Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od thriller2 » 04.3.2012 23:22

Blaueminence: Pravidla na pojmenování stanic metra a přilehlých zastávek povrchové dopravy přímo nejsou, ale řídí se to základním motem: co nejjednodušší a pokud možno podle sídelního celku poblíž. Názvy budovaných stanic metra V.A Petřiny a Motol už jsou dány, tudíž i tramvajové/autobusové zastávky u těchto stanic ponesou stejné jméno a tímpádem se stávající zastávky Petřiny a Motol budou přejmenovávat. Na co, to asi ještě není rozhodnuto. Ke stejnému jevu došlo při otevření posledního úseku "céčka", kdy kvůli otevření nových zastávek autobusů Letňany musela zastávka v centru Letňan přejmenována na Staré Letňany. Co se týče dalších stanic posledních dvou úseků metra C: zastávky Ládví a Prosek se tak jmenují odjakživa metro nemetro, zastávka Střížkov se dříve jmenovala Liberecká a tramvajová zastávka Kobylisy před metrem nebyla, ale jestli a kde bývala autobusová zastávka Kobylisy a na co byla přejmenována po otevření metra, to nevím.. Depo Hostivař se dříve jmenovalo Hutní základna, ale to bylo ještě před revolucí. Strašnická se před metrem jmenovala Starostrašnická, Želivského Strojimport nebo Židovské hřbitovy. Z orajových úseků béčka namátkou: zastávka Rajská zahrada byla už před metrem (myslím ta na čerňáku, né ta u muzea), místo současného Černého mostu byla zastávka závod SS2 (ale asi taky jenom za komančů a po revoluci asi přejmenována) a název Černý most nesla současná konečná tramvaje Lehovec, Hloubětín se kdysi jmenoval Havana, Jinonice se před metrem jmenovaly (myslím) Karlštejnská, atd atd...

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od m@rtin » 04.3.2012 23:11

Blaueminence píše:Chtěl bych se zeptat na přejmenovávání zastávek kvůli otevření metra. Jsou na to přesně pravidla, jak se to provádí? Naposled se metro poblíž zastávek tramvaje otevíralo u Depa Hostivař a pak Kobylisy, Ládví - nemám už tušení, jestli kvůli tomu nějakou zastávku přejmenovali. Ví se už, jak to dopadne po otevření V.A? Zastávka Motol je od stanice hodně daleko, takže se asi přejmenuje a autobusová Nemocnice Motol bude nespíš prostě Motol, přestup na metro A. Zastávka Petřiny je taky kus dál, u budoucí stanice je Větrník. Podobně Veleslavín, Červený vrch... máte o tom někdo informace?
Na to je příliš brzy, zatím tu můžeme tak maximálně tipovat, jak se stanice budou nakonec jmenovat.

Můj tip - stanice metra Motol se nakonec bude jmenovat Nemocnice Motol a stávající stav tak zůstane zachován
stanice metra Petřiny přejmenuje i zastávku OD Petřiny a stávající tramvajová konečná se přejmenuje na Sídliště Petřiny
Nádraží Veleslavín zůstane
Červený Vrch se přejmenuje na Sídliště Červený Vrch
Sídliště Červený Vrch na Angolská
Horoměřická na Červený Vrch

Nabo to nakonec bude všechno úplně jinak.

Pracovní názvy metra bych do doby otevření nebral moc vážně, však vzpomeňme:
Vysočanská - Vysočany, Kolbenova - ČKD, Rajská zahrada - Černý Most, Černý Most - Počernická, Střížkov - Prosek I, Prosek - Prosek II

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.3.2012 23:11

Blaueminence: No konečně to tu někdo otevřel:
1.) Ovšem pozor =M=A Petřiny je u nynější stanice OD Petřiny (nikoliv Větrník) = musí být logicky přejměnována tato a konečná zastávka TRAM (dle mne nejlépa na název Na Petřinách), protože jejíž současné jméno si musí logicky převzít ta předposlední nově u =M=A.
2.) =M=A Červený vrch je u současné Horoměřické = musí být přejměnovány (tak jak to už před rokem či více uváděl někde na TF MOp) nejméně tyto dvě.
3.) =M=A Veleslavín se ale buduje u současného nádraží a TRAM zastávek toho jména = vše je OK
4.) Ano =M=A Motol u současné BUS zast. Nemocnice Motol = tato určitě zkrátí jméno na Motol a současné BUS a TRAM toho jména se budou muset změnit (např. na Motolský rybník, Koupaliště Motol, Zámek Motol či Kukulova - Bucharova to však být nemůže, páč BUS zastávka toho jména již je v ul.Nárožní).

