Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
vencavasek: Podle mě úžasně 95% křižovatek je lepší bez světel a funguje daleko plynuleji než se SSZ a na ten zbytek snad máme dost dopraváků
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Opravdu je potřeba rozlišovat osvětlení a semafory.
To, co zmiňoval mart337, odpovídá tvému odkazu na wikipedii a týká se veřejného osvětlení.
A když vidím ten bordel ohledně osvětlení, tak si neumím představit, jak by to vypadalo v případě vypovězení smlouvy u semaforů...
To, co zmiňoval mart337, odpovídá tvému odkazu na wikipedii a týká se veřejného osvětlení.
To, co popisuješ tady, se tedy týká semaforů, kde Eltodo figuruje i nadále.9001 píše:Poslední co jsem v tomto zaslechl, tak Krnda to chtěla vypovědět, jenže ELTODO se poměrně drsně ohnalo (a asi i podle práva) a tak to zase všechno utichlo...
A když vidím ten bordel ohledně osvětlení, tak si neumím představit, jak by to vypadalo v případě vypovězení smlouvy u semaforů...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
mart337: To mi asi něco uniklo . Poslední co jsem v tomto zaslechl, tak Krnda to chtěla vypovědět, jenže ELTODO se poměrně drsně ohnalo (a asi i podle práva) a tak to zase všechno utichlo...
Tak beru zpět. On to je docela hukot :D Zajímavé čtení...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ve%C5%99e ... ntre_Praha
Otázka jestli do toho spadají i semafory nebo ne...
Bobik: Tak ono všechno bylo "státní/městské"... Pak se to v návalu svobody privatizovalo, aby se to zase mohlo "znárodnovat" a peníze opět tekly do správných kapes...
Oboje má něco do sebe. Když zůstaneme u tramvají, tak Blava se Škodovkami problém nemá, protože mají tak dobře postavenou smlouvu, že Škoda bude platit jak mourovatá pokud tramvaj zůstane v depu nad nějaká %.
A pak smlouvy, které nejsou smlouvy, ale umělecká díla, slovy Tondy Blaníka... (viz voda).
Tak beru zpět. On to je docela hukot :D Zajímavé čtení...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ve%C5%99e ... ntre_Praha
Otázka jestli do toho spadají i semafory nebo ne...
Bobik: Tak ono všechno bylo "státní/městské"... Pak se to v návalu svobody privatizovalo, aby se to zase mohlo "znárodnovat" a peníze opět tekly do správných kapes...
Oboje má něco do sebe. Když zůstaneme u tramvají, tak Blava se Škodovkami problém nemá, protože mají tak dobře postavenou smlouvu, že Škoda bude platit jak mourovatá pokud tramvaj zůstane v depu nad nějaká %.
A pak smlouvy, které nejsou smlouvy, ale umělecká díla, slovy Tondy Blaníka... (viz voda).
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Není náhodou Eltodo, nebo nebyla náhodou původně městská firma (bývalý Veřejný osvětlení)?
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jen tak pro zajímavost, ale slyšel jsem, že Eltodo už je údajně odstavené mimo (i když se prý soudně brání proti výpovědi), prý si to dělá město samo, ale údajně 3x dráž než Eltodo.9001 píše:Zenlkova je "super" Napichovací zábradlí na svém místě. Bakšiš pro Eltodo tam je taky
Hlavní, že se radní na Praze 8 z toho rozplývají... No nic...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pár postřehů z pochůzky slovně:
Zenklova
Od Stírky po Bulovku jest přebroušeno, pod Vychovatelnou je i pár metrů výřezu, tedy nových kolejnic. Za Bulovkou se nějaké kolejnice přehazovaly, ale nevím, jestli je to čerstvý prohoz. Každopádně kaliforňan je stále u Vychovatelny a vzhledem k rozpracovanosti v křižovatce u Bulovky bych to viděl, že od pondělí se bude ještě jezdit na kolík.
Všude je to ve štěrku, jen v prostoru zastávky Vosmíkových mi to připadalo na w-tram.
Geometrie trati se příliš neměnila, takže docela drsné esíčko u Bulovky zůstává Doufal jsem, že se trochu napřímí. Totéž ve stoupání kolem Červené Báně je obrubník od kolejí tak na 3/4 auta, takže nepříjemná souběžná jízda zde stále bude hrozit. Jen u hospody U Karla IV. je kousek plnohodnotný pruh a tram pás vyvýšen a ohraničen zkoseným obrubníkem (asi kvůli nadbíhání náklaďáků) takže už to z vedlejší snad nebude lákat to poslat přímo pod tram, ale nejdříve do svého pruhu a pak zip.
U Kříže DC nově za křižovatkou, místo původní zastávky bumlíky - v prvních týdnech očekávám syndrom Větrník.
V nízkém podjezdu U Kříže byla trolej ukotvena přímo nad koleje na konstrukci viaduktu a příčné dráty před i za viaduktem jsou každý již o chlup výš, čili pokud se kamion dostane až pod viadukt a neserve nic cestou, tak pod mostem zůstane zašprajcnutý sám a nic by nám nemusel přetrhnout
Chválím úpravu T-čkového napojení Primátorská x Zenklova u Discolandu.
Subterra něco hrabe kolem divadla PP a ohrady máme v profilu, takže to budou muset do září zahrabat jinak asi nejezdíme.
Ikdyž budeme jezdit, furt to bude drsný staveniště.
Vinohradská
Kolejově je komplet položeno, je i úplně napojená smyčka, kde jsou nové stožáry, ale zatím chybí TV. Zbývá konstrukci místy svařit a udělat přejezdy. Ve smyčce je třeba nainstalovat kabeláž a přijímače ROV.
V prostoru zastávek OH a Želivského/Stroj. není živice, ale dlažba
Za označníkem zastávky Želivského/Stroj. směrem ke křižovatce je nainstalována krabička pro vzdálené rádio
Zenklova
Od Stírky po Bulovku jest přebroušeno, pod Vychovatelnou je i pár metrů výřezu, tedy nových kolejnic. Za Bulovkou se nějaké kolejnice přehazovaly, ale nevím, jestli je to čerstvý prohoz. Každopádně kaliforňan je stále u Vychovatelny a vzhledem k rozpracovanosti v křižovatce u Bulovky bych to viděl, že od pondělí se bude ještě jezdit na kolík.
Všude je to ve štěrku, jen v prostoru zastávky Vosmíkových mi to připadalo na w-tram.
Geometrie trati se příliš neměnila, takže docela drsné esíčko u Bulovky zůstává Doufal jsem, že se trochu napřímí. Totéž ve stoupání kolem Červené Báně je obrubník od kolejí tak na 3/4 auta, takže nepříjemná souběžná jízda zde stále bude hrozit. Jen u hospody U Karla IV. je kousek plnohodnotný pruh a tram pás vyvýšen a ohraničen zkoseným obrubníkem (asi kvůli nadbíhání náklaďáků) takže už to z vedlejší snad nebude lákat to poslat přímo pod tram, ale nejdříve do svého pruhu a pak zip.
U Kříže DC nově za křižovatkou, místo původní zastávky bumlíky - v prvních týdnech očekávám syndrom Větrník.
V nízkém podjezdu U Kříže byla trolej ukotvena přímo nad koleje na konstrukci viaduktu a příčné dráty před i za viaduktem jsou každý již o chlup výš, čili pokud se kamion dostane až pod viadukt a neserve nic cestou, tak pod mostem zůstane zašprajcnutý sám a nic by nám nemusel přetrhnout
Chválím úpravu T-čkového napojení Primátorská x Zenklova u Discolandu.
Subterra něco hrabe kolem divadla PP a ohrady máme v profilu, takže to budou muset do září zahrabat jinak asi nejezdíme.
Ikdyž budeme jezdit, furt to bude drsný staveniště.
Vinohradská
Kolejově je komplet položeno, je i úplně napojená smyčka, kde jsou nové stožáry, ale zatím chybí TV. Zbývá konstrukci místy svařit a udělat přejezdy. Ve smyčce je třeba nainstalovat kabeláž a přijímače ROV.
V prostoru zastávek OH a Želivského/Stroj. není živice, ale dlažba
Za označníkem zastávky Želivského/Stroj. směrem ke křižovatce je nainstalována krabička pro vzdálené rádio
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pokud vidím dobře, tak napichovací zábradlí je za sloupem lampy. Nejdřív dotyčný musí přerazit ten sloup, aby se mohl řádně napíchnout na kladnr.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Zenlkova je "super" Napichovací zábradlí na svém místě. Bakšiš pro Eltodo tam je taky
Hlavní, že se radní na Praze 8 z toho rozplývají... No nic...
Hlavní, že se radní na Praze 8 z toho rozplývají... No nic...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Naposledy Zenklova:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
V tom nejsme ve přiPetr píše:Skoro bych řekl, že tady toho máme víc http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2018080503
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Skoro bych řekl, že tady toho máme víc http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2018080503kruťák píše:Myslim, že tady jsem vše podstatné o kusé koleji u Muzea dostatečně jasně vysvětlil
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Karosák: Tak Vysočany zmízi určitě, až se IPR odhodlá k reko náměstí a bude smyčka zvětšena .
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Myslim, že tady jsem vše podstatné o kusé koleji u Muzea dostatečně jasně vysvětlil
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A samozřejmě že výhybka byť pojížděná jen jedním směrem a ještě bohužel do odbočky podléhá opotřebení, údržbě a veškeré další pasportizaci a pokud nemá opodstatnění, je to jen omezující úsek trati, kde dochází ke zhoršení jízdního komfortu, emisím hluku a dalšímu generování potenciálních problémů (zanášení, namáhání jazyků....). Vzpomeňte, že i jednokolejka Hládkov byla po dobu kráteru ve Střešovicích napojena prostým obloukem - výhybka byla asi na 2 roky vyjmuta
Z tohoto úhlu pohledu je nesmyslná i výhybka ve smyčce Vysočanská, ale to je manipulační prostor, kde se stejně jezdí minimální rychlostí a navíc je sjezdová, takže opravdu chleba nežere a brzy stejně zmizí úplně.
Z tohoto úhlu pohledu je nesmyslná i výhybka ve smyčce Vysočanská, ale to je manipulační prostor, kde se stejně jezdí minimální rychlostí a navíc je sjezdová, takže opravdu chleba nežere a brzy stejně zmizí úplně.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Asi spíše 80m kusu se chtělo napsati, ne?
Jinak prostor nových hluchých kolejí prochází celkovou obnovou, což se o křižovatce u Muzea a prostoru kolem rozhodně říci nedá. Dále to, co se dělo ve Škrétově + oblouky nebyla rekonstrukce, ale oprava. Úplně jiná razítka, úplně jiný rozsah prací, použitých technologií, materiálu i financování. Neplést pojmy s dojmy!
No a především křižovatka nad Muzeem na svojí krásu teprve čeká a výhybky tam nelze jentak položit. Nové výhybky (tam, kde předtím nebyly) jsou záležitost investiční, takže úplně jiná liga. Navíc nový tvar křižovatky asi nebude respektovat geometrii stávající trati a také je třeba takovou výhybku napojit na odvodnění a připravit na dálkové ovládání. Tudíž jsme už u poměrně rozsáhlého kopání v oblasti, kterou křižovatka v případě napojování stejně bude muset projít a bude to muset být koordinovaná akce, protože nové dopravní značení, semafory, povrchy, obrubníky, koleje.... Oblast se stejně bude celá rozkopávat a dělat znovu, tudíž tam někam položit výhybku opravdu nemá smysl. Je to jako pověsit si do bytu lustr s tím, že byt budu rekonstruovat až za 2 roky a budu kompletně nově tahat elektriku a měnit dispozice bytu. To také nedává smysl, že?
Jinak prostor nových hluchých kolejí prochází celkovou obnovou, což se o křižovatce u Muzea a prostoru kolem rozhodně říci nedá. Dále to, co se dělo ve Škrétově + oblouky nebyla rekonstrukce, ale oprava. Úplně jiná razítka, úplně jiný rozsah prací, použitých technologií, materiálu i financování. Neplést pojmy s dojmy!
No a především křižovatka nad Muzeem na svojí krásu teprve čeká a výhybky tam nelze jentak položit. Nové výhybky (tam, kde předtím nebyly) jsou záležitost investiční, takže úplně jiná liga. Navíc nový tvar křižovatky asi nebude respektovat geometrii stávající trati a také je třeba takovou výhybku napojit na odvodnění a připravit na dálkové ovládání. Tudíž jsme už u poměrně rozsáhlého kopání v oblasti, kterou křižovatka v případě napojování stejně bude muset projít a bude to muset být koordinovaná akce, protože nové dopravní značení, semafory, povrchy, obrubníky, koleje.... Oblast se stejně bude celá rozkopávat a dělat znovu, tudíž tam někam položit výhybku opravdu nemá smysl. Je to jako pověsit si do bytu lustr s tím, že byt budu rekonstruovat až za 2 roky a budu kompletně nově tahat elektriku a měnit dispozice bytu. To také nedává smysl, že?