Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod adam_r v 11.5.2005 10:43

P_V napsal:Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.


U sjezdove vyhybky to je z technicke stranky bez problemu. Pokud se ale povoli rychlost 40 km/h, tak by to (v tom Braniku) ale chtelo zakaz potkavani, tak jak je to treba v Brne (predstavte si, ze nekdo jede z centra a pres spatne postavenou vyhybku zkrizi cestu vozu jedoucim rychlosti 40 km/h)

S tim prestavenim "jen kdyz ridic opravdu chce" - vzpomente si na Novolisenskou. Kvuli rychlosti vozu se vyhybka nestacila prehodit. Reseni je predsunout staveci kontakty (at uz budou jakekoliv) do dostatecne vzdalenosti pred vyhybku a okoli vyhybky vybavit navestidly.

Zvyseni rychlosti na podobnych mistech lze ale nejlepe dosahnout pouzitim zeleznicniho systemu zabezpeceni a prestavovani vyhybek - tedy ze stavedla a vybavit misto navestidly s predzvestmi.

U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Odeslatod P_V v 10.5.2005 14:49

Marek napsal:
Radek napsal:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.
Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Odeslatod Marek v 10.5.2005 13:50

Radek napsal:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod Radek v 10.5.2005 13:06

No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Výhybka č. 700

Odeslatod K_M v 10.5.2005 12:54

P_V napsal:[]Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...

Průjezd plnou rychlostí do odbočky je co? taky 60? Jak tohle někdo po Karláku může napsat. Jen víc takových (vyhybek, ne lidí)
K_M
 

Re: Výhybka č. 700

Odeslatod P_V v 10.5.2005 11:50

IGBT napsal:
V_L napsal:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.

Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.
Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Výhybka č. 700

Odeslatod IGBT v 10.5.2005 11:33

V_L napsal:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.

Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.
IGBT
Uživatel
 
Založen: 15.1.2004 14:17
Bydliště: Na konečný TRAM 1 a 2... ...ale Petřiny to nejsou.

Výhybka č. 700

Odeslatod V_L v 09.5.2005 22:40

Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
V_L
 

Odeslatod Pepa v 01.5.2005 20:21

Takovejch případů už bylo více...
Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění

Odeslatod 9001 v 01.5.2005 18:23

Marek napsal:
Gagarin napsal:U popisu návěstidla http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/navesti/navest-stuj.gif se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?
Ano, tramvaj má dvě čela, ale kterým čelem se musí před touhle návěstí zastavit? Já mám pocit, že D1/2 § 55 odst 1 to zase tak přesně neřeší.


Asi se myslí čelo,kde je kabina. Tím pádem řidič předpis neporušil :lol:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod Marek v 01.5.2005 18:20

Gagarin napsal:U popisu návěstidla http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/navesti/navest-stuj.gif se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?
Ano, tramvaj má dvě čela, ale kterým čelem se musí před touhle návěstí zastavit? Já mám pocit, že D1/2 § 55 odst 1 to zase tak přesně neřeší.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod 9001 v 01.5.2005 17:46

Takhle tam stála včera i 8442.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod Tonda Ježek v 01.5.2005 17:22

Tramvaj má dvě čela: přední a zadní :wink:
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod Gagarin v 01.5.2005 17:00

U popisu návěstidla Obrázek se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
 
Založen: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.

Re: Kolej u Nuselského Mostu

Odeslatod MOp v 01.5.2005 8:46

DJ_RADIO2 napsal:Co je to za kusou kolej s vyhybkou u Nuselského mostu na straně I.P Pavlova? Vedla zde drive nejaka trat?

boze, boze...
http://www.prazsketramvaje.cz/x-karlov.html
MOp
 

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron