Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 14.4.2015 12:42

Nevite jak dlouho uz existuje ta megadlouhá OR 30 od Vetrníku až k ÚVN? Já na to mrkám, konec v nedohlednu a na příčňáku cucky po zmizelém konci omezeni. Tak jsem to kousek kutálel, konec nenašel a pak už jsem to pustil s tím, že to asi vzal vítr. A ejhle, konec je až v zast. ÚVN DC :-( Snad tam nestáli :-(

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 13.4.2015 8:22

Filip píše:Tak jsem slyšel informaci, že do odbočky 15 km/h až od ledna 2016 [-o<
Jéé, tak to bude možná dřív i Blanka. :lol: :lol: :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 02.4.2015 14:11

Kontrolní dotaz: To zvýšení rychlosti ve výhybkách se konalo :?: :lol:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MF » 01.4.2015 13:40

už se to tady řešilo až až vzhledem k tragikomické 361/2000 a 30/2001.

VERZE 1 - tramvajová trať k zastávce Na Homoli je součástí pozemní komunikace i když část z Prahy míří pod most.
(dle konzultace s odp. pracovníky na základě kontrol map)
Značka "STOP" označuje vedlejší poz. komunikaci. Celý dopravní "uzel" je tak jednou křižovatkou. Tím je jasné, že tramvaj odbočuje vlevo na koleje, které jsou součástí hlavní poz. komunikace a dává přednost vozidlům jedoucím zprava po hlavní (zleva se nejezdí). Tramvaj jedoucí opačně jede po hlavní a auta co odbočují vlevo k UD jí dávají přednost protože je protijedoucí. Jediné, co bych vytkl je ta STOPKA, která je tuším moc daleko od tramvaje a tramvaj jí nemíjí (odbočuje před ní). Ale řidič jí vidí a jede stále po té samé ulici, tedy po té, kterou ta STOPKA označuje za vedlejší.

VERZE 2 - - tramvajová trať od zastávky Na Homoli není součástí poz. komunikace.
(hrozná blbost)
Potom řidič tramvaje odbočuje vlevo "do pole" a dává přitom přednost v jízdě protijedoucím vozidlům (která právě odbočila z hlavní a akorát hodlají přejet oblouky kolejí).
Tramvaj pak dává dole před Homolí přednost v jízdě všem, jelikož vyjíždí z místa mimo PK. To samé nahoře v opačném směru.

Obecně lze říci, že ta trať od stopky k dílnám je stejně asi účelovou komunikací, stejně jako pokračování kolem autoškoly atd. Proto by její vyústění na pozemní komunikaci mělo být označeno správně, tedy červenými směrovými sloupky na samé hraně "křižovatky" (vyústění účel. kom se za křiž. nepovažuje. DZ "STOP" označuje vedlejší PK a nemůže označovat účelovou kom. a proto tam nepatří). Jenže už dost těžko by se do toho komponovala ta tramvaj. Proto si myslím, že stávající sice divný stav je asi nejschůdnější řešení :? )

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 01.4.2015 12:26

Když jsem dělal autoškolu u DPP na B, tak pár lidí na téhle STOPce vyletělo...

Sice MM to píše hrozně košatě, ale kdyby tam někdo narazil na blba co to bude hlídat, tak tam radši zastavím...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2015 12:09

ZXS91 píše:Jen taková technická: STOPka u výjezdu ze smyčky ÚDDP pro tramvaje platí nebo ne?
byl jsem učen, že jo, ale spousta kolegů říká, že ji nemůže dodržet, protože zastavením v místě rozhledu již blokují prostor křižovatky.
Osobně s uvedenými tvrzeními nesouhlasím - TRAM má výhled z nadjezdu nad vozovkou ZC, ale oblouk TT dle mne není křižovatkou (když jedu ZC dávám protijedoucí IAD vlevo odbočující přednost, protože z jejich pohledu jsem mimo PK) a ta DZ platí až pro "Téčkové" křížení vozovek - ovšem vodorovná "STOP čára" tam by to rozhodla.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od ZXS91 » 01.4.2015 12:01

Jen taková technická: STOPka u výjezdu ze smyčky ÚDDP pro tramvaje platí nebo ne?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.3.2015 11:14

Afterman píše:
MM-Mikulovsky píše: netvrď nám tady nesmysl, že za Flora DC je 1. ze dvou ROV jazyky rovně = jízda vpravo na Olšanské nám. a jazyky vlevo = jízda rovně k 2. ROV Z:arrow: 1.ROV je skutečně pravá a 2. levá = jízda jazyky odpovídá (na rozdíl od tebou vzpomínané Malostranské ZC) směru jízdy křižovatkou :!: - viz "Fotocesta po křižovatce Flora" (1.foto z 15ti)
Tady jsi evidentně něco nepochopil ty, celou dobu se bavíme o sjezdové splítce směr Olšanské náměstí http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/f ... at-009.jpg, kterou můžeš z obou směrů sjet 30. Malostranskou jsem použil jako příklad, že směr křižovatky neznamená automaticky i pozici jazyků výhybky, tento problém samozřejmě u splítky odpadá.
velmi se omlouvám, použitým přirovnáním rozjezdovky Malostranská ZC mne to připadalo, že rozporuješ 10km/h vpravo v rozjezdovce Flora DC

Uživatelský avatar
Bába Foutéř
Šťoura
Příspěvky: 65
Registrován: 23.1.2007 19:25

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bába Foutéř » 28.3.2015 8:43

thriller2 píše:Ale křížení kolejí vždy jen jednou kolejnicí je taky křížení kolejí.
Z předpisu toto nevyplývá. Již jednou jsem zde uvedla, že přes křížení (srdcovku) u sjezdové výhybky z přímého směru předpis umožňuje jízdu 30 km/h a není tedy v žádném případě nutné na křížení (srdcovce) kolejové splítky dodržovat 15 km/h jako u křížení (srdcovek!) klasického křížení. On je totiž mezi těmito podobami křížení jeden rozdíl. Zatímco u splítkové srdcovky jede v srdcovce a její blízkosti pouze jedno kolo podvozku po okolku (pokud tedy nejde o srdcovku hlubokou) a ostatní tři kola podvozek bezpečně vedou ve žlábku, u křížení klasického může dojít k situaci, že díky náběžným částem kolejnice a sníženému žlábku jedou po okolku všechna čtyři kola...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od thriller2 » 28.3.2015 7:19

Bobik píše:Kolejovým křížením se obecně rozumí křížení kolejí, nikoli kolejnic, ne? Tedy 4 srdcovky.
Ale křížení kolejí vždy jen jednou kolejnicí je taky křížení kolejí.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 28.3.2015 7:13

prochy2 píše: Ale aby se koleje od sebe dostaly, tak se musí překřížit, byť jen částečně. Není tedy ta jedna srdcovka opravdu křížení? Definice kolejového křížení totiž v D1/2 chybí...
Kolejovým křížením se obecně rozumí křížení kolejí, nikoli kolejnic, ne? Tedy 4 srdcovky.

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Afterman » 28.3.2015 0:00

MM-Mikulovsky píše: netvrď nám tady nesmysl, že za Flora DC je 1. ze dvou ROV jazyky rovně = jízda vpravo na Olšanské nám. a jazyky vlevo = jízda rovně k 2. ROV Z:arrow: 1.ROV je skutečně pravá a 2. levá = jízda jazyky odpovídá (na rozdíl od tebou vzpomínané Malostranské ZC) směru jízdy křižovatkou :!: - viz "Fotocesta po křižovatce Flora" (1.foto z 15ti)
Tady jsi evidentně něco nepochopil ty, celou dobu se bavíme o sjezdové splítce směr Olšanské náměstí http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/f ... at-009.jpg, kterou můžeš z obou směrů sjet 30. Malostranskou jsem použil jako příklad, že směr křižovatky neznamená automaticky i pozici jazyků výhybky, tento problém samozřejmě u splítky odpadá.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.3.2015 23:11

