Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3008
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od trainzjohny » 05.8.2011 6:38

No pokud by ten stred byl o kousek delsi nez obe hlavy ptg tak ne. Jen by se vyrazne zkratil doba kdy jede vuz bez napajeni protoze by na ten stred byl privedeny proud. Ale prutok proudu z jednoho useku na druhy snad pres jednosmerny diody proti sobe nejde,ne ?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6297
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od demon » 04.8.2011 21:39

trainzjohny píše:Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...

Já bych spíš princip viděl takhle...
No a dle tvého nákresu by snad úseky propojeny nebyly ? :?

Jake
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 27.4.2009 20:14

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Jake » 04.8.2011 21:37

Ať na to koukám jakkoliv, tak jste z hlediska elektrotechniky nakreslily to samý, jen každej jinak. :D

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3008
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od trainzjohny » 04.8.2011 20:34

Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...

Já bych spíš princip viděl takhle : (bez dovolení jsem si půjčil tvůj nákres, pardon).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Karosák » 04.8.2011 20:28

Sekce s diodami zpozorována i v podjezdu Bulhar. Taky jsem si to musel vyzkoušet a nekopla...tak nevim 8-[ Jinak nevím, proč je prezentována jako Úsekový dělič s magnety :?: :idea: A taky jsem koukal, že na rozdíl od klasické sekce má víc vrstev. Takže jestli to funguje jak načrtl Oskar, mohlo by to být nějak takhle Z:idea:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4549
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Bobik » 22.4.2011 12:50

Jo, já sledoval tu ve VO večer při zátazích a musím říct že i pěkně hoří, když se řízne pomalou jízdou natvrdo. Zajímala by mě životnost těch diod. Jestli je i "antivisící" se mi zatím zjistit nepodařilo, ale počítám že nebude dlouho trvat až se někomu se sólem na ní povede zastavit. 8-)

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od BerryML » 21.4.2011 20:09

Ta sekce není konstruována na to, aby se přes ní jezdilo pod proudem, ale primárně proto, aby se na ní nezůstalo viset. Stejná sekce i na IPP ZC. Podle mě je to konstruováno tak, aby při 10 cm izolace měla vždy alespoň 1 lišta odběr a ty diody jsou tam proto, aby se netahal oblouk z druhý lišty do sousedního úseku, tudíž aby byl odběr vždy jen z jedné strany. Jinak jsem to včera zkoušel s T6 na Špejcharu a musím říct, že kope stejně jako každá jiná sekce. 8-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Karosák » 21.4.2011 17:33

Taky na výjezdu ze smyčky Špejcar jsem si všiml již dříve tohoto nového typu "sekce". Už tam visí od chvíle co byla smyčka znovu připojena k síti, ale nenapadlo mě to nijak rozmazávat. A navíc s původními návěstmi. Elektroline má v katalogu "sekci" (armatury pro tramvajovou trakci, str. 19), kterou mám na mysli, ale netvrdí, že lze projíždět pod proudem.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od MF » 21.4.2011 12:06

je jich treba plny dvur v Ko. Je i na vyjezdu z Vo. Tam jsem ji ale zkusil riznout 5km rychlosti a 15T prestala jet a pipla jakoze na chvili bez napeti.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Oskar » 21.4.2011 11:54

Sice nevím, jak přesně to funguje, ale mohlo by to fungovat třeba takhle:
tramsekce.png
Je to vlastně stejné, jako klasická sekce, až na to, že střední část, která je běžně z izolantu, je tady z vodiče a do tohoto vodiče je dvěma diodami zavedeno napětí alespoň z jedné strany. Takže se tramvaj neocitne nikdy bez proudu...

Ale nějak se mi to nezdá, tak se taky rád nechám poučit od povolanějších...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4549
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Bobik » 21.4.2011 10:38

Brejšín píše: Izolovaný úsek je jen asi 1O cm dlouhý a oddělení je zajištěno pomocí diod.
Mohl bys to prosím trošku rozvést i pro ty co o elektrice ví víceméně akorát že není vidět a bolí to? Těch 10cm - tzn. dostatečná vzdálenost, aby se lištama nespojili dva úseky (jeden je v úseku a druhý izolován)? Případně to není na závadu? A ty diody jsou tam proč (namísto obyčejnýho "kusu plastu") - aby se to mohlo brát pod jízdou, příp zamezují přetažení oblouku mezi úseky?

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Brejšín » 21.4.2011 6:16

V okolí prašného mostu jsou již instalovány, doporučuji prohlédnout.
Izolovaný úsek je jen asi 1O cm dlouhý a oddělení je zajištěno pomocí diod.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3068
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od kruťák » 21.4.2011 4:48

MM-Mikulovsky (v tématu Zátahové orientace) píše:novou návěst sekce, jíž je možno projíždět "podjízdou" a na níž není možné zůstat "viset" - zatím není v Praze instalovaná jediná, ale prý se nějaké chystají na vhodná - respektive pro klasické sekce naprosto nevhodná místa)
Předpokládám, že ani tak nejde o návěst jako o samotný úsekový dělič. Mohl by mi někdo seznámený s tím popsat jak taková "sekce" vypadá? Já bych si dokázal představit různá řešení, ale jejich popis by byl delší, nesrozumitelnější a s větším počtem odboček a dodatků než onen příspěvek citovaného autora :), tak to radši nechám povolanějším...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4549
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Bobik » 03.12.2009 14:59

:P :P :P Jdu si půjčit smolinec a vyzkouším to.... :D

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od jendelin.i » 02.12.2009 21:01

OT
Oskar píše: Shrnutí: Na ovládání výhybek se hodí rádio,
i v kovovém stavu :?:
http://www.meteleskublesku.cz/?movie=40 Rozhovor u stolu 4:26

Odpovědět