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Blaueminence » 04.3.2012 21:58

Chtěl bych se zeptat na přejmenovávání zastávek kvůli otevření metra. Jsou na to přesně pravidla, jak se to provádí? Naposled se metro poblíž zastávek tramvaje otevíralo u Depa Hostivař a pak Kobylisy, Ládví - nemám už tušení, jestli kvůli tomu nějakou zastávku přejmenovali. Ví se už, jak to dopadne po otevření V.A? Zastávka Motol je od stanice hodně daleko, takže se asi přejmenuje a autobusová Nemocnice Motol bude nespíš prostě Motol, přestup na metro A. Zastávka Petřiny je taky kus dál, u budoucí stanice je Větrník. Podobně Veleslavín, Červený vrch... máte o tom někdo informace?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 02.3.2012 15:35

MMM: Souhlasím s tvým nesouhlasem používat OR k zvýšení rychlosti!
Příklad: Výhybka je v pořádku a nad ní visí tabulka OR zvyšující rychlost, a visí tam roky. Pak dojde k závadě a nad výhybku se pověsí OR rychlost snižující. Pro řidiče se opticky nic nemění: žlutá cedulka tam byla včera, je tam i dnes.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 01.3.2012 20:43

7080 píše: Ono je to třeba i na výjezdu z horních vrat vozovny Strašnice. Tam je to kvůli zabezpečení výjezdu ven z vozovny.
Ale tam to nemůže rozsvítit dispečer, rozsvěcí jen při navolení tlačítkem pro výjezd > http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2010112702

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 01.3.2012 19:49

Bald: Díky za vysvětlení.
Zvětšení návěstí OR by se mělo určitě udělat.

Vyšší rychlosti:
Zajímalo by mne, zda zavedení vyšších rychlostí "hrozí" jen u rozjezdových výhybek nebo i u křížení a sjezdových výhybek. A o jakých rychlostech vlastně mluvíme, zatím říkáme jen rychlost vyšší.
U rozjezdové výhybky by mohlo být elektronické návěstidlo (zhruba čtvercové) pověšené pod návěstidlem signalizujícím postavení výhybky. Dovolená rychlost by se zobrazovala podle aktuálního postavení výhybky.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 02.3.2012 15:29, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 7080 » 01.3.2012 15:09

Martin Šubrt píše:Díky :-). Barrandov bych chápal, přece jen je tam více prvků nadstandardního zabezpečení. Tady mi to přišlo divné právě při přemýšlení o použití téměř pouze při běsné apokalypse u Radlické školy :-).
Dispečer zakáže prostě výjezd ze smyčky všem vozům rychle bez toho, aby mu vozy vyjely na trať. Je to daleko rychlejší než generální(linková) volba.
Ono je to třeba i na výjezdu z horních vrat vozovny Strašnice. Tam je to kvůli zabezpečení výjezdu ven z vozovny.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Martin Šubrt » 01.3.2012 13:42

Díky :-). Barrandov bych chápal, přece jen je tam více prvků nadstandardního zabezpečení. Tady mi to přišlo divné právě při přemýšlení o použití téměř pouze při běsné apokalypse u Radlické školy :-).

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Petrpes » 01.3.2012 13:06

Návěst STŮJ, dispečer to zapne třeba kdyby bylo o zastávku dále vykolejení, stejné jsou na Barrandově.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Martin Šubrt » 01.3.2012 9:19

Mohl bych mít k návěstidlům jeden dotaz? Vím, co to je, to se mrknu do návěstidel, ale nějak nevím, v jakých případech se to používá?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.2.2012 19:35

Bald: Ano, to máš pravdu, ale uvědom si, že u IAD na PK jsou ty DZ takové velikosti, že obsah je naprosto jasný/čitelný na velkou vzdálenost.
Ovšem u OR na TT DP hl.m.Praha platí (von Š uvedená) nepřímá úměra čím významnější sdělení, tím na menší velikosti návěsti!
Takže, alespoň já se skutečně řídím prvně barvou návěsti a pak teprve čtu znaky na ní případně uvedené.
Při použití takové nevýrazné návěsti běžně používané na snížení rychlosti i na její zvýšení by pravděpodobně zavinilo maglajs - a nesprávné reakce řidičů, jež by mohly vést k výrazným náhlým protichůdným změnám rychlosti TRAM vedoucích k pádům cestujících!

