hustý, já řikal, že to moc nejdeKarotka píše:Železniční názvosloví hlavně nejde aplikovat na dvoukolejnou TT se smyčkami z prostého důvodu, že nám první kolej ("traťová") splývá s druhou. Představme si jednokolejnou smyčku bez rozvětvení - ve který okamžik proběhne změna směru jízdy z lichého na sudý? Nehledě na to, že dvoukolejná trať se tu zakončuje jednokolejnou smyčkou a přesto to krásně vycházíKarosák píše:(...)
Na tramvaje lze tyto způsoby přenést obtížně-kdy je trať širou tratí a kdy dopravnou/nádražím/obratištěm? Je trať v Minské ulici širá dvoukolejná trať s kolejovými spojkami, nebo dopravna s 1. a 2. kolejí...nějak nám to puzzle nejde dohromady, že
Když toto násilně použijeme na tramvaje, bude mít jednokolejná smyčka jen jednu 1. kolej. Směr trati je vyřešen. (...)
Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Re: Tramvajové tratě
Řekl bych, že to bude fungovat jako s drátama na barákách. Než by to s každým majitelem domu nyní dodatečně projednaly, majitel se x krát odvolá, tak to nikam nevede. To je hold pozůstatek z doby minulé, kdy baráky byly města. Tak raději postaví stovky sloupů viz Na Knížecí... S tělesem to asi bude horší, tam nějaké to břemeno asi už bude zřízené, ale bůhví jak to je. Třeba v těch Ďáblicích tu zastávku majitel povolil, ale třeba by se musela jmenovat U autosalonu RenaultP_V píše:Existuje snad institut vydrženého věcného břemene. Uměl by to někdo objasnit?
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Tramvajové tratě
Železniční názvosloví hlavně nejde aplikovat na dvoukolejnou TT se smyčkami z prostého důvodu, že nám první kolej ("traťová") splývá s druhou. Představme si jednokolejnou smyčku bez rozvětvení - ve který okamžik proběhne změna směru jízdy z lichého na sudý? Nehledě na to, že dvoukolejná trať se tu zakončuje jednokolejnou smyčkou a přesto to krásně vycházíKarosák píše:(...)
Na tramvaje lze tyto způsoby přenést obtížně-kdy je trať širou tratí a kdy dopravnou/nádražím/obratištěm? Je trať v Minské ulici širá dvoukolejná trať s kolejovými spojkami, nebo dopravna s 1. a 2. kolejí...nějak nám to puzzle nejde dohromady, že
Když toto násilně použijeme na tramvaje, bude mít jednokolejná smyčka jen jednu 1. kolej. Směr trati je vyřešen. (...)
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Ten lom je úmyslně naříznutá kolejnice kvůli vzdutí prosím jich pěkně.Karosák píše:A jinak jsem spatřil šťavnatej lom kolejnice u přejezdu přes silnici před zastávkou Přístaviště zc (OR10) a mlátí jak čepovka
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
A jinak jsem spatřil šťavnatej lom kolejnice u přejezdu přes silnici před zastávkou Přístaviště zc (OR10) a mlátí jak čepovka
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Dovolte mi pár řádků:
...první...druhá...čísla kolejí se však na naší železnici určují podle 1.koleje, která se volí jako nejpřímější průjezd dopravnou/nádražím ve směru tratě. Základní pravidla Stojím-li v dopravně/nádraží na 1. koleji čelem ke konci tratě (koukám např od Vraného n. Vlt. k Dobříši), pak jsou sudé koleje po mé pravici a liché koleje po mé levici. Toť jednokolejná trať.
Pokud máme dvoukolejnou trať a pravostraný provoz (úředně máme, Dlouhonickou spojku u Přerova a podobné provozní anomálie nemění pravidla hry), pak 1. kolej je vpravo, 2. kolej vlevo ve směru tratě. Sudé koleje (4,6,8..) jsou na straně 2. koleje, liché (3,5,7...) na straně 1. koleje.
Podle uspořádání kolejiště může mít stanice třeba jen liché, nebo jen sudé koleje. Pokud kolej rozdělíme výhybkou, nebo cestovým návěstidlem, její části pak označujeme písmeny (např. kolej 2a).
To jsou ty "služební koleje"-obrázek je velmi ilustrační
Kromě kolejí máme lichý směr trati (začátek konec) a sudý směr trati (konec začátek). Tato kritéria nám rozdělí stanici na pomyslné kvadranty, podle nichž pak dostávají prvky v kolejišti označení-především hlavní návěstidla (př.: L1[=hl. návěstidlo u 1. koleje na lichém zhlaví], Sc4, S3...atd).
