Stránka 8 z 8

Napsal: 25.1.2007 22:08
od DJ_RADIO2
jj, děkuju. Ale takhle se se také vytvoří koroze, ne? Sice proud neteče zemí do měnírny, ale vytváří se elektrody mezi kolejí a potrubím, nebo ne? A jak se to řeší s izolací?
I.am.good píše:Vím pouze 1) - tramvajové koleje nejsou zeměné, to by to dopadlo pro trubky pod ulicema dost špatně :) Samozřejmostí je zpětné vedení od kolejí do měníren. :wink:

Napsal: 25.1.2007 21:49
od 7080
K bodu dva, podnik má vlastní rozvody z měníren 22kV/600V. Z městských trafaček by to nešlo. Zajištění dodávek při výpadku měnírny je možné pouze propojením sekcí, náhradní zdroje nejsou. Ochrany jsou na sloupech, kde jsou růžkové bleskojistky a potom v měnírnách jsou rychlovypinače.

Nulování kolejí a jiné dotazy

Napsal: 25.1.2007 20:47
od DJ_RADIO2
Zdravim
Mam takový elektrikářský dotaz. Těch dotazů je více.

1) V metru vím, že kolej jako záporný vodič neni zeměn a síť je izolovaná. U tramvají si to těžko dovedu představit a taky by mě zajímalo, jak se to řeší s krokovým napětím atd? Jestli se používají nějaké hluboké zemniče nebo tak?

2) Kam je napojena trolej? Ke každé městské trafačce 22/0.4, nebo je tu nějaká speciální vlastní síť? Jsou zde nějaké ochrany, nebo spíše zajíštění dodávky jako u metra?

3) Nevlastníte nějaký dokument s informacemi jako: Jaký je tak průměrný příkon tramvají, stabilita napětí v troleji, vytížení tratí?

Díky moc za odpovědi.