Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Vrtivý pohyb vozidel
Zdravím všechny.
Přijde mi, že na některých tratích se v současnosti začíná objevovat nepěkný jev - příčný vrtivý pohyb vozidel. Začalo to na trati do Modřan (odhadem v době nástupu tramvají T6A5) a objevuje se to také na rekonstruované trati v Černokostelecké ulici, možná i jinde. Nevíte někdo, zda se tím už začal Dopravní podnik či nějaký úřad zabývat? Myslím, že by to nebylo od věci, protože podle mě jde o vážné ohrožení bezpečnosti. Jedna moje kamarádka prohlásila, že bude raději jezdit z Modřan autobusem - důvodem jsou právě tyto nepříjemné vrtivé pohyby, které by mohly mít za následek vykolejení (a poslední kapku tomu nedávno dolil požár některé pryžové součásti vozu, který zaplnil salon štiplavým dýmem, přičemž řidič klidně pokračoval v další jízdě). Mám za to, že by se to mělo nějak řešit.
Přijde mi, že na některých tratích se v současnosti začíná objevovat nepěkný jev - příčný vrtivý pohyb vozidel. Začalo to na trati do Modřan (odhadem v době nástupu tramvají T6A5) a objevuje se to také na rekonstruované trati v Černokostelecké ulici, možná i jinde. Nevíte někdo, zda se tím už začal Dopravní podnik či nějaký úřad zabývat? Myslím, že by to nebylo od věci, protože podle mě jde o vážné ohrožení bezpečnosti. Jedna moje kamarádka prohlásila, že bude raději jezdit z Modřan autobusem - důvodem jsou právě tyto nepříjemné vrtivé pohyby, které by mohly mít za následek vykolejení (a poslední kapku tomu nedávno dolil požár některé pryžové součásti vozu, který zaplnil salon štiplavým dýmem, přičemž řidič klidně pokračoval v další jízdě). Mám za to, že by se to mělo nějak řešit.
bude zaveden proklad 7 a A v úseku DH-SA? obě linky mají v sedle int. 10 minut, to je ideální, ne? jízdní doba tram: 7 min, jízdní doba metra: 3 min SA-SK + 4 min SA-DH
dále navrhuji dát tabuli odjezdů kolejové dopravy k výstupní zastávce bus, aby lidi, co jedou jen do strašnic, nemuseli zbytečně na túru směr METPO resp. naopak.
dále navrhuji dát tabuli odjezdů kolejové dopravy k výstupní zastávce bus, aby lidi, co jedou jen do strašnic, nemuseli zbytečně na túru směr METPO resp. naopak.
Plně souhlasim s Petrem ,vymýtit tramvaje z centra města to je blbina!!!Bych ty elektrický busy chtěl vydět jak v centru suplujou za linku 9,3,22 a další podobné.Mam pocit že to by byly teprve zácpy o který se nám ani nezdá. A co by potom asi cestující na to řikali když jsou teď zvyklí na určitej komfort o který by přišli.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Mám být slušný? Pokud ano, moc toho nepronesu... Jen podotknu, že vymítění tramvají z centra plánovali i soudruzi a nějak se jim to nepodařilo, protože zjistili, že je to blbina. A pokud to zjistili dokonce i soudruzi, o něčem to svědčí.... Navíc s takovouhle myšlenkou přijít na webu věnovaném tramvajím je trochu úchylné....Marek B. píše:(...)Konečně by tramvajím odzvonilo a metro by se mohlo netušeně rozvíjet z prostředků ušetřených na tramvajích.
Tak co tomu říkáte?
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
To je neuvřitelně zpátečnická utopie... je fakt, že to tu vypadá skoro jako v Jižní Americe, ale přeci jen jsme zatím o trochu vejš.
Na metro vážně nejsou peníze, ale zrušením tramvají se neušetří vůbec nic!!! Bude totiž potřeba kašt... klientstvo vozit v autobusech, které mají menší kapacitu -> je potřeba víc autobusů -> sežere se víc nafty, která je čím dál tím dražší. Pneumatiky kladou větší odpor, takže se sežere víc energie a opotřebuje víc gumy, která se taky prodraží.
1. fáze sice vypadá rozumně, ALE už byl dost velkej problém nacpat do centra metro B; kvůli podloží a kvůli reliéfu Prahy by další linky metra musely být hluboko -> pro krátké cesty v rámci centra nevhodné. Elektrobusy mají menší kapacitu než tramvaje a navíc by se na ně muselo znova přestupovat. Z hlediska pohodlí cestujícího je taky lepší tramvaj na BKV než autobus na (historické, památkově chráněné) dlažbě. Za hlučnost může především stav tratí - s tím by se mělo něco dělat.
Na metro vážně nejsou peníze, ale zrušením tramvají se neušetří vůbec nic!!! Bude totiž potřeba kašt... klientstvo vozit v autobusech, které mají menší kapacitu -> je potřeba víc autobusů -> sežere se víc nafty, která je čím dál tím dražší. Pneumatiky kladou větší odpor, takže se sežere víc energie a opotřebuje víc gumy, která se taky prodraží.
1. fáze sice vypadá rozumně, ALE už byl dost velkej problém nacpat do centra metro B; kvůli podloží a kvůli reliéfu Prahy by další linky metra musely být hluboko -> pro krátké cesty v rámci centra nevhodné. Elektrobusy mají menší kapacitu než tramvaje a navíc by se na ně muselo znova přestupovat. Z hlediska pohodlí cestujícího je taky lepší tramvaj na BKV než autobus na (historické, památkově chráněné) dlažbě. Za hlučnost může především stav tratí - s tím by se mělo něco dělat.
Omlouvám se všem za nesmyslný a špatný příspěvek. Je mi to moc líto. Byla to součást sázky. Můj názor je přesně opačný. Jsem zastánce masivní výstavby TT. Omlouvám se za váš čas, který jste tomu museli věnovat. Promiňte.
Naposledy upravil(a) Marek B. dne 25.5.2006 17:00, celkem upraveno 2 x.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Moráň je podrobně propracovaná na rozšíření a bezpečnostní úpravy zastávky již myslím od roku 2002 nebo 2003. Realizace umřela společně s revitalizací parku, mělo to být myslím v létě 2004. Pište stížnosti na úřady, tam se to zastavilo.
Ad Národní Divadlo: Leckde je více místa, než o na první pohled vypadá. Nechte se přeqapit. Rád bych akorát podotknul, že v chodnících, často blízko u obrub, jsou sloupy VO a vedou tam tuny a tuny sdělovacích kabelů a tohle všechno překládat je ku***ky drahá věc a často se to nevyplatí...
Ad Národní Divadlo: Leckde je více místa, než o na první pohled vypadá. Nechte se přeqapit. Rád bych akorát podotknul, že v chodnících, často blízko u obrub, jsou sloupy VO a vedou tam tuny a tuny sdělovacích kabelů a tohle všechno překládat je ku***ky drahá věc a často se to nevyplatí...
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Už se to tady myslím obecně řešilo: spousta automobilových pruhů je nadstandardně široká, ovšem policie nechce povolovat jejich zúžení ve prospěch například tramvajového ostrůvku.
Pokud jde o Biskupcovu, není to jediná problematická zastávka. Zhruba stejně špatně je to na Moráni: významný přestupní a nástupní/výstupní bod, ostrůvek velice úzký, od přechodu uprostřed ulice nevede přístupová cesta, ostrůvek není bezbariérový, parkování automobilů a chodci, kteří se proplétají na refýž mezi nimi a tak dále. A nepletu-li se, tak v této oblasti už několik chodců zemřelo.
Pokud jde o Biskupcovu, není to jediná problematická zastávka. Zhruba stejně špatně je to na Moráni: významný přestupní a nástupní/výstupní bod, ostrůvek velice úzký, od přechodu uprostřed ulice nevede přístupová cesta, ostrůvek není bezbariérový, parkování automobilů a chodci, kteří se proplétají na refýž mezi nimi a tak dále. A nepletu-li se, tak v této oblasti už několik chodců zemřelo.
Já jsem tam nechtěl nacpat stejné množství lidí, ale rovnoměrně je rozdělit. Aby se valná většina přestupů 9 - 10, 19 odehrávala na NNŽ a Biskupcova sloužila spíše lidem z okolí.syverin píše:Protože NNŽ je cca stejně široké jako Biskupcova. Pokud bys tam chtěl nacpat stejné množství lidí, tak by taky z ostrůvku padali a dovolil bych si říct, že by to bylo horší. Na Biskupcově jsou světla a tedy pomalejší jízda automobilů z obou stran, zatímco na NNŽ jenom z jedné.
A pak ne všichni na Biskupcově přestupují, je to i významná zastávka pro lidi z okolí. Na NNŽ toho v okolí moc není.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Protože NNŽ je cca stejně široké jako Biskupcova. Pokud bys tam chtěl nacpat stejné množství lidí, tak by taky z ostrůvku padali a dovolil bych si říct, že by to bylo horší. Na Biskupcově jsou světla a tedy pomalejší jízda automobilů z obou stran, zatímco na NNŽ jenom z jedné.8750 píše:Nedovedu pochopit, proč většina lidí přestupujících mezi 9 a 10 s 19 nepoužívá místo Biskupcovy NNŽ...
A pak ne všichni na Biskupcově přestupují, je to i významná zastávka pro lidi z okolí. Na NNŽ toho v okolí moc není.