Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nevite jak dlouho uz existuje ta megadlouhá OR 30 od Vetrníku až k ÚVN? Já na to mrkám, konec v nedohlednu a na příčňáku cucky po zmizelém konci omezeni. Tak jsem to kousek kutálel, konec nenašel a pak už jsem to pustil s tím, že to asi vzal vítr. A ejhle, konec je až v zast. ÚVN DC Snad tam nestáli
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jéé, tak to bude možná dřív i Blanka.Filip píše:Tak jsem slyšel informaci, že do odbočky 15 km/h až od ledna 2016
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Kontrolní dotaz: To zvýšení rychlosti ve výhybkách se konalo
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
už se to tady řešilo až až vzhledem k tragikomické 361/2000 a 30/2001.
VERZE 1 - tramvajová trať k zastávce Na Homoli je součástí pozemní komunikace i když část z Prahy míří pod most.
(dle konzultace s odp. pracovníky na základě kontrol map)
Značka "STOP" označuje vedlejší poz. komunikaci. Celý dopravní "uzel" je tak jednou křižovatkou. Tím je jasné, že tramvaj odbočuje vlevo na koleje, které jsou součástí hlavní poz. komunikace a dává přednost vozidlům jedoucím zprava po hlavní (zleva se nejezdí). Tramvaj jedoucí opačně jede po hlavní a auta co odbočují vlevo k UD jí dávají přednost protože je protijedoucí. Jediné, co bych vytkl je ta STOPKA, která je tuším moc daleko od tramvaje a tramvaj jí nemíjí (odbočuje před ní). Ale řidič jí vidí a jede stále po té samé ulici, tedy po té, kterou ta STOPKA označuje za vedlejší.
VERZE 2 - - tramvajová trať od zastávky Na Homoli není součástí poz. komunikace.
(hrozná blbost)
Potom řidič tramvaje odbočuje vlevo "do pole" a dává přitom přednost v jízdě protijedoucím vozidlům (která právě odbočila z hlavní a akorát hodlají přejet oblouky kolejí).
Tramvaj pak dává dole před Homolí přednost v jízdě všem, jelikož vyjíždí z místa mimo PK. To samé nahoře v opačném směru.
Obecně lze říci, že ta trať od stopky k dílnám je stejně asi účelovou komunikací, stejně jako pokračování kolem autoškoly atd. Proto by její vyústění na pozemní komunikaci mělo být označeno správně, tedy červenými směrovými sloupky na samé hraně "křižovatky" (vyústění účel. kom se za křiž. nepovažuje. DZ "STOP" označuje vedlejší PK a nemůže označovat účelovou kom. a proto tam nepatří). Jenže už dost těžko by se do toho komponovala ta tramvaj. Proto si myslím, že stávající sice divný stav je asi nejschůdnější řešení )
VERZE 1 - tramvajová trať k zastávce Na Homoli je součástí pozemní komunikace i když část z Prahy míří pod most.
(dle konzultace s odp. pracovníky na základě kontrol map)
Značka "STOP" označuje vedlejší poz. komunikaci. Celý dopravní "uzel" je tak jednou křižovatkou. Tím je jasné, že tramvaj odbočuje vlevo na koleje, které jsou součástí hlavní poz. komunikace a dává přednost vozidlům jedoucím zprava po hlavní (zleva se nejezdí). Tramvaj jedoucí opačně jede po hlavní a auta co odbočují vlevo k UD jí dávají přednost protože je protijedoucí. Jediné, co bych vytkl je ta STOPKA, která je tuším moc daleko od tramvaje a tramvaj jí nemíjí (odbočuje před ní). Ale řidič jí vidí a jede stále po té samé ulici, tedy po té, kterou ta STOPKA označuje za vedlejší.
VERZE 2 - - tramvajová trať od zastávky Na Homoli není součástí poz. komunikace.
(hrozná blbost)
Potom řidič tramvaje odbočuje vlevo "do pole" a dává přitom přednost v jízdě protijedoucím vozidlům (která právě odbočila z hlavní a akorát hodlají přejet oblouky kolejí).
Tramvaj pak dává dole před Homolí přednost v jízdě všem, jelikož vyjíždí z místa mimo PK. To samé nahoře v opačném směru.
Obecně lze říci, že ta trať od stopky k dílnám je stejně asi účelovou komunikací, stejně jako pokračování kolem autoškoly atd. Proto by její vyústění na pozemní komunikaci mělo být označeno správně, tedy červenými směrovými sloupky na samé hraně "křižovatky" (vyústění účel. kom se za křiž. nepovažuje. DZ "STOP" označuje vedlejší PK a nemůže označovat účelovou kom. a proto tam nepatří). Jenže už dost těžko by se do toho komponovala ta tramvaj. Proto si myslím, že stávající sice divný stav je asi nejschůdnější řešení )
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Když jsem dělal autoškolu u DPP na B, tak pár lidí na téhle STOPce vyletělo...
