Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.3.2017 9:19

9001 píše:..............
Objíždění bych zase tak nedramatizoval... Běžně se objíždí na komunikacích 1+1, kde je zastávka v jízdním pruhu... A magorovi co ho napadne objíždět tady opravdu žádný paragraf nepomůže...

Souhlas, že značka s vyhrazeným pruhem není úplně štastně udělaná, ale tak 99,99% dojde co tím chtěl básník říci :wink:

Co je ovšem největší prasárna je zúžení na Chodovské... Současné provedení je legislativně naprosto v pořádku, pač tramvaj tam má značku, aby přednost dostala a autobusu vyjíždějícímu z vyhrazeného pruhu se přednost dát musí dle zákona.

Objíždění. Tvoje paragrafy ovšem platí pouze pro Plynárnu ZC. Zbytek jsou zastávky s regulerním nástupním ostrůvkem ve formě mysu :wink:

Přijde mi to jakou bouře ve sklenici vody... Nikdo normální tam objíždět nebude pač tam je docela silný provoz. Pokud se takový magor najde, tak ho nějaká značka opravdu neovlivní...
Jako bonus pokud to nikdo nebude "vybírat" tak se stejně nic ani těm magorům nestane... Navíc pokuta bude jako za běžný zákaz, takže při troše umění domluva v horším případě 500 Kč...
.......
Objíždění dramatizuji a budu to dělat - spousta IAD, a to včetně PČR tzv. bez majáků záměrně přes obecný zákaz objíždějí stanicující TRAM zleva, ale nadruhou stranu co s dosavadními případy, kdy ten záměr není možné 100% prokázat, protože za tou TRAM stanicoval i BUS, přes nějž ta TRAM není vidět do započetí objíždění (samozřejmně v momedntě volného protisměru) :?:

Pokud nebudou značky umísťovány správně, tak jak máme chtít po řidičích správné dodržování pravidel, když je zjevně neznají odpovědní :?:

TRAM MÁ TAKÉ OBECNĚ DLE ZÁKONA PŘEDNOST PŘED NA TT NAJÍŽDĚJÍCÍMI NEKOLEJOVÝMI VOZIDLY, RESPEKTIVE BEZ TÉ DZ "DEJ PŘEDNOST TRAM" NESMÍ BÝT DOKONCE ANI OMEZENA, COŽ JE VÍCE :!: jsem přesvědčen, že vedle TT za současným ukončením V 2b - podélné čáry přerušované má následovat její hustější obdoba V 2c, která se používá v místech vyžadující zvýšenou pozornost + V 9c - předběžné šipky, což by tedy bylo jako před Vyšehradským tunelem ZC Pak už je jen otázka, jestli k IP 20b - konec vyhrazeného jízdního pruhu nemá kromě nedávno zavedené IP 23c - Sjíždění vozidel VHDO z TRAM pásu vzniknout IP 20c která by nevypadala, že za ní pokračují dva plnohodnotné nevyhrazené jízdní pruhy :?:

Mys není zastávkový ostrůvek, ale rozšířený chodník - případně před/za tou zastávkou chodník zúžený o parkovací záliv, ať již postavený v úrovni vozovky či (zejména při vydláždění jako chodník) proti vozovce i jen mírně zvýšený :!:

#-o Fakt si myslíš, že v ul. U Plynárny je je silný provoz 24h denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce :?: - NESMYSL, TEN TAM JE MAX. V ODPOLEDNÍ A PŘÍP. RANNÍ ŠPIČCE PD, ALE VEČER + O VÍKENDECH TAM JE MNOHDY VYMETENO A PROTIJEDOUCÍ VOZIDLO POTKÁŠ VYJÍMEČNĚ = NENÍ DŮVOD KVŮLI NĚMU NEOBJÍŽDĚT BUS, O NĚMŽ JE DOTYČNÝ PŘESVĚDČEN, ŽE BUDE STANICOVAT, COŽ OVŠEM NA ZAST. PLYNÁRNA MICHLE (kde by se teď měla v sousedním prostředním pásu pohybovat jen protijedoucí vozidla MHD - o víkendu cca 3 minuty ?) NEMUSÍ - PÁČ JE NA ZNAMENÍ A PAK I ON SÁM TÍM OBJÍŽDĚJÍCÍM AUTEM BUDE OHROŽOVÁN, při jeho snaze se zařadit před něj :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 28.3.2017 6:00

MM-Mikulovsky píše:...DZ "zastávka BUS/TRAM/TROLEJ"...
Ano, tato DZ (konkrétně IJ 4c,d,e, která označuje začátek zastávky - myšleno ve směru jízdy) ukončuje platnost onoho zákazu zastavení (stejně jako zákaz zastavení ukončuje např. DZ Parkoviště), ovšem co tam, kde tato značka není? Což je třeba spousta zastávek s ostrůvkem. Myslím, že DZ Označník zastávky (IJ 4a,b) za takovou ukončující značku považovat nelze, protože se - po směru jízdy - nachází až na konci zastávky.
Prostě je tohle jedna z nedomyšleností/chyb zákona.
A další věc, se kterou si nevím rady, je DZ příkázaný směr objíždění - porušuju zákon, pokud jedu jinudy, než mi přikazuje značka a nemám stanovenou vyjímku? Já mám za to, že ano. Stejně jako vjetí na DZ V13 Šikmé rovnoběžné čáry.

Mimochodem co se týče "vyjímky z omezení jízdy některých vozidel" (část druhá vyhlášky 294/2016), ví někdo něco o tom, že by podnik něco takového měl? A pokud ano, na co všechno se to vztahuje? Že jsem o tom nikdy nikde (bohužel) neslyšel.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 28.3.2017 5:31

MM-Mikulovsky píše:...při výlukách TT a zavedení NAD jsou její zast. označovány "zákaz zastavení" + dodatek s piktogramem "odtažení" a "označníkem zastávky" = logický výklad je, že ....
Co je to "logický výklad"? Já tě chápu, ale zákon musí hovořit jasně. To je to samé, jako když se při mytí ulic dávaj přenosný zákazy zastavení (od-do) i tam, kde je zákaz zastavení stálý. Sice v tomto případě "logický výklad" je v tom smyslu, že "bude se tu mejt, takže tu jako fakt doopravdy nestůjte", nicméně podle zákona přenosné DZ ruší ty stálé, takže v tomhle případě onen stálý zákaz zastavení mění na zákaz zastavení pouze po dobu vyznačenou na té přenosné značce. Docela :zadnice co?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 27.3.2017 23:22

MM: Za mě je Víden ok, pak okraj VOZOVKY je jasně stanovený chodníkem a autobus u něj nezastaví :wink: Takže je povinnost zastavit.

Objíždění bych zase tak nedramatizoval... Běžně se objíždí na komunikacích 1+1, kde je zastávka v jízdním pruhu... A magorovi co ho napadne objíždět tady opravdu žádný paragraf nepomůže...

Souhlas, že značka s vyhrazeným pruhem není úplně štastně udělaná, ale tak 99,99% dojde co tím chtěl básník říci :wink:

Co je ovšem největší prasárna je zúžení na Chodovské... Současné provedení je legislativně naprosto v pořádku, pač tramvaj tam má značku, aby přednost dostala a autobusu vyjíždějícímu z vyhrazeného pruhu se přednost dát musí dle zákona.

Objíždění. Tvoje paragrafy ovšem platí pouze pro Plynárnu ZC. Zbytek jsou zastávky s regulerním nástupním ostrůvkem ve formě mysu :wink:

Přijde mi to jakou bouře ve sklenici vody... Nikdo normální tam objíždět nebude pač tam je docela silný provoz. Pokud se takový magor najde, tak ho nějaká značka opravdu neovlivní...
Jako bonus pokud to nikdo nebude "vybírat" tak se stejně nic ani těm magorům nestane... Navíc pokuta bude jako za běžný zákaz, takže při troše umění domluva v horším případě 500 Kč...

Bobik: Zákaz zastavení ovšem přebije značka zastávka tramvaje ne? A pokud není, tak platí 5m+30m okolo sloupku.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 27.3.2017 21:42

ad "Zákaz objíždění vozidel MHD" - kdo koho nesmí objíždět? Tramvaj odstavený automobil? :)

Každopádně DZ, které vyvolává debatu o různých možnostech interpretace, je na 2 věci. Protože musí být pochopitelné v místě a do 2 sekund.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.3.2017 20:41

Bobik píše:
MM-Mikulovsky píše:Viditelně nechápeš...
Spíš ses ty zacyklil - já se nebavím o objíždění MHD, já se bavím o zákazu zastavení - tedy o tom, že v onom úseku nesmí zastavit nic - ani MHD.
Možná jsem to přehlídnul, nicméně v celým zákoně jsem nikde nenašel, že by z toho zastavování měla MHD vyjímku.
pardón, nepochopení -
při výlukách TT a zavedení NAD jsou její zast. označovány "zákaz zastavení" + dodatek s piktogramem "odtažení" a "označníkem zastávky" = logický výklad je, že "označník zastávky" (+ případně DZ "zastávka BUS/TRAM/TROLEJ") TVOŘÍ MÍSTNÍ VÝJIMKU Z DZ "ZÁKAZ ZASTAVENÍ" - resp. já si pamatuji, že někde bylo (ovšem také to nemohu najít nejen v 361, ale ani její prováděcí vyhlášce) uvedeno, že "přerušují platnost DZ upravující stání" :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 27.3.2017 19:44

MM-Mikulovsky píše:Viditelně nechápeš...
Spíš ses ty zacyklil - já se nebavím o objíždění MHD, já se bavím o zákazu zastavení - tedy o tom, že v onom úseku nesmí zastavit nic - ani MHD.
Možná jsem to přehlídnul, nicméně v celým zákoně jsem nikde nenašel, že by z toho zastavování měla MHD vyjímku.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.3.2017 19:33

:lol: někdo mne tu předběh v mém doplnění, ke kterému patří dodat, že tato varianta v Praze není prý průchozí kvůli IZS :!:

jirkha13
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 05.6.2014 12:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od jirkha13 » 27.3.2017 19:17

MM-Mikulovsky píše:Viditelně nechápeš - vozidla MHD v zastávkách "zastavují" (viz tvá citace mé citace) + vozidlo, které zastavilo a stojí NENÍ PŘEKÁŽKOU A JE TO VOZIDLO (I PŘEKÁŽKU) MOŽNÉ OBJET A TO I PŘES PLNOU ČÁRU Z:arrow: chce-li se zakázat objetí vozidla MHD (respektive BUS/"TROLEJ"), které zastavilo v zastávce, TAK TO LZE UDĚLAT JEN (2X "UKÁZKOVĚ") POUŽITÝM ZPŮSOBEM
No, ještě by to šlo udělat fyzickou zábranou uprostřed vozovky... :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.3.2017 18:59

Bobik píše:
MM-Mikulovsky píše: 2.) Zákon 361/2000Sb. o silničním provozu
b) § 2 - Vymezení základních pojmů
" .... n) stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení,
o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu, ....."
Ano, že o tom píšeš - co ta B28 "zákaz zastavení" pod mostem směrem ZC? Ukončení nemá, tedy končí nejbližší křižovatkou, která je ale AŽ za zast. Chodovská.
Ale takových míst je mraky.
Viditelně nechápeš - vozidla MHD v zastávkách "zastavují" (viz tvá citace mé citace) + vozidlo, které zastavilo a stojí NENÍ PŘEKÁŽKOU A JE TO VOZIDLO (I PŘEKÁŽKU) MOŽNÉ OBJET A TO I PŘES PLNOU ČÁRU Z:arrow: chce-li se zakázat objetí vozidla MHD (respektive BUS/"TROLEJ"), které zastavilo v zastávce, TAK TO LZE UDĚLAT JEN (2X "UKÁZKOVĚ") POUŽITÝM ZPŮSOBEM nebo už jen stavební úpravou, kterou jsem tu v minulosti (snad i opakovaně) prosazoval - (po vzoru Brna) mezi protisměrné koleje postavit dělící ostrůvky, které je obecně zakázáno objíždět zleva :!:
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 27.3.2017 19:23, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 27.3.2017 18:16

