Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Kolejnice typu S 49

Odeslatod DPmPET v 28.7.2005 9:21

Nevím ale Pražské pivní tácky by mohli jezdit na kolejích typu S49 takzv.Vignˇolky nebo bezžlábkové.Protože rozměr okolků je v těchto městech stejný.Bratislava,Liberec,Praha,Olomouc,Plzenˇ 8-)
DPmPET
 

Re: Panely BKV

Odeslatod 9001 v 28.7.2005 9:20

DPmPET napsal:Nejlepší jsou Panely BKV.Rychlá pokládka a demontáž .Svařená kolej v biči.To všecko záleží na údržbě což DP PRAHA moc nedělá a Jěště na podloží a jak je udélaná živice pod tím.Nejlepší je když panel leží na Šotolině tak ta voda se alesponˇ vsákne do podloží.Na jednu stranu když se v zimě taky solí tak ta živice i panely nemají dlouhou životnost.Tratˇ do Řep,názorná ukázka jak funguje údržba TT a Závisí to taky na penězích které schramstlo Metro.Asi 7 miliard a jěště to není konečné.Myslím že není co řešit 8-)


Na Řepy se dá jet celkem normálně a bez vykolejení. Nedokážu si představit třeba 40km/h na Olšanský.
Konečně je tam vyvěšená omezená rychlost na 30km/h
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Panely BKV

Odeslatod DPmPET v 28.7.2005 9:11

Nejlepší jsou Panely BKV.Rychlá pokládka a demontáž .Svařená kolej v biči.To všecko záleží na údržbě což DP PRAHA moc nedělá a Jěště na podloží a jak je udélaná živice pod tím.Nejlepší je když panel leží na Šotolině tak ta voda se alesponˇ vsákne do podloží.Na jednu stranu když se v zimě taky solí tak ta živice i panely nemají dlouhou životnost.Tratˇ do Řep,názorná ukázka jak funguje údržba TT a Závisí to taky na penězích které schramstlo Metro.Asi 7 miliard a jěště to není konečné.Myslím že není co řešit 8-)
DPmPET
 

Odeslatod M_V v 26.7.2005 18:25

Tramvajáček napsal:
Proxy napsal:Co říkáte na to, že Dopravní podnik hodlá v blízkosti historického centra provozovat tramvajové tratě s otevřeným svrškem :?:

Testovací ukázka je v těchto měsících vidět ve Škrétově ulici :mrgreen:


No podle mě se jedná o pěknou pitomost. :? Do centra bych to rozhodně nedával, nehodí se to tam a navíc to působí trochu sockovsky.
To radši BKV. :twisted:

Myslím, že někde u Staroměstské jsou BKV, které se tváří, že jsou dlažba :D aspoň tak, když ne jinak a takový panel by také méně lákal k jízdě autem po kolejích, aspoň vedle asfaltu, ale jet autem třeba od Palmovky nahoru do Libně, asi bych též neodolal :oops:
osobně jsem spíše odpůrcem BKV, neboť jejich dříve opěvované výhody se nepotvrdily a navíc tato konstrukce nebyla původně určena na takový provoz jako je v Praze a už vůbec ne na rychlost, jakou se po nich jezdí(krásný příklad je trať do Řep), v historickém centru by tratě měly co nejméně narušovat historický ráz okolí (docela dobře to vypadá na Újezdu), býti památkářem, vezmu panel a otluču ho DP o hlavu :twisted:

a pokud by to mělo jít do extrému, tak na provoz tramvají stačí POUZE koleje a žádné "dráty" by nehyzdily centrum města :lol: http://www.bombardier.com/en/1_0/pdf/Mitrac_ES_en.pdf
kdo má zájem, je tam i video http://www.bombardier.com/index.jsp?id= ... /1_3_2.jsp product overview - Mitrac Energy Saver
M_V
Uživatel
 
Založen: 26.6.2005 17:13

Odeslatod Pepa v 26.7.2005 17:02

Tramvajáček napsal:A která? Myslím, že jsou elegantnější způsoby jak zabránit autům nežádoucímu pojezdu na kolejovým svršku 8-)


Dá se to udělat i hezky, třeba KN směr Lazarská nemusí to být kilometr, ale jen třeba malej úsek a pak třeba KN-I.P.Pavlova (před zasávku) jako proč ne! A těch míst by bylo mnohem víc. V některejch městech Německa to taky jde...
Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění

Odeslatod Tramvajáček v 26.7.2005 16:57

Pepa napsal:
Tramvajáček napsal:No podle mě se jedná o pěknou pitomost. :? Do centra bych to rozhodně nedával, nehodí se to tam a navíc to působí trochu sockovsky.
To radši BKV. :twisted:


A proč ne? Trať by neblokovali auta... Některá místa si představit dokážu.


A která? Myslím, že jsou elegantnější způsoby jak zabránit autům nežádoucímu pojezdu na kolejovým svršku 8-)
Tramvajáček
 

Odeslatod Pepa v 26.7.2005 15:21

Tramvajáček napsal:No podle mě se jedná o pěknou pitomost. :? Do centra bych to rozhodně nedával, nehodí se to tam a navíc to působí trochu sockovsky.
To radši BKV. :twisted:


A proč ne? Trať by neblokovali auta... Některá místa si představit dokážu.
Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění

Odeslatod Tramvajáček v 26.7.2005 12:53

Proxy napsal:Co říkáte na to, že Dopravní podnik hodlá v blízkosti historického centra provozovat tramvajové tratě s otevřeným svrškem :?:

Testovací ukázka je v těchto měsících vidět ve Škrétově ulici :mrgreen:


No podle mě se jedná o pěknou pitomost. :? Do centra bych to rozhodně nedával, nehodí se to tam a navíc to působí trochu sockovsky.
To radši BKV. :twisted:
Tramvajáček
 

Odeslatod Proxy v 26.7.2005 11:06

Co říkáte na to, že Dopravní podnik hodlá v blízkosti historického centra provozovat tramvajové tratě s otevřeným svrškem :?:

Testovací ukázka je v těchto měsících vidět ve Škrétově ulici :mrgreen:
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

Odeslatod 6432 v 30.6.2005 10:06

Syrda napsal:Proč DP postupně rušil (nebo ještě ruší pořád?) pevné přejezdy. Kolikrát by se daly použít a nemusel se používat Kalifornien (a nebo mohl být použit na dalších místech.
Týká se to zvláště hlaváku a Palmovky.
Jinak nešel by vymyslet Kalifornien jako křížová spojka? Často jsou na Kalif. ukončeny 2 linky (nebo jedna l. 9) a pak jsou při intervalu 10-8 min. (špička prázdniny - zb. roku) obraty o hubu. Loni u NNŽ 9 malinko nestíhala, zvláště když výstup byl až u výhybky. Standartně tam byly min. 2 na příjezdu, 1 v úvrati a další vyjížděla z Olšanské k NNŽ. Zast. mohla být mimo úvrať.

Když tady byla řeč o NNŽ, je zajímavé, že i po roce jsou tam velmi viditelné stopy, že tam byl kalifornien. Jeďte se tam podívat.... :roll:
Uživatelský avatar
6432
Uživatel
 
Založen: 08.4.2004 10:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Odeslatod M_V v 27.6.2005 20:25

MOp napsal:
M_V napsal: použítí klasických železničních kolejnic, jako třeba v Ostravě, v Praze asi nehrozí, docela by mě zajímalo proč....

to opravdu zatim nehrozi. pro provoz vozidel na klasickych zeleznicnich kolejich je treba pouzit jina dvojkoli, kdy jsou vyssi okolky a mirne jine uhly nakolku. tomu je pak potreba zase prizpusobit kolejnice, kdy se pak pouzivaji ty s vetsim zlabkem ...

