Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Kalanis
Uživatel
Příspěvky: 97
Registrován: 04.10.2008 17:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Kalanis » 18.5.2011 1:35

Tak nám do Kobylis zavítala brusná kampaň :D - a nedá se u toho usnout... :?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MF » 01.3.2011 19:01

9001 píše:A nešlo by v úplně nejhorší případě se točit na druhém trojúhelníku?

No právě, že ani na jednom. Ten vjezdový bych chápal. Navíc tam kdysi byl jen od než se to celé předělalo na smyčku. Ovšem dnes by se muselo procouvávat celou křižovatkou. Právě mi šlo o ten druhý - výjezdový, který také je odstřižen.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 01.3.2011 18:55

A nešlo by v úplně nejhorší případě se točit na druhém trojúhelníku?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MF » 01.3.2011 18:27

Kdyby alespoň mysleli a na výjezdovém trojúhelníku nechali trolej tak, aby se tam v případě nouze otočila souprava. Ne, trolej se ustřihla přímo nad výhybkou #-o =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.3.2011 16:59

Daveee7 píše:Kdy bude opět možnost, alespoň manipulačně, používat smyčku Harfa? Trolejové vedení stále chybí... :roll:
Mne je neustále onen stav jasný z pohledu na vozovně či střídacím bodě na monitor s plánem sítě, kde je stále červeně. Včera na máteři v Na znamení Mop psal "V těchto dnech probíhají výkopové práce pro dva nové stožáry trakčního vedení v oblasti rozpletu na vnější a vnitřní kolej smyčky." - no když není běžně užívaná, tak bylo zbytečné aby se s výkopy pachtili, když to bylo zmrzlé na kámen.
Je můj odhad (přání), že by za cca dva týdny mohla být zprůjezdněna, reálný?

Daveee7
Uživatel
Příspěvky: 65
Registrován: 05.2.2010 12:38
Bydliště: 1, 9, 11, 98

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Daveee7 » 01.3.2011 16:29

Kdy bude opět možnost, alespoň manipulačně, používat smyčku Harfa? Trolejové vedení stále chybí... :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.2.2011 23:21

cwapa píše:To by mohli udělat i u tramvají. Něco takového jako je na dráze točna. Toho místa co by se ušetřilo. :P
Srovnání s železnicí mne také napadlo, ale u TRAM by nešlo ani tak o úsporu místa (navíc v tomto ohledu existuje ještě jedno účinnější řešení nepotřebující plochu kruhového půdorysu - obratový trojúhelník) jako ušetření opotřebení kol (potažmo kolejnic) způsobené průjezdem malým obloukem.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od cwapa » 13.2.2011 22:31

To by mohli udělat i u tramvají. Něco takového jako je na dráze točna. Toho místa co by se ušetřilo. :P

Uživatelský avatar
Jakluk
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 20.8.2010 20:11

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Jakluk » 13.2.2011 17:35

Jamie: Zajímavé technologické řešení @3644

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Jamie » 13.2.2011 17:21

Nevím mám-li to dát sem, nebo do humoru... :lol: :idea:

http://www.youtube.com/watch?v=YLvtZpSu4gs&NR=1

Rashid
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 09.8.2009 20:10
Bydliště: V Bubenči tam kde postavili pár metrů kolejí, zničili vše, utratili miliardy a nyní tleskají jako kd

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Rashid » 19.1.2011 22:38

Proboha, kdy se najde někdo zodpovědný a rozumný a udělá něco s tou Hradčanskou ?
Konkrétně mám na mysli ty SSZ před a za stanicí. Padaj si jak chtěj, nejlepší když padne
na stop při vjezdu do stanice, to jsme pak všichni na návštěvě u řidiče k v kabině.
A ty druhé řekněme "odjezdové" ty si taky dělaj co chtěj. Modelová situace:
Na Hč zc přijede lehce předjetá linka 20. Chvíli čeká a když už chce odjet tak už si čočky
musí navolit sám řidič. Mezitím za ní přijede kachna na 8. Ta sice není zpožděná, ale bude.
Zatím ji blokuje odjíždějící 20 a pak opět čočky padnou na stůj. Řidič je hodný a tak
v průběhu času nechává nastoupit nové cestující co přijeli metrem a tramvaj dobíhají.
A situace se opět opakuje - cyklus vypršel, čočky jsou stále na stůj. Naštěstí osmičku zachraňuje protijedoucí jednička dc, která znovu aktivuje čočky na volno.
Nejlepším řešením bude, když se celá nesmyslá signalizace zruší a odstraní.Navíc toho červeného panáčka na semaforu pro chodce nikdo nerespektuje a dobrovolně se zde "skáče" pod tramvaj. Leda, že by se zde nainstalovaly závory pro chodce. :D
Celá Hradčanská po té slavné rekonstrukci je .....á, to všichni víme a tak už nebudu
ani psát o ručním přehazovaní vekslí do splítky, kdy řidič musí díky holému svršku překonávat pěkný výškový rozdíl a riskovat minimálně vyvrknutý kotník. :?

Další zbytečné zpoždění tramvaje naberou na Prašném mostě, kde to "padá" na pár vteřin do každého směru, takže projede jedna souprava. =D>

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 19.1.2011 6:19

MM-Mikulovsky píše:Kvůli dnes zaslechnutým informacím se musím ptát: Neuvažoval někdo ze zodpovědných, že by správci KP absolvovali kurz řidiče TRAM? (Neslyšel jsem, že jediný z nich by dosud měl "papíry" na TRAM.) Díky tomu by jistě následně lépe posuzovali poškození TT - jeho vliv na průjezd TRAM.
Jestli si pod termínem "správce KP" představujeme oba to samé, tak někteří "papíry" mají...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 19.1.2011 5:24

To si moc nevybereš. Sice ho absolvoval můžou, ale podstatou jejich práce předpokládám není rychlost provozu, ale bezpečnost. Pokud tam tram nevykolejí při 10, tak je to ok.

Druhá věc je, že skoro přes noc jsou schopni opravit Lazarskou, ale upravit panel na Barrandov a podobně je problém.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.1.2011 23:05

Petr (02.1.2011 12:48) píše:
MM-Mikulovsky píše:No někdy mi skutečně vrtá hlavou podle čeho určují umístění OR(...)
Tohle mně vrtá hlavou 14 let :lol: a ještě jsem se nakonec nedovrtal. Možná ví správci kolejových pasů. Ale radši bych se jich neptal. Někteří jedinci nejsou pozitivně naladěni... (-X #-o :roll:
Kvůli dnes zaslechnutým informacím se musím ptát: Neuvažoval někdo ze zodpovědných, že by správci KP absolvovali kurz řidiče TRAM? (Neslyšel jsem, že jediný z nich by dosud měl "papíry" na TRAM.) Díky tomu by jistě následně lépe posuzovali poškození TT - jeho vliv na průjezd TRAM.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 16.1.2011 22:48

Tak já nevim, jel jsem tam kolem 14.h a bylo tam asi 6 lidí s foťáky, jeden z nich (vypadající jako pan MOp :-k ) v reflexní vestě, ale já se mýlívám :) ...

Odpovědět