Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 19.8.2018 17:41

vencavasek: Podle mě úžasně :D 95% křižovatek je lepší bez světel a funguje daleko plynuleji než se SSZ :D a na ten zbytek snad máme dost dopraváků :devilsmokin

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vencavasek » 19.8.2018 12:57

Opravdu je potřeba rozlišovat osvětlení a semafory.
To, co zmiňoval mart337, odpovídá tvému odkazu na wikipedii a týká se veřejného osvětlení.
9001 píše:Poslední co jsem v tomto zaslechl, tak Krnda to chtěla vypovědět, jenže ELTODO se poměrně drsně ohnalo (a asi i podle práva) a tak to zase všechno utichlo...
To, co popisuješ tady, se tedy týká semaforů, kde Eltodo figuruje i nadále.
A když vidím ten bordel ohledně osvětlení, tak si neumím představit, jak by to vypadalo v případě vypovězení smlouvy u semaforů...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 18.8.2018 23:08

mart337: To mi asi něco uniklo ;-). Poslední co jsem v tomto zaslechl, tak Krnda to chtěla vypovědět, jenže ELTODO se poměrně drsně ohnalo (a asi i podle práva) a tak to zase všechno utichlo...

Tak beru zpět. On to je docela hukot :D:D Zajímavé čtení...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ve%C5%99e ... ntre_Praha

Otázka jestli do toho spadají i semafory nebo ne...

Bobik: Tak ono všechno bylo "státní/městské"... Pak se to v návalu svobody privatizovalo, aby se to zase mohlo "znárodnovat" a peníze opět tekly do správných kapes...

Oboje má něco do sebe. Když zůstaneme u tramvají, tak Blava se Škodovkami problém nemá, protože mají tak dobře postavenou smlouvu, že Škoda bude platit jak mourovatá pokud tramvaj zůstane v depu nad nějaká %.

A pak smlouvy, které nejsou smlouvy, ale umělecká díla, slovy Tondy Blaníka... (viz voda).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 18.8.2018 21:42

Není náhodou Eltodo, nebo nebyla náhodou původně městská firma (bývalý Veřejný osvětlení)?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 18.8.2018 21:31

9001 píše:Zenlkova je "super" Napichovací zábradlí na svém místě. Bakšiš pro Eltodo tam je taky :-(

Hlavní, že se radní na Praze 8 z toho rozplývají... No nic...
Jen tak pro zajímavost, ale slyšel jsem, že Eltodo už je údajně odstavené mimo (i když se prý soudně brání proti výpovědi), prý si to dělá město samo, ale údajně 3x dráž než Eltodo.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 18.8.2018 20:38

Pár postřehů z pochůzky slovně:

Zenklova
Od Stírky po Bulovku jest přebroušeno, pod Vychovatelnou je i pár metrů výřezu, tedy nových kolejnic. Za Bulovkou se nějaké kolejnice přehazovaly, ale nevím, jestli je to čerstvý prohoz. Každopádně kaliforňan je stále u Vychovatelny a vzhledem k rozpracovanosti v křižovatce u Bulovky bych to viděl, že od pondělí se bude ještě jezdit na kolík.
Všude je to ve štěrku, jen v prostoru zastávky Vosmíkových mi to připadalo na w-tram.
Geometrie trati se příliš neměnila, takže docela drsné esíčko u Bulovky zůstává :( Doufal jsem, že se trochu napřímí. Totéž ve stoupání kolem Červené Báně je obrubník od kolejí tak na 3/4 auta, takže nepříjemná souběžná jízda zde stále bude hrozit. Jen u hospody U Karla IV. je kousek plnohodnotný pruh a tram pás vyvýšen a ohraničen zkoseným obrubníkem (asi kvůli nadbíhání náklaďáků) takže už to z vedlejší snad nebude lákat to poslat přímo pod tram, ale nejdříve do svého pruhu a pak zip.
U Kříže DC nově za křižovatkou, místo původní zastávky bumlíky - v prvních týdnech očekávám syndrom Větrník.
V nízkém podjezdu U Kříže byla trolej ukotvena přímo nad koleje na konstrukci viaduktu a příčné dráty před i za viaduktem jsou každý již o chlup výš, čili pokud se kamion dostane až pod viadukt a neserve nic cestou, tak pod mostem zůstane zašprajcnutý sám a nic by nám nemusel přetrhnout Z:idea: =D>
Chválím úpravu T-čkového napojení Primátorská x Zenklova u Discolandu.
Subterra něco hrabe kolem divadla PP a ohrady máme v profilu, takže to budou muset do září zahrabat jinak asi nejezdíme.
Ikdyž budeme jezdit, furt to bude drsný staveniště.

