Zrušené TT
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Ta kolej sloužila k dopravě diváků do divadla Uranie, které v těch místech stálo od roku 1902 do 2. ledna 1946, kdy vyhořelo.
Vzhledem k její funkci bych čekal, že vznikla právě okolo roku 1902 - rozhodně jak píše důvěryhodný Fojtík-Linert-Prošek, v roce 1910 už byla kolej prodloužena na dvojnásobnou délku, tj. 300 metrů.
Datum snesení koleje určitě někdo upřesní, ale trojúhelník tam vydržel opravdu výrazně déle než zbytek koleje - přinejmenším do 80. let.
Vzhledem k její funkci bych čekal, že vznikla právě okolo roku 1902 - rozhodně jak píše důvěryhodný Fojtík-Linert-Prošek, v roce 1910 už byla kolej prodloužena na dvojnásobnou délku, tj. 300 metrů.
Datum snesení koleje určitě někdo upřesní, ale trojúhelník tam vydržel opravdu výrazně déle než zbytek koleje - přinejmenším do 80. let.
Koupil sem pres internet stary plan Prahy z roku 1935 a nasel sem zajmavou kolej- je vedena z Ortenova Nam. do tehdejsi Stitneho ul.(dnesni ul.U Uranie) a chtel bych si zaptat kdy existovala(vypada to moc dlouhe na trojuhelnik). Co bych taky rad vedel je data vystavby trati v Korunovacni Tride(uz je na planku) a blokove smycky u Sparty(ta tam jeste neni).
Cely plan je orginalni, ale jsou tam pene chyby- trate pres Libensky Most a na Budejovicke Nam. jsou jen jako projekty(stejne jako Nakladove Nadrazi Karlin:)
Dik za odpoved.
Cely plan je orginalni, ale jsou tam pene chyby- trate pres Libensky Most a na Budejovicke Nam. jsou jen jako projekty(stejne jako Nakladove Nadrazi Karlin:)
Dik za odpoved.
- 6432
- Uživatel
- Příspěvky: 207
- Registrován: 08.4.2004 11:33
- Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem
Nepatří to k zrušeným tratím, ale k zrušeným vozovnám, tak to napíšu asi sem. Co dnes sídlí na pozemku bývalé vozovny Košíře? Viděl jsem tam totiž 18.1.2006 autobus DPP 7221, jak tam stál-tak tam asi něco má DPP. Zajímalo by mě, i co je vevnitř v těch lodích, jestli by se tam našly nějaké "zbytky" po tramvajích či trolejbusech...
Jeden takový snímeček,sice nic moc ale je to ze smyčky Zámečnice.Je to v knize 100 Let ve službách města.Z pozdravem DPmPET6432 píše:Ví někdo něco o konečné "Košířské náměstí"? Mám takový malý pocit, že tam byla smyčka, ale žádné info jsem o tom nenašel a ani fotky jsem neviděl.... takže ví někdo něco víc?
ad. tunel- myslim, ze to neni nelepsi moznost reseni tt v oblasti karlova
ad. syverin- ja taky ne souhlasim z kazdou myslenkou o nove tt, a mam sve favority(jako vic libi se mi motol-vypich nez bila hora-repy etc.)
jen kdyz jde o obnoveni to se tim zajimam, a z duvodu ze puvodni vedeni vadlilo magistrali, uvazuju o necim jinym
ad. syverin- ja taky ne souhlasim z kazdou myslenkou o nove tt, a mam sve favority(jako vic libi se mi motol-vypich nez bila hora-repy etc.)
jen kdyz jde o obnoveni to se tim zajimam, a z duvodu ze puvodni vedeni vadlilo magistrali, uvazuju o necim jinym
Fugnerovo nam.
Nesouhlasim s tunelem nebo podjezdem. Jednak ta trat nema v blizke budoucnosti sanci a ve vzdalenejsi by se spise mohla stat dobrym duvodem jak elegantne postavit dalsi hradbu IAD na "byvale" magistrale po dokonceni MO.
Tunely a vubec mimourovnove stavby se do centra mesta moc nehodi z duvodu, ze delaji bariery pro chodce a jejich architektonicky vzhled je par let po otevreni opravdu diskutabilni. Dalsi veci je metro, sice by nemelo dojit k prime kolizi, protoze v danem miste je uz dostatecne hluboko, ale urcite existuje nejake ochranne pasmo a trat nad tunely metra by vyzadovala nejake vystuzeni a podobne, co by ji hodne prodrazilo.
