Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3575
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 05.11.2019 16:43

Obratiště by vznikla tím přidáním oblouků, čímž by vznikly větší či menší blokové objezdy. Přidání oblouků by někde šlo ale jen za cenu posunu osy trati do autopruhu. Takže kde je hustší provoz, nebylo by to dobré. Problém snovou hlukovou zátěží by podle mě nevznikl, protože nevznikne nová trať (ale co já vím jak přísně se to dnes posuzuje...)
Jak mi to připadá okometricky:
Mánes - jak se psalo, šel by jeden oblouk.
Moráň - auta na koleje, možná i ubourat kus parku pro vysunutou křižovatku. Ale nedaleko jsou jiné trati.
Národní divadlo - nutno rozšířit most a nábřeží, jako je začátek Jiráskova mostu. Prošlo by to přes památkáře?
Anděl - šlo by.
Flora - šlo by. Nutno řešit společně s Olšanským náměstím a zastávkou Flora v dolní Jičínské.
Otakarova - málo místa, leda auta v Bělehradské na koleje (velký problém). Dá se ale objet smyčkou. Co takhle smyčku zdvoukolejnit, aby při odklonech nebyly zmatky kam to jede?
horní Palmovka - nemožné kvůli ostrému úhlu a sklonu. Leda tam mohutně bagrovat, z parku ukousnout ještě větší kus a postavit ještě hnusnější opěrnou zeď. Ale vždyť se to dá objet blokově.
IPP - šlo by, s tratí kolem Muzea to bude i nutné
Těšnov - přidat výjezd na most

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2880
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od trainzjohny » 05.11.2019 16:37

A co problém v čechách největší - HLUK tedy hlukové limity, ty se těžko někde mezi zástavbou podaří dodržet :(

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1367
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Radek » 05.11.2019 15:55

Taky si myslím, že se z toho vyvrbí jednosměrné oblouky - a nic proti tomu, bylo by to fajn.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 05.11.2019 14:05

Radek píše:
05.11.2019 12:47
Praha chce stabilnější tramvajovou síť. Hledá místa na smyčky v centru
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 91105.html
Řekl bych, že by se mělo začít tím, že se budou řešit křižovatky s chybějící větví. Např. o Mánesu psal kdysi Absolut, že se větev Myslíkova - Národní divadlo vejde, ale nedala se. No, měla by se dát. 8-)
Pak by se měly prozkoumat všechny ostatní křižovatky, kde větev chybí (Moráň, Národní divadlo, Anděl, Flora, Otakarova, Olšanské nám, horní Palmovka, Pavlák), a říct si, jestli lze větev doplnit a za jakých podmínek. A i v případě, že není reálné hýbat s celou křižovatkou, tak bych se nebál doplnit aspoň kolej pro jeden směr. I to by bylo užitečné.
Taky si myslím, že kusé koleje u Muzea by se měly napojit ne jen z Vinohradské, ale rovnou udělat celý trojúhelník a upravit SSZ, aby se tam daly obracet i jednosměrné vlaky jako na Zvonařce, jen přes semafor. Taky se může založit další trojúhelník u Hlaváku a prezentovat to jako zahájení stavby TT kolem Hlavního nádraží.
„Právě s tím pomůže budování nových obratišť a odstavných kolejí přednostně v lokalitách, kde tato infrastruktura zcela chybí, nebo je nedostatečná. Jedná se například o oblast Smíchova, Malé Strany, Nového Města, Žižkova a Vinohrad,“ oznámil na webu magistrátu Scheinherr.
Myslím, že na Smíchově smyčka nechybí, a jestli někomu jo, tak se měla přikreslit do nové výstavby na Knížecí. Malá Strana mi přijde nereálná, jediné volné místo je Klárov a tam to určitě neprojde. Na Žižkově vidím dvě možnosti: před Viktorkou a na Olšanském náměstí. Vinohrady taky nejsou moc reálné, možná by mohli zkusit udělat propojku Vinohradská vodárna - Jiřího z Poděbrad. :wink:

Každopádně vidím 3 problémy:
1. smyčka na volném prostranství = řev místních, že zábor zeleně
2. bloková smyčka v ulici = problém udržet průjezdnost a použitelnost
3. víme, jak nám jdou jakékoliv stavby :(

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 31.10.2019 20:09

T3 a klony mají max 65 ne...KT8 to samé... 15T má papírově taky 60km/h a známe to...Jel jsem v kachně 87 :D ale razítko na to úředník nedá...