Vinohradská
Kolejově je komplet položeno, je i úplně napojená smyčka, kde jsou nové stožáry, ale zatím chybí TV. Zbývá konstrukci místy svařit a udělat přejezdy. Ve smyčce je třeba nainstalovat kabeláž a přijímače ROV.
V prostoru zastávek OH a Želivského/Stroj. není živice, ale dlažba @3644
Za označníkem zastávky Želivského/Stroj. směrem ke křižovatce je nainstalována krabička pro vzdálené rádio Z:idea:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 18.8.2018 18:26

Pokud vidím dobře, tak napichovací zábradlí je za sloupem lampy. Nejdřív dotyčný musí přerazit ten sloup, aby se mohl řádně napíchnout na kladnr. :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 18.8.2018 15:41

Zenlkova je "super" Napichovací zábradlí na svém místě. Bakšiš pro Eltodo tam je taky :-(

Hlavní, že se radní na Praze 8 z toho rozplývají... No nic...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 18.8.2018 15:05

Naposledy Zenklova:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 17.8.2018 13:43

Petr píše:Skoro bych řekl, že tady toho máme víc :-P http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2018080503
V tom nejsme ve při :prase

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr » 17.8.2018 1:03

kruťák píše:Myslim, že tady jsem vše podstatné o kusé koleji u Muzea dostatečně jasně vysvětlil 8-)

https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184
Skoro bych řekl, že tady toho máme víc :-P http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2018080503

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 16.8.2018 23:11

Karosák: Tak Vysočany zmízi určitě, až se IPR odhodlá k reko náměstí a bude smyčka zvětšena ;-).

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 16.8.2018 23:08

Myslim, že tady jsem vše podstatné o kusé koleji u Muzea dostatečně jasně vysvětlil 8-)

https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 16.8.2018 22:18

A samozřejmě že výhybka byť pojížděná jen jedním směrem a ještě bohužel do odbočky podléhá opotřebení, údržbě a veškeré další pasportizaci a pokud nemá opodstatnění, je to jen omezující úsek trati, kde dochází ke zhoršení jízdního komfortu, emisím hluku a dalšímu generování potenciálních problémů (zanášení, namáhání jazyků....). Vzpomeňte, že i jednokolejka Hládkov byla po dobu kráteru ve Střešovicích napojena prostým obloukem - výhybka byla asi na 2 roky vyjmuta Z:idea:
Z tohoto úhlu pohledu je nesmyslná i výhybka ve smyčce Vysočanská, ale to je manipulační prostor, kde se stejně jezdí minimální rychlostí a navíc je sjezdová, takže opravdu chleba nežere a brzy stejně zmizí úplně.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 16.8.2018 22:08

Asi spíše 80m kusu se chtělo napsati, ne?
Jinak prostor nových hluchých kolejí prochází celkovou obnovou, což se o křižovatce u Muzea a prostoru kolem rozhodně říci nedá. Dále to, co se dělo ve Škrétově + oblouky nebyla rekonstrukce, ale oprava. Úplně jiná razítka, úplně jiný rozsah prací, použitých technologií, materiálu i financování. Neplést pojmy s dojmy!
No a především křižovatka nad Muzeem na svojí krásu teprve čeká a výhybky tam nelze jentak položit. Nové výhybky (tam, kde předtím nebyly) jsou záležitost investiční, takže úplně jiná liga. Navíc nový tvar křižovatky asi nebude respektovat geometrii stávající trati a také je třeba takovou výhybku napojit na odvodnění a připravit na dálkové ovládání. Tudíž jsme už u poměrně rozsáhlého kopání v oblasti, kterou křižovatka v případě napojování stejně bude muset projít a bude to muset být koordinovaná akce, protože nové dopravní značení, semafory, povrchy, obrubníky, koleje.... Oblast se stejně bude celá rozkopávat a dělat znovu, tudíž tam někam položit výhybku opravdu nemá smysl. Je to jako pověsit si do bytu lustr s tím, že byt budu rekonstruovat až za 2 roky a budu kompletně nově tahat elektriku a měnit dispozice bytu. To také nedává smysl, že?

Odpovědět