Děkuji
M_V
Uživatel
 
Založen: 26.6.2005 17:13

Odeslatod MOp v 27.6.2005 20:16

M_V napsal: použítí klasických železničních kolejnic, jako třeba v Ostravě, v Praze asi nehrozí, docela by mě zajímalo proč....

to opravdu zatim nehrozi. pro provoz vozidel na klasickych zeleznicnich kolejich je treba pouzit jina dvojkoli, kdy jsou vyssi okolky a mirne jine uhly nakolku. tomu je pak potreba zase prizpusobit kolejnice, kdy se pak pouzivaji ty s vetsim zlabkem ...
MOp
 

Odeslatod M_V v 27.6.2005 20:10

Díky za info i za foto, je to sice trochu odlišné , ale dá se to považovat za pevnou jízdní dráhu, o téhle části jsem nevěděl, i když jsem měl na mysli spíše něco takového...(foto- první dvě železviční, třetí z Berlína) i když použítí klasických železničních kolejnic, jako třeba v Ostravě, v Praze asi nehrozí, docela by mě zajímalo proč....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
M_V
Uživatel
 
Založen: 26.6.2005 17:13

Re: Sokolovská

Odeslatod Petr v 27.6.2005 9:51

M_V napsal:Pokud vím, tak tento typ tratě v Praze není, nejspíš si pletete s jiným typem :lol:
No tak já nevím... TT Jičínská je betonová deska, do níž jsou vyvrtány otvory pro podkladnice... To samé je v části Nádražní, Na Poříčí je betonová deska pouze s pražcem každých cca 5 metrů, který byl použit pouze pro zafixování rozchodu...
Je ale možné, že mluvíte o zcela jiném typu konstruce "pevné jízdní dráhy" než já, i když bych neřekl...
Těžištěm rekonstrukce byla ale trať v Sokolovské ulici od Těšnova až po začátek zastávky Florenc (včetně vjezdu do smyčky Těšnov) a zejména trať v ulici Na Poříčí. V této ulici se, po dobrých zkušenostech s tramvajovou tratí v Jičínské ulici, zrekonstruovaná tramvajová trať vybudovala na betonové desce. Tato technologie se v řadě variant používá již řadu let v zahraničí. V Praze po nedobrých zkušenostech z 60. a počátku 70. let minulého století, které však byly způsobeny především nedokonalým způsobem upevnění kolejnic k podkladu a celkovou technologickou nekázní, dochází k takové realizaci po dlouhých letech rekonstrukcí tramvajových tratí systémem BKV nebo klasickým upevněním kolejnic na příčné pražce. Pražce bylo možné spatřit i nyní, avšak jejich funkcí bylo především zajistit snadnou montáž kolejového roštu a jeho rektifikaci (směrové a výškové vyrovnání) před definitivním upevněním kolejí zabetonováním. Betonová deska spočívá na pryžových rohožích, které oddělují tramvajové těleso od okolí a brání šíření vibrací. K upevnění kolejnic byl použit systém firmy ORTEC s pryžovým pásem, navlékaným na patu kolejnice. Byla věnována rovněž pozornost snížení hluku z automobilové i tramvajové dopravy, a proto bylo tramvajové těleso opatřeno asfaltovým zákrytem. Podloží asfaltového zákrytu z prostého betonu rovněž příznivěji působí na celkovou tuhost konstrukce, než štěrkodrť, užívaná jako podklad žulové zádlažby. Citace z textu Miroslava Pence o rekonstrukci TT Na Poříčí, DP Kontakt 2003/06
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Re: Sokolovská

Odeslatod M_V v 27.6.2005 8:24

Petr napsal:
Anonymous napsal:Zatím jsem nenašel, že by zde někdo zmínil možnost výstavby tratí využitím pevné jízdní dráhy, tento způsob je popsán v DP-kontaktu 9/2004 a používá se při výstavbě tratí v Berlíně. Obdobný typ svršku se používá i na 2. železničním koridoru - zatím jen zkušebně http://www.k-report.net/koridory/galerieIV/II456.jpg ( http://www.k-report.net/koridory ). Při použití tohoto svršku by snad odpadly problémy s propadáním dlažby, zvýšila by se kvalita tratí, snížila hlučnost, atd.......... hlavně by se prodloužila životnost tratí a snížily náklady na údržbu
A přesto se používá.... Jičínská, Na Poříčí, část Nádražní apod. To vše je na betonové desce....


Pokud vím, tak tento typ tratě v Praze není, nejspíš si pletete s jiným typem :lol:
M_V
Uživatel
 
Založen: 26.6.2005 17:13

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron