Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 30.6.2009 13:09

Ano, bude tam cervenobily klandr - JCDechcanky odmítlo zasponzorovat lepsi zabradli..

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 30.6.2009 13:06

Jakým myšlenkovým pochodem mart337 dospěl k tomu, že se bude podchod ve Štepničné rušit? :) Psal jsem před časem v nadsázce, že pokud se zřídí přechod, můžou ten podchod pro nevyužívanost zasypat... ne že se už zasypává :) A přechod se tam, soudě podle nového klandru, zřizovat nebude.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 30.6.2009 11:36

Zkuste si čekat na zelenou směrem do Litevské po vystoupení z tramvaje na Kubánském náměstí z.c. To je teprve masakr. No a proto radši P10 plánuje velkorysé zkulturnění zastávky Průběžná, protože "masakrovací" zastávka Kubánské náměstí by vyžadovala přemýšlení...

johndj
Uživatel
Příspěvky: 185
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od johndj » 30.6.2009 10:14

9001 píše:V rychlosti mě napadá Pražská tržnice oba směry, Divadlo na Fidlovačce zc.
Nevím jestli je to úplně přesné, ale i zastávka Olšanské hřbitovy z centra je velice zvláštní. Pokud chcete přejít směrem na hřbitovy, je třeba protáhnout se kolem sloupku, de facto zůstat stát téměř v tramvajovém pásu a čekat až na pár vteřin padne na semaforu zelený panáček.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 30.6.2009 0:46

V rychlosti mě napadá Pražská tržnice oba směry, Divadlo na Fidlovačce zc.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 30.6.2009 0:00

demon píše:
mart337 píše:A to si myslíš, že by takovouto "úpravu" přes frekventovanou dvoupruhovou ulici schválil stavební úřad?
O schválení nebo neschválení řeč nebyla a i takovéhle zastávky v Praze máme...
A můžu vědět kde, nějak mě žádná nenapadá?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 29.6.2009 23:57

mart337 píše:A to si myslíš, že by takovouto "úpravu" přes frekventovanou dvoupruhovou ulici schválil stavební úřad?
O schválení nebo neschválení řeč nebyla a i takovéhle zastávky v Praze máme...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 29.6.2009 23:56

demon píše:
mart337 píše:No, jestli zasypávaj podchod, tak pak tam přechod bude muset být, ne? Jinak by měli Štěpničnou zrušit, když by nebylo jak se dostat z ostrůvku pryč.
Proč by se nešlo dostat z ostrůvku pryč, zábradlí okolo něj nepředpokládam a přecházení silnice zatim nic nezakazuje...
A to si myslíš, že by takovouto "úpravu" přes frekventovanou dvoupruhovou ulici schválil stavební úřad?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 29.6.2009 23:53

mart337 píše:No, jestli zasypávaj podchod, tak pak tam přechod bude muset být, ne? Jinak by měli Štěpničnou zrušit, když by nebylo jak se dostat z ostrůvku pryč.
Proč by se nešlo dostat z ostrůvku pryč, zábradlí okolo něj nepředpokládam a přecházení silnice zatim nic nezakazuje...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 29.6.2009 23:19

P_V píše:Na Štepničné to na přechod nevypadá. Už tam nainstalovali super hi-tech vařené trubkové zábradlí :(
I přes to, že trubkové zábradlí se při nehodách opakovaně ukazuje jako nebezpečné, když do něj někdo vjede, skončí prošpikován... naposledy tuším nějaký policista na Vychovatelně. Na rozdíl od zábradlí ze samostatných dílců, kde nic jako dlouhá vodorovná trubka neexistuje.
No, jestli zasypávaj podchod, tak pak tam přechod bude muset být, ne? Jinak by měli Štěpničnou zrušit, když by nebylo jak se dostat z ostrůvku pryč.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od jendelin.i » 29.6.2009 22:22

to P_V: na Štěpničnou tak často nepřijdu, ale taky se mi to na přechody nezdá. Asi zůstane bariérová.
Leda že by byl přístup k přechodu přes zbourané a zasypané vstupy do podchodu :D .
Absolut v 29.6.2009 15:33 Zasypání podchodu je investice, kterou nelze finančně odůvodnit.
Za ukládání výkopku se v Praze přeci těžce platí, myslíš, že by to nebylo rentabilní? (Nebo aspoň na nule?)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 29.6.2009 17:05

Na Štepničné to na přechod nevypadá. Už tam nainstalovali super hi-tech vařené trubkové zábradlí :(
I přes to, že trubkové zábradlí se při nehodách opakovaně ukazuje jako nebezpečné, když do něj někdo vjede, skončí prošpikován... naposledy tuším nějaký policista na Vychovatelně. Na rozdíl od zábradlí ze samostatných dílců, kde nic jako dlouhá vodorovná trubka neexistuje.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 29.6.2009 15:33

Zasypání podchodu je investice, kterou nelze finančně odůvodnit. Lze teoreticky uvažovat o zaslepení vstupů do podchodu. Ke zklidnění dopravy skutečně často dochází snížením nabízené kapacity komunikací, to jsi objevil Ameriku.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Markus » 23.6.2009 17:16

Jen takový detail, většina ulic kde jsou podchody byla v době výstavby podchodu 4-proudých. Dnes už jsou často 2-proudé. Moc tomu nerozumím, ale magistrát se snaží kapacitu komunikací snižovat. Říkají tomu zklidňování dopravy, já tomu říkám snižování kapacity komunikací. Teď odbočím od podchodů, ale dám pár příkladů tam kde to dobře znám:
  • Zálesí v okolí Sulické, původně 4-pruh, nyní u Sulické zůžení na 3 pruhy.
  • Křižovatka Zálesí s Novodvorskou ve směru ZC, před rekonstrukcí tam byly 3 pruhy (levý spešl odbočovací, střední jen rovně, pravý rovně a odbočovací - často zablokovaný kvůli autům čekající na chodce na přechodu. Nyní tam budou pruhy jen dva.
  • Mariánská u stanice Lhotka - po čerstvé rekonstrukci zůžení ve směru DC na jeden pruh.
  • Nakonec tu mám opravdovou perlu, Novodvorskou u zastávky Přírodní - http://www.mapy.cz/#x=133145232@y=135686400@z=16@mm=FP - zejména "šikana" ve směru ZC mě opravdu uchvátila.
Zpět k přechodům. Součástí zklidnění dopravy bývá i vybudování bezpečných přechodů s betonovými bloky, osvětlením nad přechodem, nově led diodami indikujícími chodce na přechodu apd. Pokud už se město rozhodlo omezit kapacitu komunikací, přechody mi tam pasují. Podchod pod takovými komunikacemi mi přijde už zbytečný a i ty existující by se měly posoudit zda mají ještě smysl, pokud ne, zasypat a zvýšit bezpečnost na povrchu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 22.6.2009 23:21

Markus píše:No nevím, nedávno jsem se rozepsal o nechodech v Modřanech na svém blogu a myslím si, že situace bude podobná i jinde. Na rychlostní silnice a dálnice samozřejmě přechody nepatří, ale na ostatní komunikace v obci podle mě ano. Nechápu proč komančové při tehdejším plánovaném "nárůstu" vozokilometrů vůbec tyto podchody plánovali a stavěli. Stav podchodů je často zoufalý, na čemž se podílí i naši spoluobčané, kteří si je pletou v veřejnými záchody. V mnohých místech zůstávají v provozu nevím proč. Třeba takový podchod na Lhotce u zastávky MHD Cílkova. Je tam podchod a prakticky nad ním přechod. Zkuste hádat kolik lidí volí podchod. Pracoval jsem poblíž, chodil těmi místy každý den a podchodě jsem snad nikdy nikoho neviděl (kromě zašívajících se individuí). Když už řešit přechod pro chodce mimoúrovňově, tak lávkou.
Že by podchody stavěly ke zvýšení bezpečnosti? Myslím že každému dojde, neberme ohledy na ohleduplnost z obou stran, že mimoúrovnové křížení je nejbezpečnější varianta. Pokud je člověk liný využít podchod je to jeho problém a jeho riziko. Samozřejmě chce to podchody 21.století, tedy dobře udržované, osvícené, ale myslím dnes není takový problém.

Odpovědět