Hlavní a vedlejší máme pouze tratě, ne koleje. Koleje máme buď dopravní (se zabezpečenou jízdní cestou-zamčené výměny, elektrické závislosti, krytá návěstidly...) a manipulační (minimální zabezpečení,zamčené výkolejkami, možnost jízdy jen posunujících dílů...).
Na tramvaje lze tyto způsoby přenést obtížně-kdy je trať širou tratí a kdy dopravnou/nádražím/obratištěm? Je trať v Minské ulici širá dvoukolejná trať s kolejovými spojkami, nebo dopravna s 1. a 2. kolejí...nějak nám to puzzle nejde dohromady, že
Když toto násilně použijeme na tramvaje, bude mít jednokolejná smyčka jen jednu 1. kolej. Směr trati je vyřešen. Tedy v Ďáblicích bych to nyní (stávající stav) viděl na 1. kolej vedoucí prostředkem, 2. kolej je ta úplně vnější a třetí kolejí je ta vnitřní, Nádr. Hostivař totéž. Ale co třeba Podbaba, Petřiny (řekněme, že 1. kolej je ta lépe průjezdná, tedy asi ta vnější-nemá křížení), ale na Bílé Hoře? Která kolej je "přímější"? Proto si myslím, že se na čísla nehraje a nejvýstižnější je říkat vnitřní, vnější, střední. To nám pro naši síť stačí a všichni vědí. Pokud neplatí pro označování kolejí nějaká zvláštní pravidla, pak bych slovo "předjízdná" viděl jako dobrou berličku, ale pečlivě zvažoval jeho použití, protože když najdu správný argument, udělám z kdejaké koleje předjízdnou
...první...druhá...čísla kolejí se však na naší železnici určují podle 1.koleje, která se volí jako nejpřímější průjezd dopravnou/nádražím ve směru tratě. Základní pravidla Stojím-li v dopravně/nádraží na 1. koleji čelem ke konci tratě (koukám např od Vraného n. Vlt. k Dobříši), pak jsou sudé koleje po mé pravici a liché koleje po mé levici. Toť jednokolejná trať.
Pokud máme dvoukolejnou trať a pravostraný provoz (úředně máme, Dlouhonickou spojku u Přerova a podobné provozní anomálie nemění pravidla hry), pak 1. kolej je vpravo, 2. kolej vlevo ve směru tratě. Sudé koleje (4,6,8..) jsou na straně 2. koleje, liché (3,5,7...) na straně 1. koleje.
Podle uspořádání kolejiště může mít stanice třeba jen liché, nebo jen sudé koleje. Pokud kolej rozdělíme výhybkou, nebo cestovým návěstidlem, její části pak označujeme písmeny (např. kolej 2a).
To jsou ty "služební koleje"-obrázek je velmi ilustrační
Kromě kolejí máme lichý směr trati (začátek konec) a sudý směr trati (konec začátek). Tato kritéria nám rozdělí stanici na pomyslné kvadranty, podle nichž pak dostávají prvky v kolejišti označení-především hlavní návěstidla (př.: L1[=hl. návěstidlo u 1. koleje na lichém zhlaví], Sc4, S3...atd).
Hlavní a vedlejší máme pouze tratě, ne koleje. Koleje máme buď dopravní (se zabezpečenou jízdní cestou-zamčené výměny, elektrické závislosti, krytá návěstidly...) a manipulační (minimální zabezpečení,zamčené výkolejkami, možnost jízdy jen posunujících dílů...).
Na tramvaje lze tyto způsoby přenést obtížně-kdy je trať širou tratí a kdy dopravnou/nádražím/obratištěm? Je trať v Minské ulici širá dvoukolejná trať s kolejovými spojkami, nebo dopravna s 1. a 2. kolejí...nějak nám to puzzle nejde dohromady, že
Když toto násilně použijeme na tramvaje, bude mít jednokolejná smyčka jen jednu 1. kolej. Směr trati je vyřešen. Tedy v Ďáblicích bych to nyní (stávající stav) viděl na 1. kolej vedoucí prostředkem, 2. kolej je ta úplně vnější a třetí kolejí je ta vnitřní, Nádr. Hostivař totéž. Ale co třeba Podbaba, Petřiny (řekněme, že 1. kolej je ta lépe průjezdná, tedy asi ta vnější-nemá křížení), ale na Bílé Hoře? Která kolej je "přímější"? Proto si myslím, že se na čísla nehraje a nejvýstižnější je říkat vnitřní, vnější, střední. To nám pro naši síť stačí a všichni vědí. Pokud neplatí pro označování kolejí nějaká zvláštní pravidla, pak bych slovo "předjízdná" viděl jako dobrou berličku, ale pečlivě zvažoval jeho použití, protože když najdu správný argument, udělám z kdejaké koleje předjízdnou
Naposledy upravil(a) Karosák dne 07.5.2009 14:41, celkem upraveno 3 x.
