Stránka 6 z 8
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 27.11.2009 16:59
od Mapl
Neměl by někdo výňatek z nějakého učebního textu něco ohledně trolejových kontaktů u křižoavtek (4 kontakty, určitě víte co mám na mysli...). Docela by mi to pomohlo, děkuju.
Re: Čo je vo vedení ...
Napsal: 13.5.2009 10:21
od Oskar
jeffer píše:Tak by ma zaujímalo, či tu niekto pobehoval popri napájacom vedení s osciloskopom - na rozdiel od vysokého napätia (50 Hz), mi totiž tento "jednosmer" ruší (analógový, rádiový) signál pulzmetra - takže by ma zaujímalo, čo za paobdĺžnikopílosínusoidy tam lozí zo všetkých tých pulzných trakčných výzbrojí
To by bylo jistě zajímavé. Ostatně, bylo by fajn, kdyby stejně jako mívala 5501 na palubě demo-zrychlovač a stykače, měl nějaký nový cvičný vůz R.P na palubě osciloskop ukazující průběhy napětí a proudů na kotvách a hlavních pólech motorů, v troleji, na záskokovém odporu atd. Myslím, že by to byla pro leckoho přinejmenším zajímavá podívaná
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 13.5.2009 10:13
od Jabberwocky
2217 píše:
Teda, pana
na Tebe!
Klídek, třeba to bylo jenom
vysílením.
Čo je vo vedení ...
Napsal: 13.5.2009 1:26
od jeffer
Tak by ma zaujímalo, či tu niekto pobehoval popri napájacom vedení s osciloskopom - na rozdiel od vysokého napätia (50 Hz), mi totiž tento "jednosmer" ruší (analógový, rádiový) signál pulzmetra - takže by ma zaujímalo, čo za paobdĺžnikopílosínusoidy tam lozí zo všetkých tých pulzných trakčných výzbrojí
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 19.2.2009 23:13
od trainzjohny
Jakub - nepůjde o napínáky TV které jsou závislé na teplotě .. netuším jak se to nazývá odborně ?!
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 19.2.2009 19:40
od gabuliatko
tedy ja "myslel" ze DORISi cidlo v zastavkovem oznacniku je pasivni a vse obstarava mobilni jednotka, asi jsem myslel spatne
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 19.2.2009 17:28
od Jakub
Netušíte někdo, co za vychytávku to visí na prvním sloupu vlevo za zastávkou Vozovna Motol zc? Jde o takovou trubičku dlouhou asi půl metru, která je na drátě asi metr od sloupu. To je nějaká pružina? (Ještě je zde možnost, že je to kryt na dráty po nějaké stavbě, ale moc to tak nevypadá). Pokud už je to tam déle, tak se omlouvám, ale při téměř denním cestování jsem si všiml až dnes.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 10.8.2008 18:18
od willyjeff
MOp píše:Ano solární panel zásobující elektřinou čidlo dorisu v zastávkovém označníku.
ahá, tak proto mě dneska celý den čidlo nesnímalo
Málo svítilo sluníčko. Vivat ekologie
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 09.8.2008 19:02
od 2217
Teda, pana
na Tebe!
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 09.8.2008 18:24
od MOp
Ano solární panel zásobující elektřinou čidlo dorisu v zastávkovém označníku.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 09.8.2008 17:49
od Tom
co to tam vysí na tom sloupu ?
http://foto.prazsketramvaje.cz/2008/srp ... ka-047.jpg
vypadá to jak solární panel ?
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 20.6.2008 16:13
od Karosák
To jsem rád, že mi ta škola něco dala
...děkuji za odpovědi
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 20.6.2008 15:45
od MF
Oskar píše:Přesně tak, bleskojistka pro svedení přepětí při přímém úderu blesku. Že by ochránila před zničením tramvaj, nebo měnírnu se asi říct nedá, ale může alespoň zabránit průrazu izolace přívodních kabelů. A v součinnosti s přepěťovou ochranou na tramvajích a měnírnách může pomoci minimalizovat případné škody.
Je to tak, jak píše Oskar. Na železnici je to logicky také, avšak rozteč vodičů v jiskřišti bleskojistky je vzhledem k xkrát většímu napětí větší.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 20.6.2008 15:34
od Oskar
Přesně tak, bleskojistka pro svedení přepětí při přímém úderu blesku. Že by ochránila před zničením tramvaj, nebo měnírnu se asi říct nedá, ale může alespoň zabránit průrazu izolace přívodních kabelů. A v součinnosti s přepěťovou ochranou na tramvajích a měnírnách může pomoci minimalizovat případné škody.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napsal: 20.6.2008 15:04
od Karosák
Chtěl bych se zeptat na toto udělátko. Proč je trolej pod napětím přes to drátěné "Xko" skoro spojena se zemí (přes sloup). Všiml jsem si toho u sekcí, u napájecích míst, ale i na železnici. Napadlo mě, že by to mohlo suplovat průrazku, tedy že při úderu blesku by proudový nápor "neprohořel" nejbližší tramvají, ale přes toto "Xko" s jistě menším odporem než má tramvaj, se běžel vybít do země a "Xko" by také sloužilo pro lepší uhašeni oblouku. Co na to odborníci