Koubkova ulice je problem. Je to jedina pristupova cesta do cele oblasti (Lublanska, Wenzigova, Legerova, Fugnerovo nam. Sokolska) z Belehradske a dalsi moznost je pri soucasnem rezimu v Rumunske az zajet do Anglicke a po Sokolske pres I.P.Pavlova zpatky. To neni zadna sranda. Bez zasadni zmeny dopravniho rezimu v celem okoli a zejmena v Rumunske je vylouceni IAD z casti Koubkovy ulice zcela nerealne. Na druhe strane krizovatka Koubkova x Belehradska x Bruselska x Safarikova je uz ted neprehledna dost. Priadnim obousmerneho provozu tram bez vylouceni IAD by situaci natolik zkomplikovalo, ze to stezi povoli Policie. Navic v Belehradske tady zacina klesani, takze by byly nutne zrejme i upravy nivelety ulice. Tezko rici, ale s temi auty to tam proste zrejme vubec nepujde.
Tunely a vubec mimourovnove stavby se do centra mesta moc nehodi z duvodu, ze delaji bariery pro chodce a jejich architektonicky vzhled je par let po otevreni opravdu diskutabilni. Dalsi veci je metro, sice by nemelo dojit k prime kolizi, protoze v danem miste je uz dostatecne hluboko, ale urcite existuje nejake ochranne pasmo a trat nad tunely metra by vyzadovala nejake vystuzeni a podobne, co by ji hodne prodrazilo.
Koubkova ulice je problem. Je to jedina pristupova cesta do cele oblasti (Lublanska, Wenzigova, Legerova, Fugnerovo nam. Sokolska) z Belehradske a dalsi moznost je pri soucasnem rezimu v Rumunske az zajet do Anglicke a po Sokolske pres I.P.Pavlova zpatky. To neni zadna sranda. Bez zasadni zmeny dopravniho rezimu v celem okoli a zejmena v Rumunske je vylouceni IAD z casti Koubkovy ulice zcela nerealne. Na druhe strane krizovatka Koubkova x Belehradska x Bruselska x Safarikova je uz ted neprehledna dost. Priadnim obousmerneho provozu tram bez vylouceni IAD by situaci natolik zkomplikovalo, ze to stezi povoli Policie. Navic v Belehradske tady zacina klesani, takze by byly nutne zrejme i upravy nivelety ulice. Tezko rici, ale s temi auty to tam proste zrejme vubec nepujde.
To nevadí, v tom případě taky nesouhlasFilippl píše:neeeeeeeee
ja sem myslel o Funerove namesti
Protože tím by se okolí nijak nepřidalo, naopak by se tam vytvořila další hrůza, byly by tam auta a navíc ještě stavby podjezdu, které nijak vábně nevypadají. Stačí se podívat na současné Fügnerovo náměstí - podchody pro chodce. A navíc je otázka, jak je to tam s metrem, jestli by si to nevadilo, ale to je spíš moje domněnka (i když mám pocit, že problém s případným zatunelováním celé magistrály by právě kvůli metru a Vinohr. žel. tunelům - a financím - byl).
Na magistrále nejlíp MUK úplně zrušit. Zejména na náměstí hrdinů a Na Veselí, tam mi vadí nejvíc. Nejradši bych byl, kdyby se obnovil původní charakter náměstí, mohlo by se pak zajíždět do vozovny Pankrác i původním způsobem a hlavně náměstí by vypadalo jako náměstí. Je to sci-fi, ale hezké
Pokud myslíš v úseku Malovanka - Pelc-Tyrolka, tak tam je tunel, celá část od Barrandovského mostu přes Smíchov až k tomuhle úseku je stavěna jako tunelová, takže vlastně až na ty oblasti kolem vyústění tunelů to okolí moc nezasáhne.Filippl píše:mohl by tam byt tunel, ale znamenalo by to vylouceni koubkove z automobilove dopravy
Ale k tomu odklonění IAD z ulic: já osobně nemám pocit, že třeba po otevření Mrázovky by se nějak zásadně zlepšila dopravní situace v Radlicích
Praha MO Malovanka - Pelc-Tyrolka potřebuje a je nesmysl myslet si, že by po výstavbě TT Kobylisy-Bohnice všichni přesedli z aut do MHD. Navíc, po dokončení ubude v ulicích Letné spousta IAD, která zdržuje MHD.Phabbey píše:Když už mluvíte o MO, co říkáte tomuhle:
(---) ale ne že by se mi to nelíbilo...