Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Bobek v 15.7.2015 6:16

Věděl by někdo, jestli existuje nějaký úzus (předpis asi ne) na umístění sekcí, nebo se plácnou tam, kam obrazně řečeno vyjdou kabely od měnírny (případně "tady byly vždycky")? Místy mi přijdou poněkud nepraktické, třeba věč né cu kání na výje zdu z Rado šovické zc...
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod P_V v 14.2.2013 16:36

Týjo, sto tisíc za 140 odrazek na špagátě! :shock: #-o Přihlásím se do výběrového řízení s pikslou vyřazených cédéček. :lol:
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod MM-Mikulovsky v 14.2.2013 15:16

Kvůli labutím chce dát Praha na troleje speciální odrazové pruhy
http://www.metro.cz/kvuli-labutim-chce-dat-praha-na-troleje-specialni-odrazove-pruhy-pxo-/co-se-deje.aspx?c=A130214_130625_co-se-deje_jbs
... Řešením by mohl být systém FireFly, kdy speciální odrazové pruhy zavěšené na drátech ptáky zaplaší. Podle Lukáše Viktory z České společnosti ornitologické jde o unikátní systém, v Česku zatím nepoužitý, ale v zahraničí dobře známý. ... Principem jsou speciální plasto-kovové pruhy, které se zavěsí na troleje. Jsou reflexní a zároveň vydávají speciální ultrafialové světlo, které mohou vidět ptáci i za zhoršených podmínek, například v mlze nebo šeru. Odrazka se na drátech také pohybuje, takže ptáky plaší i zvukem. ...
Nemá tu někdo fotografii (odkaz na ní) onoho systému? Rád by jsem viděl jak to vypadá. Představuji si, že asi pro zavěšení popsaného systému podélně vpravo od napájecí troleje natáhnou další dráty mimo dosah PTG - či se pletu?
Jinak si opravdu myslím, že labutí v Praze přibilo
- letošní zimu jsem se s nimi na mostech s TT potkal násobně více než za mé předchozí působení u DP (žel nyní poslední setkání bylo pro labuť zcela tragické - byla uhynulá na rozjezdové splítce Čechova mostu ZC).

EDIT: Zde již i s foty zkušební instalace v Praze na Palackého mostě - http://praha.idnes.cz/desticky-na-trolejich-0uk-/praha-zpravy.aspx?c=A130214_132524_praha-zpravy_ab
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Filip8399 v 18.7.2012 15:54

Fotil jsem to když jel. Vybral jsem si Hlubočepy DC, protože tam jedou pomalu. Samozřejmě to nebylo na první pokus... :wink:
Filip8399
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Petrpes v 17.7.2012 21:04

Proč by se rozjížděl???
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Pepa z Nuslí v 17.7.2012 21:03

předpokládám, že se nerozjel.
Pepa z Nuslí
Uživatel
 
Založen: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Filip8399 v 16.6.2012 16:58

Na této fotce jsem zachytil přímo pantograf na úsekovém děliči. Místo fotografování: Hlubočepy. Foceno s teleobjektivem.
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#DSC_2414.jpg
Filip8399
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Oskar v 06.8.2011 9:06

Tady je nejlepší detailní fotka, co se mi podařilo udělat, že bych z ní ale pochopil, jak to má fungovat, to se říct nedá.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod XSC v 05.8.2011 16:36

Řekl bych, že průjezd ze zkratované sekce do normální se neřeší - když je tam zkratováno, tak odtamtud nic nepřijede. Ohledně propojení 2 měníren na chvíli přes lištu pantografu - to by se řešit mělo, protože jinak může dojít k opalování lišty na přechodu sekce. Ale ani konstrukčně složitější provedení nakreslené Karosákem toto neřeší.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Oskar v 05.8.2011 15:39

K těm diodovým sekcím, to moje první schéma, stejně jako všechny ostatní odvozeniny jsou špatně. Proč? Když dvoulištový sběrač propojí izolovaný úsek, přemostí tím jednu diodu. A teď si představte, že široko daleko žádná jiná tramvaj není, a vlevo a vpravo jsou dvě měnírny se stejným napětím naprázdno U0 a vnitřním odporem Ri. Tramvaj přijíždí zleva silou. První měnírna maká, druhá se fláká. Napětí vlevo je (U0 - Ri*I) kde I je proud, který tramvaj odebírá. Vpravo nikdo nic neodebírá, je tam tedy napětí U0. Teď tramvaj přejede první dělič a přemostí levou diodu. Pravá dioda se okamžitě otevře a bude se snažit srovnat napětí na obou stranách – v tu chvíli sekce nefunguje, jak by měla. Nehledě na to, že ne jedné straně může být vypnuto a zkratováno, a pak by pokus o průjezd sekce znamenal zavlečení napětí do zkratovaného úseku a tedy vypaření diody a/nebo výpadek měnírny.

Jediná možnost, jak tomuto jevu zabránit, je přidat ještě jeden dělič, takto:
tramsekce.png


Pak to bude zcela bezpečné pro projíždění pod proudem (a tedy zároveň odolné proti uvíznutí) ale stále to nebude bezpečné pro rekuperaci. Ale to normální sekce nejsou taky a v tramvaji se s tím počítá.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod pawel v 05.8.2011 12:50

stažené ke straně je TV všude tam, kde se hrabe do kolejiště, ne? no nic, uvidíme :)
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod MM-Mikulovsky v 05.8.2011 11:41

pawel: Dovoluji si tipovat, že zrušená řetězovka bude, tam, kde je nyní tento typ TV stažený ke straně.
Jedná se tedy cca o úsek mezi zastávkami Černý kůň - U Libušského potoka.
(Z čehož se nemění kolejnice mezi přejezdy IAD u zastávek Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany a žel asi i mezi zastávkami Nádraží Modřany a Modřanská škola - kde to je pro jejich stupeň ojetí, viditelný i na páteři na fotce 24 z 23.7.2011, velmi napováženou, tak jako neměněný esíčkový vjezd do obratiště Nádraží Braník, viditelný na fotkách 37 až 39 z 16.7.2011 - osobně mne zajímají spíše tato hazardní rozhodnutí).
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod pawel v 05.8.2011 9:51

v kterém úseku KOMOKO bude zrušena řetězovka a proč? a obecně - je řetězovka u TT již v dnešní době zcela výběhový model, nebo je to jen pražská záležitost (unifikace atd.)? díky.
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod trainzjohny v 05.8.2011 5:38

No pokud by ten stred byl o kousek delsi nez obe hlavy ptg tak ne. Jen by se vyrazne zkratil doba kdy jede vuz bez napajeni protoze by na ten stred byl privedeny proud. Ale prutok proudu z jednoho useku na druhy snad pres jednosmerny diody proti sobe nejde,ne ?
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod demon v 04.8.2011 20:39

trainzjohny napsal:Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...

Já bych spíš princip viděl takhle...
No a dle tvého nákresu by snad úseky propojeny nebyly ? :?
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků

cron