Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Co se přejmenování Petřin týče, tak všichni jsou zvyklí na konečnou onoho jména. Čili si myslím že zachování nějakého názvu jehož součástí by Petřiny zůstaly (ať už je to sídliště, bojiště či pohřebiště ) Katastry a podobné bych do toho netahal, kdy jsou Petřiny ví každej, kde nějaká Liboc už málokdo - to je to samý jak s Letnou, oficiálně neexistuje ale zná ji každej, když řeknu že jedu do Horního Bubenče, každej ví prd.
K těm přechodům/nepřechodům - bohužel, zkušenosti mi říkají že, pokud tam není "zebra", valná většina řidičů to nerespektuje (a ani ta zebra není záruka).
K těm přechodům/nepřechodům - bohužel, zkušenosti mi říkají že, pokud tam není "zebra", valná většina řidičů to nerespektuje (a ani ta zebra není záruka).
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jestli myslíte to zábradlí, co tam před rekonstrukcí vůbec nebylo, pak ano, byl.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
u tý vodárny by byl taky nutnej zásah do zábradlí, že?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Pro Pawla - ukázka z Olomouce co všechno bylo možné v CZ postavit do vyhlášky č. 398/2009 Sb. a revize ČSN 736110 z roku 2010. Podle mně osobně skvělé, ale dnes ve stavebním řízení při snaze to zřídit napadnutelné z rozporu s výše uvedenými předpisy, přičemž vyhláška je na rozdíl od normy závazná. A to radši ani nechci vědět, jak si na té zastávce v OC dělí třeba zimní údržbu mezi sebou DP a město. Logické by bylo DP zastávku včetně rampičky a město až komunikaci a chodník, ale u nás by to mohlo dopadnout i DP červenou dlažbu a TSK šedou.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Chemik: Bejval. A aby tam zase byl, tak by se musel udělat širší ostrůvek a v jeho rámci rampička. Jako je to např. na Jiráskově nám. z.c. A to už by mi tady rovnou připadal lepší širší ostrůvek a rovnou na něm přístřešek, třeba jako je to na Moráni.
Pawel: Místo pro přecházení v normě máme. Bohužel pro rampičky k němu, šířku ostrůvku apod. platí stejné rozměry, jako u přechodu = to už se tam může udělat rovnou přechod. Krásná místa pro přecházení mají na pár zastávkách v Olomouci, ale ta jsou z doby před novelizací vyhlášky o bezbariérových stavbách,
Pawel: Místo pro přecházení v normě máme. Bohužel pro rampičky k němu, šířku ostrůvku apod. platí stejné rozměry, jako u přechodu = to už se tam může udělat rovnou přechod. Krásná místa pro přecházení mají na pár zastávkách v Olomouci, ale ta jsou z doby před novelizací vyhlášky o bezbariérových stavbách,
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
přitom by úplně stačilo legalizovat přecházení i mimo přechod a uzpůsobit obrubníky. v německu to funguje. u nás byl obdobný pokus u ND blíž k vltavě. leč češi to nepochopili.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
absolut: viďte, že tam bejval přechod?
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Sídliště Petřiny - nepraktické kvůli transparentům (dvouřádkový blechy).
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Chemik: To bych se projektanta taky rád zeptal, tam klidně mohla být širší zastávka s přístřeškem přímo na ostrůvku. Dokonce tam bylo předjednané s PČR takové řešení v rámci jiné akce o rok dřív (pouze úprava zastávky), ale tu pak nechala Praha 4 vyhnít a nerealizovalo se to. Přístřešek na chodníku, na kterém je reklama Decaux a tak ho asi nelze zrušit, by se pak stal jen přezouvárnou pro inlajnistky.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
já budu tentokrát staromilsky konzervativní a hlasuji pro heyrovského nám. - koneckonců totéž jako vypich, čechovo nám., kubánské nám. apod. tramvaje s těmito označeními brázdí celou prahu už léta a nikomu to nevadí - je to jen o zvyku. názvy "sídliště x" mi připadají účelové, umělé a neosobní. praktické asi jsou, ale "sídliště" mi prostě nevoní.
p.s. a co horní liboc?
p.s. a co horní liboc?
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
asi sem:
Zastávka Podolská vodárna ZC - Jak se má velectěné kaštanstvo dostat bezpečně ze zastávkové (kadi)budky na ostrůvek?
Zastávka Podolská vodárna ZC - Jak se má velectěné kaštanstvo dostat bezpečně ze zastávkové (kadi)budky na ostrůvek?
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Už jsem to někde psal, ale klidně to napíšu znovu. Důležitá je orientace pro lidi v centru, z nichž někteří mlhavě tuší, kde jsou Petřiny, ale zaručeně nikdo netuší, kde se nachází Heyrovského náměstí. Taky pro cizince je důležité, aby ten název měli pokud možno v nominativu.
Taky existuje jeden precedens, Konečná Sídliště Skalka je kdekoliv jinde, jen ne na sídlišti, jen proto, aby se důležitější zastávka u stanice metra v centru sídliště mohla jmenovat krátce Skalka.
Takže i u mě vyhrává název „Sídliště Petřiny“
Taky existuje jeden precedens, Konečná Sídliště Skalka je kdekoliv jinde, jen ne na sídlišti, jen proto, aby se důležitější zastávka u stanice metra v centru sídliště mohla jmenovat krátce Skalka.
Takže i u mě vyhrává název „Sídliště Petřiny“
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
To je jako s pražskými ulicemi. Oficiálně se pořád jmenují Na příkopě, Na poříčí apod., protože s těmito malými písmeny byly pojmenovány. Proto např. v Ročence dopravy najdete podle starého pravopisu tyto názvy jak s malým, tak s velkým, podle toho, jak se pojmenovávalo a co byl název místní a co podle příkopu...gabuliatko píše:byli mi jedním dopravcem vysvětleno, že přesný název zastávky je součástí licence a tak změna z Nám. na nám. je mission impossible
Sídliště Petřiny for me too
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Hloubětín - divný příklad, páč tam zastávka sídliště není konečnou, ale předposlední.[/quote]MOp píše:Jsem jednoznacne za Sidliste Petriny dle vzoru Barrandova, Dablic, Hloubetina, Modran a Rep.
Sídliště Hloubětín sice není konečnou, ale také se nachází až za středem sídliště jako v ostatních vyjmenovaných případech.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Děkuji, přiznám se, že však sám nevím jak moc je to můj nápad (sice jej mám již notné měsíce v mysli) - ovšem nedávno jsem si uvědomil, že u OD je stánek s nápisem "Trafika Na Petřinách" = pravděpodobné je, že jsem si to kdysi přečet a podvědomně zapamatoval.OMH píše:V tomto případě je to přeci jedno. Petřiny nejsou čtvrť, jen sídlištní celek. Osobně název Na Petřinách se mě nejvíce zamlouvá.DavidD píše:Konečná Petřiny ale leží podle mě už na katastru Veleslavín..
Hloubětín - divný příklad, páč tam zastávka sídliště není konečnou, ale předposlední.MOp píše:Jsem jednoznacne za Sidliste Petriny dle vzoru Barrandova, Dablic, Hloubetina, Modran a Rep.