Sice MM to píše hrozně košatě, ale kdyby tam někdo narazil na blba co to bude hlídat, tak tam radši zastavím...
Sice MM to píše hrozně košatě, ale kdyby tam někdo narazil na blba co to bude hlídat, tak tam radši zastavím...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
byl jsem učen, že jo, ale spousta kolegů říká, že ji nemůže dodržet, protože zastavením v místě rozhledu již blokují prostor křižovatky.ZXS91 píše:Jen taková technická: STOPka u výjezdu ze smyčky ÚDDP pro tramvaje platí nebo ne?
Osobně s uvedenými tvrzeními nesouhlasím - TRAM má výhled z nadjezdu nad vozovkou ZC, ale oblouk TT dle mne není křižovatkou (když jedu ZC dávám protijedoucí IAD vlevo odbočující přednost, protože z jejich pohledu jsem mimo PK) a ta DZ platí až pro "Téčkové" křížení vozovek - ovšem vodorovná "STOP čára" tam by to rozhodla.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jen taková technická: STOPka u výjezdu ze smyčky ÚDDP pro tramvaje platí nebo ne?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
velmi se omlouvám, použitým přirovnáním rozjezdovky Malostranská ZC mne to připadalo, že rozporuješ 10km/h vpravo v rozjezdovce Flora DCAfterman píše:Tady jsi evidentně něco nepochopil ty, celou dobu se bavíme o sjezdové splítce směr Olšanské náměstí http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/f ... at-009.jpg, kterou můžeš z obou směrů sjet 30. Malostranskou jsem použil jako příklad, že směr křižovatky neznamená automaticky i pozici jazyků výhybky, tento problém samozřejmě u splítky odpadá.MM-Mikulovsky píše: netvrď nám tady nesmysl, že za Flora DC je 1. ze dvou ROV jazyky rovně = jízda vpravo na Olšanské nám. a jazyky vlevo = jízda rovně k 2. ROV 1.ROV je skutečně pravá a 2. levá = jízda jazyky odpovídá (na rozdíl od tebou vzpomínané Malostranské ZC) směru jízdy křižovatkou - viz "Fotocesta po křižovatce Flora" (1.foto z 15ti)
- Bába Foutéř
- Šťoura
- Příspěvky: 65
- Registrován: 23.1.2007 19:25
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Z předpisu toto nevyplývá. Již jednou jsem zde uvedla, že přes křížení (srdcovku) u sjezdové výhybky z přímého směru předpis umožňuje jízdu 30 km/h a není tedy v žádném případě nutné na křížení (srdcovce) kolejové splítky dodržovat 15 km/h jako u křížení (srdcovek!) klasického křížení. On je totiž mezi těmito podobami křížení jeden rozdíl. Zatímco u splítkové srdcovky jede v srdcovce a její blízkosti pouze jedno kolo podvozku po okolku (pokud tedy nejde o srdcovku hlubokou) a ostatní tři kola podvozek bezpečně vedou ve žlábku, u křížení klasického může dojít k situaci, že díky náběžným částem kolejnice a sníženému žlábku jedou po okolku všechna čtyři kola...thriller2 píše:Ale křížení kolejí vždy jen jednou kolejnicí je taky křížení kolejí.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ale křížení kolejí vždy jen jednou kolejnicí je taky křížení kolejí.Bobik píše:Kolejovým křížením se obecně rozumí křížení kolejí, nikoli kolejnic, ne? Tedy 4 srdcovky.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Kolejovým křížením se obecně rozumí křížení kolejí, nikoli kolejnic, ne? Tedy 4 srdcovky.prochy2 píše: Ale aby se koleje od sebe dostaly, tak se musí překřížit, byť jen částečně. Není tedy ta jedna srdcovka opravdu křížení? Definice kolejového křížení totiž v D1/2 chybí...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tady jsi evidentně něco nepochopil ty, celou dobu se bavíme o sjezdové splítce směr Olšanské náměstí http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/f ... at-009.jpg, kterou můžeš z obou směrů sjet 30. Malostranskou jsem použil jako příklad, že směr křižovatky neznamená automaticky i pozici jazyků výhybky, tento problém samozřejmě u splítky odpadá.MM-Mikulovsky píše: netvrď nám tady nesmysl, že za Flora DC je 1. ze dvou ROV jazyky rovně = jízda vpravo na Olšanské nám. a jazyky vlevo = jízda rovně k 2. ROV 1.ROV je skutečně pravá a 2. levá = jízda jazyky odpovídá (na rozdíl od tebou vzpomínané Malostranské ZC) směru jízdy křižovatkou - viz "Fotocesta po křižovatce Flora" (1.foto z 15ti)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
netvrď nám tady nesmysl, že za Flora DC je 1. ze dvou ROV jazyky rovně = jízda vpravo na Olšanské nám. a jazyky vlevo = jízda rovně k 2. ROV 1.ROV je skutečně pravá a 2. levá = jízda jazyky odpovídá (na rozdíl od tebou vzpomínané Malostranské ZC) směru jízdy křižovatkou - viz "Fotocesta po křižovatce Flora" (1.foto z 15ti)Afterman píše:Jenže tady je právě ten problém, ty se řídíš podle směru, do kterého jsi odbočoval na křižovatce a né samotnou pozicí výhybky a jejích jazyků. Kolik jedeš na malostranské do rozjezdovky směr chotkáče?prochy2 píše:Tady bohužel souhlasit nemohu. Od Olšanských hřitovů vpravo jedu 10 přes jazyky, nějak rozumně obloukem a přímou (tam není omezení rychlosti) a sjezdová od hřbitovů je z odbočky, takže bych měl 15 km/h. Přímý směr je totiž od Orionky. Ostatně když se jede rychleji, tak to docela hází.
..............
PS: Viditelně si jdi vykládat pohádky dětem, tam nezpůsobíš snad takové škody jako zde - týká se to i tvé pohádky do KRIMI o mé účasti na MU s "celebritou" v prostoru zastávky Chotkovy sady DC, kdy její IAD tam viditelně bylo dříve než TRAM = byť jsem popsal, co vše (ne)dělám, abych se takové MU neúčastnil!!!!
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jenže tady je právě ten problém, ty se řídíš podle směru, do kterého jsi odbočoval na křižovatce a né samotnou pozicí výhybky a jejích jazyků. Kolik jedeš na malostranské do rozjezdovky směr chotkáče?prochy2 píše:Tady bohužel souhlasit nemohu. Od Olšanských hřitovů vpravo jedu 10 přes jazyky, nějak rozumně obloukem a přímou (tam není omezení rychlosti) a sjezdová od hřbitovů je z odbočky, takže bych měl 15 km/h. Přímý směr je totiž od Orionky. Ostatně když se jede rychleji, tak to docela hází.
Je to jednoduché 15 do obou směrů.prochy2 píše:V Klapkově teď z hlavy netuším, který směr je který.
Ne, myslí se tím to, že vlaky nemohou stát vedle sebe, jako třeba za rychlostní výhybkou na prašném mostě od hradčanské. Křížení chápu jako místo kde obě kola na jedné nápravě jedou po nákolku, což se v případě jedné srdcovky neděje.prochy2 píše: Ještě k těm splítkám, v předpise je "Rozjezdová splítka je kolejové rozvětvení trati za výhybkou, kde konstrukční uspořádání
kolejí neumožňuje souběžnou jízdu vlaků." . Ale aby se koleje od sebe dostaly, tak se musí překřížit, byť jen částečně. Není tedy ta jedna srdcovka opravdu křížení? Definice kolejového křížení totiž v D1/2 chybí...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Já taky jezdím splítkové výhybky do 15 km/h, resp. 30 km/h. Jedinou výjimkou je Flora od hřbitovů, kde si 30 km/h netroufnu, protože je to na plynulosti jízdy dost znát.Karosák píše:Jako já tuším, o čem je polemika, ale prostě s tím, že splitkovky umožňují <15 a >30 se zavedly a všichni si to tak zažili. Konstrukčne je to v pořádku, jinak by je nikdo neinstaloval, nevyvíjel a nevyráběl, akorát se to nešetřilo v žádném § a je tu prostor pro nekonečné polemiky. U klasické vexle jsou směry snadno rozeznatelne, ale u splítkovek to pozná pár nás fajnsmekru. Řekni mi, kolik sevcu bude v Klapkově řešit, který směr je který...
V Klapkově teď z hlavy netuším, který směr je který.
Ještě k těm splítkám, v předpise je "Rozjezdová splítka je kolejové rozvětvení trati za výhybkou, kde konstrukční uspořádání
kolejí neumožňuje souběžnou jízdu vlaků." . Ale aby se koleje od sebe dostaly, tak se musí překřížit, byť jen částečně. Není tedy ta jedna srdcovka opravdu křížení? Definice kolejového křížení totiž v D1/2 chybí...