Afterman píše:
prochy2 píše:Tady bohužel souhlasit nemohu. Od Olšanských hřitovů vpravo jedu 10 přes jazyky, nějak rozumně obloukem a přímou (tam není omezení rychlosti) a sjezdová od hřbitovů je z odbočky, takže bych měl 15 km/h. Přímý směr je totiž od Orionky. Ostatně když se jede rychleji, tak to docela hází.
Jenže tady je právě ten problém, ty se řídíš podle směru, do kterého jsi odbočoval na křižovatce a né samotnou pozicí výhybky a jejích jazyků. Kolik jedeš na malostranské do rozjezdovky směr chotkáče?
..............
netvrď nám tady nesmysl, že za Flora DC je 1. ze dvou ROV jazyky rovně = jízda vpravo na Olšanské nám. a jazyky vlevo = jízda rovně k 2. ROV Z:arrow: 1.ROV je skutečně pravá a 2. levá = jízda jazyky odpovídá (na rozdíl od tebou vzpomínané Malostranské ZC) směru jízdy křižovatkou :!: - viz "Fotocesta po křižovatce Flora" (1.foto z 15ti)

PS: Viditelně si jdi vykládat pohádky dětem, tam nezpůsobíš snad takové škody jako zde - týká se to i tvé pohádky do KRIMI o mé účasti na MU s "celebritou" v prostoru zastávky Chotkovy sady DC, kdy její IAD tam viditelně bylo dříve než TRAM = byť jsem popsal, co vše (ne)dělám, abych se takové MU neúčastnil!!!!

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Afterman » 27.3.2015 22:06

prochy2 píše:Tady bohužel souhlasit nemohu. Od Olšanských hřitovů vpravo jedu 10 přes jazyky, nějak rozumně obloukem a přímou (tam není omezení rychlosti) a sjezdová od hřbitovů je z odbočky, takže bych měl 15 km/h. Přímý směr je totiž od Orionky. Ostatně když se jede rychleji, tak to docela hází.
Jenže tady je právě ten problém, ty se řídíš podle směru, do kterého jsi odbočoval na křižovatce a né samotnou pozicí výhybky a jejích jazyků. Kolik jedeš na malostranské do rozjezdovky směr chotkáče?
prochy2 píše:V Klapkově teď z hlavy netuším, který směr je který. :shock:
Je to jednoduché 15 do obou směrů.
prochy2 píše: Ještě k těm splítkám, v předpise je "Rozjezdová splítka je kolejové rozvětvení trati za výhybkou, kde konstrukční uspořádání
kolejí neumožňuje souběžnou jízdu vlaků."
. Ale aby se koleje od sebe dostaly, tak se musí překřížit, byť jen částečně. Není tedy ta jedna srdcovka opravdu křížení? Definice kolejového křížení totiž v D1/2 chybí...
Ne, myslí se tím to, že vlaky nemohou stát vedle sebe, jako třeba za rychlostní výhybkou na prašném mostě od hradčanské. Křížení chápu jako místo kde obě kola na jedné nápravě jedou po nákolku, což se v případě jedné srdcovky neděje.

prochy2
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 29.11.2013 13:42

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od prochy2 » 27.3.2015 21:35

Karosák píše:Jako já tuším, o čem je polemika, ale prostě s tím, že splitkovky umožňují <15 a >30 se zavedly a všichni si to tak zažili. Konstrukčne je to v pořádku, jinak by je nikdo neinstaloval, nevyvíjel a nevyráběl, akorát se to nešetřilo v žádném § a je tu prostor pro nekonečné polemiky. U klasické vexle jsou směry snadno rozeznatelne, ale u splítkovek to pozná pár nás fajnsmekru. Řekni mi, kolik sevcu bude v Klapkově řešit, který směr je který...
Já taky jezdím splítkové výhybky do 15 km/h, resp. 30 km/h. Jedinou výjimkou je Flora od hřbitovů, kde si 30 km/h netroufnu, protože je to na plynulosti jízdy dost znát.

V Klapkově teď z hlavy netuším, který směr je který. :shock:

Ještě k těm splítkám, v předpise je "Rozjezdová splítka je kolejové rozvětvení trati za výhybkou, kde konstrukční uspořádání
kolejí neumožňuje souběžnou jízdu vlaků."
. Ale aby se koleje od sebe dostaly, tak se musí překřížit, byť jen částečně. Není tedy ta jedna srdcovka opravdu křížení? Definice kolejového křížení totiž v D1/2 chybí...

Odpovědět