MM-Mikulovsky píše: 2.) Zákon 361/2000Sb. o silničním provozu
b) § 2 - Vymezení základních pojmů
" .... n) stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení,
o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu, ....."
Ano, že o tom píšeš - co ta B28 "zákaz zastavení" pod mostem směrem ZC? Ukončení nemá, tedy končí nejbližší křižovatkou, která je ale AŽ za zast. Chodovská.
Ale takových míst je mraky.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.3.2017 18:02

Bobik píše:.........nicméně je to stejně sporný - povolené objíždění busu stanicujícího u okraje vozovky, versus plná čára - je v tomto případě stanicující bus překážka, při jejímž objíždění je povoleno přejetí plné čáry? A pokud ano, má ona instalovaní značka nějakou oporu v zákoně, nebo se jedná o nějakou "lidovou tvořivost"?
SPORNÉ TO NENÍ - jak jsem již psal:

1.) VYHLÁŠKA 294/2015, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích -
a) V 1a - plná čára souvislá - "....Značku je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat POKUD TO NENÍ NUTNÉ K OBJÍŽDĚNÍ ...."
b) B 32 - Jiný zákaz "Značka stanoví jiný zákaz než ten, který je možno vyjádřit jinou zákazovou značkou uvedenou v této příloze. Zákaz se vyjadřuje v hodným nápisem nebo určeným symbolem uvedeným uvnitř červeného kruhu. Je-li na značce uveden "PRŮJEZD ZAKÁZÁN" ....."

2.) Zákon 361/2000Sb. o silničním provozu
a) § 16 - objíždění "Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních
komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy."
b) § 2 - Vymezení základních pojmů
" .... n) stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení,
o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu, ....."
c) § 15, odst. 1
"Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; je-li v zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. To neplatí, zastaví-li autobus nebo trolejbus u okraje vozovky.
Bobik píše:Potom OK (značka). Problém s objížděním to ale stejně nevyřeší.... :roll:
samozřejmě - značka/zákaz/čára NENÍ ZEĎ, ALE JE TO DŮVOD K MOŽNÉMU TRESTU za porušení zákazu, ALE porušení zákazu nabízí HLAVNĚ ODŮVODNĚNÍ ZPŮSOBENÍ NEHODY ŘIDIČEM IAD :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 27.3.2017 17:52

Potom OK (značka). Problém s objížděním to ale stejně nevyřeší.... :roll:
Naposledy upravil(a) Bobik dne 27.3.2017 18:10, celkem upraveno 2 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 27.3.2017 17:45

Bobik píše: A pokud ano, má ona instalovaní značka nějakou oporu v zákoně, nebo se jedná o nějakou "lidovou tvořivost"?
Zrovna tahle značka je ten nejmenší problém. Oporu v zákoně má: http://www.zidoz.cz/znacka/b32-jiny-zakaz

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 27.3.2017 17:30

Ta značka "objíždění vozidel MHD zakázáno" je fakt vtipná, to mě rozesmálo hned jak jsem ji tam viděl. Akorát další pomalovanej kus plechu. Myslet si, že někoho zastaví, je naivní.
Jistě, svůj význam asi má, nicméně je to stejně sporný - povolené objíždění busu stanicujícího u okraje vozovky, versus plná čára - je v tomto případě stanicující bus překážka, při jejímž objíždění je povoleno přejetí plné čáry? A pokud ano, má ona instalovaní značka nějakou oporu v zákoně, nebo se jedná o nějakou "lidovou tvořivost"?

Odpovědět