Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 21.11.2010 22:51

nejcastejsi faktory ovlivnujici rychlost opotrebovani:

rychlost, prevyseni, tvar kola a kolejnice, tvrdost kola a kolejnice a samozrejme kvalita materialu a provedeni stavby

Uživatelský avatar
matti
ovocnář
Příspěvky: 187
Registrován: 07.9.2009 18:55
Bydliště: 140

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od matti » 21.11.2010 22:47

Mám dotaz. Čím to je, že trať v Karlíně po tolika letech stále vypadá jak nová?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Martin Šubrt » 21.11.2010 22:41

demon píše:A nějakej prvotní odhad ?
Nedodržení rozchodu to nebude, když na druhý kolejnici neni vidět ani otěr a nevypadá to ani na nějakej extra namáhanej oblouk.
Překvapil mě poměrně ostrej úhel mezi hlavou a bokem kolejnice, to nevypadá ani na r7, natož na r13...
Mně to laicky připadá, že tam převýšení vnější kolejnice neodpovídá rychlosti a vozy naléhají na jednu stranu a tu opotřebovávají. Děje se tak běžně na dlouho nepodbitých žel. úsecích, kde zanikne původní převýšení. Nebo tam prostě vozy jezdí jinou než projektovanou rychlostí. V každém případě je rychlost opotřebení skutečně pozastaveníhodná...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 21.11.2010 22:36

Pomohlo by hromadné přebroušení žlábkových kolejnic na větší poloměr zaoblení hrany?
V metru pro eliminaci tohoto jevu používají tuhou mazací tyčinku okolku na první nápravě každého vlaku, namísto nějakého nárazového mazání na koleje.

Uživatelský avatar
brqo
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 21.11.2010 20:39

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od brqo » 21.11.2010 22:33

Děkuju pánové! Já tam tento jev pozotuji už delší dobu a upřímně, zarazilo mě jak rychle se objevil. Nicméně nedávno jsem měl možnost projet se v Brně šalinou a je to tam někde úplně stejné. Dokonce na železnici, např. za těsně žst. Praha-Bubeneč směrem k Holešovicům, je v pravé traťové koleji možno spatřit něco podobného (tam je poměrně malý oblouk). Tedy tam jsou kolejnice položeny jistě mnohem delší dobu a dá se to očekávat. Otázkou je, jak moc je tento stav z bezpečnostního hlediska závažný. Můj názor je, že vztah nově zavedeného profilu kola navíc ovlivněného pojížděním v 90% žlábkové kolejnice a hlavy kolejnic 49E není ještě úplně ideální, což by se vzhledem k nastalým skutečnostem mělo urychleně dořešit.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 21.11.2010 22:14

Vyjímečně... .pdf :wink:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 21.11.2010 22:10

ja tam zadny fotky nevidim, asi to dela ten zanet spojivek.. muzete mi nekdo hodit odkaz?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 21.11.2010 22:09

A nějakej prvotní odhad ?
Nedodržení rozchodu to nebude, když na druhý kolejnici neni vidět ani otěr a nevypadá to ani na nějakej extra namáhanej oblouk.
Překvapil mě poměrně ostrej úhel mezi hlavou a bokem kolejnice, to nevypadá ani na r7, natož na r13...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Martin Šubrt » 21.11.2010 21:46

brqo píše:
demon píše:Na jednom vcelku známém webu, jemuž v poslední době už ztrácím chuť dělat reklamu, najdeš vše i s fotodokumentací...
Inu, zřejmě není tak vcelku známý, tedy asi ne mě. Mohla by být nějáká bližší nápověda? #-o
Jistě, je to taková aréna :-). V diskusi pod článkem tam už o mě píšou a děsně mě pobavili :-). Jinak ale musím konstatovat, že ty fotky mě též docela znepokojily, ale není na nich vidět přesné místo. Musím si to tam zajet omrknout, abych si udělal názor.

Uživatelský avatar
brqo
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 21.11.2010 20:39

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od brqo » 21.11.2010 21:29

demon píše:Na jednom vcelku známém webu, jemuž v poslední době už ztrácím chuť dělat reklamu, najdeš vše i s fotodokumentací...
Inu, zřejmě není tak vcelku známý, tedy asi ne mě. Mohla by být nějáká bližší nápověda? #-o

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 21.11.2010 20:55

Na jednom vcelku známém webu, jemuž v poslední době už ztrácím chuť dělat reklamu, najdeš vše i s fotodokumentací...

Uživatelský avatar
brqo
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 21.11.2010 20:39

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od brqo » 21.11.2010 20:48

Zajímalo by mě, má-li někdo ponětí o důvodech havarijní opravy TT na Krematoriu Motol při noční výluce 17./18.11.2010? Díky!

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od trainzjohny » 18.11.2010 23:15

Asfalt je podstatně levnější než zámkovka, dřív se používala, nyní se šetří kde to jen jde :(

BKVéček kvapem ubývá.

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Smasska » 18.11.2010 23:01

Mám takový dotaz - jaká část pražských tramvajových tratí (km, případně %) je na BKV panelech? Z popisu tratí na páteři je to snad každá druhá.

A ještě mě zaujalo, že se při RTT na radiálách (tedy mimo centrum) užívají nástupiště s asfaltovým povrchem - je mi záhadou, proč se nepoužívá zámková dlažba, která je estetičtější a trvanlivější?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 14.11.2010 21:36

Právě že by to co nejdřív projít mělo, ale zatím je to používáno jen jako žvanící nástroj. Neprocházet by měly megalomenaské developeřiny na Masarykově nádraží apod. a ne věci, které jsou tu stále potřeba. Vím, že jsi to asi pochopil, jen vyjadřuji přání a hořkost nad situací zárověň :?

Odpovědět