Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 25.5.2015 1:10

kruťák píše:K tomu Sněmovní tisk 270, ovšem nic nového se tam asi nedozvíš :wink:
Vidím pozměňovací návrh č. 2039 Martin Kolovratník a 2269 David Kasal.
http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=7&t=270
Vypadá to že bylo přijato to druhé. Šli na to šalamounsky, protože p. Kasal za za zdravotnický výbor navrhl postup hlasování, nechal nejdřív hlasovat o svém návrhu, a když přišla řada na to první, tak už to nešlo, protože ty texty nejsou konzistentní.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kruťák » 24.5.2015 22:41

P_V píše:Teď se chystá nějaký nový zákon, který by měl zodpovědnost za odhlučnění přenést na developry, pokud byl zdroj hluku naplánován předem. S detaily se ale novinářka neobtěžovala. Našel by někdo podrobnosti?
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=206&t=4868
K tomu Sněmovní tisk 270, ovšem nic nového se tam asi nedozvíš :wink:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.5.2015 21:36

m@rtin píše:Jeste dotaz ke smycce. Kdysi se planovala s obratistem autobusu uvnitr smycky s inverznim prestupem hrana/hrana. Je tato verze stale platna?
Já viděl pouze verzi s možností příjezdu nějakých vozidel údržby, bez možnosti zastávek. Dovodil jsem z toho, že v případě, že bude tram. bez provozu, je logičtější vést bus až přímo ze Slivence přes Holyni a do smyčky nezajíždět.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 24.5.2015 21:20

Teď se chystá nějaký nový zákon, který by měl zodpovědnost za odhlučnění přenést na developry, pokud byl zdroj hluku naplánován předem. S detaily se ale novinářka neobtěžovala. Našel by někdo podrobnosti?
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=206&t=4868

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od m@rtin » 24.5.2015 20:29

Musim souhlasit s postupem - nejdriv TT, pak okoli. Vzhledem k tomu, ze neustale dokola na kacku nebo tady opakuju, ze jakakoliv nova dostavena infrastrukturalni stavba v CR se pomalu rovna zazraku, je postup na Slivenci zcela opravneny, i kdyz z hlediska potrebnosti a rozvoje aglomerace celkem k nicemu. Takova je ted doba a bude hur. Dokumentaci EIA pujde shodit jeste snadneji nez doted, a ze ted to taky nebyla pro investory prochazka ruzovym sadem. Pokud se ma Praha jeste dockat jine kolejove stavby nez metra, musi stavet v polich, jinak nepostavi vubec nic.

Jeste dotaz ke smycce. Kdysi se planovala s obratistem autobusu uvnitr smycky s inverznim prestupem hrana/hrana. Je tato verze stale platna?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 24.5.2015 19:39

P_V: Ano, tuto myšlenku jsem také postřehl, ale obávám se, že stavět v brownfieldu, kde si nejdříve musím připravit ten field, je asi větší/dražší opruz. To je: památkáři, hluk, prach, sousedi, výška, napojení na stávající infra... Snad platí obecně ve stavařině, že cokoli bourat a upravovat je dražší, než postavit nové. Takže se brnkne Blaníkovi a v klidu si postavím a prodám co potřebuju na louce u Slivence, kam mi ještě "za erár" přitáhnou tramvaj :twisted: Ale nejsem z oboru, takže to říkám s ironickým zabarvením.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 24.5.2015 19:22

Proxy: Tento projekt (http://www.metroprojekt.cz/files/A2_002 ... ituace.pdf) platí nebo nějaká zásadní změna :?:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 24.5.2015 19:16

Nový metropolitní plán například obsahuje zásadu, že město by se nemělo rozpínat, ale zahušťovat na brownfieldech a nevyužitých pozemcích uvnitř. Právě proto, aby nebylo roztahané a nemusela se budovat nová infrastruktura, když se dá využít nebo zkvalitnit ta stávající.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 24.5.2015 17:45

Tohle se teď blbě věští. Když se to teď na zelené postaví, určitě se to neobejde bez výsměchu. Ale pohleďte naopak třeba přes údolí... Když dorazilo metro na Zličín, sotva stála sídliště Luka, Lužiny, dál marsovská pustina. Dneska sídliště stojí, kdysi výstup do pole, je dneska uprostřed Britské čtvrti, Avion a Globus vyplnil meziprostor, Metropole z jedné strany a bytovky z druhé strany obklopily depo a pomalu to navazuje na Rudnou. Tam se to změnilo opravdu masivně jenom co já pamatuji. A z historie si vemte trať přes Kubáň na náspu, Strašnická vozovna na vsi, kolem pole se stohy. Starší kolegové ještě pamatují kombajny na Vinici a Hostýnské... Takže ano, také se na to dívám s úsměvem, ale nelámal bych nad tím hůl, ani ne vynášel nějaké závěry Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 24.5.2015 14:46

Proxy: Tak investorů je vždycky dost. Otázka jak se to reálně zaplní lidmi...

Když to takhle vidím, tak ta 1 linka se na hraně uživí... Jestli se na to sosne EU, tak tam stejně bude muset jedna linka naplno nějakou dobu jezdit. Uvidíme.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od DavidD » 24.5.2015 12:40

Proxy píše:
9001 píše:Trochu mi vadí i náklady, které potom vzniknou... Ted tam jezdí SD bus ráno po 10, potom po 30 a 15 minutách a už od 19 hodin tam jezdí zase po 30. Víkendy taky po 30... Opravdu nová výstavba vygeneruje tolik lidí, aby se tam vyplatilo jezdit ve 2T po 8/10/8?...
Stačí se podívat do územního plánu, jak velké území se chystá zastavět - viz. příloha. A musím říci, že potenciálních investorů je dostatek a rádi by stavěli, co nejdříve...
Hlavně to postavit dřív než ty baráky, jinak budou místní zase řvát, že si ničeho v územním plánu při koupě bytu nevšimli!!

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Proxy » 24.5.2015 11:29

9001 píše:Trochu mi vadí i náklady, které potom vzniknou... Ted tam jezdí SD bus ráno po 10, potom po 30 a 15 minutách a už od 19 hodin tam jezdí zase po 30. Víkendy taky po 30... Opravdu nová výstavba vygeneruje tolik lidí, aby se tam vyplatilo jezdit ve 2T po 8/10/8?...
Stačí se podívat do územního plánu, jak velké území se chystá zastavět - viz. příloha. A musím říci, že potenciálních investorů je dostatek a rádi by stavěli, co nejdříve...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.5.2015 11:09

9001 píše:... Ted tam jezdí SD bus ráno po 10, potom po 30 a 15 minutách a už od 19 hodin tam jezdí zase po 30. Víkendy taky po 30... Opravdu nová výstavba vygeneruje tolik lidí, aby se tam vyplatilo jezdit ve 2T po 8/10/8?...
Když nebude při zprovoznění TT do Slivence zprovozněno P+R či jinak zajištěn nárůst poptávky cestujících, tak bude opravdu problém, aby místo
BUS 10/30/12/30
jezdila TRAM:
8 (všechny spoje linky až na konec TT)/
20 (každý druhý spoj linky ukončen na Barrandově)/
8 (všechny spoje linky až na konec TT)/
postupné prodlužování z 20 na 30 (každý druhý spoj linky ukončen na Barrandově)?

ZA PŘEDEJITÍ OBSTRUKCÍM OBYVATEL NOVÉ VÝSTAVBY POSTAVENÉ PŘED TT I ZA SNÍŽENÍ NÁKLADŮ NA VÝSTAVBU TT ("na zelené louce" se staví levněji než v zástavbě, kde se musí prvně něco bourat - byť je to jen vozovka/travnatý pás obehnaný obrubníky) TO OPRAVDU STOJÍ!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 24.5.2015 10:50

9001 - no on to ve Slivenci, stejně jako na mnohých jiných místech, může být klasický začarovaný kruh - jezdí to mizerně, takže s tím nikdo nejezdí. Protože s tím nikdo nejezdí, tak to jezdí ještě mizerněji. A protože to jezdí ještě mizerněji, nejede s tím už vůbec nikdo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 24.5.2015 9:36

Proxy: Takže klasická politická tlačenka :lol: chápu. Opravdu jsou nadšení občané a nebo paní starostka?

Trochu mi vadí i náklady, které potom vzniknou... Ted tam jezdí SD bus ráno po 10, potom po 30 a 15 minutách a už od 19 hodin tam jezdí zase po 30. Víkendy taky po 30... Opravdu nová výstavba vygeneruje tolik lidí, aby se tam vyplatilo jezdit ve 2T po 8/10/8?...

Odpovědět