Stránka 13 z 26

Zde je článek trošku starší

Napsal: 16.1.2007 13:16
od Honzík
http://www.zsptd-noviny.estranky.cz/cla ... -periferii
Obnoven by mohl být i tramvajový provoz z náměstí Hrdinů přes Pankrác na Budějovické náměstí, kde dnes na několika místech stále leží koleje. Trať byla zrušena na konci sedmdesátých let minulého století po zprovoznění metra.

Napsal: 13.1.2007 16:09
od Neral
Díky za odpovědi; s těmi trojúhelníky jsem si byl skoro jistý, že jsem o nějakých slyšlel, jenom jsem si nebyl schopný vzpomenout, jaké to byly... No jo, to je ta hlava děravá, a to třeba na tom Karlově jsem si sám ty pozůstatky prohlížel. :)

Napsal: 13.1.2007 10:34
od trainzjohny
Neral píše:Mám dva dotazy z historie tramvajových obratišť:
1. Byly v Praze ještě nějaká obratiště v podobě kolejových trojůhelníků, kromě Laurové a Zvonařky?
2. Kdy a kde byla vybudována první smyčka v Praze?
1.asi také Karlov (Dětská nemocnice)
2.Podle jedné chytré knížky co mám doma to byla 9.6.1907 provozorní smyčka na Letné (kvůli sokolům, po sletu rozebrána) a od 15.5.1908 by první stálá smyčka na Výstavišti.

Napsal: 13.1.2007 2:09
od DJ LA DÉFENSE
pan Vedoucí píše:1/ např. Ryšánka
2/ osobně bych řekl Smíchovské nádraží
1-Harfa, Sparta
2 - první smyčka v Praze byla Výstaviště (myslim teda)

Napsal: 13.1.2007 1:56
od pan Vedoucí
Neral píše:Mám dva dotazy z historie tramvajových obratišť:
1. Byly v Praze ještě nějaká obratiště v podobě kolejových trojůhelníků, kromě Laurové a Zvonařky?
2. Kdy a kde byla vybudována první smyčka v Praze?
1/ např. Ryšánka
2/ osobně bych řekl Smíchovské nádraží

Napsal: 13.1.2007 1:27
od Neral
Mám dva dotazy z historie tramvajových obratišť:
1. Byly v Praze ještě nějaká obratiště v podobě kolejových trojůhelníků, kromě Laurové a Zvonařky?
2. Kdy a kde byla vybudována první smyčka v Praze?

Napsal: 10.1.2007 22:09
od Paulie
ponorka píše:
Asi to tak bude :idea:
Jinak mě tam zaujala nějaká manipulační kolej u kostela Sv. Jindřicha v Jindřišské ulici :o !? Odbočuje z Jindřišské do Jeruzalémské a pak zahybá za kostel.
Doporučuju jít se na tu mapu podívat. Je opravdu moc zajímavá. V úřední dny je radnice normálně přístupná.
Nedávno jsem tam šel a narazil na nějakou právě rekonstruovanou trafostanici, takže nejspíš vedla k ní..

Napsal: 10.1.2007 21:39
od syverin
Filippl píše:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=150840479
tohle jsem si koupil, stalo to cca 150kc
myslim, ze je to z roku 1910
Je to z roku 1910. Někde mi doma (pod nánosem další spousty map a jiných bebechů) leží kopie té samé v češtině.

Napsal: 10.1.2007 20:34
od ponorka
Tak most se stavěl až po válce (1949-51), trať v ulici Na Florenci několikrát, naposeld taky po válce (48). Takže to bude nejzazší limit.

Asi to tak bude :idea:
Jinak mě tam zaujala nějaká manipulační kolej u kostela Sv. Jindřicha v Jindřišské ulici :o !? Odbočuje z Jindřišské do Jeruzalémské a pak zahybá za kostel.
Doporučuju jít se na tu mapu podívat. Je opravdu moc zajímavá. V úřední dny je radnice normálně přístupná.

Napsal: 10.1.2007 19:20
od Filippl
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=150840479
tohle jsem si koupil, stalo to cca 150kc
myslim, ze je to z roku 1910

Napsal: 10.1.2007 17:31
od Bobek
Ponorka: Tak most se stavěl až po válce (1949-51), trať v ulici Na Florenci několikrát, naposeld taky po válce (48). Takže to bude nejzazší limit.

Mapa tramvajových tratí

Napsal: 10.1.2007 16:32
od ponorka
Narazil jsem dnes na veřejně přístupnou starou katastrální mapu Prahy 1, která je zajímavá tím, že jsou na ní zakreslené tramvajové koleje. Je vyvěšená na Úřadě městské části Praha 1 ve Vodičkově ulici, 2. patro, mezi kancelářemi č. 207 a č. 208.
Docela by mě zajímalo, z jakého je roku!? Jsou tam všechna historické tratě v centru. Je tam trať přes Staré město (Pařížská, Celetná). Není tam ještě trať Na Florenci a chybí třetí koleje na Můstku. Koleje nad pomníkem Sv. Václava se už ale "nesjíždějí". A taky tam chybí Štefánikův most.

Re: Tramvajová trať na Radlickou...

Napsal: 21.11.2006 11:22
od Pajda
Angus MacGyver píše:.................A pak se na stránkách městské části Radlic uvádí, že lidé z ČSOB zdržují ono prodloužení tratě kvůli hluku... .....
Jen malá drobnost. Radlice nejsou městská část. To je Praha 5. Tam mají Radlice svou radnici a všechen servis. To by se museli místní osamostatnit a pak by byly městskou částí.

Re: Tramvajová trať na Radlickou...

Napsal: 20.11.2006 14:39
od Káem
Angus MacGyver píše:, nehledě na to, že se nikomu nebude chtít bydlet u obratiště tramvají pod okny..., nebo ano?
Chichichichi - co by za to někteří zdejší šotouši dali!!! :-)

Napsal: 20.11.2006 14:01
od Absolut
Ale prd. Radlice budou a peníze na ně jsou. Stále platí předpoklad zahájení stavby 2007 a dokončení 10/2008, jak už jsem na pár fórech psal. Web Metroprojektu je tedy v porovnání se spoustou jiných věcí ještě těžce aktuální :-)