Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 23.5.2006 17:15

Marek B. píše:(...)Konečně by tramvajím odzvonilo a metro by se mohlo netušeně rozvíjet z prostředků ušetřených na tramvajích.
Tak co tomu říkáte? :shock: :D
Mám být slušný? Pokud ano, moc toho nepronesu... Jen podotknu, že vymítění tramvají z centra plánovali i soudruzi a nějak se jim to nepodařilo, protože zjistili, že je to blbina. A pokud to zjistili dokonce i soudruzi, o něčem to svědčí.... Navíc s takovouhle myšlenkou přijít na webu věnovaném tramvajím je trochu úchylné....

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 23.5.2006 15:52

To je neuvřitelně zpátečnická utopie... je fakt, že to tu vypadá skoro jako v Jižní Americe, ale přeci jen jsme zatím o trochu vejš.

Na metro vážně nejsou peníze, ale zrušením tramvají se neušetří vůbec nic!!! Bude totiž potřeba kašt... klientstvo vozit v autobusech, které mají menší kapacitu -> je potřeba víc autobusů -> sežere se víc nafty, která je čím dál tím dražší. Pneumatiky kladou větší odpor, takže se sežere víc energie a opotřebuje víc gumy, která se taky prodraží.

1. fáze sice vypadá rozumně, ALE už byl dost velkej problém nacpat do centra metro B; kvůli podloží a kvůli reliéfu Prahy by další linky metra musely být hluboko -> pro krátké cesty v rámci centra nevhodné. Elektrobusy mají menší kapacitu než tramvaje a navíc by se na ně muselo znova přestupovat. Z hlediska pohodlí cestujícího je taky lepší tramvaj na BKV než autobus na (historické, památkově chráněné) dlažbě. Za hlučnost může především stav tratí - s tím by se mělo něco dělat.

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 23.5.2006 15:18

to je nejstrasnejsi moznost-
-stavajici projekty jsou zcela jine
-nejsou penize na elektricke busy
-pri dnesni rychlosti vystavby metra je to min. 50 let zmen
-tramvaje jsou casti historie Prahy

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 23.5.2006 14:57

Omlouvám se všem za nesmyslný a špatný příspěvek. Je mi to moc líto. Byla to součást sázky. Můj názor je přesně opačný. Jsem zastánce masivní výstavby TT. Omlouvám se za váš čas, který jste tomu museli věnovat. Promiňte. :oops:
Naposledy upravil(a) Marek B. dne 25.5.2006 17:00, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 09.3.2006 8:29

Moráň je podrobně propracovaná na rozšíření a bezpečnostní úpravy zastávky již myslím od roku 2002 nebo 2003. Realizace umřela společně s revitalizací parku, mělo to být myslím v létě 2004. Pište stížnosti na úřady, tam se to zastavilo.

Ad Národní Divadlo: Leckde je více místa, než o na první pohled vypadá. Nechte se přeqapit. Rád bych akorát podotknul, že v chodnících, často blízko u obrub, jsou sloupy VO a vedou tam tuny a tuny sdělovacích kabelů a tohle všechno překládat je ku***ky drahá věc a často se to nevyplatí...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 08.3.2006 20:28

A jak chtějí vůbec rozšiřovat ostrůvky u Národního divadla? To posunou gumokolistní pruh blíže k budovám, na úkor zúženého chodníku?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 08.3.2006 19:29

Už se to tady myslím obecně řešilo: spousta automobilových pruhů je nadstandardně široká, ovšem policie nechce povolovat jejich zúžení ve prospěch například tramvajového ostrůvku.
Pokud jde o Biskupcovu, není to jediná problematická zastávka. Zhruba stejně špatně je to na Moráni: významný přestupní a nástupní/výstupní bod, ostrůvek velice úzký, od přechodu uprostřed ulice nevede přístupová cesta, ostrůvek není bezbariérový, parkování automobilů a chodci, kteří se proplétají na refýž mezi nimi a tak dále. A nepletu-li se, tak v této oblasti už několik chodců zemřelo. :(

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 08.3.2006 19:28

syverin píše:Protože NNŽ je cca stejně široké jako Biskupcova. Pokud bys tam chtěl nacpat stejné množství lidí, tak by taky z ostrůvku padali a dovolil bych si říct, že by to bylo horší. Na Biskupcově jsou světla a tedy pomalejší jízda automobilů z obou stran, zatímco na NNŽ jenom z jedné.
A pak ne všichni na Biskupcově přestupují, je to i významná zastávka pro lidi z okolí. Na NNŽ toho v okolí moc není.
Já jsem tam nechtěl nacpat stejné množství lidí, ale rovnoměrně je rozdělit. Aby se valná většina přestupů 9 - 10, 19 odehrávala na NNŽ a Biskupcova sloužila spíše lidem z okolí.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 08.3.2006 19:14

8750 píše:Nedovedu pochopit, proč většina lidí přestupujících mezi 9 a 10 s 19 nepoužívá místo Biskupcovy NNŽ...
Protože NNŽ je cca stejně široké jako Biskupcova. Pokud bys tam chtěl nacpat stejné množství lidí, tak by taky z ostrůvku padali a dovolil bych si říct, že by to bylo horší. Na Biskupcově jsou světla a tedy pomalejší jízda automobilů z obou stran, zatímco na NNŽ jenom z jedné.
A pak ne všichni na Biskupcově přestupují, je to i významná zastávka pro lidi z okolí. Na NNŽ toho v okolí moc není.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 08.3.2006 14:27

Nedovedu pochopit, proč většina lidí přestupujících mezi 9 a 10 s 19 nepoužívá místo Biskupcovy NNŽ...

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 08.3.2006 8:25

.
Naposledy upravil(a) I.am.good dne 08.3.2008 10:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 08.3.2006 8:11

Sorry, nemůžu, leda via mail :smt009

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 07.3.2006 22:22

Absolut píše:...Za úplné vítězství bezpečnosti považuji třeba Polikliniku Vysočany - bezbariérový přechod + zábradlí, ale posledních několik metrů průhledné.

Letos se můžeme těšit na krásné zastávky podobného typu jako výše zmíněné Vysočany třeba na Biskupcově, kde je stávající stav sice s přechodem pro chodce, ale stejně hrozný, když jedu okolo IGK tak mám vždycky strach, že mi tam z chumlu lidí někdo upadne.
A nemohl bys nastínit, jak se tam takový krásný ostrůvek vejde? Lépe řečeno na úkor kterého jízdního pruhu nebo chodníku to bude? Ale jinak souhlas, Biskupcova je podle mne nejnebezpečnější zastávka v Praze.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 07.3.2006 20:42

U ND by to podle mě spravily příčné prahy - několik po celé délce ostrůvku. Ale souhlasím, že to je nebezpečná zastávka, vzhledem ke způsobu přecházení z té strany ulice, jak je Slavie a AVČR, na tram směr Spálená. Ostrůvky nejsou přesně proti sobě a přechody jsou daleko a krkolomné.

Demon

Příspěvek od Demon » 07.3.2006 15:25

Legální cesta je taková, která neni zakázaná, tudíž není nutno malovat přechody pro chodce na každym rohu. Řidiči projíždějících vozidel musí dbát zvýšené opatrnosti a nesmí ohrozit chodce. Tolik ZPPPK. Taky by se mi líbilo, mít přechod na všechny ostrůvky, ale nutnost to neni. A na ostrůvky kde je přechod se signalizací by měli mít chodci automaticky volno, když je tramvaj v zastávce. Ale to už sním....

Odpovědět