Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
-FN-

Vrtivý pohyb vozidel

Příspěvek od -FN- » 27.5.2006 23:04

Zdravím všechny.
Přijde mi, že na některých tratích se v současnosti začíná objevovat nepěkný jev - příčný vrtivý pohyb vozidel. Začalo to na trati do Modřan (odhadem v době nástupu tramvají T6A5) a objevuje se to také na rekonstruované trati v Černokostelecké ulici, možná i jinde. Nevíte někdo, zda se tím už začal Dopravní podnik či nějaký úřad zabývat? Myslím, že by to nebylo od věci, protože podle mě jde o vážné ohrožení bezpečnosti. Jedna moje kamarádka prohlásila, že bude raději jezdit z Modřan autobusem - důvodem jsou právě tyto nepříjemné vrtivé pohyby, které by mohly mít za následek vykolejení (a poslední kapku tomu nedávno dolil požár některé pryžové součásti vozu, který zaplnil salon štiplavým dýmem, přičemž řidič klidně pokračoval v další jízdě). Mám za to, že by se to mělo nějak řešit.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 23.5.2006 23:53

bude zaveden proklad 7 a A v úseku DH-SA? obě linky mají v sedle int. 10 minut, to je ideální, ne? jízdní doba tram: 7 min, jízdní doba metra: 3 min SA-SK + 4 min SA-DH :smt003
dále navrhuji dát tabuli odjezdů kolejové dopravy k výstupní zastávce bus, aby lidi, co jedou jen do strašnic, nemuseli zbytečně na túru směr METPO resp. naopak.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 23.5.2006 17:45

Plně souhlasim s Petrem ,vymýtit tramvaje z centra města to je blbina!!!Bych ty elektrický busy chtěl vydět jak v centru suplujou za linku 9,3,22 a další podobné.Mam pocit že to by byly teprve zácpy o který se nám ani nezdá. :shock: A co by potom asi cestující na to řikali když jsou teď zvyklí na určitej komfort o který by přišli.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 23.5.2006 17:15

Marek B. píše:(...)Konečně by tramvajím odzvonilo a metro by se mohlo netušeně rozvíjet z prostředků ušetřených na tramvajích.
Tak co tomu říkáte? :shock: :D
Mám být slušný? Pokud ano, moc toho nepronesu... Jen podotknu, že vymítění tramvají z centra plánovali i soudruzi a nějak se jim to nepodařilo, protože zjistili, že je to blbina. A pokud to zjistili dokonce i soudruzi, o něčem to svědčí.... Navíc s takovouhle myšlenkou přijít na webu věnovaném tramvajím je trochu úchylné....

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 23.5.2006 15:52

To je neuvřitelně zpátečnická utopie... je fakt, že to tu vypadá skoro jako v Jižní Americe, ale přeci jen jsme zatím o trochu vejš.

Na metro vážně nejsou peníze, ale zrušením tramvají se neušetří vůbec nic!!! Bude totiž potřeba kašt... klientstvo vozit v autobusech, které mají menší kapacitu -> je potřeba víc autobusů -> sežere se víc nafty, která je čím dál tím dražší. Pneumatiky kladou větší odpor, takže se sežere víc energie a opotřebuje víc gumy, která se taky prodraží.

1. fáze sice vypadá rozumně, ALE už byl dost velkej problém nacpat do centra metro B; kvůli podloží a kvůli reliéfu Prahy by další linky metra musely být hluboko -> pro krátké cesty v rámci centra nevhodné. Elektrobusy mají menší kapacitu než tramvaje a navíc by se na ně muselo znova přestupovat. Z hlediska pohodlí cestujícího je taky lepší tramvaj na BKV než autobus na (historické, památkově chráněné) dlažbě. Za hlučnost může především stav tratí - s tím by se mělo něco dělat.

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 23.5.2006 15:18

to je nejstrasnejsi moznost-
-stavajici projekty jsou zcela jine
-nejsou penize na elektricke busy
-pri dnesni rychlosti vystavby metra je to min. 50 let zmen
-tramvaje jsou casti historie Prahy

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 23.5.2006 14:57

Omlouvám se všem za nesmyslný a špatný příspěvek. Je mi to moc líto. Byla to součást sázky. Můj názor je přesně opačný. Jsem zastánce masivní výstavby TT. Omlouvám se za váš čas, který jste tomu museli věnovat. Promiňte. :oops:
Naposledy upravil(a) Marek B. dne 25.5.2006 17:00, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 09.3.2006 8:29

Moráň je podrobně propracovaná na rozšíření a bezpečnostní úpravy zastávky již myslím od roku 2002 nebo 2003. Realizace umřela společně s revitalizací parku, mělo to být myslím v létě 2004. Pište stížnosti na úřady, tam se to zastavilo.

Ad Národní Divadlo: Leckde je více místa, než o na první pohled vypadá. Nechte se přeqapit. Rád bych akorát podotknul, že v chodnících, často blízko u obrub, jsou sloupy VO a vedou tam tuny a tuny sdělovacích kabelů a tohle všechno překládat je ku***ky drahá věc a často se to nevyplatí...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 08.3.2006 20:28

A jak chtějí vůbec rozšiřovat ostrůvky u Národního divadla? To posunou gumokolistní pruh blíže k budovám, na úkor zúženého chodníku?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 08.3.2006 19:29

Už se to tady myslím obecně řešilo: spousta automobilových pruhů je nadstandardně široká, ovšem policie nechce povolovat jejich zúžení ve prospěch například tramvajového ostrůvku.
Pokud jde o Biskupcovu, není to jediná problematická zastávka. Zhruba stejně špatně je to na Moráni: významný přestupní a nástupní/výstupní bod, ostrůvek velice úzký, od přechodu uprostřed ulice nevede přístupová cesta, ostrůvek není bezbariérový, parkování automobilů a chodci, kteří se proplétají na refýž mezi nimi a tak dále. A nepletu-li se, tak v této oblasti už několik chodců zemřelo. :(

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 08.3.2006 19:28

syverin píše:Protože NNŽ je cca stejně široké jako Biskupcova. Pokud bys tam chtěl nacpat stejné množství lidí, tak by taky z ostrůvku padali a dovolil bych si říct, že by to bylo horší. Na Biskupcově jsou světla a tedy pomalejší jízda automobilů z obou stran, zatímco na NNŽ jenom z jedné.
A pak ne všichni na Biskupcově přestupují, je to i významná zastávka pro lidi z okolí. Na NNŽ toho v okolí moc není.
Já jsem tam nechtěl nacpat stejné množství lidí, ale rovnoměrně je rozdělit. Aby se valná většina přestupů 9 - 10, 19 odehrávala na NNŽ a Biskupcova sloužila spíše lidem z okolí.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 08.3.2006 19:14

8750 píše:Nedovedu pochopit, proč většina lidí přestupujících mezi 9 a 10 s 19 nepoužívá místo Biskupcovy NNŽ...
Protože NNŽ je cca stejně široké jako Biskupcova. Pokud bys tam chtěl nacpat stejné množství lidí, tak by taky z ostrůvku padali a dovolil bych si říct, že by to bylo horší. Na Biskupcově jsou světla a tedy pomalejší jízda automobilů z obou stran, zatímco na NNŽ jenom z jedné.
A pak ne všichni na Biskupcově přestupují, je to i významná zastávka pro lidi z okolí. Na NNŽ toho v okolí moc není.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 08.3.2006 14:27

Nedovedu pochopit, proč většina lidí přestupujících mezi 9 a 10 s 19 nepoužívá místo Biskupcovy NNŽ...

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 08.3.2006 8:25

.
Naposledy upravil(a) I.am.good dne 08.3.2008 10:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 08.3.2006 8:11

Sorry, nemůžu, leda via mail :smt009

Odpovědět