Reálně zvýšení rychlosti je prakticky nevyužitelné... Navíc pořád jezdíme na rozhled...

Demon byl rychlejší a Karosák to zařízl , ovšemn naprosto přesně, zařízl :D =D>

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6009
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od demon » 31.10.2019 20:03

Nechci vám kazit radost, ale 15T je homologovaná na 60 km/h a vyšší rychlost co vím výrobce odmítá, už jen kvůli známým problémům s koly, takže by to šlo maximálně u 14T, možná KT, ale to další už těžko...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3353
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 31.10.2019 19:12

Tak jsme se zasmáli, ale jistě víme, že klíčem k rychlé a konkurenceschopné MHD je CESTOVNÍ rychlost!!! Tedy čas potřebný pro překonání úseku se všemi prostoji. A tyto prostoje zhoršují průměr nejvíce :evil: Přesně jak píše Bobik, PRŮMĚRNÁ rychlost (tedy průměr toho, kdy je vozidlo v pohybu) sice může hezky vypadat, ale o rychlosti přesunu MHD neříká nic, když ho zabiju sérií zaprasených a často zbytečných SSZ a zastávek. To má smysl u plynulých přesunů na delší vzdálenosti (letadlo, vlak, VRT). Samozřejmě by bylo fajn, kdyby na přímých 4proudovkách byla po vzoru Hradce Králové povolená 60/70 - typicky Poděbradská, horní Plzeňská, Bělohorská, Evropská, Švehlova, horní Zenklova, Střelničná... ale to výsledek nezachrání. To by sice mohlo pomoci dohánět zpoždění, ale to už zase jen řešíme důsledek namísto příčiny a zadruhé to ihned ojř využije k seřezání jízdních dob a jsme, kde jsme byli. Ale jsem pro, je to mírné zlepšení za minimální náklady (razítko a pár značek). Ovšem zvyšování na 80 je hodně drahý špás s diskutabilním přínosem. A proč drahý? Protože hranicí 60 km/h jen namátkou končí jízda na rozhled, mění se parametry TV a jeho součinnost s PTG, nemluvě o pravděpodobné nemožnosti společného provozu "rychlých" a "pomalých" tram. Tedy problém s přechodností na tyto úseky. Ani ten nejmodernější DPP v zemi, s dobrými předpoklady toto zavést, se s tím moc neposunul.
Dnes už nám cestovní rychlost spadla kam? Neříkal MŠ, že pod 19 km/h? Hnus. Kdybychom měli plošně 30 km/h, ale tramvaje nestály NIKDE kromě zastávek, a mezi nimi by vždy mohly plných 30, vyletí nám cestovní rychlost třeba na 23 km/h a.jsme spolehlivostí a rychlostí na úrovni švajcu. Jediné co může pomoci MHD je preference, preference a zase jen preference, ale to je marmý, to je marný, to je marný... A asi bych se měl omluvit za zbytečný výlev, protože tady jde o to divadélko a 80ka nám v brzké době fakt nehrozí [-o<

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3575
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 31.10.2019 19:11

Předpokládám že inženýři ve škodovce neoptimalizovali na krev, že by se to při rychlosti 61 km/h rozpadlo na součástky. To označení konstrukční rychlost je zavádějící, spíš by se tomu mělo říkat schválená rychlost nebo úředně dovolená rychlost. A ten úsek, kam to celé směřuje, asi bude ten do Zdib.
Naposledy upravil(a) P_V dne 31.10.2019 19:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4279
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 31.10.2019 16:20

von Špilberk píše:
31.10.2019 15:49
Schválně, kdo si tipne :?: :lol:
Tipnu si já. 8-) O tomhle se interně mluví už dlouho, teď to jenom politici, zřejmě z potřeby prezentace alespoň nějakých úspěchů, vytáhli na světlo. Interně jsem slyšel o max 80km/h, pochopitelně jen na vozech, co to "umí" (15T) a závislé by to mělo být na Emě, která by měla umět standardní 60 odblokovat/zablokovat při vjetí/opuštění daného úseku. Takže až to bude umět Ema, tak se to spustí. 8-) :D

