Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od petr91 » 20.6.2013 21:08

vávra píše:
thriller2 píše:Tak na Národní třídě už zase stojí sloupek tam, co ho na začátku stavby Copy posunuli. Odstranili též stávající sloupek u vchodu do Máje a postavili přenosný sloupek kousek před vchod + posunuli též ceduli začátku zastávky. Proč to všechno?
Po dokončení úprav nástupní hrany (důvod stávajícího dočasného posunu ZPĚT) se zastávka od příštího týdne posunuje VPŘED na sloup veřejného osvětlení, kde již jednou byla.
Doplním třemi fotkami dokumentující zvýšení nástupní hrany znovu prodloužené zastávky (snad to nedopadne jako na Náměstí Republiky)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

vávra
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 06.11.2008 20:12

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od vávra » 18.6.2013 9:22

thriller2 píše:Tak na Národní třídě už zase stojí sloupek tam, co ho na začátku stavby Copy posunuli. Odstranili též stávající sloupek u vchodu do Máje a postavili přenosný sloupek kousek před vchod + posunuli též ceduli začátku zastávky. Proč to všechno?
Po dokončení úprav nástupní hrany (důvod stávajícího dočasného posunu ZPĚT) se zastávka od příštího týdne posunuje VPŘED na sloup veřejného osvětlení, kde již jednou byla.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Absolut » 18.6.2013 8:29

Osobně se domnívám, že mají nějaké složité POV počítající s tím, že se v některých obdobích stavby vozí nějaký materiál ze Spálené a v některých ne.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od thriller2 » 18.6.2013 7:03

Tak na Národní třídě už zase stojí sloupek tam, co ho na začátku stavby Copy posunuli. Odstranili též stávající sloupek u vchodu do Máje a postavili přenosný sloupek kousek před vchod + posunuli též ceduli začátku zastávky. Proč to všechno?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3558
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 20.5.2013 20:19

Jojo, i u nás bují zeleň. U Braníka celkem úsek Přístaviště > N. Braník a v závěru je to celkem na prd, že není vidět "za roh", ale určitě dále dolů Trojskou a alej na Bělohorské-mladé jírovce už mají bujnou korunu a z těch velkých a starých padají suché větve, takže je na čase, aby to Kyrill trochu proklestil :twisted: Jinak krásně "střižená" thuje je také na výjezdu z obratiště Březiněveská :prase

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.5.2013 20:11

Diskuse k článku [b]U Dobříše vykolejil vlak, narazil do stromu spadlého při noční bouři[/b] píše:Marek Kostelecký
Co dělají SŽDC nebo ČD pro bezpečnost a spolehlivost tratí?
Stačí větší lijavec, trocha mokrého sněhu, větřík nebo bouřka a vlaky stojí!
Proč je kolem tratí tolik přerostlé zeleně? Proč někdo neodstraní aspoň suché stromy? To se čeká až to někoho zabije?
Některé tratě, zejména ty méně frekventované, připomínají spíše zelené tunely v džungli, neboť porost "odstraňují" pouze projíždějící vlaky, větve stromů šlehají do oken a průjezdní profil je vytvořen pouze tím, co si vlak oškube a poláme...

Čestmír Dočekal
Netahejte do toho ČD, ty s tím nemají nic společného. O toto se má starat SŽDC.

Marek Kostelecký
A ČD je úplně jedno, že jezdí po nebezpečných tratích a ještě za to platí? Proč ČD nepožadují po SŽDC bezpečné tratě?
Ve vedení obou firem je stejná verbež, která pobírá nehorázné odměny za nečinnost.
To opravdu musí dojít k dalšímu podobnému neštěstí jako ve Studénce, aby se o tratě začal někdo zajímat?
Čtení uvedeného mne připomenulo souvislosti s pražskými TT:
1.) Před pár lety (nevím již sám kolika)
a) na TRAM spadlý strom v obratišti Výstaviště (ještě tehdejší název)
b) část stromu spadlá na TV na Bertramce
2.) na dnešní zpozorování (a následné nahlášení) "mlácení" zeleně určitě "natvrdo" na dvou místech (a "skoro" na několika dalších) do pravého boku mnou řízené TRAM 15T při jízdě úsekem Braníkem ZC.

DPP by asi potřeboval pořídit "střižnou" lištu namontovat ji na dvoucestné vozidlo, aby mohl zajišťovat dostatečně široký průjezdní profil v celé výšce TRAM na TT obklopených zelení (keři či stromy).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.4.2013 11:16

9001 píše:...
Označení zastávky tramvaje je naprosto nevhodně prakticky v křižovatce.
Podélné značení vypadá jako zastávka autobusu.
Když k tomu přidáme, že vlastně tramvaj nemá povinost vyhodit blinkr pokud stojí v zastávce bez ostrůvku, tak je to docela vražedná kombinace-
...
Jak píše MŠ. Ideální řešení je udělat trvalé ostrůvky.
Minimálně bych viděl doplnit zvýrazněnou značku Zastávka tramvaje + podélné značení udělat až ke kolejím.
1.) Ano, Výtoň občasná začíná v obou směrech těsně za křižovatkou
a) z PA 1 sloup za přechodem
b) k PA hned za neřízeným napojením "prostředního" průjezdu pod železnicí
2.) Ano, fakt dlouhou dobu tam bylo podélné značení jen v pravých pruzích = vypadající jako BUS zastávka.
3.) @3657 trefa do černého :lol: - osobně na všech zastávkách bez ostrůvku, kde podél projede OA směrovky dávám (páč, dle -zde minulosti jedním z kolegů uvedeného- právního výkladu Ministerstva dopravy, to je obdoba "zajetí" BUS ke krajnici) a na té Výtoni sice většinou 1, 2 auta za mnou nezastaví, ale následující už jo, ale zrovna nedávno jsem se napojil s l.17 na Výtoni při zátahu ZC za zatahující l.3 od Modřan, jejíž řidič směrovky nedal #-o (i když je jinde nedává, dle "blbého" výkladu někdejšího vedoucího "školního", tak tady to fakt "chce") = nezastavilo fakt jediné (asi z 6ti) IAD :!:
4.) Jsem přesvědčen, že nejlepší (a technicky možné) řešení navrhl PES - občasné zastávky Výtoň zrušit, protože Albertov je v docházkové vzdálenosti.
5.) a) Musím upozornit, že cca před rokem a půl bylo vodorovné značení oněch dvou občasných zastávek rozšířeno na oba dva souběžné pruhy IAD, ale jak vidno (viz bod 3) to nestačí.
b) Ano, zvýrazněná značka "zastávka TRAM" je minimum, ale osobně by jsem ji dal na "velkou výstražnou desku" pod DZ "jiné nebezpečí" - či asi ještě lépe "DZ" jiné nebezpečí" v barevném provedení "nastříkal" vždy do obou pruhů před vodorovné značení "zastávka".
c) DZ dle odrážky b) by měly být nejlépe zvýrazněné blikáním při stanicování TRAM =
k PA/Albetovu spouštěné průjezdem přes "brnkačku" osazené na TV v oblouku od Vyšehradského tunelu,
ale jak od PA/Albertova nevím #-o - napadá mne snad jen nešlo by ke spuštění blikání využít tzv mezi čidlo na úrovni hotelu ParkIN?
d) Šlo by-li to výstražné blikání spouštět skutečně jen při spojích stanicujících = jedoucích k/od Vyšehradského tunelu, tak by mohlo být zabudováno i do vodorovného značení - obdobně jako je na přechodu u zastávky Vozovna Střešovice ZC.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 13.4.2013 20:35

Jenda: Nejde o ústupky motoristů, ale i o bezpečnost všech.
Výton ZC je značená opravdu neštastně.
https://maps.google.cz/maps?q=v%C3%BDto ... a=N&tab=wl
Stačí se podívat. Označení zastávky tramvaje je naprosto nevhodně prakticky v křižovatce. Podélné značení vypadá jako zastávka autobusu. Když k tomu přidáme, že vlastně tramvaj nemá povinost vyhodit blinkr pokud stojí v zastávce bez ostrůvku, tak je to docela vražedná kombinace-

Výton DC má podobné nešvary.

Jak píše MŠ. Ideální řešení je udělat trvalé ostrůvky. Minimálně bych viděl doplnit zvýrazněnou značku Zastávka tramvaje + podélné značení udělat až ke kolejím.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.4.2013 20:19

Já bych se přimloval za vybudování trvalých ostrůvků, stejně jako v Badeniho, s občasným statusem. Na Výtoni pro zátahy a mimořádnosti v centru, kdy je pak trochu pech pro lidi, že se Výtoň vynechá když třeba chci pěšky přes železniční most nebo do okolí. Občasná v Badeniho kvůli velvyslanectví.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2043
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Petrpes » 13.4.2013 19:13

Kolik takových případů je? Navíc Albertov je v docházkové vzdálenosti...

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Jenda1989 » 13.4.2013 18:46

Sirka píše:
Petrpes píše:Výtoň zrušit, na případné výluky dočasně BKV...
A co při odklonu, např. kdyby na nábřeží se něco dělo, nebo při zátazích, když někdo zjistí, že chtěl na Palačák, takhle má ještě možnost vystoupit, takže bych nebyl tak radikální...
I já ať s mnoha věcmi, které zde někteří kolegové píší nesouhlasím, tak se v tuto chvíli přikláním k tomu st. Výtoň ve Svobodově ul., která slouží při výjezdech a zátazích, resp. mimořádných událostech zachovat. Vždyť ústupkům motoristům již bylo dost!!!

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Sirka » 13.4.2013 18:25

Petrpes píše:Výtoň zrušit, na případné výluky dočasně BKV...
A co při odklonu, např. kdyby na nábřeží se něco dělo, nebo při zátazích, když někdo zjistí, že chtěl na Palačák, takhle má ještě možnost vystoupit, takže bych nebyl tak radikální...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2043
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Petrpes » 13.4.2013 11:42

Výtoň zrušit, na případné výluky dočasně BKV...
Což by bylo potřeba maximálně 2-3x za 10 let :]

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.4.2013 9:40

Karosák píše:... a dnes na výpravně ležel papír, že je vyvěšena další OR Modřanská rokle > U Libuš. potoka. Tam byla už před velkou uzavírkou ne? #-o :(
Byla, ale trochu níž - cca u sekce, teď je těsně za 1. z uvedených zastávek - defakto přes "přechod a malý" přejezd IAD (včera ráno sem tam 1x jel).

Uživatelský avatar
Martan
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 08.9.2009 21:06
Bydliště: Z okna vidím pole, potok, louku i venkovský kostelík. A to všechno ve městě :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Martan » 13.4.2013 0:13

9001 píše:...Nejsme v Rusku mít zastávku přes dva pruhy...
Tak zastávek bez ostrůvku s přístupem přes 2 pruhy je celá řada i na západ od nás (např. ve švýcarském Bernu nedaleko české ambasády k vidění zde), ale mívají holt tu světelnou závoru...

Otázkou zůstává, nakolik by bylo vhodné zastávku zrušit jen pro zátahy. Nebude to nakonec znamenat, že řidiči aut se naučí tu zastávku úplně ignorovat podle hesla "tady nikdy nic nezastavuje" a jakékoli mimořádné vystupování cestujících tam se stane výrazně nebezpečnější?

Odpovědět