!

Ale jinak chápu, že obava o reálnost výměny kolejnic je u betono-asfaltového zakrytí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 13.1.2014 14:54

P_V píše:OK. Zdejší článek říká, že vrstvy betonu separovat netřeba, protože jsou z různých betonů a půjde to přirozeně. Budu tedy věřit odborníkům, že se to sloupne samo. Ovšem jestli ta upevňovadla budou po oloupání použitelná, toť otázka, ani článek si tím není jistý...
Já sdílím stejný názor. Když do toho budou bušit v lepším případě ruční sbíječkou v horším rovnou bagrem, tak i ta spodní vrstva dostane zabrat.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 13.1.2014 14:51

OK. Zdejší článek říká, že vrstvy betonu separovat netřeba, protože jsou z různých betonů a půjde to přirozeně. Budu tedy věřit odborníkům, že se to sloupne samo. Ovšem jestli ta upevňovadla budou po oloupání použitelná, toť otázka, ani článek si tím není jistý...

edit - zrovna v tom článku je fuka vyfocena. Nechtělo se jim dávat prkno, tak ten beton klesá do ztracena. Jak kvalitně se na to podařilo navázat a podšťouchat tu škvíru... A to jsou tady alespoň místy pražce, co tu zátěž po zalití zčásti přenesou.
Naposledy upravil(a) P_V dne 13.1.2014 15:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 13.1.2014 13:37

Myslím, že by to chtělo trošku odbornější pohled na věc. Tohle je opravdu plácání do větru bez jakékoliv hlubší znalosti technologie. Od dob rozpustných lžiček již snad soudruh leccos vychytal a nezaváděl by teď technologii "koleje ve vzduchu podšplíchnem betonem" :roll:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 13.1.2014 12:43

Založeno na mých dojmech a očumování, v řezu jsem to neviděl :-) Nicméně jsem místy viděl věci jako fuka pod podlitými kolejnicemi - to je prostě ve vzduchu, následná zálivka už do té škvíry nevleze nebo jen po okraji, a kolejnice v tom pak drží jen za okraje nebo boky. Ono to drží dobře, ale vyměnitelné to už nebude. Také nevím, jak je vyřešena vůle u podkladnice, která při betonáži nemá dotažené šrouby a není tedy domáčknutá na kolejnici - po dotažení si to přeci musí ještě o několik mm náhodně sednout, podle toho, jak tam natekl beton...
Mně to přijde jako případ technologie, která dobře funguje ve zkušebně, kde výzkumníci přesně dávkují beton a pečlivě ho zašťouchají a uhrabávají, než pak v terénu, kdy se občas na detaily nedbá. Není nad betonový pražec, který má dosedací plochy vymezené na milimetr přesně.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 13.1.2014 11:09

P_V: Doufám, že nemáte pravdu. Dokonalé podlití asi bude závislé na správné "tekutosti" betonu a správné technologii jeho pokládky. No ale pravdu zjistíme, až přijde čas výměny kolejnic na nejstarším W-tramu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 13.1.2014 10:26

Marek B. píše:90001: Měnit W-tram by nemělo být tak složité...
Tu nesložitost bych si nechal vysvětlit, když je to homogenní betonová deska. Nevšiml jsem si nějaké snahy o separační nátěr mezi vrstvami. Navíc, podle mě, usazení kolejnic není nijak definované. Kolejnice visí při betonáži ve vzduchu a různě se na nich boulí antivibrační gumy, dokonalé podlití nemůže být zaručeno - kolejnice nesedí na podkladnicích ale na náhodných bocháncích betonu, které po výměně už nemusí zaručit stejně dobrou podporu, popř. zmizí při bourání.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 13.1.2014 5:28

90001: Měnit W-tram by nemělo být tak složité. K tomu kolejnice v rovných úsecích s W-tramem mohou vydržet i 30+ let, samotná deska násobně déle (samozřejmě záleží na intenzitě provozu). Takže údržbově je to velmi efektivní systém tam, kde je nutno tratě pojíždět.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 12.1.2014 20:54

MŠ: Ale takový úseků taky moc nevzniká... Wtram tuhle možnost neumožnuje...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.1.2014 20:35

No on asi bude problém v tom, že se tam nejdříve daly koleje stále ještě poměrně měkké (prostě taková tvrdost jako dřív) a až pak se ukázalo, že se tam dá jezdit rychleji a bude potřeba kolejově přitvrdit. Ale ona je to pořád trošku Hlava 22. Nové svršky už by rády ještě další level profilu kol, ale ten není možné mít, protože křižovatky máme ještě ve starší podobě. Takže se hraje citlivá hra někde mezi tím, teda alespoň tak jsem to před časem pochopil. Pro mě je obrovský pokrok v tom, že se koleje mohou vyměnit za minimálních nákladů během kratičké výluky. Kdyby to takhle šlo ve většině sítě, hned by byly prostředky na další vylepšování. Ale to nás ještě tak 10-15 let asi nečeká a pořád se budou dohánět promarněné roky.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 12.1.2014 19:00

Já bych řekl, že se mění poprvé, prohazovali se 1x Z:idea: Esíčko, směr DC... Pan MOp by věděl...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 12.1.2014 18:56

Karosák - rozhodně neříkám že výměna z BKV byla chyba, nepřekrucuj to !!!

A koleje se tam mění minimálně podruhé, nejsem si jist zda ne potřetí, mimo toho prohazování, takže něco špatně tam asi bude ...

Odpovědět