Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 24.5.2015 19:22

Proxy: Tento projekt (http://www.metroprojekt.cz/files/A2_002 ... ituace.pdf) platí nebo nějaká zásadní změna :?:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 24.5.2015 19:16

Nový metropolitní plán například obsahuje zásadu, že město by se nemělo rozpínat, ale zahušťovat na brownfieldech a nevyužitých pozemcích uvnitř. Právě proto, aby nebylo roztahané a nemusela se budovat nová infrastruktura, když se dá využít nebo zkvalitnit ta stávající.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 24.5.2015 17:45

Tohle se teď blbě věští. Když se to teď na zelené postaví, určitě se to neobejde bez výsměchu. Ale pohleďte naopak třeba přes údolí... Když dorazilo metro na Zličín, sotva stála sídliště Luka, Lužiny, dál marsovská pustina. Dneska sídliště stojí, kdysi výstup do pole, je dneska uprostřed Britské čtvrti, Avion a Globus vyplnil meziprostor, Metropole z jedné strany a bytovky z druhé strany obklopily depo a pomalu to navazuje na Rudnou. Tam se to změnilo opravdu masivně jenom co já pamatuji. A z historie si vemte trať přes Kubáň na náspu, Strašnická vozovna na vsi, kolem pole se stohy. Starší kolegové ještě pamatují kombajny na Vinici a Hostýnské... Takže ano, také se na to dívám s úsměvem, ale nelámal bych nad tím hůl, ani ne vynášel nějaké závěry Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 24.5.2015 14:46

Proxy: Tak investorů je vždycky dost. Otázka jak se to reálně zaplní lidmi...

Když to takhle vidím, tak ta 1 linka se na hraně uživí... Jestli se na to sosne EU, tak tam stejně bude muset jedna linka naplno nějakou dobu jezdit. Uvidíme.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od DavidD » 24.5.2015 12:40

Proxy píše:
9001 píše:Trochu mi vadí i náklady, které potom vzniknou... Ted tam jezdí SD bus ráno po 10, potom po 30 a 15 minutách a už od 19 hodin tam jezdí zase po 30. Víkendy taky po 30... Opravdu nová výstavba vygeneruje tolik lidí, aby se tam vyplatilo jezdit ve 2T po 8/10/8?...
Stačí se podívat do územního plánu, jak velké území se chystá zastavět - viz. příloha. A musím říci, že potenciálních investorů je dostatek a rádi by stavěli, co nejdříve...
Hlavně to postavit dřív než ty baráky, jinak budou místní zase řvát, že si ničeho v územním plánu při koupě bytu nevšimli!!

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Proxy » 24.5.2015 11:29

9001 píše:Trochu mi vadí i náklady, které potom vzniknou... Ted tam jezdí SD bus ráno po 10, potom po 30 a 15 minutách a už od 19 hodin tam jezdí zase po 30. Víkendy taky po 30... Opravdu nová výstavba vygeneruje tolik lidí, aby se tam vyplatilo jezdit ve 2T po 8/10/8?...
Stačí se podívat do územního plánu, jak velké území se chystá zastavět - viz. příloha. A musím říci, že potenciálních investorů je dostatek a rádi by stavěli, co nejdříve...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.5.2015 11:09

9001 píše:... Ted tam jezdí SD bus ráno po 10, potom po 30 a 15 minutách a už od 19 hodin tam jezdí zase po 30. Víkendy taky po 30... Opravdu nová výstavba vygeneruje tolik lidí, aby se tam vyplatilo jezdit ve 2T po 8/10/8?...
Když nebude při zprovoznění TT do Slivence zprovozněno P+R či jinak zajištěn nárůst poptávky cestujících, tak bude opravdu problém, aby místo
BUS 10/30/12/30
jezdila TRAM:
8 (všechny spoje linky až na konec TT)/
20 (každý druhý spoj linky ukončen na Barrandově)/
8 (všechny spoje linky až na konec TT)/
postupné prodlužování z 20 na 30 (každý druhý spoj linky ukončen na Barrandově)?

ZA PŘEDEJITÍ OBSTRUKCÍM OBYVATEL NOVÉ VÝSTAVBY POSTAVENÉ PŘED TT I ZA SNÍŽENÍ NÁKLADŮ NA VÝSTAVBU TT ("na zelené louce" se staví levněji než v zástavbě, kde se musí prvně něco bourat - byť je to jen vozovka/travnatý pás obehnaný obrubníky) TO OPRAVDU STOJÍ!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 24.5.2015 10:50

9001 - no on to ve Slivenci, stejně jako na mnohých jiných místech, může být klasický začarovaný kruh - jezdí to mizerně, takže s tím nikdo nejezdí. Protože s tím nikdo nejezdí, tak to jezdí ještě mizerněji. A protože to jezdí ještě mizerněji, nejede s tím už vůbec nikdo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 24.5.2015 9:36

Proxy: Takže klasická politická tlačenka :lol: chápu. Opravdu jsou nadšení občané a nebo paní starostka?

