Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 13.10.2021 19:58

Jo, jenže to, co píšeš je teď. Tenhle stav už ale trvá delší dobu. Navíc je to vesměs důsledek. Kterej má nějakou příčinu.
Tou příčinou je zčásti neschopnost politický reprezentace napříč spektrem se domluvit na prakticky čemkoli, zčásti ideologická utopie a z ní vycházející to evropský zelený šílenství a díky tomu jiný priority a tudíž i jiný přerozdělování peněz a teď i zčásti přehnaná reakce na tu čínskou chřipku.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6712
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 13.10.2021 12:20

kruťák píše:
13.10.2021 11:58
...jejich (několika)měsíční dodací lhůty, protože stejně neutěšená situace je ve většině firem většiny oborů.
…(několika) roční dodací lhůty...
von Špilberk píše:
13.10.2021 7:45
Problém je, že nějak nevidím, že by se o řešení vůbec někdo snažil. A pokud se někdo snaží, tak se mu předem velice omlouvám, ale fakt to není vidět.
"Někdo" se snaží, ale řešení fakt v nedohlednu.
Nejsou vozy, protože - nejsou lidi, na který nejsou prachy, - nejsou ND, protože celosvětová materiálová krize, i násobné zvýšení cen surovin, na které díky tomu opět nejsou prachy.
Nejsou řidiči, protože spousta odchodů a málo zájemců, protože - malá nezaměstnanost, - nízké platy.
Nejsou prachy, protože nízké příjmy města a neochota o navýšení kompenzace, proti tomu vysoké platby za energie, za náhradní díly...
Jestli máš řešení, který by bylo rychlý a bylo vidět, sem s nim. 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 13.10.2021 12:12

Minulý týden jsme měli chat s představenstvem mého zaměstnavatele :D. Klientům říkáme, inflace, inflace a že na nás zapomněli :D No prý se na to v prvním pololetí 2022 podívají :D A to jsou mld zisky :D .

Takže asi tak. Dokážu si představit jaký bordel to bude u DPP :D

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 13.10.2021 11:58

Von Š: Ono se nové vedení dílen snaží a situace se rapidně lepší, ale je to těžký. Nejsou lidi, neni materiál, je (půl)roční skluz a v zásobě jsou desítky vozů (a kupí se další) a do toho všeho ještě břímě kachen a wan. Ale ono je těžký přitlačit na prachy pro dělníky (nemyšleno nijak hanlivě!), aby se jich hlásilo víc (a aby taky chtěli fakt pracovat), protože to vedení ekonomicky neschválí, musí se to spíš schválit politicky. Ale i když budeme mít dostatek lidí, pořád do toho hodí vidle ŠT a jiní dodavatelé dílů a jejich (několika)měsíční dodací lhůty, protože stejně neutěšená situace je ve většině firem většiny oborů.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1543
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 13.10.2021 10:33

P_V píše:
13.10.2021 8:06
Njn, a když jde o slovní zadání projektu, kde se bude i hýbat s polohou, nebo něčeho fungl nového, tak se přeci neví předem, jak to projektantovi z cadu vypadne. :) Můžou se v některém bloku srdcovky sejít tři žlábky, může se nějaké odbočení předsadit natolik, že se nekříží s odbočením na druhou stranu...
Jak se to řeší v daném případě, nevím. :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 13.10.2021 8:06

Radek píše:
12.10.2021 14:26
Tak, jak to prostorově vyjde :) . Třeba se uvádí při rekonstrukci 1x18 apod.
Njn, a když jde o slovní zadání projektu, kde se bude i hýbat s polohou, nebo něčeho fungl nového, tak se přeci neví předem, jak to projektantovi z cadu vypadne. :) Můžou se v některém bloku srdcovky sejít tři žlábky, může se nějaké odbočení předsadit natolik, že se nekříží s odbočením na druhou stranu...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 13.10.2021 7:45

Aktuální nástěnné informace:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 13.10.2021 7:45

demon píše:
12.10.2021 16:15
takže to snadná řešení opravdu nemá.
Problém je, že nějak nevidím, že by se o řešení vůbec někdo snažil. A pokud se někdo snaží, tak se mu předem velice omlouvám, ale fakt to není vidět. 8-) Jediné, co se podařilo vyřešit, je nedostatek vozů 15T pro provoz, jak nás informuje Dopraváček:
Podařilo se tak rapidně snížit množství dlouhodobě odstavených vozů. Jednou z příčin je opětovné zprovoznění opraveného speciálního soustruhu ve vozovně Hloubětín, který jako jediný umí náležitě obrobit kola pro tramvajový typ 15T. Je proto vytížen ve dne v noci, a to doslova – podle našich odhadů zvládají pracovníci odbavit zhruba tři kusy tramvají denně. Dalším důvodem je pak prodloužení kilometrických proběhů vozů 15T o několik desítek tisíc kilometrů, tím se podařilo vyřešit skluz v pracích, který Opravna tramvají (ale také drtivá většina dodavatelů náhradních dílů) nabrala vlivem kritické personální situace během pandemie koronaviru.
První zpráva je fajn - soustruh jede. Druhá zpráva - prodloužení km proběhů - teda nevim... :-k :-k :-k

A to, co se děje v ulicích letos od září, nemá obdoby. Sice provoz vždycky po prázdninách zhoustne, ale teď je opravdu kolaps dopravy skoro denně. A to nejlepší - předvánoční mumraj - je teprve před námi.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 13.10.2021 7:52, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6712
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 12.10.2021 16:15

von Špilberk píše:
12.10.2021 9:07
Akorát, že to vypadá jako maskovací operace, any NĚKDO nemusel přiznat, že se mu něco nepovedlo, a že máme problémy (s vozy, řidiči, penězi).
Já jsem si nevšiml že by to někdo maskoval a dokonce ani že by měl tu potřebu.
Tohle je přece leta známý fakt a jedno souvisí s druhým, takže to snadná řešení opravdu nemá.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1543
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 12.10.2021 14:26

P_V píše:
12.10.2021 12:52
Jak se to uvádí u křižovatky 4 směrů, kde počet srdcovek závisí na tom, jak to prostorově vyjde?
Tak, jak to prostorově vyjde :) . Třeba se uvádí při rekonstrukci 1x18 apod.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 12.10.2021 13:52

von Špilberk píše:
12.10.2021 9:07
nějaká kusá kolej na Republice (která navíc vznikne za x měsíců)
Neni ta vypsaná zakázka teprve na projektovou dokumentaci? Kolik měsíců (či spíše let) to pak trvá, když jde všechno hladce?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 12.10.2021 12:52

Radek píše:
11.10.2021 15:06
PV: počty srdovek.
Jak se to uvádí u křižovatky 4 směrů, kde počet srdcovek závisí na tom, jak to prostorově vyjde?

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 189
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 12.10.2021 12:24

Jo tak, už to chápu. :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 12.10.2021 10:46

Ústečák píše:
12.10.2021 10:29
A fakt nikdo nerovná, aby nám tu správně blikaly čtverečky.
Já vím, já to vysvětlovat nepotřebuju. Nastiňoval jsem pohled cestujícího, který musí opustit předčasně tramvaj. Např. sám mám problém nějakým svým kamarádům vysvětlovat čerpání přestávky mimo vůz. Nechápou to. Ještě nějak poberou střídání se svačinářem, ale skákání z vozu na vůz fakt vůbec.
Takže vysvětlovat někomu, kdo musí z tramvaje, že tramvaj se musí otočit, protože někdo chce jet i na druhou stranu, a protože bla, bla, bla...
Cestující to fakt nezajímá, takže ano - je to nutné, ale vypadá to blbě a dobrou reklamu nám to nedělá. A o tom jsem mluvil.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 189
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 12.10.2021 10:29

Obratové časy nás tu taky trápí, jelikož se nám jakákoliv nepravidelnost neuvěřitelně natahuje tím, že se přes všední den prakticky nedá umazávat zpoždění.

A fakt nikdo nerovná, aby nám tu správně blikaly čtverečky. 8-) Prvotní zájem je, aby se minimalizoval dopad na cestující, pak na řidiče. Z toho ale plyne, že se tomu člověk věnovat musí. Obracení do času je v odpovídajících případech žádoucí, nejde jen o cestující v tramvaji, ale i o ty, kteří čekají na tramvaj do centra. A pokud za sebou jedou tři zpožděné 9 do Řep, pak je fakt nejlepší první otočit do času řekněme přes vozovnu. Cestující pobere ta druhá, která stejně pojede hned z konečné zpět, a první výrazně umenší od vozovny do centra rozestup mezi spoji. Do toho samozřejmě vstupují také BP, střídání a tak. To se všechno zohledňuje.

Je to ale fakt případ od případu.

Odpovědět