Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Karotka » 28.11.2007 15:36

Napadá mě vysvětlení, že tramvaje nezdržují gumokolní provoz a netrvá jim tak dlouho zajíždění do/vyjíždění ze zastávky.
K vzteku jsou taky místa, kde sice bus i tram mají stejnojmenné zastávky, ale vzájemně nelícují (např. Švehlova ulice), takže přestupující kaštan musí běžet kus pěšky a ten, kdo může jet oběma prostředky, neví, kam si stoupnout.
K přestupům - šikovné by bylo zřídit zastávku busu Teplárna Michle jako přestupní uzel mezi 11 a 136/213/260. Existující "přestupy" Spořilov a Chodovská jsou zcela demotivační :) .

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Neral » 28.11.2007 15:07

Přemýšlel jsem o takovém problému, který se týká mnoha tramvajových tratí: Proč v případech, kdy vede v souběhu tramvajová trať s autobusovými linkami, zpravidla má tramvaj víc zastávek než autobus a autobusy tak vesele projíždějí, zatímco tramvaje musí zastavovat i na dost nevytížených zastávkách? Logičtější by přece bylo, kdyby tramvaj jako vyšší dopravní systém měla zastávek méně, aby umožnila rychlejší dopravu na větší vzdálenosti, zatímco autobus by umožňoval místní obsluhu i v řidčeji osídlených oblastech.
Takových příkladů, kde autobusy projíždějí okolo tramvajových zastávek je víc; jenom z těch tras, kudy častěji jezdím se to týká například Evropské, části Bělohorské nebo Plzeňské.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 13.9.2007 9:29

MF píše:Vždycky můžeš ukázat postup obracení na T. Téměř v každé vozovně (nebo před vozovnou) je toto zařízení. Ideální jsou Vokovice, kde je to i s provozem IAD.
Nojo... To mě nenapadlo... :oops:

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 12.9.2007 23:26

Karotka píše:Existuje i jiný způsob, jak to zprůjezdnit k operativnímu obracení: zavést tam pravidelnou linku. Stačí jen část spojů, ale jde o to, aby si parkující zvykli, že to není "od do", ale furt.
Div se, ale zrovna dneska večer tam Měšťáci dávali bločky za stěrače. Začali u těch, co parkovali na chodníku v Šafaříkově. Těžko ale říct, jestli kvůli tomu, že tam je zákaz zastavení nebo že se tam bude provádět úklid ulice... No aspoň, že nic nestálo na kolejích.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 12.9.2007 23:08

MF píše:Zvonařka je případ sám pro sebe a dokud nebude dostatek schopných policistů, kteří budou mít chuť a hlavně čas to tam pořešit, tak do té doby se tam jezdit nebude.
Existuje i jiný způsob, jak to zprůjezdnit k operativnímu obracení: zavést tam pravidelnou linku. Stačí jen část spojů, ale jde o to, aby si parkující zvykli, že to není "od do", ale furt.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 12.9.2007 20:11

Oskar píše:No aspoň že tak... Zrovna obracení na T je dost specifická činnost, a jestliže co nevidět zruší Laurovou, už asi nic jiného nezbyde...
Vždycky můžeš ukázat postup obracení na T. Téměř v každé vozovně (nebo před vozovnou) je toto zařízení. Ideální jsou Vokovice, kde je to i s provozem IAD.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 12.9.2007 19:58

MF píše:Občas tam nějaká jízda zajede, ale jen na kraj a pak se to tam se žáky projde a vysvětlí jak to tam chodí...
No aspoň že tak... Zrovna obracení na T je dost specifická činnost, a jestliže co nevidět zruší Laurovou, už asi nic jiného nezbyde...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 12.9.2007 19:52

S Podolím nebývá problém, dokonce jsem tam po půlnoci jel s KT a jen jedno zrcátko jsem u auta musel podržet (vracelo se). Manipulační kolej Hládkov je dle Pokynu DŘ zaklínována a seznámení frekventanta s tratí probíhá pohledem na trať z každé strany, což bohatě stačí. Zvonařka je případ sám pro sebe a dokud nebude dostatek schopných policistů, kteří budou mít chuť a hlavně čas to tam pořešit, tak do té doby se tam jezdit nebude. Občas tam nějaká jízda zajede, ale jen na kraj a pak se to tam se žáky projde a vysvětlí jak to tam chodí...