Re: Tramvajové tratě
Existuje snad institut vydrženého věcného břemene. Uměl by to někdo objasnit?
Re: Tramvajové tratě
Nojo, tak když na tu trať někdo postaví tank, tak s tím nikdo nemůže nic udělat. To je jako kdesi s tou křižovatkou, která byla na soukromém pozemku, majitel tam zaparkovat tank a nikdo nemohl nic. Majitel pak docílil snad toho, že město to od něj konečně koupilo.
Re: Tramvajové tratě
To vůbec neni blbej nápad. Výstupní zastávka by parkovací místa nerušila, je tam trávník.jendelin.i píše:Je, a nechtěl by někdo posunout výstupní zastávku už do Ďáblické ul., před oblouk do smyčky?
Při pohledu do katastru lze zjistit že předmětný pozemek patří tomu autoservisu vedle, patří mu však i pozemek pod tratí. A nynější pravá výstupní zastávka za esíčkem patří nějaké fyzické osobě.
Re: Tramvajové tratě
Co se to kutá za maxi díry hned vedle TT mezi Hostivařskou a Nádraží Hostivař? Ze by priprava na nove sloupy TV?
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Tramvajové tratě
Když už jsme u toho pasování železničních pravidel, hlavní koleje ve stanici na dvoukolejné trati jsou IMHO prostě služebně první a služebně druhá, technicky mají většinou výhybky do příma (nebo u transformovaných do oblouku o větším poloměru), kde se to může mastit třeba 160 a nebo taky neOskar píše:No základní poloha bude obvykle ta do přímého směru. Tam kde se to takto určit nedá to bude někde stanoveno.
Ale je taky možné že tady plácám úplné nesmysly, když se snažím napasovat železniční pravidla na tramvajové tratě.
Ale je nějaký předpis, který by u jednokolejné TRAM smyčky s předjízdnou (předjízdnými) kolejí(emi) definoval, která kolej je (služebně) první, která třetí (popř. která pátá)? (Vzhledem k "jednokolejnosti smyčky" předpokládám použití pouze lichých čísel.)
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Tramvajové tratě
Je, a nechtěl by někdo posunout výstupní zastávku už do Ďáblické ul., před oblouk do smyčky? Tím by se zlepšila přestupní vazba na BUS 103+136, i zkrátila docházka do sídliště, navíc projetí toho oblouku a výhybek za ním trvá celou věčnost. Kaštánek nalepený na zadním okně může udělat odjíždějícímu busíku leda tak pá páAbsolut píše:rhomosapienc: Rekonstrukce smyčky, odstranění zbytečně velkého počtu zastávek a výhybek. Ideální výsledek lze připodobnit ke Spojovací, ale taková redukce se nepodaří.
Já vím, asi by to chtělo vykoupit pruh pozemku, postavit zárubní zídku, nástupiště, chodník, místa pro přecházení, zrušit nejmíň dva flíčky pro gumokolíky
Zpátky na zem: tak snad se ta výstupní zastávka ve smyčce za obloukem aspoň o pár metrů přisune a ubudou výhybky / esíčko.
Edit: a ve FŽ se jednou píše za pár dní a vedle v létě Tím se chce říct, že od půlky května budou 30°C vedra až do konce srpna?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě
rhomosapienc: Rekonstrukce smyčky, odstranění zbytečně velkého počtu zastávek a výhybek. Ideální výsledek lze připodobnit ke Spojovací, ale taková redukce se nepodaří.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Ale ani u železnice nemusí být základní poloha přímo. Její určení záleží na kolejové konfiguraci kolejiště. Třeba taková odvratná výhybka má základní polohu ve většině případů do odbočky. A také je rozdíl jestli se bavíme už o nainstalované výhybce, a chceme vykoukat, jaká je její základní poloha (a to mi právě u tramvají není jasné), nebo se jako projektanti zabýváme, jakým směrem bude ona základní polohaOskar píše:No základní poloha bude obvykle ta do přímého směru. Tam kde se to takto určit nedá to bude někde stanoveno.
Ale je taky možné že tady plácám úplné nesmysly, když se snažím napasovat železniční pravidla na tramvajové tratě.
Re: Jednokolejná smyčka
Jak je to s hlavností a předjízdností na Kotlářce, kde to není rovně nikudy?