Trochu mi vadí i náklady, které potom vzniknou... Ted tam jezdí SD bus ráno po 10, potom po 30 a 15 minutách a už od 19 hodin tam jezdí zase po 30. Víkendy taky po 30... Opravdu nová výstavba vygeneruje tolik lidí, aby se tam vyplatilo jezdit ve 2T po 8/10/8?...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Proxy » 24.5.2015 9:07

Bobik píše:A co protesty lidí z barrandovských Kaskád? Co vím, tak měli nějaké problémy ohledně kolejí před barákama. Nějak nevěřím, že by byli odbyti ve smyslu, že ta trať je v ÚP už dávno, dřív než ty baráky stály a jejich problém, když si koupili byt, kde si koupili a nepodívali se do ÚP (byť podobné "řešení problému" zcela schvaluji).
Spíš ale očekávám něco podobného, jako na Dědině.
Ano, část obyvatel z Kaskád napadla územní rozhodnutí u soudu. Pokud mám správné informace, tak jej soud zamítl.
Cílem výstavby TT je postavit ji dříve než novou zástavbu, aby se předešlo právě těmto problémům.

Překvapivě Slivenec na výstavbu TT hodně tlačí a vůbec jim nevadí, že by museli k zastávce podchodem. Mimochodem starostka Slivence je zároveň radní hlavního města Prahy pro infrastrukturu, takže je na výstavbu silný tlak.
Při výstavbě TT by měla být zachována současná smyčka, takže nemusí od začátku na nové trati jezdit všechny linky.
Jediná brzda výstavby může být probíhající změna územního plánu, při které bude zpracována nová územní studie, což v tuto chvíli komplikuje financování z evropských peněz. Nová územní studie by měla být hotová do roku, takže výstavba může začít někdy do tří let...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.5.2015 22:40

Já zase o TT Slivenec vždy přemýšlel, že:
a) její hlavní význam bude pro (přiměřeně kapacitní a nejlépe kolejové) spojení MHD k/od nového P+R, jenž by mělo být alternativou, která uleví (asi nejvytíženějšímu až totálně nedostačujícímu) P+R Zličín
b) její "štrejchnutí" ("cestou"/podružné obsloužení) 2 již obydlených oblastí (Holyně a Slivenec) se rovná současné (i budoucí) situaci Zlíchova, přes nějž již vede současný úsek příslušné větve TT
c) se logicky další rozrůstání obydlí v oblasti výrazněji "rozjede" až po realizaci té TT než, kdyby to bylo naopak
d) realizace TT před větším rozvojem dalších obydlí bude jednodušší a levnější než , kdyby to bylo naopak

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 23.5.2015 21:18

Karosák: To říkal Žížala :twisted: Blaník to jenom vzal za své. :lol:

Tak čárka pro zastupitelstvo bude splněna... Že TT bude reálně na nic když k tomu přidáme, že se v horším případě bude končit na smyčce Hlubočepy :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 23.5.2015 20:12

Někde tady u toho prasečáku?? :prase :lol:
https://www.google.cz/maps/@50.022276,1 ... zVngVg!2e0
No, stejně se tam neprotáhnou hned všechny linky. Pokud vůbec něco. Třeba tam bude jezdit jen linka 64 a 73, aby se to nerozkradlo a nezarostlo. Jinak za kaskádami směrem na západ už další kaskády opravdu vyrostly, ale jsou oblasti, kde se za posledních 15 let expandovalo daleko více. Třeba směrem/kolem Jesenice. A opravdu jsem myslel, že do Slivence, bude znamenat do Slivence, čili pod silnící a hurá na náves. Tohle myslím hravě trumfne Letňany :lol:
Navíc jak říkal Blaník, pěstovat kdekoliv v EU na poli jídlo je blbost. Lepší je solární elektrárna, nebo využít pole pro stavbu dotované TT. :devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 23.5.2015 19:49

A co protesty lidí z barrandovských Kaskád? Co vím, tak měli nějaké problémy ohledně kolejí před barákama. Nějak nevěřím, že by byli odbyti ve smyslu, že ta trať je v ÚP už dávno, dřív než ty baráky stály a jejich problém, když si koupili byt, kde si koupili a nepodívali se do ÚP (byť podobné "řešení problému" zcela schvaluji).
Spíš ale očekávám něco podobného, jako na Dědině.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 23.5.2015 19:27

Jaký má vlastně ta TT na Slivenec význam? Vůkol pole, Holyni stačí jeden busík za 1/2 h který zajíždí až na náves, a Slivenec je jinde a navíc se rozrůstá na opačné straně, protože lokalita u "dálnice" je neatraktivní. Říkalo se už před mnoho lety, že sídliště se bude rozrůstat jako divé a proto tramvaj, ale nějak se do toho rozrůstání v předmětném směru stále nemá. I ty již připravené busové zastávky na ulice K Barrandovu v onom místě i po 30 letech zejí stále prázdnotou. Aby se z toho nestalo memento marnosti, tak jako Letňany nebo Hostivař pro metro.

Odpovědět