Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
To máme na Hojsovce taky
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
A je to pěknej hukot jet do odbočky proti hrotům 40von Špilberk píše:Info. panel ve vozovně hlásí, že od 13.10. se zvyšuje rychlost na R1 z 30 na 40 km/h do obou směrů.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Info. panel ve vozovně hlásí, že od 13.10. se zvyšuje rychlost na R1 z 30 na 40 km/h do obou směrů.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ako obvykle: pri prechádzaní na červenú alebo mimo prechod som ochotný dať 100 Kč za každého ďalšieho účastníka premávky, ktorého obmedzím a 1000 Kč za každého ďalšieho, ktorého ohrozím.
A už som si vylial srdce inde, ale skopírujem to aj sem: Akurát včera sa veziem tadiaľto http://mapy.cz/s/dnlB smerom na Radotín a za mnou auto, a to akurát tak, že by ma predbiehalo na priecestí. Čo na tom, že je to zakázané, čo na tom, že sám idem (skoro) 30 a cez kríže aj tak viac nesmie… Ale tu sa nebrzdí, veď tu vlak nešiel snáď nikdy…
No inu, nabehnem si do stredu pruhu, aby ma na priecestí nevytlačil na kraj a ja som prípadne neskončil kolesom v žliabku. 10 metrov pred priecestím je za mnou a trúbi. Cez priecestie vlna (stred–kraj–koľaje–stred) aby som prechádzal cez koľaje pod aspoň trochu väčším uhlom a nezapadol. Potom už na kraj.
Vodičovi za mnou to možno pripadá ako prasácke chovanie, ale je určite bezpečnejšie, ako keby som sa nechal predbiehať na priecestí a nemal priestor pre väčší uhol prejazdu.
Dnes zas autobusák: krátka výstraha, zavrieť dvere a štart akurát v momente, keď je cyklista v polovici dĺžky autobusu. Ktovie, či vôbec blinker vyhodil, resp. kedy. No nemal na to, chudák, čas, okrem stanicovania ešte riešil noty a mobil. Našťastie si ho všimol tak, že ho nezložil.
Z pohľadu cyklistu (a mám aj pohľad motoristický) sú normálni vodiči, a sú tí, čo sa vždy niekam ponáhľajú a tak hrajú hru na čo najmenšiu vzdialenosť medzi spätným zrkadol (kolesami v prípade kamiónov) a riadilami, a to niekedy aj tí z protismeru, ktorí občas cyklistu neberú za prekážku pri predbiehaní.
A už som si vylial srdce inde, ale skopírujem to aj sem: Akurát včera sa veziem tadiaľto http://mapy.cz/s/dnlB smerom na Radotín a za mnou auto, a to akurát tak, že by ma predbiehalo na priecestí. Čo na tom, že je to zakázané, čo na tom, že sám idem (skoro) 30 a cez kríže aj tak viac nesmie… Ale tu sa nebrzdí, veď tu vlak nešiel snáď nikdy…
No inu, nabehnem si do stredu pruhu, aby ma na priecestí nevytlačil na kraj a ja som prípadne neskončil kolesom v žliabku. 10 metrov pred priecestím je za mnou a trúbi. Cez priecestie vlna (stred–kraj–koľaje–stred) aby som prechádzal cez koľaje pod aspoň trochu väčším uhlom a nezapadol. Potom už na kraj.
Vodičovi za mnou to možno pripadá ako prasácke chovanie, ale je určite bezpečnejšie, ako keby som sa nechal predbiehať na priecestí a nemal priestor pre väčší uhol prejazdu.
Dnes zas autobusák: krátka výstraha, zavrieť dvere a štart akurát v momente, keď je cyklista v polovici dĺžky autobusu. Ktovie, či vôbec blinker vyhodil, resp. kedy. No nemal na to, chudák, čas, okrem stanicovania ešte riešil noty a mobil. Našťastie si ho všimol tak, že ho nezložil.
Z pohľadu cyklistu (a mám aj pohľad motoristický) sú normálni vodiči, a sú tí, čo sa vždy niekam ponáhľajú a tak hrajú hru na čo najmenšiu vzdialenosť medzi spätným zrkadol (kolesami v prípade kamiónov) a riadilami, a to niekedy aj tí z protismeru, ktorí občas cyklistu neberú za prekážku pri predbiehaní.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ale pak při nehodě půjde plná odpovědnost za chodcem. Nemám problém. Jinak jsem tvrdě proti, protože to by byla další justiční past na řidiče IAD...Marek B. píše:Tohle se mi nedávno málem stalo s podnikovým autem a zapnutými oranžovými majáky. Ten magor byl schopen se do nás nabourat, jenom aby dokázal, že má na vrch.gabuliatko píše:Je to dobrý, taky do nás mohl nabourat nebo udělat myšku a předjet nás a natlačit do pangejtu.
