Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Nedám ruku do ohně za to, že je to ten nejpravější důvod, ale nejeden "klikař" už tady (málem) zůstal viset, bo vyřadil jízdu a pak už jí nešlo zadat, aniž by se to neutrhlo. Tudíž historiky to jezdí na jedno zadání od Bílka až k Hradu a to klasické sekci a možná ani kontroléru úplně nesvědčilo
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
O tom se nepřu. Spíš to bude proto, protože jde o nějaké testování a tady se to jeví jako vhodný místo - ve dne tam toho jezdí mraky, zatímco v noci nic.demon píše: Je v Praze asi milion míst, kde by byla podstatně přínosnější.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Hele zrovna tady fakt vždycky výběhem ať nahoru nebo dolů. Je v Praze asi milion míst, kde by byla podstatně přínosnější.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
No, ta sekce mezi zastávkou a cestou od Písecký brány, navíc v docela prudkým kopci není nejšťastnější. Buď jsi rozjetej a brzdíš, tedy rekuperace, nebo se snažíš rozjet, protožes brzdil předtím, neboť motající se turisti, nebo se kvůli motajícím turistům snažíš jet pomalu, což díky prudkosti kopce znamená docela nášlap. Každopádně milion možností jak jí drbnout.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
To je fajn, když to tady není vůbec potřeba a jezdí se tu výběhem...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Prostě můžeš jet dále pod nášlapem Demone...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Že se už řidič neumí rozjet se zrychlem na listí?Karosák píše:Není to tak k ničemu, jak by se mohlo na první pohled zdát Ano, běžné 22 je to úplně k ničemu, takže hádáme dál
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Není to tak k ničemu, jak by se mohlo na první pohled zdát Ano, běžné 22 je to úplně k ničemu, takže hádáme dál
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Protože právě tady je to úplně nejzbytečnější v celý Praze ?Karosák píše:Při dnešní krátkodobé výluce byla instalována další oficiální diodová sekce a to pod zast. Královský letohrádek ZC.
Kvízová otázka samozřejmě zní, proč právě zde? Hádejte, pište Modří samozřejmě vědí, tak to třeba časem někdo prozradí
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Při dnešní krátkodobé výluce byla instalována další oficiální diodová sekce a to pod zast. Královský letohrádek ZC.
Kvízová otázka samozřejmě zní, proč právě zde? Hádejte, pište Modří samozřejmě vědí, tak to třeba časem někdo prozradí
Kvízová otázka samozřejmě zní, proč právě zde? Hádejte, pište Modří samozřejmě vědí, tak to třeba časem někdo prozradí
- 7001
- Uživatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: 30.8.2004 8:31
- Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
V dolní části, zhruba pod hospodou už vzniká plácek pro kontejnery a v kopci už se pomalu začínají stavět sloupy. Jinak k tomu proč se to nenapojí rovnou na trolej, je rozdíl mezi nabíjením na konečné a provozem s cestujícími. Kontejnerová měnírna bude specificky upravena pro tento provoz, což by pouhé připojení na trolej a kolej nesplňovalo.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napájecí bod TT je přímo u hospody U Karla, což je Kelerce nejblíž, jen 300 m. Nenapojilo by se tudíž na trolej, ale rovnou na přívod. Jelikož nepředpokládám výskyt víc jak 1 trolejbusu najednou, tak by to mohlo stačit.
Nebo jak jsem psal, z metra. Tam je voltíků pro případné ztráty víc (nevím jak moc je elektrobus flexibilní) a měnírna dimenzovaná na mnohem větší proudy.
Ale možná že se ukáže, že nová měnírna je levnější než kilometr měděného (asi by stačil i hliník ) kabelu na prst tlustého.
Nebo jak jsem psal, z metra. Tam je voltíků pro případné ztráty víc (nevím jak moc je elektrobus flexibilní) a měnírna dimenzovaná na mnohem větší proudy.
Ale možná že se ukáže, že nová měnírna je levnější než kilometr měděného (asi by stačil i hliník ) kabelu na prst tlustého.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Dotýkat se můžeš čeho chceš, ať je to pod proudem, nebo ne. Nesmíš však dopustit, aby přes tebe ten proud někam tekl. To pak svědí Když ze země vyskočíš a chytíš se rukama troleje a budeš jen viset, nic se ti nestane. Stejně jako ptactvu sedícím na drátech VN a klidně i VVN. Když je tramvaj odizolovaná, stává se z ní jen další kus živého vodiče - troleje a nic se neděje do chvíle, než je proudu umožněno někudy téci. Tedy například přes Frcolínka, který se přišel v mokré trávě smyčky Výstaviště podívat, proč a nač jsou všichni vevnitř, když jsou dveře otevřené. Chytne se madla a už je z něj popelkafricoolinek2 píše:Ok, takže kastle tramvaje je fyzicky pod proudem...? Tj. mezi PTG a zbytkem tramvaje není žádný izolant...?
Pak by se ale ani cestující neměl třeba dotýkat okenních rámů, ne?Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku...
Jinak k tomu vyvedení do Prosecké: Vím, že tram úsek není napájený v kuse, ale po sekcích á 300 m. Ale někdo tu navrhoval, proč vlastní měnírnu v kontejneru, když můžu napájet to z "blízké tramvajové tratě". Což mi přijde nereálné, protože buď potáhnu kabel z Bulovky a do země ho asi narychlo těžko zakopu. Nebo si ho vezmu z jedné sekce, kde se ale pohybují tramvaje s odběrem. Čili z Bulovky kilák v zemi, pak nějaký úsek, kde se koná nějaký odběr a teprve odtud, kde už to může být s napětím všelijaké potáhnu další 2 kilometry vedení na Kelerku, kde budu rád, že vůbec rozsvítím doutnavku. To by musel být extra kabel už z měnírny a na svorkách by to chtělo trochu přitlačit, abych na konci něco vycucal. Na té Želvě, nebo Ohradě je to podobném ale mám tu jen krátké jalové vedení, sloupy patří DP (včetně mobilních) a špičkové proudy při nabíjení nebudou takové, jako když to našlápnu s ebusem do kopce Problém izolované soustavy v tom bude jistě také hrát svojí roli.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Zkus tu fyziku
U trolejbusů býval izolační stav větší problém než u tramvaje, která aby se 100% odizolovala, musela fakt najet na gumový koleje. Třeba (asi nejen) v Plzni 9Tr lehce probíjely... A kdo pak a při jaké činnosti propojil elektronický obvod?
Nikdy se snad nikomu nic vážného nestalo, ale nějaký proudíky tam byly
Na PTG se stačí podívat, přes co je mimo jiné připevněn na střechu vozidla
U trolejbusů býval izolační stav větší problém než u tramvaje, která aby se 100% odizolovala, musela fakt najet na gumový koleje. Třeba (asi nejen) v Plzni 9Tr lehce probíjely... A kdo pak a při jaké činnosti propojil elektronický obvod?
Nikdy se snad nikomu nic vážného nestalo, ale nějaký proudíky tam byly
Na PTG se stačí podívat, přes co je mimo jiné připevněn na střechu vozidla
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Ok, takže kastle tramvaje je fyzicky pod proudem...? Tj. mezi PTG a zbytkem tramvaje není žádný izolant...?
Pak by se ale ani cestující neměl třeba dotýkat okenních rámů, ne?Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku...