Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod 7001 v 19.8.2017 15:42

V dolní části, zhruba pod hospodou už vzniká plácek pro kontejnery a v kopci už se pomalu začínají stavět sloupy. Jinak k tomu proč se to nenapojí rovnou na trolej, je rozdíl mezi nabíjením na konečné a provozem s cestujícími. Kontejnerová měnírna bude specificky upravena pro tento provoz, což by pouhé připojení na trolej a kolej nesplňovalo.
Uživatelský avatar
7001
Uživatel
 
Založen: 30.8.2004 7:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod P_V v 07.8.2017 21:02

Napájecí bod TT je přímo u hospody U Karla, což je Kelerce nejblíž, jen 300 m. Nenapojilo by se tudíž na trolej, ale rovnou na přívod. Jelikož nepředpokládám výskyt víc jak 1 trolejbusu najednou, tak by to mohlo stačit.
Nebo jak jsem psal, z metra. Tam je voltíků pro případné ztráty víc (nevím jak moc je elektrobus flexibilní) a měnírna dimenzovaná na mnohem větší proudy.
Ale možná že se ukáže, že nová měnírna je levnější než kilometr měděného (asi by stačil i hliník :) ) kabelu na prst tlustého.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Karosák v 07.8.2017 13:22

fricoolinek2 napsal:Ok, takže kastle tramvaje je fyzicky pod proudem...? Tj. mezi PTG a zbytkem tramvaje není žádný izolant...?

Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku... :P


Pak by se ale ani cestující neměl třeba dotýkat okenních rámů, ne?

Dotýkat se můžeš čeho chceš, ať je to pod proudem, nebo ne. Nesmíš však dopustit, aby přes tebe ten proud někam tekl. To pak svědí :P Když ze země vyskočíš a chytíš se rukama troleje a budeš jen viset, nic se ti nestane. Stejně jako ptactvu sedícím na drátech VN a klidně i VVN. Když je tramvaj odizolovaná, stává se z ní jen další kus živého vodiče - troleje a nic se neděje do chvíle, než je proudu umožněno někudy téci. Tedy například přes Frcolínka, který se přišel v mokré trávě smyčky Výstaviště podívat, proč a nač jsou všichni vevnitř, když jsou dveře otevřené. Chytne se madla a už je z něj popelka :devilsmokin

Jinak k tomu vyvedení do Prosecké: Vím, že tram úsek není napájený v kuse, ale po sekcích á 300 m. Ale někdo tu navrhoval, proč vlastní měnírnu v kontejneru, když můžu napájet to z "blízké tramvajové tratě". Což mi přijde nereálné, protože buď potáhnu kabel z Bulovky a do země ho asi narychlo těžko zakopu. Nebo si ho vezmu z jedné sekce, kde se ale pohybují tramvaje s odběrem. Čili z Bulovky kilák v zemi, pak nějaký úsek, kde se koná nějaký odběr a teprve odtud, kde už to může být s napětím všelijaké potáhnu další 2 kilometry vedení na Kelerku, kde budu rád, že vůbec rozsvítím doutnavku. To by musel být extra kabel už z měnírny a na svorkách by to chtělo trochu přitlačit, abych na konci něco vycucal. Na té Želvě, nebo Ohradě je to podobném ale mám tu jen krátké jalové vedení, sloupy patří DP (včetně mobilních) a špičkové proudy při nabíjení nebudou takové, jako když to našlápnu s ebusem do kopce Z:idea: Problém izolované soustavy v tom bude jistě také hrát svojí roli.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Petrpes v 07.8.2017 6:21

Zkus tu fyziku :D
U trolejbusů býval izolační stav větší problém než u tramvaje, která aby se 100% odizolovala, musela fakt najet na gumový koleje. Třeba (asi nejen) v Plzni 9Tr lehce probíjely... A kdo pak a při jaké činnosti propojil elektronický obvod?
Nikdy se snad nikomu nic vážného nestalo, ale nějaký proudíky tam byly :D
Na PTG se stačí podívat, přes co je mimo jiné připevněn na střechu vozidla ;)
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod fricoolinek2 v 07.8.2017 3:51

Ok, takže kastle tramvaje je fyzicky pod proudem...? Tj. mezi PTG a zbytkem tramvaje není žádný izolant...?

Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku... :P


Pak by se ale ani cestující neměl třeba dotýkat okenních rámů, ne?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Petrpes v 07.8.2017 3:38

Cestující ve voze nikoliv, otevři si fyziku cca 7 ročníku ZDŠ :D
Jak jsem viděl Frcolínek, tak už jsem čekal něco zajímavého 8-[
Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku... :P
Kdepak se dokonce vysvětloval postup opuštění odizolovaného vozu, stažení PTG druhého vozu cestujícím, atd. Nebyla to nauka o vozidle? To je někde na PRT volně ke stažení, trochu se vzdělej chlapče ;)
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod fricoolinek2 v 07.8.2017 1:13

Předem se omlouvám, že neznám věc, která by tramfóráři asi by měla být jasná, ale pokud by tramvaj teoreticky najela na koleje z nevodivého materiálu, tak by třeba cestující držící se tyčí dostali těžký zásah elektrickým proudem...?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod von Špilberk v 11.6.2016 11:19

von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Petrpes v 05.4.2016 10:21

Měření hlasitosti mluvy řidiče, na to si dej pozor, ať nejsi nadlimitní :D
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod MM-Mikulovsky v 05.4.2016 9:29

Co to je za technologii v koleji TT zachycenou přiloženou fotkou před zast. Nad Trójou DC?

Nejsem (jako ŘT) informován - neměl jsem volat PDT kvůli podezření na NÁSTRAŽNÝ VÝBUŠNÝ SYSTÉM :lol: :?:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Karosák v 10.2.2016 13:47

Něco k EMě?...
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Petr v 10.2.2016 6:57

Karosák napsal:V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?

Též by mně to zajímalo. Tyto krabičky jsou rozesety i na řepských zastávkách, a dokonce (tuším) i na Štěpničné.
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod MM-Mikulovsky v 10.2.2016 0:59

Karosák napsal:V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?
Nechystá se (či již byla realizována) změna detekce TRAM pro SSZ za uvedenou zastávkou z trolejového kontaktu - tzv. brnkačky :?:

PS: umístění bych specifikoval spíše jako "několik metrů před označníkem" - POŘÁD MÁM PROBLÉM S URČENÍM CO JE PŘEDEK A CO ZADEK/KONEC ZASTÁVKY - D1/2 (potažmo DPP celkově) bere za začátek zastávky označník, ALE ZÁKONY - DRÁŽNÍ I O SILNIČNÍM PROVOZU (VČETNĚ JEJICH TZV. PROVÁDĚCÍCH VYHLÁŠEK) MÍSTO UMÍSTĚNÍ OZNAČNÍKU (POTAŽMO JEMU ROVNÉ NÁVĚSTI) POVAŽUJÍ ZA KONEC ZASTÁVKY/NÁSTUPIŠTĚ :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Karosák v 09.2.2016 23:21

V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod von Špilberk v 15.7.2015 6:26

Jo to už se taky řešilo několikrát a nikdo neví (resp. někdo asi ví, ale nikdo takový se tu s námi nebaví). Mně zase vadí sekce na Radlické za Křížovou ZC a Braunovou ZC. V prvním případě potřebuju vytáhnout tramvaj z oblouku r a do kopce, no a ona sekce. Za Braunovou ZC taky: rozjezd ze zastávky do kopce - sekce. Ale je toho víc: Braník, no a sekce na Pankráci ve vozovně, to je vyloženě soutěž o sekci na místě blbém a blbějším. :?
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Další

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník

cron