Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
nejcastejsi faktory ovlivnujici rychlost opotrebovani:
rychlost, prevyseni, tvar kola a kolejnice, tvrdost kola a kolejnice a samozrejme kvalita materialu a provedeni stavby
rychlost, prevyseni, tvar kola a kolejnice, tvrdost kola a kolejnice a samozrejme kvalita materialu a provedeni stavby
Re: Tramvajové tratě
Mám dotaz. Čím to je, že trať v Karlíně po tolika letech stále vypadá jak nová?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Mně to laicky připadá, že tam převýšení vnější kolejnice neodpovídá rychlosti a vozy naléhají na jednu stranu a tu opotřebovávají. Děje se tak běžně na dlouho nepodbitých žel. úsecích, kde zanikne původní převýšení. Nebo tam prostě vozy jezdí jinou než projektovanou rychlostí. V každém případě je rychlost opotřebení skutečně pozastaveníhodná...demon píše:A nějakej prvotní odhad ?
Nedodržení rozchodu to nebude, když na druhý kolejnici neni vidět ani otěr a nevypadá to ani na nějakej extra namáhanej oblouk.
Překvapil mě poměrně ostrej úhel mezi hlavou a bokem kolejnice, to nevypadá ani na r7, natož na r13...
Re: Tramvajové tratě
Pomohlo by hromadné přebroušení žlábkových kolejnic na větší poloměr zaoblení hrany?
V metru pro eliminaci tohoto jevu používají tuhou mazací tyčinku okolku na první nápravě každého vlaku, namísto nějakého nárazového mazání na koleje.
V metru pro eliminaci tohoto jevu používají tuhou mazací tyčinku okolku na první nápravě každého vlaku, namísto nějakého nárazového mazání na koleje.
Re: Tramvajové tratě
Děkuju pánové! Já tam tento jev pozotuji už delší dobu a upřímně, zarazilo mě jak rychle se objevil. Nicméně nedávno jsem měl možnost projet se v Brně šalinou a je to tam někde úplně stejné. Dokonce na železnici, např. za těsně žst. Praha-Bubeneč směrem k Holešovicům, je v pravé traťové koleji možno spatřit něco podobného (tam je poměrně malý oblouk). Tedy tam jsou kolejnice položeny jistě mnohem delší dobu a dá se to očekávat. Otázkou je, jak moc je tento stav z bezpečnostního hlediska závažný. Můj názor je, že vztah nově zavedeného profilu kola navíc ovlivněného pojížděním v 90% žlábkové kolejnice a hlavy kolejnic 49E není ještě úplně ideální, což by se vzhledem k nastalým skutečnostem mělo urychleně dořešit.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Vyjímečně... .pdf
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
ja tam zadny fotky nevidim, asi to dela ten zanet spojivek.. muzete mi nekdo hodit odkaz?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
A nějakej prvotní odhad ?
Nedodržení rozchodu to nebude, když na druhý kolejnici neni vidět ani otěr a nevypadá to ani na nějakej extra namáhanej oblouk.
Překvapil mě poměrně ostrej úhel mezi hlavou a bokem kolejnice, to nevypadá ani na r7, natož na r13...
Nedodržení rozchodu to nebude, když na druhý kolejnici neni vidět ani otěr a nevypadá to ani na nějakej extra namáhanej oblouk.
Překvapil mě poměrně ostrej úhel mezi hlavou a bokem kolejnice, to nevypadá ani na r7, natož na r13...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Jistě, je to taková aréna . V diskusi pod článkem tam už o mě píšou a děsně mě pobavili . Jinak ale musím konstatovat, že ty fotky mě též docela znepokojily, ale není na nich vidět přesné místo. Musím si to tam zajet omrknout, abych si udělal názor.brqo píše:Inu, zřejmě není tak vcelku známý, tedy asi ne mě. Mohla by být nějáká bližší nápověda?demon píše:Na jednom vcelku známém webu, jemuž v poslední době už ztrácím chuť dělat reklamu, najdeš vše i s fotodokumentací...
Re: Tramvajové tratě
Inu, zřejmě není tak vcelku známý, tedy asi ne mě. Mohla by být nějáká bližší nápověda?demon píše:Na jednom vcelku známém webu, jemuž v poslední době už ztrácím chuť dělat reklamu, najdeš vše i s fotodokumentací...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Na jednom vcelku známém webu, jemuž v poslední době už ztrácím chuť dělat reklamu, najdeš vše i s fotodokumentací...
Re: Tramvajové tratě
Zajímalo by mě, má-li někdo ponětí o důvodech havarijní opravy TT na Krematoriu Motol při noční výluce 17./18.11.2010? Díky!
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Asfalt je podstatně levnější než zámkovka, dřív se používala, nyní se šetří kde to jen jde
BKVéček kvapem ubývá.
BKVéček kvapem ubývá.
Re: Tramvajové tratě
Mám takový dotaz - jaká část pražských tramvajových tratí (km, případně %) je na BKV panelech? Z popisu tratí na páteři je to snad každá druhá.
A ještě mě zaujalo, že se při RTT na radiálách (tedy mimo centrum) užívají nástupiště s asfaltovým povrchem - je mi záhadou, proč se nepoužívá zámková dlažba, která je estetičtější a trvanlivější?
A ještě mě zaujalo, že se při RTT na radiálách (tedy mimo centrum) užívají nástupiště s asfaltovým povrchem - je mi záhadou, proč se nepoužívá zámková dlažba, která je estetičtější a trvanlivější?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Právě že by to co nejdřív projít mělo, ale zatím je to používáno jen jako žvanící nástroj. Neprocházet by měly megalomenaské developeřiny na Masarykově nádraží apod. a ne věci, které jsou tu stále potřeba. Vím, že jsi to asi pochopil, jen vyjadřuji přání a hořkost nad situací zárověň