Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
prochy2
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 29.11.2013 13:42

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od prochy2 » 27.3.2015 21:17

Afterman píše: Nechápu. Vždyť je to v D1/2 definováno jasně, to, že je srdcovka součást výhybky nám může být jedno, máme stanovené rychlosti přes hroty výhybky.
Ano, napsal jsem to chybně. Znovu jsem si přečetl pasáž D1/2 a rychlost by asi měla platit jen na hrotu výhybky, tzn. 0,1 cm za hrotem již rychlost omezená není.
Afterman píše: To by mě zajímalo proč? Poloměr oblouku u splítky je zanedbatelný, nezáleží, že jsi přijel z oblouku od flory kde jsi musel přes křížení 15, kdo tam jezdí 30 nic neporušuje, protože sjíždí sjedovou výhybku po hrotech z přímého směru.
Tady bohužel souhlasit nemohu. Od Olšanských hřitovů vpravo jedu 10 přes jazyky, nějak rozumně obloukem a přímou (tam není omezení rychlosti) a sjezdová od hřbitovů je z odbočky, takže bych měl 15 km/h. Přímý směr je totiž od Orionky. Ostatně když se jede rychleji, tak to docela hází.

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Afterman » 27.3.2015 19:37

prochy2 píše:
Podle předpisu bychom tam asi měli jezdit 10...? S tím nepočítá ani preference na přilehlé SSZ.
Nechápu. Vždyť je to v D1/2 definováno jasně, to, že je srdcovka součást výhybky nám může být jedno, máme stanovené rychlosti přes hroty výhybky.
prochy2 píše:Zajímavější je spíš sjezdová splítka v Jičínské na křižovatce Flora. Tam končí výhybkou s krátkými jazyky, takže by tam pětka měla určitě jezdit jen 15km/h a jenom z příma je tam 30 km/h. Stačí tam chvíli čekat na bus a zjistíte, že s dodržováním rychlosti si většina hlavu neláme.
To by mě zajímalo proč? Poloměr oblouku u splítky je zanedbatelný, nezáleží, že jsi přijel z oblouku od flory kde jsi musel přes křížení 15, kdo tam jezdí 30 nic neporušuje, protože sjíždí sjedovou výhybku po hrotech z přímého směru.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 27.3.2015 19:30

Formálně je srdcovka u splítkové výhybky její součástí. Ale technicky vzato...? Vezměte si třeba výjezd na Malostranské náměstí, kde to vypadá úplně stejně jako na konci splítkové výhybky, ale výměna tam nikde není.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 27.3.2015 18:37

Aha, díky. Takže jestli to chápu správně, "výměna" je součást "výhybky"?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 27.3.2015 18:27

Bobik píše:Není to náhodou jedno a to samé?
Není, on prochy operuje tím, že srdcovka je součást výhybky, a proto se na srdcovce má dodržovat stejná rychlost jako v hrotech výhybky, i když je srdcovka od hrotů "půl kilometru" jako u rozjezdové splítky na Hradčanské. Přičemž výměna je ta pohyblivá část výhybky, tedy ty hroty.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 27.3.2015 17:03

prochy2 píše:Místo slova "výhybka" by tam asi mělo být použito "výměna".
:?:
Není to náhodou jedno a to samé?

prochy2
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 29.11.2013 13:42

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od prochy2 » 27.3.2015 16:14

von Špilberk píše: prochy2: z toho, co jste napsal, není v D 1/2 vůbec nic.
Definice výhybky se nijak nezmiňuje, že k ní patří i srdcovka. Rychlost na výhybkách řeší jen po/proti hrotům a přímo z/do odbočky. O rychlosti přes srdcovku nic.
Problém D 1/2 je pak v tom, že splítkovou výhybku nezná vůbec a definice křížení taky chybí.
Definice výhybky v D1/2 skutečně napsaná není. Nicméně za součást výhybky (ať železniční nebo tramvajové) se považuje i srdcovková část. Je to tak popsané v literatuře i na webových stránkách výrobců, např. Pražské strojírny ( http://www.pstroj.cz/?stranka=vyrobkySluzby ).

