Zrušené TT

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
majkrosoft918
Uživatel
Příspěvky: 235
Registrován: 21.1.2007 1:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušené TT

Příspěvek od majkrosoft918 » 05.4.2008 22:50

dneska se strihali troleje a vsechno co ma draty na laurove,kdyztak dodam pozdejs foto

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Zrušené TT

Příspěvek od MF » 05.4.2008 22:37

Co takhle Na bývalém krátkodobém :lol: provizoriu

Josef
problémový jedinec
Příspěvky: 492
Registrován: 24.3.2008 18:10

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Josef » 05.4.2008 20:07

Já bych navrhl Bývylá Laurová

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Quetzalcoatl » 04.4.2008 22:58

Když už to má kusá na Laurové za sebou, tak by to chtělo in memoriam pojmenovat tu bezejmennou ulici. Navrhuji název Na trojúhelníku. :) **59

Angus MacGyver
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 11.5.2006 13:17

Re: Zrušené TT - Václ. n.

Příspěvek od Angus MacGyver » 10.3.2008 22:30

Sirka píše:V příštím Metropolitním deníku (nebo jak se to jmenuje - na ČT1 v neděli po poledni) - tedy tuto neděli - bude reportáž o historii a asi i budoucnosti tratě přes Václavské náměstí (tenhle pořad je vůbec docela zajímavej, třeba posledně byla reportáž o 240...).

Sirko,
1) NE V NEDĚLI, ALE V SOBOTU, VE 12:05 na ČT 1
2) NE METROPOLITNÍ DENÍK ale " Z METROPOLE "

Ale jinak díky za postřeh :)

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Zrušené TT - Václ. n.

Příspěvek od Sirka » 10.3.2008 11:34

V příštím Metropolitním deníku (nebo jak se to jmenuje - na ČT1 v neděli po poledni) - tedy tuto neděli - bude reportáž o historii a asi i budoucnosti tratě přes Václavské náměstí (tenhle pořad je vůbec docela zajímavej, třeba posledně byla reportáž o 240...).

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušené TT

Příspěvek od 2217 » 05.3.2008 12:13

K troleji: Hele, jak je dnes řešeno křížení TRAM/TRBUS? V Plzni je toho spousta ( a nejen v Plzni) a nic nepadalo. Akorát sběrače trolejbusů hezky "skákaly".

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Zrušené TT

Příspěvek od XSC » 05.3.2008 0:12

V publikaci Dálnice 1967-2007 je vidět původní smyčka na Spořilově a stav, kdy tudy byl jediný sjezd z dálnice.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Zrušené TT

Příspěvek od arny » 09.2.2008 19:42

Když jsem ve vedlejším vláknu nakousnul smyčku Zahradní město nedávno jsem procházel kolem a hledal jsem po ní nějaké pozůstatky. Počasí mi sice moc nepřálo, ale přece jen jsem podle mě něco málo našel. Je to foceno sice jen mobilem, tak se omlouvám za kvalitu. Porovnejte to.

http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/t ... sto-01.jpg

a:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Zrušené TT

Příspěvek od vláčky87 » 22.12.2007 16:49

Myslím, že nejblíže k problému má brejšín, Při nasazení T3 v roce 1962 nastalo hromadné strhávání pantografů i trolejí pro nepřipravenost troleje, proto začala překotná úprava trolejových tras dle linkového vedení a zákaz opuštění techto garantovaných tras. Úprava se prováděla montáží dřevěných lišt vedle všech sekcí a trolejbusových křížení, které měly za úkol oddálit PTG od původní armatury, která měla kvůli vedení kladky zvýšené okraje. Tato dodatečná montáž ale nebyla moc spolehlivá, viděl jsem v té době mnoho těchto lišt zlomených nebo různě "nakopnutých", což vedlo téměř vždy k destrukci PTG nebo troleje. Situaci ještě komplikoval fakt, že T3 v té době měly všechny elektrické stahování PTG, ktré reagovalo velmi pomalu, takže pokusy podjíždět takto poškozené úseky se staž. PTG nebyly vždy úspěšné. Sám jsem se podobných akcí průjezdů jako šotouš /a mistr světa, protože jsem byl z fabriky na tramvaje a tudíž všemu rozuměl/ sám zúčastnil. Nejmenší problém z toho představovaly vzdušné výhybky, protože se projížděly sníženou rychlostí a PTG se přes ně většinou nějak přeškobrtal. Přesto započala ihned výměna těles za provedení s nižšími okraji a šikmým náběhem, což zase přineslo častější vypadávání kladek.
Buďme rádi, že tato doba pokusů je za námi, i když si myslím, že řešení takových problémů vydolovalo řadu odborníků, které bychom dnes asi potřebovali.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Brejšín » 22.12.2007 9:15

Pravda, trochu jsem zapoměl, že byli kovová neb dnes na T1 i T2 jsou uhlíky.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušené TT

Příspěvek od syverin » 21.12.2007 14:06

V roce 1953 byl přestavěný motorový vůz 183 na mazač troleje. V souvislosti s přechodem z kladek na kovová smykadla. Trolejbus mazat nemusí, ten má smykadla uhlíková.

S trolejí v přímé mi to trochu ujelo, omlouvám se...

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Brejšín » 20.12.2007 10:00

syverin píše: Co se týče mazání troleje, to bylo zavedené už v roce 1953, kdy tramvaje přešly z kladek (koleček) na smykadla (údajně kvůli rušení TV signálu).
O dynamice provozu nemá moc cenu se bavit, smykadly byly vybavené i T1.
Hmmmm, hlavně že se nemazal drát u trolejbusu.... . Možná už to řešili při zkouškách T1 s PTG pro ostatní DP dřív. Jen vycházím s dokumentů v archívu.
Nicméně ta dynamika byl ten nejhorší faktor. Nepřej si vydět co dělá lišta s PTG a trolejí, když je na ní vypálen zářez od troleje. A množství náhradních PTG objednaných v 60's je alurmující.
Jenomže ona ta úprava trolejí souvisela i se změnou průřezu drátu a způsobu uchycení příčňák/trolej.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušené TT

Příspěvek od syverin » 19.12.2007 15:41

Jistě se jedná o to, že na staré trati na Kačerov neměly výhybky a křížení boční vodící lišty seříznuté jako nájezdové plochy a pantografy se o ně mohly velice snadno strhnout. Přítlačná síla je u obou sběračů +- stejná (u tyčí možná větší) a přímé (jak když střelí :-)) vedení se dá za noc i jen mírně převěsit do klikata.
Co se týče mazání troleje, to bylo zavedené už v roce 1953, kdy tramvaje přešly z kladek (koleček) na smykadla (údajně kvůli rušení TV signálu).
O dynamice provozu nemá moc cenu se bavit, smykadly byly vybavené i T1.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Brejšín » 19.12.2007 13:23

Ještě jsem opoměl faktor zvíšení rychlosti, kde zajisté dynamika pohybu soustavy bude úplně jiná než při 30 km/h

Odpovědět