Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod pawel v 19.6.2005 11:22

linka: 22 (až na ty vozy)
úsek: újezd-klárov-pohořelec
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Odeslatod Lister v 16.6.2005 8:09

Ja mam nejradeji usek od Prazskeho hradu na Pohorelec. A smycka Vystaviste je pekna.
Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
 
Založen: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8

Re: DJ_RADIO2

Odeslatod DJ_RADIO2 v 15.6.2005 16:26

radek31 napsal:
DJ_RADIO2 napsal:ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
11 je nejhorší linka co znám (konkuruje jí snad jenom 4) - o víkendu jsou lepší, ale přes týden tragédie
mě nejvíc baví 3 a než bylo tolik omezených rychlostí tak 22
nejoblíbenější smyčka asi Hostivař, protože v podstatě nemusíš popojíždět a kdyby bylo na Výstavišti lepší zázemí, tak je to tam taky super
jinak nejradši mám zatravněné úseky


jj, ve Stromovce je pěkně, ale ulice U Výstaviště je katastrofální, jak koleje, tak silnice. :) Ale rád tam tudy jezdim z Holešovic, do Stromovky, do Tróji na kole :)
Nebo linka 25 je zajímavá, neznam linku, která jezdí kolem takové "velké" silnice nad Vypichem. :)
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Re: DJ_RADIO2

Odeslatod radek31 v 15.6.2005 15:16

DJ_RADIO2 napsal:ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
11 je nejhorší linka co znám (konkuruje jí snad jenom 4) - o víkendu jsou lepší, ale přes týden tragédie
mě nejvíc baví 3 a než bylo tolik omezených rychlostí tak 22
nejoblíbenější smyčka asi Hostivař, protože v podstatě nemusíš popojíždět a kdyby bylo na Výstavišti lepší zázemí, tak je to tam taky super
jinak nejradši mám zatravněné úseky
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

ANK: Nej trasa, linka, smycka

Odeslatod DJ_RADIO2 v 15.6.2005 15:10

ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Re: Omezeni

Odeslatod DJ_RADIO2 v 15.6.2005 15:08

Je to fakt problem to snizovani rychlosti. Prazske tramvaje potrebuji vyluky dulezitych spoju v centru, nove trate a nove vozy, jinak v konkurenci s metrem a busem nemaji tramvaje sanci.
Naposledy upravil DJ_RADIO2 dne 15.6.2005 15:11, celkově upraveno 1
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Omezení

Odeslatod Jan v 01.6.2005 16:15

Přibylo omezení rychlosti na 20 Km/h mezi Pobřežní cestou a Přístavištěm(směr centrum). Mám pocit, že zase! :roll:
Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
 
Založen: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky

Odeslatod Marek v 11.5.2005 13:36

P_V napsal:
Marek napsal:
P_V napsal:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.
Ne. Mám za to, že jediná srdcovka, která je součástí sjezdové výhybky, se za kolejové křížení nepovažuje.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod P_V v 11.5.2005 13:09

Marek napsal:
P_V napsal:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Odeslatod Marek v 11.5.2005 12:35

P_V napsal:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.

Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá. Docela by mě zajímalo, jaké je pořadí důležitosti důvodů pro 15km/h na kříženích, jestli obava z nebezpečí vykolejení na tramvajových srdcovkách, preventivně nízká rychlost kvůli možné srážce s jiným vlakem nebo snaha o pomalejší průjezd místem, kde to drncá, v zájmu komfortního cestování zákazníků.

adam_r napsal:(...) U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Jen bych poznamenal, že navržená řešení by bylo reálné použít na tratích, jako je Braník, ale těžko si je představit v centru města, kde vyšší rychlost není příliš potřeba a třeba v místech stavěcích kontaktů leží zastávky. Myslím, že v současné době to za to nestojí, preferencí by se zrychlila a zlepšila doprava lépe a levněji.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod P_V v 11.5.2005 12:22

adam_r napsal:...U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Nu, pak tedy ale nevím, proč se v tom oblouku udělalo převýšení pro rychlost, kterou jím správně projet nelze...
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Odeslatod adam_r v 11.5.2005 10:43

P_V napsal:Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.


U sjezdove vyhybky to je z technicke stranky bez problemu. Pokud se ale povoli rychlost 40 km/h, tak by to (v tom Braniku) ale chtelo zakaz potkavani, tak jak je to treba v Brne (predstavte si, ze nekdo jede z centra a pres spatne postavenou vyhybku zkrizi cestu vozu jedoucim rychlosti 40 km/h)

S tim prestavenim "jen kdyz ridic opravdu chce" - vzpomente si na Novolisenskou. Kvuli rychlosti vozu se vyhybka nestacila prehodit. Reseni je predsunout staveci kontakty (at uz budou jakekoliv) do dostatecne vzdalenosti pred vyhybku a okoli vyhybky vybavit navestidly.

Zvyseni rychlosti na podobnych mistech lze ale nejlepe dosahnout pouzitim zeleznicniho systemu zabezpeceni a prestavovani vyhybek - tedy ze stavedla a vybavit misto navestidly s predzvestmi.

U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Odeslatod P_V v 10.5.2005 14:49

Marek napsal:
Radek napsal:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.
Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Odeslatod Marek v 10.5.2005 13:50

Radek napsal:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod Radek v 10.5.2005 13:06

No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron