Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 08.11.2013 10:17

A co míníte o výsledku tohoto postupu? Podaří se je dokopat do úspěšného finále, nebo s tím bude fůra opruzu a výsledek bude za chvíli opředen žlutými cedulkami? Překvapuje mě to u Subterry, která postavila i nějaký ten kiĺometr koridoru a tady takouá vostuda? :-S

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 06.11.2013 17:24

Tomu rozumím. A já zase nechci vytahovat všechno. Ale když vidím technologii jakou tam používají a jak potom už celými smontovanými kolejovými rošty manipulují ze strany na stranu, tak je mi na :smt078

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.11.2013 17:20

Jo, tak díky za upřesnění pane A. Já jen že těch dez/informací jsem slyšel fůru, tak jsem to vytáhnul tady, aby se nějak zkusilo dát dohromady, jak to asi tak bylo/bude s celou slavnou výlukou.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 06.11.2013 17:17

Bobik: Ta kuriózní historka je lež. Zhotovitel stavby si prostě objednal jiný materiál, než byl v zadávacích podmínkách.

M@rtin: Přemontovat už položené kolejnicové pasy by asi nebyl problém. Mimochodem nějaké 25m kolejnice už jsem tam o víkendu viděl složené. Každopádně jen kvůli tomu, jak se s tím Subterra sere, se termín posune. Momentálně jsem slyšel nějaká data, ale nechci šířit fámy.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.11.2013 17:14

Ohledně kratších kolejnic jsem to slyšel také. A co jsem slyšel, tak to znamená, že se posouvá termín, bo se bude čekat na správné (dlouhé) kolejnice, které se ovšem musí vyrobit, což nějakou dobu potrvá.
Jo a taky jsem slyšel, že k tomu došlo poněkud kuriózním způsobem - původní 30m kolejnice se údajně nevešly na auto, tak se to řízlo vejpůl.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 06.11.2013 16:01

Tak jsme se dozvěděli v čem jsou kratší kolejnice horší. Teď bych ještě rád věděl, co to udělá s výlukou? Namontují se krátké kolejnice nebo se bude čekat na dlouhé? Co to znamená pro cestující a místní?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 06.11.2013 14:09

Možná po pár letech provozu se to může projevit.
Ale přesně jak se uvádí. Čím víc spojů, tím větší náchylnost na problémy a praskliny.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 06.11.2013 13:52

Strojně svařená kolejnice snad nedrncá, ne? Na rozdíl od ručního nebo termitového vaření, kde se to vždy o nějakou desetinu mm netrefí.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 06.11.2013 13:35

Jenze ono kdyz mas zadavaci podminky a v nich mas jistou delku parapetu a ta neni dodrzena, tak by ses take branil..

A v cem to vadi? Vetsi kolejnice = mene svaru = mensi opotrebeni kol = prijemnejsi jizda.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 06.11.2013 12:05

P_V píše:Čemu vadí kratší kolejnice? Předpokládám, že se budou svařovat takovou tou přesnou svařovací hlavou natupo, takže se to na drncání neprojeví.
Připomíná mi jako to když stavitél našeho RD udělal parapet k jednomu oknu ze 2 svařených částí. Při mé námitce položil naprosto stejný dotaz a argumentoval, že nic nenařizuje mít parapet z jednoho kusu. Protože mne tím dotazem dost naštval, vzal jsem vodováhu a začal testovat sklon všech parapetů. Podobně bych to doporučil DP, dobře máte tyhle kolejnice tak my zkontrolujem, zda vše co jste udělali je podle dokumentace a norem.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 06.11.2013 11:38

P_V: Dvakrát více svarů. Nezávisle na provedení je svár vždycky místem potencionálního možného vzniku vady. Je tedy dobré mít takových míst méně.

Von_Špilberk: Nevím

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 06.11.2013 9:40

Čemu vadí kratší kolejnice? Předpokládám, že se budou svařovat takovou tou přesnou svařovací hlavou natupo, takže se to na drncání neprojeví.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 06.11.2013 9:06

Absolut: A když se nezdaří nějaký plánovaný termín nebo kvalita práce, nebudou ohroženy "evropské prašule" :?:
(http://www.dpp.cz/prehled-projektu-pred ... yzvy-oppk/)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Absolut » 06.11.2013 8:57

Vytvoření krásna a rekonstrukce SSZ na Průběžné bude vyžadovat pravděpodobně pouze jednu víkendovou výluku, jinak by se to mělo dělat po částech za provozu.

Na Krymské d.c. ve finálním stavu samozřejmě žádná mezera nebude a odvodnění se upraví. Stav na Míráku před úřadem je taky provizorní, byť tam asi bude léta.

Ohledně zatravnění - DP nemá žádný důvod platit zřízení nebo provoz travnatého krytu, který k vykonávání své činnosti nepotřebuje. Tento přístup platí už cca 5 let a městské části ho postupně snad už všechny pochopily, některým to trvá déle, jiným to stačilo říct jednou.

Na Evropské se skutečně vyskytují kratší kolejnice než byly v zadávací dokumentaci a DP vede se zhotovitelem na toto téma diskuse. Není to jediná věc, kterou tam Subterra dělá poměrně nestandardně. Slyšel jsem i názor, že RTT Evropská je ostudou českého stavebnictví. A jsem ochoten se s ním ztotožnit. O poškození nové výhybky jsem neslyšel nic a může to být i fáma.
Ohledně termínu otevření Vokovic bych nespekuloval, šušká se několik variant.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 05.11.2013 18:39

Ještě dotaz celkově k výlukám na Praze 10.

Bude znamenat dělání "krásna" opět přerušení provozu? Předpokládám, že pokud nakonec dojde na trávu V Olšinách, tak asi ano, ale zajímá mě třeba reko SSZ, Kubánské náměstí Průběžná atd.

Odpovědět