Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Jake v 04.8.2011 20:37

Ať na to koukám jakkoliv, tak jste z hlediska elektrotechniky nakreslily to samý, jen každej jinak. :D
Jake
Uživatel
 
Založen: 27.4.2009 19:14

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod trainzjohny v 04.8.2011 19:34

Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...

Já bych spíš princip viděl takhle : (bez dovolení jsem si půjčil tvůj nákres, pardon).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Karosák v 04.8.2011 19:28

Sekce s diodami zpozorována i v podjezdu Bulhar. Taky jsem si to musel vyzkoušet a nekopla...tak nevim 8-[ Jinak nevím, proč je prezentována jako Úsekový dělič s magnety :?: :idea: A taky jsem koukal, že na rozdíl od klasické sekce má víc vrstev. Takže jestli to funguje jak načrtl Oskar, mohlo by to být nějak takhle Z:idea:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Bobik v 22.4.2011 11:50

Jo, já sledoval tu ve VO večer při zátazích a musím říct že i pěkně hoří, když se řízne pomalou jízdou natvrdo. Zajímala by mě životnost těch diod. Jestli je i "antivisící" se mi zatím zjistit nepodařilo, ale počítám že nebude dlouho trvat až se někomu se sólem na ní povede zastavit. 8-)
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod BerryML v 21.4.2011 19:09

Ta sekce není konstruována na to, aby se přes ní jezdilo pod proudem, ale primárně proto, aby se na ní nezůstalo viset. Stejná sekce i na IPP ZC. Podle mě je to konstruováno tak, aby při 10 cm izolace měla vždy alespoň 1 lišta odběr a ty diody jsou tam proto, aby se netahal oblouk z druhý lišty do sousedního úseku, tudíž aby byl odběr vždy jen z jedné strany. Jinak jsem to včera zkoušel s T6 na Špejcharu a musím říct, že kope stejně jako každá jiná sekce. 8-)
Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
 
Založen: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Karosák v 21.4.2011 16:33

Taky na výjezdu ze smyčky Špejcar jsem si všiml již dříve tohoto nového typu "sekce". Už tam visí od chvíle co byla smyčka znovu připojena k síti, ale nenapadlo mě to nijak rozmazávat. A navíc s původními návěstmi. Elektroline má v katalogu "sekci" (armatury pro tramvajovou trakci, str. 19), kterou mám na mysli, ale netvrdí, že lze projíždět pod proudem.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod MF v 21.4.2011 11:06

je jich treba plny dvur v Ko. Je i na vyjezdu z Vo. Tam jsem ji ale zkusil riznout 5km rychlosti a 15T prestala jet a pipla jakoze na chvili bez napeti.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Oskar v 21.4.2011 10:54

Sice nevím, jak přesně to funguje, ale mohlo by to fungovat třeba takhle:
tramsekce.png

Je to vlastně stejné, jako klasická sekce, až na to, že střední část, která je běžně z izolantu, je tady z vodiče a do tohoto vodiče je dvěma diodami zavedeno napětí alespoň z jedné strany. Takže se tramvaj neocitne nikdy bez proudu...

Ale nějak se mi to nezdá, tak se taky rád nechám poučit od povolanějších...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Bobik v 21.4.2011 9:38

Brejšín napsal: Izolovaný úsek je jen asi 1O cm dlouhý a oddělení je zajištěno pomocí diod.
Mohl bys to prosím trošku rozvést i pro ty co o elektrice ví víceméně akorát že není vidět a bolí to? Těch 10cm - tzn. dostatečná vzdálenost, aby se lištama nespojili dva úseky (jeden je v úseku a druhý izolován)? Případně to není na závadu? A ty diody jsou tam proč (namísto obyčejnýho "kusu plastu") - aby se to mohlo brát pod jízdou, příp zamezují přetažení oblouku mezi úseky?
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Brejšín v 21.4.2011 5:16

V okolí prašného mostu jsou již instalovány, doporučuji prohlédnout.
Izolovaný úsek je jen asi 1O cm dlouhý a oddělení je zajištěno pomocí diod.
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
 
Založen: 03.5.2005 17:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod kruťák v 21.4.2011 3:48

MM-Mikulovsky (v tématu Zátahové orientace) napsal:novou návěst sekce, jíž je možno projíždět "podjízdou" a na níž není možné zůstat "viset" - zatím není v Praze instalovaná jediná, ale prý se nějaké chystají na vhodná - respektive pro klasické sekce naprosto nevhodná místa)
Předpokládám, že ani tak nejde o návěst jako o samotný úsekový dělič. Mohl by mi někdo seznámený s tím popsat jak taková "sekce" vypadá? Já bych si dokázal představit různá řešení, ale jejich popis by byl delší, nesrozumitelnější a s větším počtem odboček a dodatků než onen příspěvek citovaného autora :), tak to radši nechám povolanějším...
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Bobik v 03.12.2009 14:59

:P :P :P Jdu si půjčit smolinec a vyzkouším to.... :D
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod jendelin.i v 02.12.2009 21:01

OT
Oskar napsal:Shrnutí: Na ovládání výhybek se hodí rádio,

i v kovovém stavu :?:
http://www.meteleskublesku.cz/?movie=40 Rozhovor u stolu 4:26
Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
 
Založen: 22.9.2008 9:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Oskar v 29.11.2009 17:34

Mapl napsal:A když už jsme u toho - jaký je vlastně rozdíl mezi rádiovými a infračervenými prvky? Na principu infr. pracují třeba kontrolní body tuším, ale na principu rádiových co? Díky.
Rozdíl je primárně v kmitočtu – infračervené systémy mají vlnovou délku jen o něco větší, než viditelné světlo (tedy vlnové délky cca. 800 – 1500 nm) a tedy se šíří podobně jako viditelné světlo – hlavně odrazy, málokdy ohybem. Také se hodně tlumí průchodem většinou neprůhledných materiálů – včetně špíny.

Rádiové systémy používají obvykle velmi krátké a ultra krátké vlny, což jsou vlnové délky cca. 10 cm až 10 m, tedy mnohonásobně větší. Konkrétně TRAMVYS používá údajně standardizovanou frekvenci 433,92 MHz, což odpovídá vlnové délce cca 70 cm. Takové signály se snáze ohýbají kolem předmětů kratších, než vlnová délka a nedělá jim problém procházet většinou nevodivých materiálů. Také jsou často všesměrové, což se v optické doméně realizuje těžko s dostatečným výkonem.

Shrnutí: Na ovládání výhybek se hodí rádio, protože je výhodné, že se nemusí přesně mířit a nemusí být mezi body viditelnost. Naopak pro účely DoRISu se hodí inframajáky, protože je naprosto exaktně definované, ve kterém okamžiku k přenosu dojde, takže je jasné, že tramvaj zrovna opouští zastávku.
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Mapl v 29.11.2009 16:47

A když už jsme u toho - jaký je vlastně rozdíl mezi rádiovými a infračervenými prvky? Na principu infr. pracují třeba kontrolní body tuším, ale na principu rádiových co? Díky.
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
 
Založen: 11.5.2005 19:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron