ne já chci, aby zastávky/chodníky/veřejnou zeleň v určité části Prahy = samostatného kraje měl v odpovědnosti/správě/financování jeden subjekt - dle mne MČ, která má většinou v okolí zastávek ve správě/odpovědnosti nejvíce dalších veřejných prostranství (ovšem samozřejmě realizací/zajištěním své odpovědnosti za stav zastávek, tak jako ostatních "svých" veřejných prostranství, může pověřit nějakou jinou organizaci/firmu - ať již vlastní či nasmlouvanou)von Špilberk píše:.............. ta služba by neměla všechny řemeslníky, zahradníky, popeláře a elektrikáře, ale chtěl jsem, aby za zastávku zodpovídal jeden subjekt. To by mělo tu výhodu pro uživatele, že na zastávce by mohla být cedulka V PŘÍPADĚ ZÁVADY VOLEJTE: a jedno číslo + jeden email na všech zastávkách na území Prahy. Navíc vlastně je zajímavé, čeho jsme se dobrali: jí chci, aby péči o všechny zastávky objednávala jedna firma (zastávková služba), a ty chceš, aby stejnou péči o zastávky objednávali různé "firmy" (MČ, MHMP, TSK), ale společně.
Vzpomeň si, jak jsi říkal, že jsi na dispečink hlásil rozmlácený přístřešek na zastávce a oni se tě zeptali, jestli je náš (DP) nebo města.
V URČITÉ ČÁSTI PRAHY NA ZASTÁVKÁCH BY MĚLY BÝT JEDNY STEJNÉ KONTAKTNÍ ÚDAJE PRO HLÁŠENÍ ZÁVAD CESTUJÍCÍMI (na zastávkách v jiné části -sousední, ale klidně i na opačné straně Prahy- nemusí, ale zase můžou být stejné kontakty na "zajišťovatele dobrého stavu" zastávek) S TÍM, ŽE POKUD ZÁVADA NA ZASTÁVCE JE NA INFORMAČNÍM SYSTÉMU IDS, TAK informovaný "oblastní správce veřejného prostranství":
a) kontaktuje koordinátora IDS, aby si nápravu zajistil sám
b) bude koordinátorem IDS pověřen, aby opravení té či oné závady nahlásil přímo jejich opravářům, kterým to koordinátor IDS "jen" zaplatí
I KDYBY ZASTÁVKA/CHODNÍK/TRÁVNÍK BYLI NA POZEMKU MĚSTA, TAK JEJICH SPRÁVA = NÁKLADY NA NÍ MÁ BÝT SVĚŘENA PŘÍSLUŠNÉ MČ VČETNĚ VŠECH PRVKŮ MOBILIÁŘE NA NICH UMÍSTĚNÝCH, ALE S VÝJIMKOU "CELO SYSTÉMOVĚ" UNIFIKOVANÝCH INFORMACÍ O IDS NA ZASTÁVKÁCH - celý označník (bez odpadkového koše, byť ten může být na něm fyzicky uchycen) a případně i el. info panel (pokud na vlastní samostatné "stojně", tak včetně jí) nebo jen obsah informační vitríny o IDS.
PRAHA = MAGISTRÁT MÁ NÉST NÁKLADY JEN NA PÁTEŘNÍ VOZOVKY VČETNĚ STŘEDOVÝCH DĚLÍCÍCH PÁSŮ (VČETNĚ PŘÍPADNĚ V NICH UMÍSTĚNÉHO VO) NEBO TUNELŮ/MOSTŮ, JIMIŽ/PONICHŽ TY VOZOVKY VEDOU (NEJLÉPE VČETNĚ KONSTRUKCE PROPUSTKŮ/PODCHODŮ/NADCHODŮ, KTERÉ VEDOU POD/NAD TĚMITO PÁTEŘNÍMI KOMUNIKACEMI, BYŤ VLASTNÍ CHODNÍKY/VOZOVKY NA/V NICH A JEJICH OSVĚTLENÍ SPRAVUJÍ/HRADÍ MČ), ale s tím, že fyzická správa daných objektů je svěřena stejným subjektům, jako veřejná prostranství v příslušné MČ!
DP VE SPRÁVĚ/FINANCOVÁNÍ MÁ ZŮSTAT JEN VLASTNÍ TĚLESO TRAMVAJOVÉ TRATĚ (bez jeho zatravnění, které smluvně předáno MČ) SE SLOUPY TV (na které má být v maximální možné míře integrováno/připevněno VO - ve správě jiného "subjektu") A TRASY METRA - tunely a stanice po/od uzavíratelných dveří!