Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Petr v 25.6.2005 17:48

Syrda napsal:Proč DP postupně rušil (nebo ještě ruší pořád?) pevné přejezdy. Kolikrát by se daly použít a nemusel se používat Kalifornien (a nebo mohl být použit na dalších místech.
Týká se to zvláště hlaváku a Palmovky.(...)
Jde jen a jen o peníze. Údržba pevné výhybky samozřejmě něco stojí (pravidelné revize, kontrola a utahování šroubových spojů, mazání a čištění), proti čemuž je prostá trať takřka třešínka na dortu... Konkrtétně na Palmovce byl přejezd snesen pro "nadměrnou hlučnost" při průjezdu tramvaje přes výhybky a stížnosti obyvatel...
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod Syrda v 25.6.2005 17:27

Proč DP postupně rušil (nebo ještě ruší pořád?) pevné přejezdy. Kolikrát by se daly použít a nemusel se používat Kalifornien (a nebo mohl být použit na dalších místech.
Týká se to zvláště hlaváku a Palmovky.
Jinak nešel by vymyslet Kalifornien jako křížová spojka? Často jsou na Kalif. ukončeny 2 linky (nebo jedna l. 9) a pak jsou při intervalu 10-8 min. (špička prázdniny - zb. roku) obraty o hubu. Loni u NNŽ 9 malinko nestíhala, zvláště když výstup byl až u výhybky. Standartně tam byly min. 2 na příjezdu, 1 v úvrati a další vyjížděla z Olšanské k NNŽ. Zast. mohla být mimo úvrať.
Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
 
Založen: 25.6.2005 15:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Odeslatod Marek B. v 23.6.2005 12:12

Nejradši mám 17. je to moje nejpoužívanější linka, je z ní dokonalý výhled(Hradčany, Vltava) a je dlouhodobě stabilní. Dobrá je i 12. Mám rád smyčku Podolská vodárna.
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 13:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Odeslatod DJ_RADIO2 v 22.6.2005 22:48

Karotka napsal:Můj názor na některé druhy krytu tratě:

Asfalt vypadá ze začátku dobře, ale zanedlouho je jenom pro ostudu - viz třeba u Muzea (a to tam po něm nejezdí auta!!!), tam by se ta tráva hodila.

V centru je třeba občas ukáznit gumokolisty, což by spravil kousek otevřeného svršku následovaný již používaným podélným obrubníkem, nebo "čistá" varianta otevřeného svršku: kolejnice přišroubované na betonu (jako v metru).


Neblbni, v centru tahnout koleje s otevrenym svrskem? To bych dal do Kolbenove ulice tam uz to bez tak vypada jak Bruklynu, ale do centra vazne ne. ;-) Spis bych zaridil podzemni parkoviste atd.
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Odeslatod Karotka v 19.6.2005 20:50

Můj názor na některé druhy krytu tratě:

Asfalt vypadá ze začátku dobře, ale zanedlouho je jenom pro ostudu - viz třeba u Muzea (a to tam po něm nejezdí auta!!!), tam by se ta tráva hodila.

V centru je třeba občas ukáznit gumokolisty, což by spravil kousek otevřeného svršku následovaný již používaným podélným obrubníkem, nebo "čistá" varianta otevřeného svršku: kolejnice přišroubované na betonu (jako v metru).
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod pawel v 19.6.2005 11:22

linka: 22 (až na ty vozy)
úsek: újezd-klárov-pohořelec
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Odeslatod Lister v 16.6.2005 8:09

Ja mam nejradeji usek od Prazskeho hradu na Pohorelec. A smycka Vystaviste je pekna.
Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
 
Založen: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8

Re: DJ_RADIO2

Odeslatod DJ_RADIO2 v 15.6.2005 16:26

radek31 napsal:
DJ_RADIO2 napsal:ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
11 je nejhorší linka co znám (konkuruje jí snad jenom 4) - o víkendu jsou lepší, ale přes týden tragédie
mě nejvíc baví 3 a než bylo tolik omezených rychlostí tak 22
nejoblíbenější smyčka asi Hostivař, protože v podstatě nemusíš popojíždět a kdyby bylo na Výstavišti lepší zázemí, tak je to tam taky super
jinak nejradši mám zatravněné úseky


jj, ve Stromovce je pěkně, ale ulice U Výstaviště je katastrofální, jak koleje, tak silnice. :) Ale rád tam tudy jezdim z Holešovic, do Stromovky, do Tróji na kole :)
Nebo linka 25 je zajímavá, neznam linku, která jezdí kolem takové "velké" silnice nad Vypichem. :)
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Re: DJ_RADIO2

Odeslatod radek31 v 15.6.2005 15:16

DJ_RADIO2 napsal:ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
11 je nejhorší linka co znám (konkuruje jí snad jenom 4) - o víkendu jsou lepší, ale přes týden tragédie
mě nejvíc baví 3 a než bylo tolik omezených rychlostí tak 22
nejoblíbenější smyčka asi Hostivař, protože v podstatě nemusíš popojíždět a kdyby bylo na Výstavišti lepší zázemí, tak je to tam taky super
jinak nejradši mám zatravněné úseky
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

ANK: Nej trasa, linka, smycka

Odeslatod DJ_RADIO2 v 15.6.2005 15:10

ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Re: Omezeni

Odeslatod DJ_RADIO2 v 15.6.2005 15:08

Je to fakt problem to snizovani rychlosti. Prazske tramvaje potrebuji vyluky dulezitych spoju v centru, nove trate a nove vozy, jinak v konkurenci s metrem a busem nemaji tramvaje sanci.
Naposledy upravil DJ_RADIO2 dne 15.6.2005 15:11, celkově upraveno 1
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Omezení

Odeslatod Jan v 01.6.2005 16:15

Přibylo omezení rychlosti na 20 Km/h mezi Pobřežní cestou a Přístavištěm(směr centrum). Mám pocit, že zase! :roll:
Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
 
Založen: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky

Odeslatod Marek v 11.5.2005 13:36

P_V napsal:
Marek napsal:
P_V napsal:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.
Ne. Mám za to, že jediná srdcovka, která je součástí sjezdové výhybky, se za kolejové křížení nepovažuje.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod P_V v 11.5.2005 13:09

Marek napsal:
P_V napsal:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Odeslatod Marek v 11.5.2005 12:35

P_V napsal:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.

Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá. Docela by mě zajímalo, jaké je pořadí důležitosti důvodů pro 15km/h na kříženích, jestli obava z nebezpečí vykolejení na tramvajových srdcovkách, preventivně nízká rychlost kvůli možné srážce s jiným vlakem nebo snaha o pomalejší průjezd místem, kde to drncá, v zájmu komfortního cestování zákazníků.

adam_r napsal:(...) U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Jen bych poznamenal, že navržená řešení by bylo reálné použít na tratích, jako je Braník, ale těžko si je představit v centru města, kde vyšší rychlost není příliš potřeba a třeba v místech stavěcích kontaktů leží zastávky. Myslím, že v současné době to za to nestojí, preferencí by se zrychlila a zlepšila doprava lépe a levněji.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron