Zrušené TT

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Zrušené TT

Příspěvek od MF » 19.12.2007 12:32

Brejšín píše:To je právě ta úprava v Praxi. Neb okraje původních tolejových výhybek a křížení přečnívali asi o 3 centimetry! Byli místa kde se při průjezdu musel stahovat PTG a nedej bože aby tam přijela dvojice. Jo nejhorší to bylo na křižení TRAM/TROLEJBUS.
Jo, mě tohle nenapadlo nějak zkoumat, ale zcela jistě to tak bylo. Jen si vzpomínám, že při jedné z návštěv Brna tak 10 let zpátky jsem viděl průjezdné sekce. Od té doby jsem tam zase po drátech nekoukal.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Brejšín » 19.12.2007 12:29

To je právě ta úprava v Praxi. Neb okraje původních trolejových výhybek a křížení přečnívali asi o 3 centimetry! Byla místa, kde se při průjezdu musel stahovat PTG a nedej bože aby tam přijela dvojice. Jo nejhorší to bylo na křižení TRAM/TROLEJBUS.
Myslím, že přítlačná síla bude zhruba stejná, naopak u kladky se jedná o bodový dotyk a u PTG je síla roznesena do délky lišty, nehledě že původní jsou několika-lištové PTG. Možná problém mohl být, že kladka se otáčela, u lišty vzniká třecí síla, čemuž odpovídá používání grafitových mazadel v lištách PTG. Posléze existence mazačů troleje.
Naposledy upravil(a) Brejšín dne 19.12.2007 12:40, celkem upraveno 1 x.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Zrušené TT

Příspěvek od MF » 19.12.2007 11:39

Myslím si, že pantografy trolej pro kladky skousnou. Pokud tedy nic nezasahuje do profilu lišty. Průjezdné sekce a vzdušné výhybky přece jsou v jedné rovině s trolejí a tudíž by neměly liště překážet. S odklony mohl být problém tam, kde tyto podmínky splněny nebyly. Ve Střešovicích se také po horním dvoře jezdí s pantografy. Jak zde však bylo psáno, tak je asi problém s přítlačnou silou pantografu na rozdíl od kladky. To by však pomalá rychlost měla vyřešit, aby se trolej "podala".

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Brejšín » 19.12.2007 11:30

Převěšování travalo řadu let. Pravděpodobně nejmasivnější bylo okolo 1962-1964 s ohledem na nové T3. A nasazení nových vozů bezprostředně předcházela úprava troleje. A nedej bože odklony :twisted: .

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Zrušené TT

Příspěvek od DavidD » 18.12.2007 23:13

pawel píše:cik cak se muselo zavést rychle...
jak to probíhalo v centru, pokud zde byly delší dobu v souběhu ptg a klasika? nebo se to doopravdy stihlo převěsit v celé praze během několika nocí??
No cik cak kladkám nevadí...tak že to v souběhu mohlo jezdit...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Zrušené TT

Příspěvek od pawel » 18.12.2007 23:10

cik cak se muselo zavést rychle...
jak to probíhalo v centru, pokud zde byly delší dobu v souběhu ptg a klasika? nebo se to doopravdy stihlo převěsit v celé praze během několika nocí??

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Brejšín » 18.12.2007 22:20

Trolej v Praze byla upravována pro provoz PTG od roku 1957. Nejdříve byla upravena trasa původní linky 4 Hostivař - Nusle - Košíře a započal onen zkušební provoz Kladko-PTG T1. Nebylo to nic extra, neb PTG byl každou chvilku stržen. Větší nasazení PTG bylo v rámci zkušebních jízd Vozů T2, které Tatra oživovala v Motole. No a pak následovala rošáda s T3. A tak se PTG začaly válet všude možně po chodníkách. :D .Co se konkrétně upravovalo na troleji nevím, ale určitě to co již bylo zmíněno. Taky bylo potřeba odstranit, různé předměty které zasahovali do profilu PTG(lampy,hodiny,stromy,značky, ... )

Cik cak, muselo být uděláno velice rychle, neb původní přímé vedení (jak když střelí) vyřezávalo do hliníkových hlavic(paradoxně to uhlíku moc nevadí, neb se neutavuje) ryhy, které následně poškozovaly vedení a PTG.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Absolut » 18.12.2007 7:53

Ano, vrchní vedení pro pantografové sběrače musí splňopvat jiné podmínky - nejsou zde potřeba vzdušné výhybky, ani zajištění vedení kladky na sekcích a křížení drátů, ale je potřeba, aby zvládlo přítlačnou sílu pantografu - čili trošku jinak se napíná. Cik cak je spíše podružný efekt, ale z hlediska opotřebení ptg má od 1996 (uhlíkové lišty) taky docela význam. Nejsem trolejářž, tak sorry za neodbornosti, znám trolejáře, nechodí sem, ale zeptám se ho.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Oskar » 17.12.2007 22:17

No řekl bych, že tuhle vlastnost mělo i vedení pro kladku - ono je to podle mě tak jednodušší.

trupman
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 20.7.2007 11:56
Bydliště: Olomouc

Re: Zrušené TT

Příspěvek od trupman » 17.12.2007 21:43

Hlavně trolejové vedení uzpůsobené pro PTG je "cik cak", aby se PTG opotřebovával rovnoměrně :wink:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Proxy » 17.12.2007 20:57

Oskar píše:Napadá mě snad jedině jiné provedení trolejových křižovatek a úsekových děličů.
Třeba takový úsekový dělič měl pravděpodobně nějaké boční vedení, aby kladka "nevytrolejila" a do toho by pře jízdě pomocí PTG lyžina narazila.
Mám pocit, že i v Muzeu (vozovně Střešovice) je vzdušná výhybka, přes kterou se může jezdit pouze s kladkou.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušené TT

Příspěvek od Oskar » 17.12.2007 19:54

Napadá mě snad jedině jiné provedení trolejových křižovatek a úsekových děličů.

Třeba takový úsekový dělič měl pravděpodobně nějaké boční vedení, aby kladka "nevytrolejila" a do toho by pře jízdě pomocí PTG lyžina narazila.

nk8215
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 26.5.2006 12:17
Bydliště: Dresden. 70 pod okny ovšem zůstala.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušené TT

Příspěvek od nk8215 » 17.12.2007 19:29

Zdravím všechny,

tak jsem se toulal internetem a narazil jsem na zajímavou věc, a sice oběžník DP č. 337/68, co upravuje provoz na Vánoce a Silvestra 1968. (Je to na páteřních stránkách, konkrétnětady. Zarazila mě tam pasáž,
kde vydávající ing. Koryčanský kromě jiného píše:Všechny spoje s novými vozy pojedou ve směru od Kobylis ze stanice Budějovické nám. po trase linky č. 13 na Ryšánku, kde budou ukončeny na kolejovém trojúhelníku. Tento odklon se provádí vzhledem k nezpůsobilosti vrchního vedení pro pantografový sběrač proudu v úseku Budějovické nám. - Kačerov. Tato trasa nebude pro průjezd vozů T již rekonstruována, neboť v průběhů roku 1969 dojde v rámci výstavby Severojižní magistrály v oblasti Kačerova k jejímu zrušení.
Asi to je lamerská otázka a OT, ale...ono se dneska fakt jezdí pod jinými dráty, než před dodávkou prvního Tčka :?:

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Pankrác

Příspěvek od S_M_Lomoz » 04.9.2007 9:45

S_M_Lomoz píše:...Poslední, co v téhle oblasti zbylo netknuté, je křížení Hvězdova-Na Pankráci. I to se ale nepochybně bude likvidovat nejpozději během pár měsíců v rámci tzv. "dopravního řešení Pankrácké pláně" a rozšiřování Hvězdovy ulice...
No vida, a už je to tady. Stroje se dnes zakously do křižovatky. Vzhledem k tomu, jak frekventovaná křižovatka to je, čekal bych rychlý postup prací, takže šotit bude potřeba opravdu rychle.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 25.7.2007 15:13

Jabberwocky píše:Byl jsem u kamarádky na návštěvě v Omsku (za Uralem na Sibiři) a nezvracel jsem. Je se mnou něco špatně? ;-)
To asi bude nějaký Pavlovův reflex. Těžko říci podle čeho se mu tato reakce na pankrácké koleje zafixovala, že by tah z nějaké tamní hospody? :)

Odpovědět