Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Pepa z Nuslí v 17.7.2012 21:03

předpokládám, že se nerozjel.
Pepa z Nuslí
Uživatel
 
Založen: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Filip8399 v 16.6.2012 16:58

Na této fotce jsem zachytil přímo pantograf na úsekovém děliči. Místo fotografování: Hlubočepy. Foceno s teleobjektivem.
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#DSC_2414.jpg
Filip8399
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Oskar v 06.8.2011 9:06

Tady je nejlepší detailní fotka, co se mi podařilo udělat, že bych z ní ale pochopil, jak to má fungovat, to se říct nedá.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod XSC v 05.8.2011 16:36

Řekl bych, že průjezd ze zkratované sekce do normální se neřeší - když je tam zkratováno, tak odtamtud nic nepřijede. Ohledně propojení 2 měníren na chvíli přes lištu pantografu - to by se řešit mělo, protože jinak může dojít k opalování lišty na přechodu sekce. Ale ani konstrukčně složitější provedení nakreslené Karosákem toto neřeší.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Oskar v 05.8.2011 15:39

K těm diodovým sekcím, to moje první schéma, stejně jako všechny ostatní odvozeniny jsou špatně. Proč? Když dvoulištový sběrač propojí izolovaný úsek, přemostí tím jednu diodu. A teď si představte, že široko daleko žádná jiná tramvaj není, a vlevo a vpravo jsou dvě měnírny se stejným napětím naprázdno U0 a vnitřním odporem Ri. Tramvaj přijíždí zleva silou. První měnírna maká, druhá se fláká. Napětí vlevo je (U0 - Ri*I) kde I je proud, který tramvaj odebírá. Vpravo nikdo nic neodebírá, je tam tedy napětí U0. Teď tramvaj přejede první dělič a přemostí levou diodu. Pravá dioda se okamžitě otevře a bude se snažit srovnat napětí na obou stranách – v tu chvíli sekce nefunguje, jak by měla. Nehledě na to, že ne jedné straně může být vypnuto a zkratováno, a pak by pokus o průjezd sekce znamenal zavlečení napětí do zkratovaného úseku a tedy vypaření diody a/nebo výpadek měnírny.

Jediná možnost, jak tomuto jevu zabránit, je přidat ještě jeden dělič, takto:
tramsekce.png


Pak to bude zcela bezpečné pro projíždění pod proudem (a tedy zároveň odolné proti uvíznutí) ale stále to nebude bezpečné pro rekuperaci. Ale to normální sekce nejsou taky a v tramvaji se s tím počítá.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod pawel v 05.8.2011 12:50

stažené ke straně je TV všude tam, kde se hrabe do kolejiště, ne? no nic, uvidíme :)
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod MM-Mikulovsky v 05.8.2011 11:41

pawel: Dovoluji si tipovat, že zrušená řetězovka bude, tam, kde je nyní tento typ TV stažený ke straně.
Jedná se tedy cca o úsek mezi zastávkami Černý kůň - U Libušského potoka.
(Z čehož se nemění kolejnice mezi přejezdy IAD u zastávek Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany a žel asi i mezi zastávkami Nádraží Modřany a Modřanská škola - kde to je pro jejich stupeň ojetí, viditelný i na páteři na fotce 24 z 23.7.2011, velmi napováženou, tak jako neměněný esíčkový vjezd do obratiště Nádraží Braník, viditelný na fotkách 37 až 39 z 16.7.2011 - osobně mne zajímají spíše tato hazardní rozhodnutí).
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod pawel v 05.8.2011 9:51

v kterém úseku KOMOKO bude zrušena řetězovka a proč? a obecně - je řetězovka u TT již v dnešní době zcela výběhový model, nebo je to jen pražská záležitost (unifikace atd.)? díky.
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod trainzjohny v 05.8.2011 5:38

No pokud by ten stred byl o kousek delsi nez obe hlavy ptg tak ne. Jen by se vyrazne zkratil doba kdy jede vuz bez napajeni protoze by na ten stred byl privedeny proud. Ale prutok proudu z jednoho useku na druhy snad pres jednosmerny diody proti sobe nejde,ne ?
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod demon v 04.8.2011 20:39

trainzjohny napsal:Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...

Já bych spíš princip viděl takhle...
No a dle tvého nákresu by snad úseky propojeny nebyly ? :?
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Jake v 04.8.2011 20:37

Ať na to koukám jakkoliv, tak jste z hlediska elektrotechniky nakreslily to samý, jen každej jinak. :D
Jake
Uživatel
 
Založen: 27.4.2009 19:14

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod trainzjohny v 04.8.2011 19:34

Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...

Já bych spíš princip viděl takhle : (bez dovolení jsem si půjčil tvůj nákres, pardon).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Karosák v 04.8.2011 19:28

Sekce s diodami zpozorována i v podjezdu Bulhar. Taky jsem si to musel vyzkoušet a nekopla...tak nevim 8-[ Jinak nevím, proč je prezentována jako Úsekový dělič s magnety :?: :idea: A taky jsem koukal, že na rozdíl od klasické sekce má víc vrstev. Takže jestli to funguje jak načrtl Oskar, mohlo by to být nějak takhle Z:idea:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod Bobik v 22.4.2011 11:50

Jo, já sledoval tu ve VO večer při zátazích a musím říct že i pěkně hoří, když se řízne pomalou jízdou natvrdo. Zajímala by mě životnost těch diod. Jestli je i "antivisící" se mi zatím zjistit nepodařilo, ale počítám že nebude dlouho trvat až se někomu se sólem na ní povede zastavit. 8-)
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Odeslatod BerryML v 21.4.2011 19:09

Ta sekce není konstruována na to, aby se přes ní jezdilo pod proudem, ale primárně proto, aby se na ní nezůstalo viset. Stejná sekce i na IPP ZC. Podle mě je to konstruováno tak, aby při 10 cm izolace měla vždy alespoň 1 lišta odběr a ty diody jsou tam proto, aby se netahal oblouk z druhý lišty do sousedního úseku, tudíž aby byl odběr vždy jen z jedné strany. Jinak jsem to včera zkoušel s T6 na Špejcharu a musím říct, že kope stejně jako každá jiná sekce. 8-)
Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
 
Založen: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron