Zrušené TT
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- majkrosoft918
- Uživatel
- Příspěvky: 235
- Registrován: 21.1.2007 1:06
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušené TT
dneska se strihali troleje a vsechno co ma draty na laurove,kdyztak dodam pozdejs foto
Re: Zrušené TT
Co takhle Na bývalém krátkodobém provizoriu
Re: Zrušené TT
Já bych navrhl Bývylá Laurová
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušené TT
Když už to má kusá na Laurové za sebou, tak by to chtělo in memoriam pojmenovat tu bezejmennou ulici. Navrhuji název Na trojúhelníku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 10
- Registrován: 11.5.2006 13:17
Re: Zrušené TT - Václ. n.
Sirka píše:V příštím Metropolitním deníku (nebo jak se to jmenuje - na ČT1 v neděli po poledni) - tedy tuto neděli - bude reportáž o historii a asi i budoucnosti tratě přes Václavské náměstí (tenhle pořad je vůbec docela zajímavej, třeba posledně byla reportáž o 240...).
Sirko,
1) NE V NEDĚLI, ALE V SOBOTU, VE 12:05 na ČT 1
2) NE METROPOLITNÍ DENÍK ale " Z METROPOLE "
Ale jinak díky za postřeh
Re: Zrušené TT - Václ. n.
V příštím Metropolitním deníku (nebo jak se to jmenuje - na ČT1 v neděli po poledni) - tedy tuto neděli - bude reportáž o historii a asi i budoucnosti tratě přes Václavské náměstí (tenhle pořad je vůbec docela zajímavej, třeba posledně byla reportáž o 240...).
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušené TT
K troleji: Hele, jak je dnes řešeno křížení TRAM/TRBUS? V Plzni je toho spousta ( a nejen v Plzni) a nic nepadalo. Akorát sběrače trolejbusů hezky "skákaly".
Re: Zrušené TT
V publikaci Dálnice 1967-2007 je vidět původní smyčka na Spořilově a stav, kdy tudy byl jediný sjezd z dálnice.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Zrušené TT
Když jsem ve vedlejším vláknu nakousnul smyčku Zahradní město nedávno jsem procházel kolem a hledal jsem po ní nějaké pozůstatky. Počasí mi sice moc nepřálo, ale přece jen jsem podle mě něco málo našel. Je to foceno sice jen mobilem, tak se omlouvám za kvalitu. Porovnejte to.
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/t ... sto-01.jpg
a:
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/t ... sto-01.jpg
a:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Zrušené TT
Myslím, že nejblíže k problému má brejšín, Při nasazení T3 v roce 1962 nastalo hromadné strhávání pantografů i trolejí pro nepřipravenost troleje, proto začala překotná úprava trolejových tras dle linkového vedení a zákaz opuštění techto garantovaných tras. Úprava se prováděla montáží dřevěných lišt vedle všech sekcí a trolejbusových křížení, které měly za úkol oddálit PTG od původní armatury, která měla kvůli vedení kladky zvýšené okraje. Tato dodatečná montáž ale nebyla moc spolehlivá, viděl jsem v té době mnoho těchto lišt zlomených nebo různě "nakopnutých", což vedlo téměř vždy k destrukci PTG nebo troleje. Situaci ještě komplikoval fakt, že T3 v té době měly všechny elektrické stahování PTG, ktré reagovalo velmi pomalu, takže pokusy podjíždět takto poškozené úseky se staž. PTG nebyly vždy úspěšné. Sám jsem se podobných akcí průjezdů jako šotouš /a mistr světa, protože jsem byl z fabriky na tramvaje a tudíž všemu rozuměl/ sám zúčastnil. Nejmenší problém z toho představovaly vzdušné výhybky, protože se projížděly sníženou rychlostí a PTG se přes ně většinou nějak přeškobrtal. Přesto započala ihned výměna těles za provedení s nižšími okraji a šikmým náběhem, což zase přineslo častější vypadávání kladek.
Buďme rádi, že tato doba pokusů je za námi, i když si myslím, že řešení takových problémů vydolovalo řadu odborníků, které bychom dnes asi potřebovali.
Buďme rádi, že tato doba pokusů je za námi, i když si myslím, že řešení takových problémů vydolovalo řadu odborníků, které bychom dnes asi potřebovali.
Re: Zrušené TT
Pravda, trochu jsem zapoměl, že byli kovová neb dnes na T1 i T2 jsou uhlíky.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušené TT
V roce 1953 byl přestavěný motorový vůz 183 na mazač troleje. V souvislosti s přechodem z kladek na kovová smykadla. Trolejbus mazat nemusí, ten má smykadla uhlíková.
S trolejí v přímé mi to trochu ujelo, omlouvám se...
S trolejí v přímé mi to trochu ujelo, omlouvám se...
Re: Zrušené TT
Hmmmm, hlavně že se nemazal drát u trolejbusu.... . Možná už to řešili při zkouškách T1 s PTG pro ostatní DP dřív. Jen vycházím s dokumentů v archívu.syverin píše: Co se týče mazání troleje, to bylo zavedené už v roce 1953, kdy tramvaje přešly z kladek (koleček) na smykadla (údajně kvůli rušení TV signálu).
O dynamice provozu nemá moc cenu se bavit, smykadly byly vybavené i T1.
Nicméně ta dynamika byl ten nejhorší faktor. Nepřej si vydět co dělá lišta s PTG a trolejí, když je na ní vypálen zářez od troleje. A množství náhradních PTG objednaných v 60's je alurmující.
Jenomže ona ta úprava trolejí souvisela i se změnou průřezu drátu a způsobu uchycení příčňák/trolej.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušené TT
Jistě se jedná o to, že na staré trati na Kačerov neměly výhybky a křížení boční vodící lišty seříznuté jako nájezdové plochy a pantografy se o ně mohly velice snadno strhnout. Přítlačná síla je u obou sběračů +- stejná (u tyčí možná větší) a přímé (jak když střelí ) vedení se dá za noc i jen mírně převěsit do klikata.
Co se týče mazání troleje, to bylo zavedené už v roce 1953, kdy tramvaje přešly z kladek (koleček) na smykadla (údajně kvůli rušení TV signálu).
O dynamice provozu nemá moc cenu se bavit, smykadly byly vybavené i T1.
Co se týče mazání troleje, to bylo zavedené už v roce 1953, kdy tramvaje přešly z kladek (koleček) na smykadla (údajně kvůli rušení TV signálu).
O dynamice provozu nemá moc cenu se bavit, smykadly byly vybavené i T1.
Re: Zrušené TT
Ještě jsem opoměl faktor zvíšení rychlosti, kde zajisté dynamika pohybu soustavy bude úplně jiná než při 30 km/h