Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 975
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 30.10.2020 21:39

No ono je asi dost důležité, jak je ten outsourcing nastavený, jak píše Bobík. V našich podmínkách byly tendence se všeho zbavovat a vyvést věci mimo podnik svým "známým". Viz třeba úklid vozů ve vozovnách. Podle mne by se DPP prodejem ÚD zbavil docela důležitého majetku, ve kterém může vedle oprav a údržby vlastního majetku dělat i na jiných zakázkách pro jiné provozovatele. Teď už by to bylo ŠT a asi pěkně za hubičku.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4571
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 30.10.2020 21:28

Jenže záleží na tom, jak přesně je smlouva sepsaná.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9903
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 30.10.2020 21:24

XSC: Tak jsou ve Vídni taky tuneláři, když nové tramvaje jsou včetně full servisu na 24 let?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od XSC » 30.10.2020 20:49

9001 píše:
29.10.2020 21:11
Ono se i zapomíná, že Bém byl svým způsobem průkopník, protože chtěl sice "prodat" díllny, ale s tím byl spojený full servis vozů... Což by Škodu poměrně výrazně motivovalo udržet vozy v provozu a nečekalo by se x měsíců na ND atd.
Ano, bylo to v té době, kdy byl outsourcing čehokoliv v módě a kdy se zcela správně překládal do češtiny jako tunelování :-) Full servis je koule na noze, jak podnik přivázat k jednomu výrobci.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MPL » 30.10.2020 12:32

Jenže účetnictví funguje jinak. Zásoby jsou v rozvaze "koule na noze", kterou nelze kompenzovat něčím jiným - jsou účtovány přesně daným způsobem a přes to vlak nejede

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3795
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 30.10.2020 10:57

Z principu v tramvajích neleží, dokud jezdí :)
Ale i z toho účetního hlediska se na to dá jít přes výnos z (ne)přepravených cestujících, včetně doplatku od objednatele dopravy, kterým se (ne)umořuje pořizovací cena vozidla.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4571
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 30.10.2020 9:49

Protože v těch tramvajích ty peníze už leží tak jako tak. Pojízdnost na to nemá vliv. Ale miliardy ve "skladovejch zásobách" se v účetnictví tváří blbě, to se pak špatně ukazuje, jak se "daří šetřit". :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3795
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 30.10.2020 9:37

Že se ten někdo neděsil, že v nepojízdných tramvajích těch peněz bude ležet ještě víc?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4571
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 30.10.2020 9:19

9001 píše:
29.10.2020 21:11
protože chtěl sice "prodat" díllny, ale s tím byl spojený full servis vozů... Což by Škodu poměrně výrazně motivovalo udržet vozy v provozu a nečekalo by se x měsíců na ND atd.
Motivovalo? Myslíš? Možná jo, ale, za jakou cenu? Třeba vnitropodniková doprava se nedávno slavně insourcovala - s úsporou několik milionů. A dlouhá dodací doba ND je způsobena spíš tím, že se to vyrábí podle potřeby a ne na sklad. Protože v tom leží peníze. Hodně peněz. Ostatně DP ze začátku ty věci na skladě měl, aby se právě nemuselo čekat, než se vyrobí. Jenže v tom ležely miliardy, někdo se toho "zděsil", tak se od toho upustilo. A ne, nejde o překlep, miliardy, ono když blbej středovej kus plastu mezi světly na čumáku 15T stojí 40 000,-, to zrcátko k ničemu v kabině (původně na podvozek, ale nikdo ho nepoužívá, protože to ani moc nejde) i s držákem 8 000,-, čelní sklo přes 100 000,-, a podobně, tak ono to naskáče.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6323
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od demon » 30.10.2020 6:18

MARV píše:
29.10.2020 17:31
...informaci mám přímo z magoše a není od lidí z okolí Béma. Nakonec optej se i v jiných DP odkud vychází požadavky na vozový park.
Však o tom píšu, informace z magoše, myslel jsem si...
Smlouva se podle mých zdrojů uzavírala při golfu na Štrbském plese, zbytek si domysli sám.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 975
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 29.10.2020 21:38

To je sice pravda, ale když si vezmeme fullservis na vozy metra A a B, tak se řve jak je to předražené. Tak si to nyní přeberme.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9903
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 29.10.2020 21:11

Ono se i zapomíná, že Bém byl svým způsobem průkopník, protože chtěl sice "prodat" díllny, ale s tím byl spojený full servis vozů... Což by Škodu poměrně výrazně motivovalo udržet vozy v provozu a nečekalo by se x měsíců na ND atd.

Dnes prakticky všechny zakázky v zahraničí jsou včetně full servisu...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3074
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kruťák » 29.10.2020 21:07

MARV píše:
29.10.2020 20:02
se tyto tramvaje objeví i na jiných linkách. Možná to má hlubší důvody, i když nevěřím, že je to z důvodu nedostatku vozů.
Ano, má to hlubší důvody, a sice, že by ty vozy jinak stály a hnily. A až se zase obnoví turismus a retrolinka, tak by po tom dlouhém stání taky nemusely být provozuschopné. Proto se zkrátka "vyvětrají" a udržují se tak v kondici.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MARV » 29.10.2020 20:02

Ve svých příspěvcích jsem chtěl poukázat na to, že nic není černobílé, jak je zde mnohdy poukazováno. Poukáži jen na jedno, je zde obhajoba toho, že za to, či ono může ten či onen, není vždy to pravé ořechové. Pouze tvrdím, že ve vedení města by měl stát člověk, který má vizi, proto jsem sáhl do minulosti a vzpomněl na pana primátora Baxu. On měl ve své době více štěstí, byl mu dopřán čas. Vůbec mi nezáleží na tom kdo je z jaké politické strany, ale co je schopen udělat a prosadit. Bém to prosadit, zrovna jako kdysi Baxa, dokázal. Současná radniční koalice v čele s Hřibem, je to nejhorší co Praha mohla dostat (viz např. Smetanovo nábřeží). Jediné v čem "umí" je malování cyklotras na vozovky. Na to poukazuji, i když nejsem zaujat proti cyklistům. Teď již čekám na to až se začnou malovat trasy pro kočárky. Jinak, že si vedení DP dokáže prosadit své, jsou např. retrotramvaje. Pozor tím nechci říci, že se mi nelíbí, ale trochu mě zaráží, že když se zařízne na čas retrolinka, tak se tyto tramvaje objeví i na jiných linkách. Možná to má hlubší důvody, i když nevěřím, že je to z důvodu nedostatku vozů.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 975
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 29.10.2020 18:57

V základě je to pravda, neb technické věci zařizoval DPP, ale vedly se kolem toho dost velké a kritické diskuze. Těch kritiků pevných podvozků bylo hodně, ale nakonec se odsouhlasily, protože Praha chtěla novou 15T a tu mohla dostat jedině tak, že si zakoupí ty 14T. Takže si to nakonec dohadoval DPP, ale na základě velkého tlaku magistrátu, aby ŠT měla prachy na vývoj 15T.

Odpovědět