To že s tím naše D1/2 tak nějak vůbec nepočítá je patrné z definice rozjezdové splítky:
"Rozjezdová splítka je kolejové rozvětvení trati za výhybkou, kde konstrukční uspořádání kolejí neumožňuje souběžnou jízdu vlaků."
Místo slova "výhybka" by tam asi mělo být použito "výměna".

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 27.3.2015 15:59

prochy2 píše:
Karosák píše:I náš kurz byl učen, že splitkove jsou do 15 pro oba směry. A samostatná srdcovka není křížení. A dost, jsme OT.
Jedna srdcovka skutečně křížení není. Nicméně srdcovka v tomto případě je součást výhybky. Tzn. pokud je jízda přes výhybku do 10 nebo 15 km/h, měl bych srdcovku přeskákat i posledním podvozkem maximálně takovou rychlostí.

Navíc předmětná srdcovka u Hradčanský už není moc v kondici, takže při 30 km/h dost mlátí. Optimálních je v osmnáctkovém směru těch 15 - 20 km/h. Nicméně podle předpisu bychom tam asi měli jezdit 10...? S tím nepočítá ani preference na přilehlé SSZ.

Zajímavější je spíš sjezdová splítka v Jičínské na křižovatce Flora. Tam končí výhybkou s krátkými jazyky, takže by tam pětka měla určitě jezdit jen 15km/h a jenom z příma je tam 30 km/h. Stačí tam chvíli čekat na bus a zjistíte, že s dodržováním rychlosti si většina hlavu neláme. Škoda, že to není naopak, když od Orionky nic pravidelně nejezdí...
prochy2: z toho, co jste napsal, není v D 1/2 vůbec nic.
Definice výhybky se nijak nezmiňuje, že k ní patří i srdcovka. Rychlost na výhybkách řeší jen po/proti hrotům a přímo z/do odbočky. O rychlosti přes srdcovku nic.
Problém D 1/2 je pak v tom, že splítkovou výhybku nezná vůbec a definice křížení taky chybí.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 16.3.2015 22:41

Celkem dost vody ve Vltavě proteklo, ale ty pěkné blikající pásky u přechodů pod Negrellákem a na Zenklovce stále nějak nesignalizují. Jen na Zenklovce ZC přibyla před přechodem značka "Pozor děti" která vám při jízdě ZC, patrně ovládaná trolejovým kontaktem, vypálí do xichtu krásný trojúhelník z vysoce svítivých LED. Neměl by tento světelný efekt být mířen spíše na chodce, aby je upozornil na blížící se stroj zkázy?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 16.3.2015 6:23

Ono to hodně zkreslují ty stoupající rampy od silnice z obou stran, takže se to opticky jeví jako klesání.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od ZXS91 » 15.3.2015 20:31

Fakt že jo. Díky, pane ředitel :lol: na mapách mě to teda změřit nenapadlo

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kruťák » 15.3.2015 19:43

Je to tak - je tam stoupání 6 metrů.

http://www.mapy.cz/s/gvJ2

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od ZXS91 » 14.3.2015 18:33

Mam jeden dotázeček: Jak je na tom sklonově úsek Hostivařská - Nádraží Hostivař? Vždycky mi to ze salonu přišlo jako klesání, ale z verpánku vidím, že to při jízdě výběhem zpomaluje -> takže spíš stoupání. Jsem z toho volaký zmetený :?:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 11.3.2015 12:25

Tak snad si pospíší, tohle plazení fakt nemám rád. Díky.

vávra
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 06.11.2008 20:12

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od vávra » 11.3.2015 11:32

Karosák píše:A neví někdo něco o OR 10 někde u Plzeňky?
Ražba tunelu pod TT.

Odpovědět