Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.6.2016 20:22

thriller2 píše:Na Hradčanské by rychlostní výhybka přišla vhod ne kvůli výměně, ale kvůli křížení, kde, především ve směru na Letnou, se často musí "zbytečně" zpomalovat.
#-o můžeš mi prozradit jak rychlostní výhybka zvýší rychlost přes křížení s protisměrnou kolejí (její "odbočnou"/resp. přípojnou větví) :?:
když rychlostní výhybka řeší rychlosti přes výměnu :!:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od thriller2 » 26.6.2016 20:14

Na Hradčanské by rychlostní výhybka přišla vhod ne kvůli výměně, ale kvůli křížení, kde, především ve směru na Letnou, se často musí "zbytečně" zpomalovat.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 26.6.2016 18:23

Jo, Kotlářka by byla taky fajn, ale to s tou sjezdovkou se dá vyřešit uplně krásně krátkou splítkou, To už mělo být na spoustě míst, jako třeba Mánes. Jinak s tím ale opatrně neb spousta borců by pak měla ze zadní části soupravy šejkr.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 26.6.2016 17:43

Šikovné místo na rychlostní výhybku by taky byl vjezd do smyčky Kotlářka a Vápenka. A mohla by se zkusit i rychlostní sjezdovka. 8-)
U sjezdovky bych měl namysli hlavně zrychlení z odbočky, protože z přímého směru je těsně před sjezdovkou křížení, takže to nemá cenu. A abyste se nedohadovali, tak jsem rovnou rozhodl i o podobě návěsti. :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 26.6.2016 13:46

Hradčanská DC by teoreticky mohla být, že se může přes ní potom od sloupku rychleji než jen 15, ale asi spíš ne, neb je tam ten přechod a už vidim, jak to tam nějaký umělec posviští kolem sloupku 40, aby byl co nejdřív u světel. A stejně je pak pro oba směry rychlostní omezení - přímo křížení a vpravo oblouk.
Co se týlá tunelu, tak rychlostní výhybky nebyly, takže tam dřív být nemohla.
No a co se týká Modřan, to bodové rychlostní omezení bych tam třeba na 30 udělal - třeba v místech dnešní krabičky ROV a pak hurá třeba 60, protože nějaká ta vegetace tam přeci jenom zůstala a co dneska se ti při příjezdové rychlosti 20 zdá přehledné, tak až ti tam někdo poletí 50, tak nebudeš mít čas ani možnost skoro na něco zareagovat.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.6.2016 12:55

mart337 píše:
Blaueminence píše:A na Hradčanské do centra je ten záměr taky, ne? Málokde se to tolik nabízí. Jak se vůbec stalo, že se u tunelu tehdy objevila nejen pomalostní výhybka, ale navíc pokud vím s mělkou srdcovkou? A nejen tam, pořád mi přijde, že se v Praze absolutně nevyužívají místa, kde mohla být i rychlostní křížení..
No kde to mělo být už dávno je Braník. Do smyčky sice stejně bude 15, bo křížení, ale do Modřan by se v pohodě těch 50 jet dalo a nemuselo se jak blec našlapovat při odjezdu od výhybky přes sekci. Asi by tam třeba mělo být bodové průjezdové omezení na příjezdu kvůli přejezdu z objektu u výhybky, ale potom by se dalo našlápnout a rychle jet směr Modřany.
Hradčanská DC -
ROV za zastávkou a přechodem chodců Z:arrow: 15km/h je přiměřená bezpečná rychlost v místě (jen to SSZ přes TT tam nemá co dělat)
ROV 700 Braník:
1.) na přejezd IAD od objektu ROV je již vidět nádherně, páč tam "padlo" pár stromů
2.) dle školení i tam je plánována "R.." s detekcí obsazeného úseku za Pobř. cestou ZC (ovšem spíše žel až na příští rok)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 26.6.2016 11:33

Blaueminence píše:A na Hradčanské do centra je ten záměr taky, ne? Málokde se to tolik nabízí. Jak se vůbec stalo, že se u tunelu tehdy objevila nejen pomalostní výhybka, ale navíc pokud vím s mělkou srdcovkou? A nejen tam, pořád mi přijde, že se v Praze absolutně nevyužívají místa, kde mohla být i rychlostní křížení..
No kde to mělo být už dávno je Braník. Do smyčky sice stejně bude 15, bo křížení, ale do Modřan by se v pohodě těch 50 jet dalo a nemuselo se jak blec našlapovat při odjezdu od výhybky přes sekci. Asi by tam třeba mělo být bodové průjezdové omezení na příjezdu kvůli přejezdu z objektu u výhybky, ale potom by se dalo našlápnout a rychle jet směr Modřany.

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Blaueminence » 26.6.2016 11:07

A na Hradčanské do centra je ten záměr taky, ne? Málokde se to tolik nabízí. Jak se vůbec stalo, že se u tunelu tehdy objevila nejen pomalostní výhybka, ale navíc pokud vím s mělkou srdcovkou? A nejen tam, pořád mi přijde, že se v Praze absolutně nevyužívají místa, kde mohla být i rychlostní křížení..

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 25.6.2016 21:54

Mělo by být. Je záměr tam tu vexli udělat a nic jiného mě nenapadá.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kruťák » 25.6.2016 14:52

Toto bude budování té rychlostní výhybky?
Citybus.cz píše:Nábřeží Kapitána Jaroše u Letenského tunelu

Poslední letní akce se uskuteční od 10. 8. do 17. 8. na nábřeží Kapitána Jaroše, která bude pouze jednosměrná, a to ve směru od Holešovic do centra. Ve směru do Revoluční ulice bude přerušen tramvajový provoz jen do ranních hodin 15. 8. Ve směru Čechův most bude provoz obnoven ráno 17. 8. Pro automobilovou dopravu bude přerušen průjezd od Štefánikova mostu ke Strossmayerovu náměstí a ve směru k Letenskému tunelu bude provoz omezen na jeden jízdní pruh.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 21.6.2016 5:55

Hradčanská v noci taky dost často spinká.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 20.6.2016 9:46

V Podolí se začátkem minulého týdne spinkalo taky. Měl jsem polonoc a taky tam nic nebylo, lépe řečeno všechny linky byly pod linkou dole.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 20.6.2016 8:49

https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... =3&theater
Tak mastodonti na řepské trati v noci spinkají. Naproti tomu mastodonti v Podolí byli včera ráno postiženi sklerózou a zapomněli na noční linku (všichni mastodonti ZC i DC na všech zastávkách).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Petrpes » 25.5.2016 11:21

V Rusku je hlína až ke skále hluboko v zemi a nemají problém ;) (s trávou) :D

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od trainzjohny » 25.5.2016 7:27

Nevím tedy co je "tenká" ale nejen teď v Karlíně jsem viděl, že hlína je od pražců až po hlavu koleje, tedy dobrých 15 centimetrů, což není zase tak málo.

Odpovědět