Jo, zprávu, že srdcovka je součást výhybky už jsem dostal interní poštou. A odpověděl jsem, že to vím.mart337 píše:Ono je to trochu složitější. Srdcovka je součástí výhybky (alespoň podle toho co jsem si našel na Wikipedii).
Ale o to nejde: jde o to, co je v D1/2. V D1/2 není žádná definice výhybky, není tam nikde napsáno, že srdcovka je součást výhybky a není tam ani napsáno, co je křížení. A my jezdíme podle D 1/2 a ne podle wikipedie.
Tak ať to tam někdo správně napíše a bude to, vždyť to není první nejasnost nebo nesmysl v D 1/2.
Navíc i kdyby se tam napsalo, že srdcovka patří k výhybce, tak to nestačí, protože D1/2 mluví o rychlosti na hrotech výhybky, a ne na celé výhybce, takže i to by se muselo přepsat. A na rozjezdovou splítku to pořád nepomáhá, protože (jak jsem napsal):
A já tu definici nevymyslel, já ji jen opsal z D 1/2.von Špilberk píše:Navíc máme §2 (základní pojmy), kde je definována v bodě 18 rozjezdová splítka: rozjezdová splítka je kolejové rozvětvení trati za výhybkou, kde konstrukční uspořádání kolejí neumožňuje souběžnou jízdu vlaků.
takže nikdo rozhodně nemůže tvrdit, že srdcovka na konci splítky je ještě součást výhybky (resp. tvrdit to může, ale je to blbě). Navíc je tu jasně napsáno, že splítka je rozvětvení trati, nikoliv křížení. A o tom, že by splítka končila křížením taky nic.
To je právě to slovíčkaření s předpisy: ve splítce se nekříží dvě koleje, ale dvě kolejnice, což není totéž.mart337 píše:A tudíž nejspíš ve splítce, kde se alespoň jedna kolej kříží s druhou jde o křížení a mělo by se podle toho jet.
A teď si zkuste představit dvě věci:
1. představte si, že ta rozjezdová splítka za Hradčanskou by měla 1 km, to by znamenalo jet 1 km 15km/h, protože jsem ještě neopustil prostor výhybky.
2. představte si, že je to sjezdová splítka: a teď na té srdcovce kolik Z odbočky 15 a z příma 30, protože je to srdcovka před sjezdovou výhybkou, nebo 15 z obou směrů, protože je to křížení
A teď někdo raďte...