Jediná trať, kde to taknějak dává smysl jsou Modřany, pak se uvažovalo o různých koncových tratích, kde je silniční 70 (horní Evropská, Bílá Hora apod.). Leč je otázka, nakolik to kde bude mít smysl. Třeba z Obory Hvězda na Malý Břevnov se kolikrát pořádně nedá rozjet ani na 60 a už člověk musí brzdit, protože zvýšení rychlosti končí Z Vypichu od křižovatky k Oboře to samý, sice silniční 70, ale i na 60 moc krátký úsek (a proto Oboru zrušit :lol: ). V opačném směru z Malýho Břevnova to mnohdy nemá moc význam zase z časových důvodů, protože co se nažene, to se odstojí na KB Vypich (tam kolikrát jezdím "jen" 40, abych nemusel na Vypichu čumět do času).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 31.10.2019 15:49

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ji-1363786
Tramvaje v hlavním městě by mohly jezdit rychleji. O navýšení maximální rychlosti usiluje náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) a dopravní podnik.
„Nejvyšší konstrukční rychlost tramvají je šedesát kilometrů v hodině, není-li omezena dopravními značkami. Ty někde dovolují i rychlost sedmdesát kilometrů v hodině. Proto chceme zvýšit maximální rychlost až o deset kilometrů,“ řekla deníku E15 mluvčí DPP Aneta Řehková.
Až dosud jsem netušil, že konstrukční rychlost tramvají se řídí dopravními značkami, ale Anetka to bude vědět líp. :smt044
Jednalo by se o místa, kde nejsou přechody pro chodce, křižovatky nebo extrémní klesání.
...dodává Scheinherr s tím, že o konkrétním rozsahu a lokalitách, mezi kterými zmínil například ulice Koněvova či Švěhlova,
Koněvova a Švehlova bez přechodů a křižovatek :?: Kde jako :?:
Kdy se tak stane, zatím není jasné.
Schválně, kdo si tipne :?: :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3353
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 21.10.2019 20:36

Za mně dobrý, líbí se mi prosklená střecha. Neurazí, neoslní... :wink: Viděno také Ruská ZC.
Ale zajímalo by mně, jak si JCD "rozebere" ty přístřešky, které mají základnu zabetonovanou v desce pod svrchní pochozí vrstvou. Ať už třeba Slavia ZC, nebo Podolské nábřeží....moment, vlastně snad všechny. To by museli povrch rozbít a zase uvést do původního stavu, nebo to fiknou u země, ale pak je to dál takřka nepoužitelné, nebo co. Vlastně celá ta fůra přístřešků po životě v městském provozu je tak trochu nepoužitelná pro secondhandové použití a tuplem v takovém množství plus náklady na demontáž :-k
Jestli ještě nakonec nebude JCD rádo, když si to DPP převezme "na dožití". Ale chápu, že musí předcházet výhružné strašení obecenstvem na větru a dešti, přeci se nedají jentak lacino. Ukončit smlouvu na údržbu něčeho lze snadno, prostě si odvezu vercajk a už mně tam neuvidí, ale tohle...
To je jako u nás v domě, kde město provozuje kotel(nu), leč kotel je dávno odepsán, nejsou na něj už ani moc díly a technicky vzato je na konci životnosti. Nový nám po privatizaci domu pochopitelně nekoupí a samotným je jim k ničemu (neprodejný bez hodnoty a jinde použitelný už jen s velkým kutilským nadšením), demontáž a odvoz by je také něco stála a navíc atmosféra, které mají dostat v roce 21' BAN.
Takže nám jej zkusili nabídnout za skoro 200k v bláhové naději, že se ve strachu před topnou sezónou rozstřeseme a dáme jim to i s dýškem (a samozřejmě nám ten krám zůstane).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 21.10.2019 15:26

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 18.10.2019 8:11

https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... u-mhd.html
Podle Chabra chce firma JCDecaux stovky přístřešků odstranit k 30. červnu 2021, kdy smlouva vyprší. Aby to stihla, bude muset s demontáží začít s předstihem

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3575
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 05.10.2019 21:55

Trávu v kolejích nahradí rostliny snášející sucho, ušetří se na zavlažování
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramv ... zpravy_zaz

Pak se ale musíme zamyslet nad tím, proč tam ta tráva je. Kvůli mikroklimatu. Odpařuje vodu a chladí vzduch. Sukulenty vydrží bez závlahy, to znamená, že vodu neodpařují a nechladí. Tak na co vlastně zeleň, když je s tím práce?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 06.9.2019 16:28


Odpovědět