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bald » 29.2.2012 18:17

MM-Mikulovsky píše:...žlutá návěst = dnes brzdit a použití stejné barvy i v případech možného zrychlení by bylo provozně nebezpečné!
To si nemyslim. V silničním provozu je vcelku běžně povolena v obci rychlost vyšší právě značkou, která běžně rychlost omezuje. Co se týče ukončení - já doufám, že to bude tak jak píšeš, ale mnohokrát bylo moje doufání při změnách čehokoliv v DP zbytečné a proto taky píšu - pokud bude nutné ukončení stanovené rychlosti, pak bohatě poslouží žlutá cedule. Raději mi vysvětli, v čem a jak nebezpečné?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.2.2012 17:54

Bald píše:Co se týče rychlostí k výhybkám o poloměru r190 nebo vyšším, dle mě by stačila stávající žlutá cedule. Počítám že ať bude jakákoliv, stejně se k ní bude vymejšlet i ukončení a z toho důvodu je zbytečné něco zavádět.
Ukončení je nesmysl!
Rychlost udaná tou návěstí bude platit jen při průjezdu nad následující kolejovou konstrukcí (výhybkou či křížením), tak jako není dané vyvěšování ukončení "r" - návěsti oblouku o malém poloměru, při jehož průjezdu je povoleno max.15km/h!
I proto je pro praxi výhodnější určit samostatnou návěst:
1.) OR musí mít to ukončení
2.) žlutá návěst = dnes brzdit a použití stejné barvy i v případech možného zrychlení by bylo provozně nebezpečné!

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bald » 29.2.2012 16:28

von Špilberk píše:K předvěsti: Klidně se hlásím k tomu, že jsem jeden z lidí mimo odbory, který říkal panu MMM, že by měly být předvěsti zavedeny. Jak by se už hodila v Modřanech (OR20 Černý kůň - Belárie). Musím říct, že nevím, jak bych tam poprvé projel, kdybych o ní nevěděl z TF.
A pár poznámek.
1. nechápu, proč o 2 dráty dřív nemohli pověsit OR40, udělala by stejnou službu
2. na dřívějších školeních se mluvilo o zvýrazňování OR žlutým reflexním okrajem. Takou OR si pamatuji jen jednu, byla u Přístaviště.
3. srovnejte velikost značky OR např. se sekcí nebo s S49. Vyloženě platí, že velikost značky je nepřímo úměrná důležitosti sdělení.
4. neví někdo, jak bude velká ta předvěst? Na školení to nevěděli.
1) To bohužel nesmíme, i když to zní logicky. OR nesmí viset jinde než v bezprostřední blízkosti závady TT či prací na TT nebo v jejich blízkosti. Dokonce byl problém s ukončením OR, když jsme ho pověsili o příčňák dál, jelikož stav výhybky byl opravdu zoufalý a řidiči po projetí čelem vlaku pod ukončením sepli do trakce a mizeli v prachu. TV se museli vrátit a OR visela na třímetrovém úseku. To by se zase musela spousta věcí přepsat a na to asi není vůle. Mě by stačilo, kdyby ty tabulky byly větší, tramvaj stáhne rychlost vcelku brzy, ale ta titěrnost našich návěstí je ubíjející, viz další body co jsi psal. Rychlostník 50x50cm minimálně v úsecích s rychlostí nad 50km/h je potřeba.

Co se týče rychlostí k výhybkám o poloměru r190 nebo vyšším, dle mě by stačila stávající žlutá cedule. Počítám že ať bude jakákoliv, stejně se k ní bude vymejšlet i ukončení a z toho důvodu je zbytečné něco zavádět.

Odpovědět