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: školní jízdy na zvonařce

Příspěvek od radek31 » 12.9.2007 18:26

Oskar píše:Každý frekventant má přece projet celou kolejovou síť, tak předpokládám, že se zajíždí i tam. To se na špatně zaparkovaná auta volá odtahovka?
se školní jízdou jsem nebyl ani na Zvonařce, ani Podolské vodárně, v kurzu se neprojíždí ani manipulační kolej Hládkov - je to moc riskantní, pokud tam není pravidelný provoz

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

školní jízdy na zvonařce

Příspěvek od Oskar » 12.9.2007 16:35

A propos, nevíte, jak se řeší školní jízdy na Zvonařce v době kdy tento trojúhelník spinká?

Každý frekventant má přece projet celou kolejovou síť, tak předpokládám, že se zajíždí i tam. To se na špatně zaparkovaná auta volá odtahovka?

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Příspěvek od DPmPET » 24.8.2007 15:20

Absolut píše:Radek31+Dušan: Splítka v zastávce neprošla :(

Ad DPmPET: Ano, žlaby bývaly přibodované k armatuře. Je zajímavé, že u panelů VL15 a menších, kde armatura není, k propadání žlabů tak často nedochází, asi si soudruzi dal více pozor, jaký beton použili :wink:

Nechci se zastávat firmy Elaugen, ale budu. Oni neurčují, kde a co budou navařovat. Stejně jako Ty neurčuješ svoji práci. Že je navařování kolejnic B1 prasečinka nejhoršího kalibru, to vími, neboť dříve nebylo zdaleka tolik lomů a vzdutí kolejnic. Jen si vzpomeň, kolik bylo loni "vynucených" řezů kolejnic v panelech.
Plechové žlaby (rybiny )odpadávají u všech typů velikostí panelů s hrubým povrchem.V Zenklově ulici (nad Karlem IV)co se měnily panely tak 98 % panelů mělo odpadané rybiny .
Diskuzy o firmě Elaugen by bylo nejlepší asi přesunout na slepou kolej

8-) DPmPET 8-)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.8.2007 13:25

radek31 píše:na Palačáku budou údajně jen velmi malé úpravy programu SSZ, takže bych změny moc nečekal
u tunelu prý jde o nedodělek kombinovaný s dovolenou hlavního umělce - takže snad jen otázka času
Hlavní umělec má na dovolenou právo, zvlášť když program na Letenský tunerl existuje již pár let... Ovšem jeho nasazení se řešilo až pár minut před dvanáctou. Přece jen v pracovišti umělce nemáme trvalou pohotovost. Totéž se děje po roce a půl mlčení na jistém SSZ na Korunní...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 24.8.2007 10:12

Já jsem jel ráno autobusem přes Dvorce. Kouknu se na to zítra

Uživatelský avatar
George
Uživatel
Příspěvky: 87
Registrován: 14.3.2007 11:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od George » 24.8.2007 10:01

Absolut 23.8. 10:45:já jsem někde psal že se jedná o žlaby?Já psal že panely jsou tam jako pohyblivá složka.
:lol:
Jinak Výtoň:zdá se mi to nebo se na koleji směrem ZC propadla pravá kolejnice a jezdí se zčásti po gumě?Sledoval jsem to po ránu zalepenýma očima.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 24.8.2007 9:46

Radek31+Dušan: Splítka v zastávce neprošla :(

Ad DPmPET: Ano, žlaby bývaly přibodované k armatuře. Je zajímavé, že u panelů VL15 a menších, kde armatura není, k propadání žlabů tak často nedochází, asi si soudruzi dal více pozor, jaký beton použili :wink:

Nechci se zastávat firmy Elaugen, ale budu. Oni neurčují, kde a co budou navařovat. Stejně jako Ty neurčuješ svoji práci. Že je navařování kolejnic B1 prasečinka nejhoršího kalibru, to vími, neboť dříve nebylo zdaleka tolik lomů a vzdutí kolejnic. Jen si vzpomeň, kolik bylo loni "vynucených" řezů kolejnic v panelech.

Odpovědět