Petrpes: Město je tu pro lidi, ne pro auta. V Norsku nebo podle praxe třeba v Londýně je červená pro chodce pouze doporučující. Což by se mělo zavést i u nás. Nic nejede - jdu.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tohle se mi nedávno málem stalo s podnikovým autem a zapnutými oranžovými majáky. Ten magor byl schopen se do nás nabourat, jenom aby dokázal, že má na vrch.gabuliatko píše:Je to dobrý, taky do nás mohl nabourat nebo udělat myšku a předjet nás a natlačit do pangejtu.
Petrpes: Město je tu pro lidi, ne pro auta. V Norsku nebo podle praxe třeba v Londýně je červená pro chodce pouze doporučující. Což by se mělo zavést i u nás. Nic nejede - jdu.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Bordel je na silnicích celkově ale nemohu si pomoci, páchání přestupků proti PSP vidím takto:
1) kolisti a chodci (červená pro ně takřka nic neznamená+spoustu dalšího)
2) automobilisti
3) kamiony (možná 2 místo)
4) autobusy (cizí)
5) autobusy (DPP)
6) TRAM
Nebo to snad někdo vidíte jinak
1) kolisti a chodci (červená pro ně takřka nic neznamená+spoustu dalšího)
2) automobilisti
3) kamiony (možná 2 místo)
4) autobusy (cizí)
5) autobusy (DPP)
6) TRAM
Nebo to snad někdo vidíte jinak
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Láda: To bych nechal na posouzení správního orgánu. Víc se k tomu vyjadřovat nebudu.
thriller2: Zlobu ani ne. Jsem doma klidas, ale když mám tři takového kokoty za 5 km cesty, tak už to je na pováženou.
thriller2: Zlobu ani ne. Jsem doma klidas, ale když mám tři takového kokoty za 5 km cesty, tak už to je na pováženou.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Teda 9001, ty máš v sobě víc zloby než deset normálních lidí dohromady. To musíš mít doma peklo.
Přesně jak říká gab.
Přesně jak říká gab.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Předjíždění s minimálním odstupem ve vysoké rychlosti a zapnuté ostřikovače jako bonus.sebi píše:Stejnětak na silnici jsou pro mne jako cyklistu mnohem příjemnější společníci auta, protože od těch je jasné, co čekat.
Kdybych to měl nějak zhodnotit, tak z cyklistického hlediska na silnici nejraději potkávám kamiony, pak autobusy a motorky a vzadu za tím vším jsou auta... Kamiony na 1. místě mohou být pro někoho záhadou, ale řidiči kamionů pří řízení používají mozek a předjíždějí zpravidla s bezpečným odstupem, protože si uvědomují, že musí brát ohled i na ostatní a jsou si vědomi možných následků svého jednání. U řidičů aut je toto celkem výjimkou. 9001 je jasným a typickým příkladem.
9001: Nějak jsi se zapomněl (nebo nechtěl?) vyjádřít k mému dotazu ohledně cyklisty, který by kvůli tvému bezohlednému jednání mohl skončit pod tvým autem...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Sebi: Myslím, že si to vystihl nejlépe jak to šlo.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Mimochodem, k tomu setrvání cyklisty na místě v koloně aut zmíněném Sebim, onehdá mě policistka řídící křižovatku jebala za to, že jsem zůstával vzadu v řadě aut a nepředjel je a nepostavil se na křižovatce na první místo. Takže tolik asi k tomu, co vás řidiče gumokolů nejvíc se-re na cyklistech.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
O tom není nejmenšího sporu, zrovna na mne včera jeden zazadu blikal (já seděl též v gumokolu) že jsem si dovolil zastavit na STOPce. Ale piše se zde o cyklistech. Když se mne žena zeptala co že to ten vůl dělá, tak jsem s úsměvem odvětil Je to dobrý, taky do nás mohl nabourat nebo udělat myšku a předjet nás a natlačit do pangejtu.thriller2 píše:Já se zase setkávám s arogantními řidiči aut.
Já si vždy řeknu že když se nemůže realizovat doma v posteli tak to dělá na silnici. A je jedno, zda je to řidič tramvaje, autobusu, auta nebo pumpičkář. A snažím se ze všech sil neoplácet.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Já mám po městě na kole dost slušný nájezd a musím říct, že 90% "procyklistických" opatření vede jen ke zhoršení situace - cyklisté se chovají jako větší a větší prasata.thriller2 píše:Já se zase setkávám s arogantními řidiči aut. Takže buď si vymýšlíš nebo nejsi objektivní.
Stejnětak na silnici jsou pro mne jako cyklistu mnohem příjemnější společníci auta, protože od těch je jasné, co čekat. Od cyklistů ale? Kteří z nich budou dodržovat předpisy a kteří ne? Většina není ani schopna počkat na svém místě v koloně aut, nebo se na semaforu nepřejet podívat na chodeckou zebru vedle... Na zabití!
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Já se zase setkávám s arogantními řidiči aut. Takže buď si vymýšlíš nebo nejsi objektivní.9001 píše:... Bohužel se spíš setkávám, že cyklisté jsou arogantní zato motorkáři jsou většinou v pohodě...