Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od thriller2 » 03.7.2016 13:15

Super bezbariérovost.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 03.7.2016 12:51

Karosák píše:Na výjezdu z Kulaťáku do Svatovítské zbudován přes jízdní pruh provizorní semafor a přechod. Zábradlíčko, citybločky...prostě opět urbanfekalporno. O funkčnosti celého řešení si pak můžete udělat obrázek sami... :devilsmokin
Kdo neviděl, neuvěří: https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... =3&theater
:smt078

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 03.7.2016 12:31

Na výjezdu z Kulaťáku do Svatovítské zbudován přes jízdní pruh provizorní semafor a přechod. Zábradlíčko, citybločky...prostě opět urbanfekalporno. O funkčnosti celého řešení si pak můžete udělat obrázek sami... :devilsmokin

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od fricoolinek2 » 02.7.2016 23:30

Nevíte, jak to bude se Štvanicí? je reálné, že by se otevřelo do tří týdnů? To totiž bude na Štvanici tenisový turnaj.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MF » 01.7.2016 11:44

trainzjohny píše:
Karosák píše:Bez problémů jezdila 9060 Harfa-Lehovec. Jinde sice jezdila taky, ale suverénně tvrdit, že bez problémů mi přijde odvážné.
A ty žižkovské T6tky jak to jeden vůz měl a druhý ne, ty jezdily kde ? Já osobně jsem je viděl třeba na Burranově, což ze Žižkova není zrovna kousek. Jezdilo to víceméně po celé Praze.
Ta 9060 tehdy jela s fungl novými koly po fungl nový trati, aby se kola předtím neojela po jiných tratích tak jinam nejezdila. Nic víc v tom snad nebylo.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od trainzjohny » 01.7.2016 10:39

Karosák píše:Bez problémů jezdila 9060 Harfa-Lehovec. Jinde sice jezdila taky, ale suverénně tvrdit, že bez problémů mi přijde odvážné.
A ty žižkovské T6tky jak to jeden vůz měl a druhý ne, ty jezdily kde ? Já osobně jsem je viděl třeba na Burranově, což ze Žižkova není zrovna kousek. Jezdilo to víceméně po celé Praze.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 01.7.2016 10:00

Blaueminence píše:Já mám spíš pocit, že v tom moc není systém...
Já bych to takhle neřekl:
1. každá křižovatka je originál - a jde o každý centimetr.
2. křižovatky jsou různého stáří - takže určitě se najde křižovatka, kde jsou mělké srdcovky a šly by hluboké, ale křižovatka je z časů "jiné koncepce".

Je to takové věčné hledání Eldoráda. Třeba dilatace: nejdřív se slavnostně zřizovaly, pak se zjistilo, že se to vylamuje, deformuje, a pak to hrozně mlátí, tak se zase začaly rušit. A zkouší se jiný model.

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Blaueminence » 01.7.2016 8:50

Díky všem za odborné odpovědi :)
thriller2 píše: Tímpádem existuje nějaký maximální úhel křížení, kdy ještě lze použít hlubokou srdcovku, a ten úhel závisí na šířce žlábku a šířce jízdní plochy kola.
...
kolejemi Strašnická->Želivského a Želivského-> Černokostelecká je asi 30°. Takže tam by teoreticky hluboká srdcovka vycházela (?).
Já mám spíš pocit, že v tom moc není systém a že se všude dávají mělké, pokud někoho vyloženě nenapadne použít hlubokou. Akorát nevím, proč se nějak nerozlišují i co se maximální rychlosti týče..
Bobik píše:Naopak křižovatek, kde je kombinace hlubokých a mělkých srdcovek je spousta.
Tak třeba vjezd do smyčky Špejchar nebo hned sousední křižovatka s Chotkovou ulicí - parametry se nijak výrazně neliší od většiny pražských křižovatek, podle mě, ale hluboké tam jsou a pod ne úplně malým úhlem, přijde mi..

Jak je to vlastně s výškou okolku? Pokud by vždy odpovídala hloubce žlábku mělkých srdcovek, tak by přece k drncání vůbec nebyl důvod (a taky například u Elektrárny v Holešovicích to moc nedrncá). Vypadá to, že mělké srdcovky jsou někdy mělké trochu a jindy ještě mělčí...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MF » 30.6.2016 18:41

thriller2 píše:Pardon, to jsem asi zaspal. Na 9060 se zkoušely širší kola?
S otevřením Lehovce se zkoušela kola PR-1.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od thriller2 » 30.6.2016 16:50

Pardon, to jsem asi zaspal. Na 9060 se zkoušely širší kola?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 30.6.2016 16:17

Bez problémů jezdila 9060 Harfa-Lehovec. Jinde sice jezdila taky, ale suverénně tvrdit, že bez problémů mi přijde odvážné.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od trainzjohny » 30.6.2016 15:37

Ježiši a nejezdilo s těma kolama několik souprav zcela bez problémů ?! Neřešte pořád sakra něco, co by se vyřešilo zcela samo.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 30.6.2016 12:24

P_V píše: Ostrava!!! Ti tam používají široká kola již odpradávna.
No, právě. Odpradávna. Zkus dojít na Magistrát optat se, jestli DP přispějou na překopání.... 8-) :lol:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 30.6.2016 10:16

Bobik píše: Odstranění znamená prakticky předělat komplet celou síť a navíc ji neustále udržovat v perfektním stavu, což je prakticky téměř nemožné, hlavně v místech souběhu s ostatní dopravou..
Ostrava!!!, hlavní město nemožného :)
Ti tam používají široká kola již odpradávna.
I v Praze si lze povšimnout, že na některých místech jsou dlažky u kolejí v šířce několik mm "ohoblované". Tak by byly ohoblované o trochu víc, ale z počátku by se jim muselo pomoci předlážděním nebo bruskou.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od trainzjohny » 30.6.2016 8:50

Bobiku - odstranění překážek okolo už, jak sám říkáš proběhlo zkušebním provozem. Kdyby to měla každá tramvaj v Praze, tak by se to průběžně udržovalo provozem, stejně jako jiné věci. Problém by byl krátce v přechodném stavu, kdy by se mohly tato kola štípat, jak by "dělaly místo" ale do měsíce-dvou by byl klid.

Odpovědět