Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2038
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Petrpes » 07.8.2017 7:21

Zkus tu fyziku :D
U trolejbusů býval izolační stav větší problém než u tramvaje, která aby se 100% odizolovala, musela fakt najet na gumový koleje. Třeba (asi nejen) v Plzni 9Tr lehce probíjely... A kdo pak a při jaké činnosti propojil elektronický obvod?
Nikdy se snad nikomu nic vážného nestalo, ale nějaký proudíky tam byly :D
Na PTG se stačí podívat, přes co je mimo jiné připevněn na střechu vozidla ;)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2406
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.8.2017 4:51

Ok, takže kastle tramvaje je fyzicky pod proudem...? Tj. mezi PTG a zbytkem tramvaje není žádný izolant...?
Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku... :P
Pak by se ale ani cestující neměl třeba dotýkat okenních rámů, ne?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2038
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Petrpes » 07.8.2017 4:38

Cestující ve voze nikoliv, otevři si fyziku cca 7 ročníku ZDŠ :D
Jak jsem viděl Frcolínek, tak už jsem čekal něco zajímavého 8-[
Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku... :P
Kdepak se dokonce vysvětloval postup opuštění odizolovaného vozu, stažení PTG druhého vozu cestujícím, atd. Nebyla to nauka o vozidle? To je někde na PRT volně ke stažení, trochu se vzdělej chlapče ;)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2406
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.8.2017 2:13

Předem se omlouvám, že neznám věc, která by tramfóráři asi by měla být jasná, ale pokud by tramvaj teoreticky najela na koleje z nevodivého materiálu, tak by třeba cestující držící se tyčí dostali těžký zásah elektrickým proudem...?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3850
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od von Špilberk » 11.6.2016 12:19


Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2038
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Petrpes » 05.4.2016 11:21

Měření hlasitosti mluvy řidiče, na to si dej pozor, ať nejsi nadlimitní :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.4.2016 10:29

Co to je za technologii v koleji TT zachycenou přiloženou fotkou před zast. Nad Trójou DC?

Nejsem (jako ŘT) informován - neměl jsem volat PDT kvůli podezření na NÁSTRAŽNÝ VÝBUŠNÝ SYSTÉM :lol: :?:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3515
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Karosák » 10.2.2016 13:47

Něco k EMě?...

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1955
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Petr » 10.2.2016 6:57

Karosák píše:V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?
Též by mně to zajímalo. Tyto krabičky jsou rozesety i na řepských zastávkách, a dokonce (tuším) i na Štěpničné.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.2.2016 0:59

Karosák píše:V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?
Nechystá se (či již byla realizována) změna detekce TRAM pro SSZ za uvedenou zastávkou z trolejového kontaktu - tzv. brnkačky :?:

PS: umístění bych specifikoval spíše jako "několik metrů před označníkem" - POŘÁD MÁM PROBLÉM S URČENÍM CO JE PŘEDEK A CO ZADEK/KONEC ZASTÁVKY - D1/2 (potažmo DPP celkově) bere za začátek zastávky označník, ALE ZÁKONY - DRÁŽNÍ I O SILNIČNÍM PROVOZU (VČETNĚ JEJICH TZV. PROVÁDĚCÍCH VYHLÁŠEK) MÍSTO UMÍSTĚNÍ OZNAČNÍKU (POTAŽMO JEMU ROVNÉ NÁVĚSTI) POVAŽUJÍ ZA KONEC ZASTÁVKY/NÁSTUPIŠTĚ :!:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3515
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Karosák » 09.2.2016 23:21

V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3850
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od von Špilberk » 15.7.2015 7:26

Jo to už se taky řešilo několikrát a nikdo neví (resp. někdo asi ví, ale nikdo takový se tu s námi nebaví). Mně zase vadí sekce na Radlické za Křížovou ZC a Braunovou ZC. V prvním případě potřebuju vytáhnout tramvaj z oblouku r a do kopce, no a ona sekce. Za Braunovou ZC taky: rozjezd ze zastávky do kopce - sekce. Ale je toho víc: Braník, no a sekce na Pankráci ve vozovně, to je vyloženě soutěž o sekci na místě blbém a blbějším. :?

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Bobek » 15.7.2015 7:16

Věděl by někdo, jestli existuje nějaký úzus (předpis asi ne) na umístění sekcí, nebo se plácnou tam, kam obrazně řečeno vyjdou kabely od měnírny (případně "tady byly vždycky")? Místy mi přijdou poněkud nepraktické, třeba věč né cu kání na výje zdu z Rado šovické zc...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od P_V » 14.2.2013 16:36

Týjo, sto tisíc za 140 odrazek na špagátě! :shock: #-o Přihlásím se do výběrového řízení s pikslou vyřazených cédéček. :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.2.2013 15:16

Kvůli labutím chce dát Praha na troleje speciální odrazové pruhy
http://www.metro.cz/kvuli-labutim-chce- ... e-deje_jbs
... Řešením by mohl být systém FireFly, kdy speciální odrazové pruhy zavěšené na drátech ptáky zaplaší. Podle Lukáše Viktory z České společnosti ornitologické jde o unikátní systém, v Česku zatím nepoužitý, ale v zahraničí dobře známý. ... Principem jsou speciální plasto-kovové pruhy, které se zavěsí na troleje. Jsou reflexní a zároveň vydávají speciální ultrafialové světlo, které mohou vidět ptáci i za zhoršených podmínek, například v mlze nebo šeru. Odrazka se na drátech také pohybuje, takže ptáky plaší i zvukem. ...
Nemá tu někdo fotografii (odkaz na ní) onoho systému? Rád by jsem viděl jak to vypadá. Představuji si, že asi pro zavěšení popsaného systému podélně vpravo od napájecí troleje natáhnou další dráty mimo dosah PTG - či se pletu?
Jinak si opravdu myslím, že labutí v Praze přibilo
- letošní zimu jsem se s nimi na mostech s TT potkal násobně více než za mé předchozí působení u DP (žel nyní poslední setkání bylo pro labuť zcela tragické - byla uhynulá na rozjezdové splítce Čechova mostu ZC).

EDIT: Zde již i s foty zkušební instalace v Praze na Palackého mostě - http://praha.idnes.cz/desticky-na-trole ... -zpravy_ab

Odpovědět