Stránka 4 z 8

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 17.7.2012 22:03
od Pepa z Nuslí
předpokládám, že se nerozjel.

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 16.6.2012 17:58
od Filip8399
Na této fotce jsem zachytil přímo pantograf na úsekovém děliči. Místo fotografování: Hlubočepy. Foceno s teleobjektivem.
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#DSC_2414.jpg

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 06.8.2011 10:06
od Oskar
Tady je nejlepší detailní fotka, co se mi podařilo udělat, že bych z ní ale pochopil, jak to má fungovat, to se říct nedá.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 05.8.2011 17:36
od XSC
Řekl bych, že průjezd ze zkratované sekce do normální se neřeší - když je tam zkratováno, tak odtamtud nic nepřijede. Ohledně propojení 2 měníren na chvíli přes lištu pantografu - to by se řešit mělo, protože jinak může dojít k opalování lišty na přechodu sekce. Ale ani konstrukčně složitější provedení nakreslené Karosákem toto neřeší.

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 05.8.2011 16:39
od Oskar
K těm diodovým sekcím, to moje první schéma, stejně jako všechny ostatní odvozeniny jsou špatně. Proč? Když dvoulištový sběrač propojí izolovaný úsek, přemostí tím jednu diodu. A teď si představte, že široko daleko žádná jiná tramvaj není, a vlevo a vpravo jsou dvě měnírny se stejným napětím naprázdno U0 a vnitřním odporem Ri. Tramvaj přijíždí zleva silou. První měnírna maká, druhá se fláká. Napětí vlevo je (U0 - Ri*I) kde I je proud, který tramvaj odebírá. Vpravo nikdo nic neodebírá, je tam tedy napětí U0. Teď tramvaj přejede první dělič a přemostí levou diodu. Pravá dioda se okamžitě otevře a bude se snažit srovnat napětí na obou stranách – v tu chvíli sekce nefunguje, jak by měla. Nehledě na to, že ne jedné straně může být vypnuto a zkratováno, a pak by pokus o průjezd sekce znamenal zavlečení napětí do zkratovaného úseku a tedy vypaření diody a/nebo výpadek měnírny.

Jediná možnost, jak tomuto jevu zabránit, je přidat ještě jeden dělič, takto:
tramsekce.png
Pak to bude zcela bezpečné pro projíždění pod proudem (a tedy zároveň odolné proti uvíznutí) ale stále to nebude bezpečné pro rekuperaci. Ale to normální sekce nejsou taky a v tramvaji se s tím počítá.

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 05.8.2011 13:50
od pawel
stažené ke straně je TV všude tam, kde se hrabe do kolejiště, ne? no nic, uvidíme :)

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 05.8.2011 12:41
od MM-Mikulovsky
pawel: Dovoluji si tipovat, že zrušená řetězovka bude, tam, kde je nyní tento typ TV stažený ke straně.
Jedná se tedy cca o úsek mezi zastávkami Černý kůň - U Libušského potoka.
(Z čehož se nemění kolejnice mezi přejezdy IAD u zastávek Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany a žel asi i mezi zastávkami Nádraží Modřany a Modřanská škola - kde to je pro jejich stupeň ojetí, viditelný i na páteři na fotce 24 z 23.7.2011, velmi napováženou, tak jako neměněný esíčkový vjezd do obratiště Nádraží Braník, viditelný na fotkách 37 až 39 z 16.7.2011 - osobně mne zajímají spíše tato hazardní rozhodnutí).

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 05.8.2011 10:51
od pawel
v kterém úseku KOMOKO bude zrušena řetězovka a proč? a obecně - je řetězovka u TT již v dnešní době zcela výběhový model, nebo je to jen pražská záležitost (unifikace atd.)? díky.

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 05.8.2011 6:38
od trainzjohny
No pokud by ten stred byl o kousek delsi nez obe hlavy ptg tak ne. Jen by se vyrazne zkratil doba kdy jede vuz bez napajeni protoze by na ten stred byl privedeny proud. Ale prutok proudu z jednoho useku na druhy snad pres jednosmerny diody proti sobe nejde,ne ?

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 04.8.2011 21:39
od demon
trainzjohny píše:Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...

Já bych spíš princip viděl takhle...
No a dle tvého nákresu by snad úseky propojeny nebyly ? :?

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 04.8.2011 21:37
od Jake
Ať na to koukám jakkoliv, tak jste z hlediska elektrotechniky nakreslily to samý, jen každej jinak. :D

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 04.8.2011 20:34
od trainzjohny
Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...

Já bych spíš princip viděl takhle : (bez dovolení jsem si půjčil tvůj nákres, pardon).

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 04.8.2011 20:28
od Karosák
Sekce s diodami zpozorována i v podjezdu Bulhar. Taky jsem si to musel vyzkoušet a nekopla...tak nevim 8-[ Jinak nevím, proč je prezentována jako Úsekový dělič s magnety :?: :idea: A taky jsem koukal, že na rozdíl od klasické sekce má víc vrstev. Takže jestli to funguje jak načrtl Oskar, mohlo by to být nějak takhle Z:idea:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 22.4.2011 12:50
od Bobik
Jo, já sledoval tu ve VO večer při zátazích a musím říct že i pěkně hoří, když se řízne pomalou jízdou natvrdo. Zajímala by mě životnost těch diod. Jestli je i "antivisící" se mi zatím zjistit nepodařilo, ale počítám že nebude dlouho trvat až se někomu se sólem na ní povede zastavit. 8-)

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Napsal: 21.4.2011 20:09
od BerryML
Ta sekce není konstruována na to, aby se přes ní jezdilo pod proudem, ale primárně proto, aby se na ní nezůstalo viset. Stejná sekce i na IPP ZC. Podle mě je to konstruováno tak, aby při 10 cm izolace měla vždy alespoň 1 lišta odběr a ty diody jsou tam proto, aby se netahal oblouk z druhý lišty do sousedního úseku, tudíž aby byl odběr vždy jen z jedné strany. Jinak jsem to včera zkoušel s T6 na Špejcharu a musím říct, že kope stejně jako každá jiná sekce. 8-)