Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 17.2.2006 12:09

To jsou divná skripta, že do protisměrné smyčky nelze vložit předjížděcí kolej, autor asi nebyl v hloubětíně. A nejmenší smyčka co do šířky záboru je vzor Sídliště Modřany.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 16.2.2006 20:02

Karotka píše:Pardon, ten simulátor není příliš názorný.

Pokud trvám na tom, že nástupiště musí být ve smyčce a v přímé, tak je skutečně protisměrná smyčka o pár metrů výhodnější (protože klasická potřebuje rozšířit osovou vzdálenost pro nástupiště - v obr. červeně). Když by měla být nástupiště ve smyčce v přímé nebo v pravém oblouku, tak by šla postavit ještě menší klasická smyčka (rozvětvení kolejí blíže ke středu smyčky). V případě nástupišť mimo smyčku jsou obě varianty rovnocenné a smyčka je nejmenší (místo přímých mohou být "S").
No to máš asi pravdu. Ale když to převedu do provozu tak si představím smyčku Bilá Hora a už tam je to takové divné. Porovnej Divokou šárku a Bilou horu. Takřka podobné smyčky. A teda na Divoké šárce mi to připadá lepší

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 16.2.2006 19:23

Pardon, ten simulátor není příliš názorný.

Pokud trvám na tom, že nástupiště musí být ve smyčce a v přímé, tak je skutečně protisměrná smyčka o pár metrů výhodnější (protože klasická potřebuje rozšířit osovou vzdálenost pro nástupiště - v obr. červeně). Když by měla být nástupiště ve smyčce v přímé nebo v pravém oblouku, tak by šla postavit ještě menší klasická smyčka (rozvětvení kolejí blíže ke středu smyčky). V případě nástupišť mimo smyčku jsou obě varianty rovnocenné a smyčka je nejmenší (místo přímých mohou být "S").

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 16.2.2006 17:16

Karotka píše:Obě potřebují zhruba stejně místa, protisměrná má ale jedno křížení navíc; podle mě výhodu nemá.
No to snad nemyslíš vážně. TY tak plejtváš místem. TY jsi to i v tom simulátoru mohl udělat menší. Není to o moc ale něco vidět je.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 16.2.2006 16:46

Obě potřebují zhruba stejně místa, protisměrná má ale jedno křížení navíc; podle mě výhodu nemá.

MOp

Příspěvek od MOp » 16.2.2006 16:10

Isidor píše:(Jakou?) mají výhodu protisměrné smyčky (Petřiny, Podbaba atď.) oproti těm s klasickým uspořádaním?
potrebuji nejmene mista

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 16.2.2006 15:51

(Jakou?) mají výhodu protisměrné smyčky (Petřiny, Podbaba atď.) oproti těm s klasickým uspořádaním?

DPmPET

Rozměry os kolejí

Příspěvek od DPmPET » 13.2.2006 18:15

Rozměr osy kolejí ze sloupy veřejného osvětlení nebo sloupy trakčního vedení ,které jsou ve středu tělesa tak je rozměr 4,00 m(TT Starý hloubětín -Lehovec)

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 12.2.2006 20:41

Díky.

MOp

Příspěvek od MOp » 12.2.2006 20:28

tři metry

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 12.2.2006 20:28

Nějak mi v hlavě vyskočilo číslo 3000 mm, ale jestli je to správně... 8-)

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 12.2.2006 20:24

Jaká je prosím běžná vzdálenost os kolejí v přímé trati :?: Vím, že je to stokrát opakovaná otázka, ale já na ni teď nemůžu najít odpověď :oops:

MOp

Příspěvek od MOp » 03.2.2006 12:13

popisy k jednotlivym tratim zdaleka nejsou kompletni. popsana jich je hruba 1/3, dalsí cekaji na zverejneni kvuli ruznym faktorum schvaleni - spoluautory, cekani na fotky, cekani na texty, atd..

ve zkratkach a jinych spojenich mozna pomuze toto:
viewtopic.php?t=295

Stanley

ujezd-malostranska

Příspěvek od Stanley » 03.2.2006 11:58

Rad bych se zeptal, proc na webu chybi popis trati Ujezd-Malostranska. Pokud tam nekde je a ja ho jen prehledl, tak se omlouvam 8-) .

Jinak jsem chtel jen rict, ze tohle forum je velice zajimave a uz jsem se tu dozvedel spoustu veci. \:D/ (jenom nektere prispevky, ve kterych se to hemzi komplikovanymi zkratkami, jsou pro me naprosto necitelne a nepochopitelne... #-o , ale treba na to casem prijdu...)
Diky a mejte se.

Uživatelský avatar
Šmaky
Uživatel
Příspěvky: 113
Registrován: 12.12.2005 19:12
Bydliště: Prague

Příspěvek od Šmaky » 25.1.2006 10:21

Aha, no je poznat, že jsem eště v žádném archivu nebyl...
A co když nevím přesně co hledám, jenom tak zhruba...

Odpovědět