Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
XSC: Ono tak černobílé to nebude...
Třeba jenom ty díly. Proč bych je sobě neprodával za nákupku? A DP přeprodával s marží? To mi nepřijde nic proti ničemu...
A ono i neřešit "lidské zdroje" může být docela úspora a mnohdy i nervů
Třeba jenom ty díly. Proč bych je sobě neprodával za nákupku? A DP přeprodával s marží? To mi nepřijde nic proti ničemu...
A ono i neřešit "lidské zdroje" může být docela úspora a mnohdy i nervů
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nemusejí být hned tuneláři, ale dobré hospodaření to není. Pokud jde o činnost, kterou v dílnách budu provádět výhradně pro ten jeden dopravní podnik, tak se musí vyplatit ji mít pod sebou. Pokud se vyplatí ji mít pod výrobcem, tak buď jsem neschopný dílny řídit (čili moje chyba), nebo výrobce sobě dodává za jiné ceny než mně (což je podnět pro antimonopolní úřad). Jinak prostě nelze ten zisk ze servisu, který musím zaplatit navíc výrobci, obhájit. Kdyby ty dílny jely třeba pro 5 DP, pak by se to samozřejmě dalo obhájit snížením celkových nákladů díky množství, ale k tomu v těchto případech nedochází.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Hlavně dílny neopravují jen 15T, takže sice by 15T na tom byly asi lépe, ale všechno ostatní hůř a dráž. A jelikož 15T nejsou ani 1/2 vozového parku tak dost průser.
Nemluvě o tom, že by to do budoucna víceméně zcela uzavřelo možnost koupit tramvaj od někoho jiného než šáde, nebo nějaké její firmy, kdo by chtěl dodávat tramvaje konkurenci přímo pod nos ?!
Na metru je situace jiná, depa jsou stále DPP a šádewerke je má jen pronajaté, navíc se tam udržuje celý vozový park daného depa, které ještě šáde i "vyrobilo" tedy tam tyto problémy nejsou.
Nemluvě o tom, že by to do budoucna víceméně zcela uzavřelo možnost koupit tramvaj od někoho jiného než šáde, nebo nějaké její firmy, kdo by chtěl dodávat tramvaje konkurenci přímo pod nos ?!
Na metru je situace jiná, depa jsou stále DPP a šádewerke je má jen pronajaté, navíc se tam udržuje celý vozový park daného depa, které ještě šáde i "vyrobilo" tedy tam tyto problémy nejsou.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No ono je asi dost důležité, jak je ten outsourcing nastavený, jak píše Bobík. V našich podmínkách byly tendence se všeho zbavovat a vyvést věci mimo podnik svým "známým". Viz třeba úklid vozů ve vozovnách. Podle mne by se DPP prodejem ÚD zbavil docela důležitého majetku, ve kterém může vedle oprav a údržby vlastního majetku dělat i na jiných zakázkách pro jiné provozovatele. Teď už by to bylo ŠT a asi pěkně za hubičku.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jenže záleží na tom, jak přesně je smlouva sepsaná.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
XSC: Tak jsou ve Vídni taky tuneláři, když nové tramvaje jsou včetně full servisu na 24 let?
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ano, bylo to v té době, kdy byl outsourcing čehokoliv v módě a kdy se zcela správně překládal do češtiny jako tunelování Full servis je koule na noze, jak podnik přivázat k jednomu výrobci.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jenže účetnictví funguje jinak. Zásoby jsou v rozvaze "koule na noze", kterou nelze kompenzovat něčím jiným - jsou účtovány přesně daným způsobem a přes to vlak nejede
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Z principu v tramvajích neleží, dokud jezdí
Ale i z toho účetního hlediska se na to dá jít přes výnos z (ne)přepravených cestujících, včetně doplatku od objednatele dopravy, kterým se (ne)umořuje pořizovací cena vozidla.
Ale i z toho účetního hlediska se na to dá jít přes výnos z (ne)přepravených cestujících, včetně doplatku od objednatele dopravy, kterým se (ne)umořuje pořizovací cena vozidla.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Protože v těch tramvajích ty peníze už leží tak jako tak. Pojízdnost na to nemá vliv. Ale miliardy ve "skladovejch zásobách" se v účetnictví tváří blbě, to se pak špatně ukazuje, jak se "daří šetřit".
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Že se ten někdo neděsil, že v nepojízdných tramvajích těch peněz bude ležet ještě víc?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Motivovalo? Myslíš? Možná jo, ale, za jakou cenu? Třeba vnitropodniková doprava se nedávno slavně insourcovala - s úsporou několik milionů. A dlouhá dodací doba ND je způsobena spíš tím, že se to vyrábí podle potřeby a ne na sklad. Protože v tom leží peníze. Hodně peněz. Ostatně DP ze začátku ty věci na skladě měl, aby se právě nemuselo čekat, než se vyrobí. Jenže v tom ležely miliardy, někdo se toho "zděsil", tak se od toho upustilo. A ne, nejde o překlep, miliardy, ono když blbej středovej kus plastu mezi světly na čumáku 15T stojí 40 000,-, to zrcátko k ničemu v kabině (původně na podvozek, ale nikdo ho nepoužívá, protože to ani moc nejde) i s držákem 8 000,-, čelní sklo přes 100 000,-, a podobně, tak ono to naskáče.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Však o tom píšu, informace z magoše, myslel jsem si...
Smlouva se podle mých zdrojů uzavírala při golfu na Štrbském plese, zbytek si domysli sám.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
To je sice pravda, ale když si vezmeme fullservis na vozy metra A a B, tak se řve jak je to předražené. Tak si to nyní přeberme.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ono se i zapomíná, že Bém byl svým způsobem průkopník, protože chtěl sice "prodat" díllny, ale s tím byl spojený full servis vozů... Což by Škodu poměrně výrazně motivovalo udržet vozy v provozu a nečekalo by se x měsíců na ND atd.
Dnes prakticky všechny zakázky v zahraničí jsou včetně full servisu...
Dnes prakticky všechny zakázky v zahraničí jsou včetně full servisu...