Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MF » 25.6.2014 8:56

Bobik píše:Jo, když už se v tom babráme - by mě zajímalo proč u těch 3x T6 je jednou dole 1.ptg a jednou 3.ptg. To se taky něco testovalo (kontakty na troleji), nebo "se to tak prostě udělalo protože to tak vyšlo" bez nějakýho hlubšího významu?
B je správné.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 25.6.2014 3:43

Jo, když už se v tom babráme - by mě zajímalo proč u těch 3x T6 je jednou dole 1.ptg a jednou 3.ptg. To se taky něco testovalo (kontakty na troleji), nebo "se to tak prostě udělalo protože to tak vyšlo" bez nějakýho hlubšího významu?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MF » 24.6.2014 19:20

...a to z důvodu, ze vypnuté podvozky na jednom voze T6 znamenají nástup kotoučů od určitého stupně brzdy místo dynamiky což u RP není. Resp. By se muselo brzdit s vyklopenou pákou. Jinak ruzne varianty ptg a pasu pochopí průměrně inteligentní jedinec.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 24.6.2014 11:18

MM-Mikulovsky píše:
m@rtin píše:.... Třetí vůz byl pouze vlekem a simuloval tak zátěž cestujících namísto pytlů s pískem nebo kolejnicemi. ....
nepamatuji to, ale citované je zajímavé tvrzení - ve vztahu k fotkám na prtkách, kdy je zachycen jednou dole PTG na 3xT6 na prvním voze a jindy na 3. voze soupravy. Je otázkou, jak byla zapojena spřáhla = (ne)procházelo jimi 600V.

No ovšem na 3xRP jsou nahoře všechny tři PTG = velmi pravděpodobně by jsem čekal seplé všechny motory, ale určitě by šlo, že byly vyplé spínačem nejpravděpodobněji ty prvního či možná tak ještě prostředního vozu, ale rozhodně nikoliv zadního/třetího.
Co než tu psát romány si přečíst článek na prt.cz na který je tu odkaz...

T6 měly vypnutý jeden podvozek(2 a 3 vůz) a u R.P byl "mrtvý" prostřední vůz.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.6.2014 10:47

m@rtin píše:.... Třetí vůz byl pouze vlekem a simuloval tak zátěž cestujících namísto pytlů s pískem nebo kolejnicemi. ....
nepamatuji to, ale citované je zajímavé tvrzení - ve vztahu k fotkám na prtkách, kdy je zachycen jednou dole PTG na 3xT6 na prvním voze a jindy na 3. voze soupravy. Je otázkou, jak byla zapojena spřáhla = (ne)procházelo jimi 600V.

No ovšem na 3xRP jsou nahoře všechny tři PTG = velmi pravděpodobně by jsem čekal seplé všechny motory, ale určitě by šlo, že byly vyplé spínačem nejpravděpodobněji ty prvního či možná tak ještě prostředního vozu, ale rozhodně nikoliv zadního/třetího.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od m@rtin » 24.6.2014 10:01

petr03 píše:Ale video pekne. Bylo by vice info o teto akci? Hezke sledovat triclene tramky.
Třetí vůz byl pouze vlekem a simuloval tak zátěž cestujících namísto pytlů s pískem nebo kolejnicemi. Rozhodně se nejednalo o nějakou tajnou akci, tenkrát to bylo velmi intenzivně probíráno i v médiích.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od fricoolinek2 » 24.6.2014 0:58

petr03 píše:Ale video pekne. Bylo by vice info o teto akci? Hezke sledovat triclene tramky.
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041631

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od fricoolinek2 » 24.6.2014 0:53

Fořtík píše:
fricoolinek2 píše:Zatěžkávací zkouška TT Barrandov 01.11.2003
https://www.youtube.com/watch?v=o-S7vvjM5cM

Pěkný archivní poklad. =D> Jako vše ostatní, co se nedostalo na YouTube v době, kdy video bylo aktuální. Pochopitelně, zpravidla z toho důvodu, že YouTube ještě nebylo. Ale i třeba videa z let 2005 - 2007 (tj. ranná léta YouTube) začínají mít své kouzlo....
Hmm, spíš se to nedostalo ven, jelikož každý vynašeč takového materiálu by byl po zásluze potrestán - viz "profil" toho, kdo video nahrál a seznam videí, které nahrál - jenom toto jedno. :roll:
A proč proboha? Co je na tom tak důvěrnýho?

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od petr03 » 24.6.2014 0:03

Ale video pekne. Bylo by vice info o teto akci? Hezke sledovat triclene tramky.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Fořtík » 23.6.2014 23:05

fricoolinek2 píše:Zatěžkávací zkouška TT Barrandov 01.11.2003
https://www.youtube.com/watch?v=o-S7vvjM5cM

Pěkný archivní poklad. =D> Jako vše ostatní, co se nedostalo na YouTube v době, kdy video bylo aktuální. Pochopitelně, zpravidla z toho důvodu, že YouTube ještě nebylo. Ale i třeba videa z let 2005 - 2007 (tj. ranná léta YouTube) začínají mít své kouzlo....
Hmm, spíš se to nedostalo ven, jelikož každý vynašeč takového materiálu by byl po zásluze potrestán - viz "profil" toho, kdo video nahrál a seznam videí, které nahrál - jenom toto jedno. :roll:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.6.2014 22:58

Zatěžkávací zkouška TT Barrandov 01.11.2003
https://www.youtube.com/watch?v=o-S7vvjM5cM

Pěkný archivní poklad. =D> Jako vše ostatní, co se nedostalo na YouTube v době, kdy video bylo aktuální. Pochopitelně, zpravidla z toho důvodu, že YouTube ještě nebylo. Ale i třeba videa z let 2005 - 2007 (tj. ranná léta YouTube) začínají mít své kouzlo....

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.6.2014 12:25

Karosák: Už si slyšel, že nám právě novelizovaly D1/2?

Asi jedinou kladnou změnou (z těch mnou zaslechnutých) je zavedení, k současným "úsekovým OR" (=s návěstí začátku a konce či začátku jiné OR), "místní OR" - která bude (jako při povoleném projíždění zastávky, kde jako "místní OR" je určen označník) přikazovat rychlost TRAM jen při míjení jejím čelem.
Dle mých informací má být první zavedení na vjezdech (z obou stran) na křížení TT s IAD mezi Sídl. a Polikl. Barrandov.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 12.6.2014 11:44

Pod Ohradou byla 40, já jí zažil max. v kurzu, taky tam byl nějakej jetej oblouk, už tam nic nevisí a nabrzdím si stejně na 40, není problém. Ta kr@ténizace mě ubíjí. Kdo si bude za jízdy hrát s...čímkoliv, tak to rozstřelí jak při 15 ve smyčce, tak ve 30 v Braníku. Je to úplně k h0vnu, další OR, kterou musíš hlídat a hypnotizovat tacho. Nesnášim to čumění do budíku kvůli +- 2 km/h někde na širé trati bez závad, protože každá ms čumění jinam než na trať je riziko určitě větší, než ta tolerance rychlosti. Vždyť i slavné železničářské heslo NESPOUŠTĚJ OČI Z TRATI, visívá dodnes kolem kolejišť dep. O těch rychlostech v Brně vím, všiml jsem si jich, ale taky by mě zajímalo, jak moc to hrotěj ve vyhodnocování/toleranci. Já bych tu kr@ténizaci trochu zmírnil-už několikrát mě napadlo, že by se hodily 2 druhy OR. Samozřejmě až nyní, ve chvíli, kdy sílí tlak na nepoužívání mozku, ten samozřejmě preferuji. Ale když už, tak jedny současné žluté OR a ty jsou bez debaty natvrdo a přesně, tzn. vexle, lomy kolejnic, areály, pěší zóny, klesání... Druhé, "měkčí" stejná čísla i velikost, ale řekněme bílé číslice na modrém/zeleném pozadí právě pro takovéto účely. Významem: Nebudeme tě jebat za desetinnou čárku, rychlost důrazně doporučujeme a varujeme, že tu hrozí nebezpečí a jestli to přepálíš, zle se ti povede. Takové cedulky pak můžou viset i nad některými oblouky. Ale v našich podmínkách možná úplně zbytečné, bo na tom někdo z DK bude ustříkávat, jiný švec zase zvýšky :zadnice To mě jen napadlo, že by v dobrých kruzích mohlo pomoci problém zjemnit Z:idea:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 12.6.2014 11:39

OR od Ohrady ke Krejcárku byla, ale už dávno není. Proč byla, jestli rozhled nebo stav oblouku, nevím.
Stresovat lidi zodpovědné za bezpečnost jiných lidí je prostě nerozum a jednou se to vymstí...
Řvounům vadí všechno, dřív řvali na konečné, že nechtějí popojíždět, protože je to přerušení BP; teď řvou ve střídacích místnostech, že přijeli pozdě a budou mít tu pauzu kratší.
Jízdní doby se utáhli někdy před třemi (???) lety a zkrátka nutí člověka k rychlé jízdě. Nebo sice může jet klidně, čekat na dobíhající atd., ale pak si na konečné sotva naberu vodu na pití (o dalších tělesných funkcích, které živého řidiče odlišují od mechanické součástky tramvaje ani nemluvě)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 12.6.2014 10:57

von Špilberk: A kdo utahuje jízdní doby? Když jsme to tu řešili s MŠ asi měsíc zpátky, tak od roku 1990 nenastala prakticky žádná změna.
Obratové jsou zkracované přece příjemnějšími pauzami na střídacích bodech ne? (V tom je trochu ironie) resp. kvůli tomu, že se najde silná skupina řvounů, že nechtějí popojíždět.

Jinak nechci Ti brát iluze, ale myslíš že u mého zaměstnavatele to je jiné? Neprodáváš, neplníš? Čeká dalších 10 na tvoje místo...

On Braník není první... První tenhle typ OR si pamatuji na Krejcárku, kde je dokonce 20 od Ohrady ne?

Odpovědět