Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 08.11.2013 19:34

Lávky se predpokladam objevi, az bude staveniste subdodavatelem predano DPP.

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 08.11.2013 19:25

Při rekonstrukci TT v ul. V Olšinách se zrušilo celkem pět přechodů přes TT (nebudu počítat jeden na zastávku Kubánské nám. d.c.) a vznikl jeden dočasný. Tento dočasný přechod však neměl dlouhého trvání a při vytrhání panelů ztratil smysl. Přiložené fotografie jsou ze včera (dnes je i deska na které ležely panely vyfrézovaná a "schod", který musí pěší překonat je ještě větší) :evil: . Otázka zní, došly přechodové lávky a čeká se až se nějaká uvolní z jiné RTT?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 08.11.2013 19:06

pro zlatum1:
Absolut píše: Nezávisle na provedení je svár vždycky místem potencionálního možného vzniku vady. Je tedy dobré mít takových míst méně.
MOp píše:Vetsi kolejnice = mene svaru = mensi opotrebeni kol = prijemnejsi jizda.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 08.11.2013 18:56

zlatum1 píše:Laicka otázka. V čem přesně vadí kratké kolejnice. Myslele jsem, že se na místě stejně svařují do "jedné dlouhe kolejnice" (continuous welded rail). Neni pak jedno jak dlouhé jsou kolejnice před svařením?
Není.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 08.11.2013 18:56

Technicky vysvětleno níže.

Formálně v současné chvíli hlavně vadí to, že je to zásadní a neodůvodnitelná odlišnost od zadávací dokumentace. Což si žádný rozumný veřejný investor nevezme na triko v dnešní době.

zlatum1
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 25.1.2011 22:07

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od zlatum1 » 08.11.2013 18:45

Laicka otázka. V čem přesně vadí kratké kolejnice. Myslele jsem, že se na místě stejně svařují do "jedné dlouhe kolejnice" (continuous welded rail). Neni pak jedno jak dlouhé jsou kolejnice před svařením?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 08.11.2013 18:35

No tak tahle fáma je už značně recyklovaná. Je pravda, že z neznámého důvodu zhotovitel zvolil metodu dopravy po silnici a ne po železnici a že objednal kratší kolejnice a uvažoval i o řezání dlouhých. Ale není pravda, že nové dlouhé by měly být až v březnu, to rozhodně ne.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.11.2013 18:01

Absolut píše:Duševní pochod, který vedl zhotovitele stavby k porušení zadávacích podmínek, mi není znám.
slyšel jsem dnes v SA variantu, že se "jim zdála" drahá přeprava dlouhých kolejnic, tak je nechali rozpůlit a že řešení je zákaz použití těchto kolejnic = nutná objednávka nových, které se však dodají až cca v březnu příštího roku = bude jimi vrácena současná nutná výjpůčka od "železnice".
Takže ještě štěstí, že se na pražské TT používají bezžlábkové železniční koleje - jinak by v případě "speciálních" žlábkových kolejnic se VO vrátily "domů" až po roce uzavření!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 08.11.2013 17:38

Duševní pochod, který vedl zhotovitele stavby k porušení zadávacích podmínek, mi není znám.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 08.11.2013 15:35

A je známý (a publikovatelný) důvod :?: Co z toho jako měli: věděli, že mají objednat 30m kolejnice a objednali 15m :?:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 08.11.2013 13:56

Zhotovitel opravdu záměrně porušil zadávací podmínky.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 08.11.2013 13:33

Mě napadla taková blbá otázka v souvislosti s těmi kratšími kolejnicemi: Opravdu byly z nové objednávky :?: Nechtěl někdo udat přebytky z nějaké jiné akce :?:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 08.11.2013 13:25

Mě také, aneb chudáci brigádníci :) Kdyby jste chtěl nekdo pustit šichtu, volejte PejSka...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 08.11.2013 12:53

Petrpes píše:Tak v ÚDDP, v detašované VO výpravně, visí oznámení:
Z důvodu vážného pochybení dodavatelské firmy se výluka vozovny Vokovice prodlužuje předběžně do 26.11.2013.
Ten výraz "předběžně" mě děsí. [-o<

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 08.11.2013 11:33

Karosák píše:A co míníte o výsledku tohoto postupu? Podaří se je dokopat do úspěšného finále, nebo s tím bude fůra opruzu a výsledek bude za chvíli opředen žlutými cedulkami? Překvapuje mě to u Subterry, která postavila i nějaký ten kiĺometr koridoru a tady takouá vostuda? :-S
Spíš bych se obával toho, aby se to nemuselo za pár let komplet překopat...

Odpovědět